Controle van dierenbescherming gehad vandaag (anonieme tip)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eppie38

Berichten: 1220
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: aarde

Controle van dierenbescherming gehad vandaag (anonieme tip)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 19:06

Vanmorgen was ik bij mijn shetjes om poep van het weiland te halen staat daar een mevrouw aan de overkant te zwaaien.
Gut aardig denk ik nog en zwaai terug maar ze bleef zwaaien dus dacht loop er maar even heen.

De dierenbescherming dus!
Er was een klacht binnengekomen (anoniem) over mijn shetjes.
De arme dieren hadden helemaal geen eten meer, kan wel kloppen want gras is op, land is erg kaal.
Ze kregen nooit water, waren erg mager en hadden helemaal geen schuilstal, snik.
Ik heb die mevrouw van de dierenbescherming mee genomen het land op en tja samen moesten we best hard lachen.

Er staan 3 schuilstallen maar ook al staan ze er niet, alsof ze die tot nu toe nodig gehad hebben.
Water geef ik nooit maar hoeft ook niet want er zit een drinkwaterbakje aan het hek en omdat ze geen gras hebben wil nog niet zeggen dat ze niets te eten hebben.
Iedere dag wordt de hooiruif gevuld maar wel met mate natuurlijk, ze zijn al moddervet.

Het weilandje is op een afgesloten terrrein, het dichtsbijzijnde dat je kunt komen is zon 20 meter, dus dat verklaard meschien dat diegene heeft gezegd dat ze zo mager waren, ze zien er gewoon toppie uit, sommige mogen best wat afvallen maar is moeilijk bij shets die al van de lucht dik worden.
Ze staan netjes op de hoeven wat moet je nog meer doen.

Ik neem het de dierenbescherming niet kwalijk, beter keertje te veel gekeken dan te weinig maar de penny die zo nodig moest bellen, tja koop een boek en leer eens wat over paarden.

doet best wel pijn zoiets en die mevrouw vertelde ook dat ze het jammer vond dat ze hier haar tijd aan moest verspillen terwijl zoveel dieern in nood har echt nodig hadden.

Oke ik begrijp best dat het allemaal goed bedoeld is maar evengoed ben je gekwets begrijpen jullie dat,als iemand zich zorgen maakt om mijn monsters kom dan naar me toe en vraag gewoon.
Als ik tijd heb zal ik wat fotoos plaatsen van die arme zielige paardjes.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Controle van dierenbescherming gehad vandaag (anonieme tip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:12

Jeetje, wat weer een toestand.

Zo heb ik een keer meegemaakt dat mensen ze hadden gebelt omdat er een mishandelde pony zou zijn. (niet bij mij gelukkig) Pony was 36 en zag er inderdaad niet meer uit als 4. Maar stond al 36 jaar bij dezelfde mensen. Dus de mishandeling zou wel een beetje meevallen

eppie38

Berichten: 1220
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 19:36

Dit zijn 2 van mijn shetmonstertjes, is wel een foto van vorig jaar maar zien er nog net zo uit, heb de kleine al 7 jaar en de bruine is haar kind en is nu 6 jaar.
Heb niet zoveel fotoos op deze computer eigenlijk, deze foto is van me hyves.
Afbeelding

maj0

Berichten: 6603
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:46

goh hoe kun je die arme magere paardjes nou geen eten geven :')

Ach vind het wel goed dat ze als dierenbescherming toch even gaan kijken

leuke pony's trouwens

Misslolliex

Berichten: 2111
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Opheusden. & Lienden

Re: Controle van dierenbescherming gehad vandaag (anonieme tip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:47

achja...

sommige mensen

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Controle van dierenbescherming gehad vandaag (anonieme tip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:50

Ja ze zien er echt sielug en ongelukkig uit :D. Schaam je ;)!

TE5

Berichten: 4362
Geregistreerd: 12-02-08

Re: Controle van dierenbescherming gehad vandaag (anonieme tip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:52

Och gut, ik kan de ribben tellen :oo

:))

eppie38

Berichten: 1220
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: aarde

Re: Controle van dierenbescherming gehad vandaag (anonieme tip)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 19:56

Ja vond ze toch ook wel mager eigenlijk, ik ga morgen meteen biks bestellen.

Misslolliex

Berichten: 2111
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Opheusden. & Lienden

Re: Controle van dierenbescherming gehad vandaag (anonieme tip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:56

mest ze maar vet...
ze hebben anorexia hahaha :D

echt dun joh!


:P niet dus

eppie38

Berichten: 1220
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 20:23

Dit is Loekie (ook vorig jaar foto) Loekie is hier trouwens gekomen via bokt, eigenlijk is ze niet eens van mij maar mag ze gewoon heerlijk haar oude dag slijten, en dat goed goed he, Afbeelding

en dit is mijn lieveling, dit is wel recente foto samen met mijn zoontje, mijn kleine boef, kruimel.
Heb ik ooit gekocht toen hij 4 maanden was op de paardenmarkt in Hedel, mijn super stoere mini shet.
Hij is nu 8 jaar en kocht hem toen hij 4 maanden was
Afbeelding

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Controle van dierenbescherming gehad vandaag (anonieme tip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 23:44

ziet er prima uit:))

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 23:49

Nou ik snap wel waarom de dierenbescherming is gebeld.
Jeetje Ts, dit is niet normaal hoor! Geef ze snel te eten voordat ze neervallen!! :7

Wat een actie!! Naja beter 1 keer teveel gekeken, dan 1 keer te weinig toch!

Erg leuke pony's allemaal en zien er natuurlijk super gezond uit! +:)+
Laatst bijgewerkt door NatassJa op 02-10-09 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 23:50

Nog even en iemand belt de DB omdat ze te dik zijn... ;)

pluisje88

Berichten: 8100
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 00:07

Schandallig dit! ze hadden niet moeten komen kijken, maar ze hadden ze meteen in beslag moeten nemen! dit is echt pure mishandeling.

Tja.. wat moet je ervan zeggen.

Wij hadden op stal een shet aan een ketting staan. Kon hij lekker het gras op eten tussen de bomen. Daar kun je namelijk met de grasmaaier niet bij.

Pony had aan de mode om te voetballen met de water emmer. Krijgt water, drinkt wat, en gaat voetballen. Per zomer wordt er wel een keer of 6 een bezoekje gebracht door de DB. Ze moeten namelijk gaan kijken bij een melding. Dus ze drinken altijd even een kopje koffie en gaan dan weer.

Later was shetje dood, en kwam er een nieuwe. DB kwam weer, want paardje zag er slecht uit!

Zegt die mevrouw, goh, jullie hebben een andere? Is die andere overleden? antwoord: ja hij was ziek. hebben hem in laten slapen.

dat het zo iemand al opvalt dat er een andere pony is, dan wordt het wel ernstig. hahah dan zijn ze veel te vaak geweest.

Langs onze stal loopt het pieterpad, dus alle wandelaars zien dat zielige ponytje staan en bellen dan maar even. Dat kan toch echt niet he. een pony zonder water. hihi

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 00:31

Het is toch wat met die nepmeldingen...
Ergens wel goed dat er opgelet wordt, alleen jammer dat veel mensen zo weinig verstand van zaken hebben (ja zelfs 'paardenmensen'). Gelukkig dat ze in jou geval wel konden zien dat de zieligheid ernstig meeviel! (leuke Shetjes trouwens :D )
En het doet best pijn als je echt oprecht hard werkt voor die beesjes, om het ze zo goed mogelijk naar de zin te maken, dat je dan nog als dierenbeul oid wordt aangemerkt (bv omdat ze eens in de regen buiten staan).
Bij ons (langs een doorgaand voet, fiets en autoweg naar een AH) is zelfs wel de Dierenambulance aan het erf geweest, ook de plaatselijke DA is opgetrommeld en er zijn zelfs mensen weleens over het hek geklommen (de 'paardenmensen') om een en dezelfde reden. Dooie, danwel halfdooie paarden. Lees: paarden die gewoon lekker languit in het zand gaan liggen dutten. Volgens die 'paardenmensen' kon dat niet, paarden lagen niet zo... :roll:

Enige wel grappige is als mensen gaan raden welk ras ze zijn. Ik heb al Haflingers, IJslanders, Arabieren, Fjorden, circuspaarden en zelfs Shetlanders langs horen komen...
('t zijn quarters :') )

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 00:59

Die paarden hebben zo'n honger dat ze elkaar opeten!!! Dat zie je toch gelijk op de eerste foto! :Y) :')

Anyway... zonde van een ieders tijd. Vast goed bedoeld, maar jammer dat de beller niet de moed heeft gehad je aan te spreken en je ponnies van dichtbij te komen bekijken. Of heb je vijanden? Heb meer dan eens zien langskomen dat de DB werd ingeschakeld omdat er eigenlijk een persoonlijk conflict speelde.
Maareh... doe 'ns recente foto's. Dan weten we of we je moeten aangeven wegens vetmesten van je shetten. :D

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Controle van dierenbescherming gehad vandaag (anonieme tip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 01:09

Ach ja, sommige mensen hé?

Wij hebben vorig jaar een agent aan de deur gehad die maar even kwam vertellen dat iemand de DB had gebeld en dat die dus wss langs zouden komen.
Dus mijn moeder half in paniek, belt mij op; wat moet ik nou??
Haha, ik zeg; mam, wat doe je verkeerd dan? 'Ja weet ik eigelijk ook niet' 'Nou, waar maak je je dan druk om??'

Er is ook geen DB aan de deur geweest, denk dat ze alleen even langsgereden zijn en ons weiland is lang dus we kunnen niet iedereen zien die daar uitstapt.
Evengoed was er niks aan de hand, het was zomer, ze waren allemaal veel te dik, stonden dus op een vrij schraal stuk maar daar valt in de zomer nog genoeg vanaf te grazen. Water wordt elke dag gecontroleerd.

Maarja, we wonen in een boerenomgeving en mensen hier hebben nog nooit van 'te dik' gehoord, ze redeneren als boeren; koeien horen ook in een supervette weide, paarden dus ook.
Later bleek dat een van de buren gebeld had en ja, dat zijn oudere mensen die alleen koeien gewend zijn.
Mijn moeder was er wel erg kwaad om dat ze niet gewoon naar hun zijn gekomen om er eens naar te vragen.
Ik denk dan; laat maar, ze weten nu eenmaal niet beter.

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:05

Ach ja, ze komen beter een keer voor niets. Die mensen zien al genoeg leed op een dag dus miss waren ze juist blij om jouw shetjes te zien. Heb je die mevrouw ook weer blij gemaakt ;)

Het zou toch miss handiger zijn om het nummer van de dierenbescherming aan je hek te hangen, want nu met de winter in aantocht zou het wel eens kunnen dat je jouw shetjes gaat verwaarlozen en dan is het maar beter als er iemand meteen kan bellen. :Y)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Controle van dierenbescherming gehad vandaag (anonieme tip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:09

Ik heb ze ook al bij mij gehad een paar jaar terug, paarden waren vies en dat was zielig.

Eerst vond ik dat niet leuk, maar nu achteraf ben ik heeeeeeeeel blij dat die mensen bestaan die zich zorgen om mijn paard maken! :) Want het is wel een goed teken dat mensen zo om het paard denken :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41727
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Controle van dierenbescherming gehad vandaag (anonieme tip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:16

Aan de ene kant, waar bemoeien ze zich mee? Maar aan de andere kant, goed dat er mensen zijn die bezorgd zijn om dieren. Of dit nu terecht is of onterecht.

Laten we wel wezen, de DB doet dus wel wat met de tips :P

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Controle van dierenbescherming gehad vandaag (anonieme tip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:31

Kan me wel voorstellen dat jij het heel vervelend vind om te horen hoor :j gelukkig weet je zelf beter en weet de DB dat nu ook!

kaatje68
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-10-09

Re: Controle van dierenbescherming gehad vandaag (anonieme tip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:54

tja ze kunnen beter hun energie stoppen in de dieren die het echt nodig hebben. K'zou zeggen, ach heb je dit ook weer eens meegemaakt. En hun weten dat de melding onterecht was toch!

speedyweedy
Berichten: 205
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:10

Ik zou hier echt heel erg van schrikken zeg!
Maar ik snap natuurlijk wel waarom ze het jou niet gewoon vragen. Dierenmishandelaars zijn immers altijd enge mensen :j kijk maar naar de tv. :')

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Controle van dierenbescherming gehad vandaag (anonieme tip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:17

Ik blijf verbaasd over die db....

Ik ken gevallen van verwaarlozing waar na bellen geen db komt kijken :n

En hier na een anonieme tip komen ze wel meteen??

Vind het een kwalijke zaak dat er in veel gevallen gewoon niet word gekeken .

Dat ze hier komen kijken vind ik geen kwalijke zaak. Ben blij dat ze dus idd wel zo nu en dan uitrukken.

Wel vervelend voor jou, maar wss pennymeisjes die jaloers waren ofzo?

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Controle van dierenbescherming gehad vandaag (anonieme tip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:31

Ik kan me voorstellen dat je even frustie bent :D

Jaren geleden heb ik ook een tip aan de DB gedaan :j
Niet alleen het weiland waar deze handelaar zijn paarden en pony's huisvestigde was er erg aan toe, maar ook de stal...... open electra leidingen, geen water ter beschikking, e.d.
Paarden met wonden die niet verzorgd werden en tijdens de feetback werd mij medegedeeld dat ik overdreef en de bestjes het daar allemaal erg goed hadden, :( :j :j vandaar dat de beesten graadmager waren, al tijden de hoefsmid niet gezien hadden waardoor de hoeven al begonnen te krommen :(

Wees blij dat ze iig wel zijn komen kijken, hoe rot het ook voor je is :(:)