Zaak gestolen haflinger Marcus geseponeerd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sammie18
Berichten: 1345
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Zaak gestolen haflinger Marcus geseponeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:10

Ik vind het heel fijn voor je dat je marcus weer terug hebt, jouw zoektocht heeft wel geloont.

Daarnaast wil ik even kwijt dat als de situatie iets anders was geweest dat je dan (in ieder geval op basis van het ned.recht) je paard niet eens had teruggekregen.

Verder was er een tijdje terug een stuk op bokt, over een belgische amazone, waar de stal werd leeggehaald, ze heeft de paarden opgespoord, stonden in engeland werden getraint voor de olympische spelen in londen. Maar ze kon aantonen dat de paarden gestolen waren maar de paarden mocht ze daar niet weghalen, dan zou ze haar eigen paarden stelen. Zo kan het ook lopen.

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 12:20

alja schreef:
fijn dat je paardje weer terug is en kan me heel goed voostellen dat je boos word van zulke politie mensen...


Het begint allemaal al bij de aangifte: daar word je al aangekeken alsof ze het horen donderen in Keulen! Als je mazzel hebt tref je een agent(e) die zelf paard rijd en toont begrip, maar ze moeten zich toch aan de regels houden van het bureau.De zoektocht naar je paard mag je zelf doen.En geloof me, die kan immens intensief en zenuwslopend zijn.Ik heb niet alleen naar Marcus gezocht.Als je je paard vind(en het ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden ) moet je bijna smeken om de politie te laten komen om je paard onder beslag te laten zetten.Dat kan maanden duren eer je daar af en toe eens wat van hoort.Wat de meeste mensen niet weten is dat je bezoekrecht hebt om je paard te bezoeken tijdens beslaglegging.Maar justitie geeft niet graag adressen vrij, wat ik van een kant wel kan begrijpen.En zo zijn er nog meer dingen waar je tegenaan loopt.En dan ligt het er ook nog eens aan in welk land je paard word teruggevonden, want twee verschillende landen ook twee verschillende rechtsystemen........ dus maak je borst maar nat.Je hebt idd een lange adem nodig, stabiele relatie anders krijg je het heel zwaar.

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 12:26

sammie18 schreef:
Ik vind het heel fijn voor je dat je marcus weer terug hebt, jouw zoektocht heeft wel geloont.

Daarnaast wil ik even kwijt dat als de situatie iets anders was geweest dat je dan (in ieder geval op basis van het ned.recht) je paard niet eens had teruggekregen.

Verder was er een tijdje terug een stuk op bokt, over een belgische amazone, waar de stal werd leeggehaald, ze heeft de paarden opgespoord, stonden in engeland werden getraint voor de olympische spelen in londen. Maar ze kon aantonen dat de paarden gestolen waren maar de paarden mocht ze daar niet weghalen, dan zou ze haar eigen paarden stelen. Zo kan het ook lopen.



In nederland had ik volgens ons rechtsysteem marcus waarschijnlijk ook teruggekregen in dezelfde omstandigheden dan wel.Marcus is vanuit de dief rechtstreeks naar X gegaan, handelaar/slager.En die heeft Marcus op proef meegegeven aan de man die ons gebeld heeft.Marcus is dus niet in 3 of meer particuliere handen geweest.Dat is ons geluk geweest.En natuurlijk de mensen die ons gebeld hebben.Zij wilden absoluut geen gestolen paard op stal hebben.Maar al met al is geen enkele diefstal met elkaar te vergelijken.Iedere diefstal heeft zijn eigen verhaal.

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:27

en dan vinden ze het gek als mensen eigen rechter gaan spelen (nee, ik wil je niet op ideeën brengen!)... laat ze dan verdorie hun werk goed doen als politie zijnde!

over media: zodra de krant wat heeft geschreven komt de rest vanzelf wel bedelen om sappige details ;)
hart van nederland wil ook vaak dit soort `sappige verhalen` uitzenden...

succes!

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 12:32

zij schreef:
en dan vinden ze het gek als mensen eigen rechter gaan spelen (nee, ik wil je niet op ideeën brengen!)... laat ze dan verdorie hun werk goed doen als politie zijnde!

over media: zodra de krant wat heeft geschreven komt de rest vanzelf wel bedelen om sappige details ;)
hart van nederland wil ook vaak dit soort `sappige verhalen` uitzenden...

succes!

De gedachten om eigen rechter te spelen hebben me vaak genoeg in mijn hoofd rondgedwaald, maar ja, wat los ik er mee op?!Ik ben misschien mijn frustratie kwijt maar dan loopt hij nog steeds vrij rond en heeft hij nog steeds de mogelijkheid een ander paard te stelen.

Swieb

Berichten: 984
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: Zaak gestolen haflinger Marcus geseponeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:45

@chimene, ik ben het in dit geval helemaal met je eens. En geloof me, ik mag het eigenlijk niet neerzetten....., Maar zou ik Tess ooit ergens zien, dan "steel" ik haar zelf terug om alle verdere rompslomp en ellende te voorkomen. Een paardendiefstal kost een vermogen, zowel financieel en nog veel meer emotioneel, en recht... laat me niet lachen................

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 12:54

Swieb schreef:
@chimene, ik ben het in dit geval helemaal met je eens. En geloof me, ik mag het eigenlijk niet neerzetten....., Maar zou ik Tess ooit ergens zien, dan "steel" ik haar zelf terug om alle verdere rompslomp en ellende te voorkomen. Een paardendiefstal kost een vermogen, zowel financieel en nog veel meer emotioneel, en recht... laat me niet lachen................


Ja swieb, jij weet heel goed waar ik het over heb.Maar gelukkig heb je er al 1 terug, je wilde zo graag dat gevoel hebben wat wij hadden toen we marcus terugvonden, je bent meegeweest om de sfeer te proeven en die heb je alvast 1 keer mogen meemaken met swieber.Nu tess nog, en ik mag het misschien niet zeggen maar als je Tess ooit vind, zou ik haar denk ik ook gewoon opladen om inderdaad alle rompslomp eromheen te voorkomen.Je haalt toch je eigen eigendom(paard) terug, denk ik dan maar.Het recht is krom.....

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: Zaak gestolen haflinger Marcus geseponeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:59

En ik kom een handje toesteken met Tess ;)
Ik hoop van harte dat je ze nog terugvind!!!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:58

Gelukkig is het in een zekker zin goed afgelopen, want Marcus is weer thuis waar hij hoort te zijn :(:)

Maar het is jammer dat op deze wijze... Meneer Z kan rustig zijn gang gaan want misdaad loont! :(

Totdat jusititie meer onderneemt tegen dit soort praktijken, zou het wellicht een goed idee zijn om een soort lijst voor de paardenwereld in het leven te roepen over dit soort mensen.. zodat ze minder ruimte krijgen om opnieuw een paard of pony te stelen.

In dit geval is het ook jammer dat jij de naw gegevens van Z niet openbaar mag maken.

Maar een signalement van deze persoon bekendmaken in de paardenwereld zou toch kunnen.. uiterlijk, leeftijd, sex, woonomgeving, beroep... En dan zonder zijn naam te noemen en zijn woonadres en de kenteken van zijn vrachtwagen.

Hoe denken jullie hierover? ;)

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: Zaak gestolen haflinger Marcus geseponeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:03

Geen slecht idee Gracy, even overal zijn publiciteit maken ;)

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: Zaak gestolen haflinger Marcus geseponeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:55

Echt de media van deze hele kwestie op de hoogte stellen.
Je betaalt toch belasting om de politie zijn werk te laten doen en niet dat ze je schaapsachtig aan zitten te kijken bij het aangeven van diefstal van je paard.

Echt waar nu het eind van het jaar nadert zijn ze ook heel actief in uitdelen van boetes. Hypocriet noem ik dat!

In hoeveel zaken is de politie al niet laks geweest?
Kijk alleen al in de archiefdossiers van Peter R. De Vries wat een lopende band blunders de politie maakt.

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Re: Zaak gestolen haflinger Marcus geseponeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:10

jeetje wat een verhaal! over het nederlandse rechtssysteem heb ik sowieso geen goed woord, censuur en de doofpotzaken,, dus laat ik daar maar niet over beginnen.

je beschrijft precies 1 van mijn nachtmerries. wat erg om mee te maken en wat super fijn dat je paardje terug gevonden is!!! de dieven zijn er mooi mee weg gekomen nu.. misschien smaakt dat wel naar meer voor ze...

sammie18
Berichten: 1345
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Zaak gestolen haflinger Marcus geseponeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:56

Daarnaast wil ik even kwijt dat als de situatie iets anders was geweest dat je dan (in ieder geval op basis van het ned.recht) je paard niet eens had teruggekregen.

Vandaar dat ik er ook bij zette als de situatie iets anders was geweest, als iemand jouw marcus had gekocht van de dief, zonder het vermoede te hebben gehad dat hij gestolen was en het vermoede niet gewekt was bij de koop. Dan was je hem wel kwijt geweest, hoe vreemd dat dan ook is.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30253
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Zaak gestolen haflinger Marcus geseponeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:00

NM -> TAO

TheMagicLine

Berichten: 513
Geregistreerd: 28-03-08
Woonplaats: Noord Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:23

Gracy schreef:
Gelukkig is het in een zekker zin goed afgelopen, want Marcus is weer thuis waar hij hoort te zijn :(:)

Maar het is jammer dat op deze wijze... Meneer Z kan rustig zijn gang gaan want misdaad loont! :(

Totdat jusititie meer onderneemt tegen dit soort praktijken, zou het wellicht een goed idee zijn om een soort lijst voor de paardenwereld in het leven te roepen over dit soort mensen.. zodat ze minder ruimte krijgen om opnieuw een paard of pony te stelen.

In dit geval is het ook jammer dat jij de naw gegevens van Z niet openbaar mag maken.

Maar een signalement van deze persoon bekendmaken in de paardenwereld zou toch kunnen.. uiterlijk, leeftijd, sex, woonomgeving, beroep... En dan zonder zijn naam te noemen en zijn woonadres en de kenteken van zijn vrachtwagen.

Hoe denken jullie hierover? ;)


goed idee, speciaal topic over paardendieven met signalement enz.

TheMagicLine

Berichten: 513
Geregistreerd: 28-03-08
Woonplaats: Noord Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:26

chimene schreef:
alja schreef:
fijn dat je paardje weer terug is en kan me heel goed voostellen dat je boos word van zulke politie mensen...


Het begint allemaal al bij de aangifte: daar word je al aangekeken alsof ze het horen donderen in Keulen! Als je mazzel hebt tref je een agent(e) die zelf paard rijd en toont begrip, maar ze moeten zich toch aan de regels houden van het bureau.De zoektocht naar je paard mag je zelf doen.En geloof me, die kan immens intensief en zenuwslopend zijn.Ik heb niet alleen naar Marcus gezocht.Als je je paard vind(en het ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden ) moet je bijna smeken om de politie te laten komen om je paard onder beslag te laten zetten.Dat kan maanden duren eer je daar af en toe eens wat van hoort.Wat de meeste mensen niet weten is dat je bezoekrecht hebt om je paard te bezoeken tijdens beslaglegging.Maar justitie geeft niet graag adressen vrij, wat ik van een kant wel kan begrijpen.En zo zijn er nog meer dingen waar je tegenaan loopt.En dan ligt het er ook nog eens aan in welk land je paard word teruggevonden, want twee verschillende landen ook twee verschillende rechtsystemen........ dus maak je borst maar nat.Je hebt idd een lange adem nodig, stabiele relatie anders krijg je het heel zwaar.


We hebben dezelfde ervaring met Politie (Rosmalen), als het over paarden gaat en diefstal of een poging tot diefstal reageren ze schouderophalend en heel laconiek. Ze tonen geen begrip van hoeveel paarden voor een mens betekent. Enorm frustrerend.

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Re: Zaak gestolen haflinger Marcus geseponeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:36

jeetje wat een verhaal! (kende het al een beetje) maar ik vind de uitspraak over de politie wel erg kort door de bocht. Ik denk dat als de capaciteit er zou zijn ze je heus willen helpen..

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 18:56

Ik heb even een ontopic vraagje aan de modjes hier, ik weet niet meer wie ik moet hebben maar ik heb specifiek gevraagd in welk topic ik dit bericht moest plaatsen(in overleg met sjoert) maar ik zie dat het topic telkens word verplaatst.Kan iemand me uitleggen waarom?Ik weet niet welke mod ik hierover moet aanspreken , het is nu al een paar keer verplaatst.

groetjes chimene

antwoord mag via PB

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 19:28

esmir schreef:
jeetje wat een verhaal! (kende het al een beetje) maar ik vind de uitspraak over de politie wel erg kort door de bocht. Ik denk dat als de capaciteit er zou zijn ze je heus willen helpen..


Als je mijn uitspraak bedoelt over de politie wil ik daar graag even op reageren.
Ik geef duidelijk aan dat er ook andere zaken zijn die belangrijk zijn zoals, vermissingen etc. maar ik kan het ook niet helpen dat hun de capaciteit niet hebben, het rechtsysteem is krom.En ik geef ook duidelijk aan dat er ook politiemedewerkers zijn die wel willen maar gebonden zijn aan regels. Het zijn ook niet altijd de politiemensen als persoon waar we over praten maar het systeem.Er zitten ook hele botte agenten of officieren tussen hoor, breek me de bek niet open, dan heb ik nog een lijstje.......en ik ken nog meerdere eigenaren van gestolen paarden die dit zo hebben ervaren.Maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo(als persoon)!Het systeem klopt niet en helaas moeten de medewerkers van de politie dit systeem uitvoeren.

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Re: Zaak gestolen haflinger Marcus geseponeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:43

ja zoals je het zegt... het gaat puur om de capaciteit.. en prioriteit.. en dat is als benadeelde soms ,heel begrijpelijk, heel erg moeilijk..

hoeveel mensen er niet uit hun stekker gaan bij het niet terugvinden van een gestolen fiets.. En dat is natuurlijk helemaal niets in vergelijking met zo'n gekwalificeerde diefstal als deze....

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:15

och de politie geeft zelfs niet om mensen, lange tijd geleden zat ik op het politiebureau (niet voor een misdaad) maar in ieder hoorde ik dat ze een telefoontje kregen van een oudere dame die op het moment zelf een dief in haar huis had, nou ik dacht ja ze zullen er wel direct iemand op afsturen maar na een halfuurtje zei iemand "allez zullen we eens bij dat vrouwtje gaan zien? " :? Ik bedoel er had ondertussen wel iets ergs kunnen gebeuren met dat vrouwtje terwijl die gewoon rustig hun kopje koffie waren aan het drinken. Ik vind het echt schandalig hoe laks sommige agenten zijn (ze zijn niet allemaal zo).

Gefeliciteerd met het terug vinden van jouw paardje

TheMagicLine

Berichten: 513
Geregistreerd: 28-03-08
Woonplaats: Noord Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:02

chimene schreef:
esmir schreef:
jeetje wat een verhaal! (kende het al een beetje) maar ik vind de uitspraak over de politie wel erg kort door de bocht. Ik denk dat als de capaciteit er zou zijn ze je heus willen helpen..


Als je mijn uitspraak bedoelt over de politie wil ik daar graag even op reageren.
Ik geef duidelijk aan dat er ook andere zaken zijn die belangrijk zijn zoals, vermissingen etc. maar ik kan het ook niet helpen dat hun de capaciteit niet hebben, het rechtsysteem is krom.En ik geef ook duidelijk aan dat er ook politiemedewerkers zijn die wel willen maar gebonden zijn aan regels. Het zijn ook niet altijd de politiemensen als persoon waar we over praten maar het systeem.Er zitten ook hele botte agenten of officieren tussen hoor, breek me de bek niet open, dan heb ik nog een lijstje.......en ik ken nog meerdere eigenaren van gestolen paarden die dit zo hebben ervaren.Maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo(als persoon)!Het systeem klopt niet en helaas moeten de medewerkers van de politie dit systeem uitvoeren.


Met Politie in Brabant hebben we hele slechte ervaringen. Met politie in Twente (Vriezenveen, Almelo) juist hele goede ervaringen als het om paarden gaat, ze nemen je serieus en je hoeft maar te bellen of ze rijden langs en met zoeklichten zoeken ze de weilanden af, en stappen uit. Ook losgebroken paarden vangen ze en bewaren ze in een wei tot de eigenaren ze komen ophalen. Maar ja de Politie hier is meer betrokken bij boeren, platteland en mensen met paarden, bovendien is het nog niet zolang geleden dat er een beul rondwaarde in Twente die het had gemunt op paarden en dus is de Politie hier zeer alert wat betreft paarden. Althans dit is onze persoonlijke ervaring. Uitspraak van een zeer oude rot in het vak (Politie) destijds... vader van Gert Jan: "...Politiemedewerkers zijn een afspiegeling van de maatschappij, is de samenleving rot en kil en hard en onpersoonlijk... dan tref je dat OOK net zo vaak aan bij de Politie..." Capaciteit.. ja dat is ook een groot probleem, maar ook mentaliteit.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:59

TheMagicLine schreef:
"...Politiemedewerkers zijn een afspiegeling van de maatschappij, is de samenleving rot en kil en hard en onpersoonlijk... dan tref je dat OOK net zo vaak aan bij de Politie..." Capaciteit.. ja dat is ook een groot probleem, maar ook mentaliteit.


Deze laatste zin slaat de nagel op de kop. Zoals in samenleving mag je niet alle mensen over 1 kam scheren, maar het klopt voor de overgrote meerderheid. Ik heb de indruk dat het hen vooral te doen is om de macht die ze hebben bij uitoefenen van deze functie, maar ze hebben een broertje de dood aan werken, verslagen opstellen... Degelijk onderzoek vraagt inzet en daar hebben ze nu net geen zin in (spreek over mijn ervaringen, er zullen wellicht ook goeie tussen zitten). Het is een stugge, afgestomte en bureaucratische organisatie die vooral niet zo sociaal begaan is, wat in eerste instantie toch wel de bedoeling is.
Ik reageer even omdat m'n vriend z'n wagen beschadigd geweest is, een oude dame heeft het gezien, nummerplaten opgeschreven en m'n vriend heeft een aangifte gedaan.
Resultaat: wegens onvoldoende bewijzen zijn vandalen ZONDER gevolgen op vrije voeten hebben we pas te horen gekregen. Wij werden dan kort en bondig verzocht door politie (West-Vlaanderen) om het hierbij te laten rusten.

Ben heel erg blij dat Marcus terug is en heb respect voor al de moeite die ervoor gedaan is. Zo iets is voor elke paarde eigenaar een nachtmerrie. Veel plezier met hem!

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:58

Cambiar schreef:
Ik heb de indruk dat het hen vooral te doen is om de macht die ze hebben bij uitoefenen van deze functie, maar ze hebben een broertje de dood aan werken, verslagen opstellen... Degelijk onderzoek vraagt inzet en daar hebben ze nu net geen zin in (spreek over mijn ervaringen, er zullen wellicht ook goeie tussen zitten). Het is een stugge, afgestomte en bureaucratische organisatie die vooral niet zo sociaal begaan is, wat in eerste instantie toch wel de bedoeling is.


zo, dit vind ik vrij forse uitspraken die je doet.. ik denk dat je je niet realiseerd hoe hoog de werkdruk is.. en ja.. dan gaan zaken met een hogere prioriteit voor.. en tuurlijk zijn er rotte appels, ook bij de politie. maar een "afgestomte en bureaucratische organisatie".. ???
bovendien is er wel iets meer nodig dan een kenteken in jou geval denk ik zo..
dus ik zou oppassen met uitspraken doen over zaken waar jij het fijne niet van weet..

TheMagicLine

Berichten: 513
Geregistreerd: 28-03-08
Woonplaats: Noord Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:53

Gisteren helaas hebben Diny en ik (Gert Jan) (weer) een bezoek gebracht aan Politie Vriezenveen in verband met weer een aanslag op onze paarden, iemand heeft een stalen stang met scherpe punt in 1 van onze weidjes gegooid en onze merrie Dream is aan haar rechter schouder gewond geraakt.

We vonden deze stalen stang met punt in de wei vlak bij het hek waar we altijd hooi neerleggen, een dag er voor hadden Mark en Gert Jan de wei helemaal schoongemaakt. Het is een vreselijke gewaarwording als je zoiets aantreft en je ziet een steekwond in 1 van je paarden, dit gaat door merg en been en je wordt helemaal koud. En als je dan de ogen ziet van Dream, dan gaat het door merg en been. Je kon heel goed zien dat Dream ons aankeek van jullie mensen doen mij toch niets?

Hebben lang op het bureau gezeten, Politie was zeer correct, ze doen alles wat ze kunnen om ons te helpen, ook Politie was zichtbaar zeer bezorgd en de chef van dienst was zeer ontdaan en verontwaardigd dat mensen dit doen. Het "wapen" hebben we afgegeven voor onderzoek: een massieve stang.

We laten de wond open, is een vieze wond, hechten kan dan niet. Dream maakt het redelijk, maar is duidelijk heel anders dan anders.