Wat vonden jullie van de paardenmarkt in Hoorn?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wachtff
Berichten: 1049
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Wat vonden jullie van de paardenmarkt in Hoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:50

Wwwwat bedoelen jullie met achtergelaten??? Dus als de markt voorbij is laten ze paarden staan? En wie neemt die dan mee/komt ze ophalen? De slager van het dorp? Hier heb ik nog nooit van gehoord. Paarden weer terug meenemen en laten slachten levert nog iets geld op. Tenzij er natuurlijk iets mee gedaan is (drug).

Traber

Berichten: 1117
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:02

Het is in het verleden nogal eens gebeurt dat paardjes die weinig waard zijn achtergelaten worden.
De vracht terug is duurder dan wat de paarden op zouden brengen,dus laat de handelaar ze achter,gebeurt in Zuidlaren ook nogal eens.Vooral shethengstjes.Die krijg je in het Noorden al (bijna)voor niks.Heel treurig ,maar vaak zijn er dan wel mensen die ze meenemen.

hoosje1995
Berichten: 10
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Wat vonden jullie van de paardenmarkt in Hoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:32

mijn vriendin had een mooie bonte paard mee genomen toen ze achter gelaten waren

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Wat vonden jullie van de paardenmarkt in Hoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:39

als ik het zo lees,
zal ik daar eecht niet heen willen,
veel te zielig...

hoosje1995
Berichten: 10
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Wat vonden jullie van de paardenmarkt in Hoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:59

dit is de eerste keer en de laatste keer dat ik er ooit ben geweest!

mariskalaan
Berichten: 843
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Wat vonden jullie van de paardenmarkt in Hoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 14:02

Jij hebt het dus ook zo ervaren?

hoosje1995
Berichten: 10
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:21

ja en ik vond het hellemaal niet leuk echt een fries met een ingezakte rug niet zo klein beetje maar heel erg ik kan er nog steeds boos om worden! :(

mariskalaan
Berichten: 843
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 14:46

Ja ik kan het ook zo weer voor me halen. Zou er in ieder geval niet meer heen willen na dit.

hoosje1995
Berichten: 10
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Wat vonden jullie van de paardenmarkt in Hoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:05

ik ook niet ik werd er gewoon verdrietig van een veulen die plat op de harde grond licht dat vind ik echt zielig

Jo_Shakira
Berichten: 1004
Geregistreerd: 23-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:32

Ik heb er ook geweest. en ik vond ze allemaal zo zielig en ze kijke ook zo zielig uit hun ogen.
die fries vond ik ook zo zielig. sommig stond zo zielig dat het leek of ze wat gehad hadde zo duf dat ze stonden.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:52

hoosje1995 schreef:
ik ook niet ik werd er gewoon verdrietig van een veulen die plat op de harde grond licht dat vind ik echt zielig

haha, bokt op zijn best, met onze kleine july hoef je geen melij te hebben hoor, die rolt nog over de grond, en staat thuis met mijn pony lekker heel de dag op het land met grote stal. en de zielige pony's met zijn alle in het hok, geld precies hetzelfde verhaal voor, die lopen thuis ook lekker heel de dag in het land en worden goed verzorgd. strom is zuinig op zij beestjes

geloof me, onze ponys hebben het beter dan al die pony'' die in een stalletje worde gepropt en alleen mogen rijden als de baas komt.
kom anders een keer naar ze kijken :)

mariskalaan
Berichten: 843
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Wat vonden jullie van de paardenmarkt in Hoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 11:58

Hoe ik het heb gezien daar, vond ik 5 pony's de hele dag in een klein hokje een zielig gezicht.
oke dat veulentje viel dan mee (het touw stond wel strak voor een veulen die wilde liggen).
Het kan best wel zo zijn dat het thuis anders is, maar ik ga uit van wat ik heb gezien op de paardenmarkt.

hoosje1995
Berichten: 10
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Wat vonden jullie van de paardenmarkt in Hoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:50

eigenlijk hoort een paard niet in een stal of achter een hek of op gereden met zadel of hoofdstel! ze horen ocviceel vrij te zijn vind ik ze moeten niet 22 uur op een stal staan mijn paarden staan op een heel groot stuk waar ze kunnen lekker springen en galopeeren en ik rij niet met hoofdstel of halster en zadel met hellemaal niks!(sorry mijn mening)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:01

mariskalaan schreef:
Hoe ik het heb gezien daar, vond ik 5 pony's de hele dag in een klein hokje een zielig gezicht.
oke dat veulentje viel dan mee (het touw stond wel strak voor een veulen die wilde liggen).
Het kan best wel zo zijn dat het thuis anders is, maar ik ga uit van wat ik heb gezien op de paardenmarkt.

I rest my case :)

Zigony
Berichten: 25
Geregistreerd: 08-10-09

Re: Wat vonden jullie van de paardenmarkt in Hoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:10

Dit is dus ook een van de redenen waarom ik nooit naar paardenmarkten ga.