Mijn pony .... Je lacht je ziek!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Mijn pony .... Je lacht je ziek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:06

Echt niet normaal :))

Sommige zullen het een rotknol noemen, anderen beschrijven het als "een pony met humor". Alhoewel ik soms de neiging tot het 1e wel eens heb ( :o ) overweegt toch vooral het 2e gevoel :Y)

De laatste tijd ook weer.. We hebben onze probleempjes gehad, eerst vooral ik, later hij ... Ik mentaal, hij in de vorm van (serieuze) singelwonden. Aangezien het nu echt erg was heb ik besloten het rijden een tijd stil te leggen, maar omdat we al een hele tijd eigenlijk niks gedaan hebben (omwille van mijn problemen) is hij er niet dunner op geworden :o En wat moet je dan? Juist ja, los grondwerken/longeren ..

Nu is mijn pony met humor ook (uiteraard) het type pony dat alleen loopt als het echt, echt, echt nodig is, en dat is eigenlijk enkel maar als de wereld dreigt te vergaan. Wil je het op een ander moment klaarkrijgen moet je toch wel erg inventief zijn, de standaard'trucjes' (longeerzweep bv.) werken alleen maar averechts, en ook echt averechts, dan weigert hij gewoon vooruit te gaan, bekijkt hij je alsof je van een andere planeet komt en zie je hem gewoon denken: ik ga nu dus echt wel NIKS voor jou doen hé! :(

En daar sta je dan dus, met heel je uitrusting :+
Mijn lesgeefster is vorige week geweest en zij krijgt hem wel aan de gang, zij kan hem immers lezen en weet precies hoe ze op welk moment moet reageren. Ze heeft mij dan geholpen om dat ook te kunnen, maar er is verdorie nog véééééél werk aan :+ Maar goed, zoiets moet je gewoon leren door te oefenen dus we gingen aan de slag .. De eerste keer echt zoals tijdens de les, met het lange halstertouw als drijvende kracht. Ja daaahaaag :roll: dacht [***] .. en er kwam niet veel ..

Tot ik op een bepaald moment een basketbal zag liggen. Dat ding ligt er al jaren en hij kijkt er nog niet eens naar, maar ik had op dat moment iets van: prima, als jij niet wil dan ga ik maar wat "voetballen". Dus ik aan het voetballen, maar aangezien ik daar enorm goed in ben ( :Y) ) verloor ik mijn bal wel eens. En wat bleek? Als die bal in [***]'s buurt kwam ging hij lopen! :oo Ik wist niet wat ik zag! :oo Uiteraard goed beloond met mijn stem (als hij loopt ben ik zo blij hé, je kan je dat niet voorstellen, het moet een zicht/gehoor zijn :)) ) en zo wat verder gedaan.

Gisteren had ik weer de kans om wat te spelen, eerst weer op de "gewone" manier geprobeerd, er kwam wel reactie maar niet dat je zegt van "wauw" .. Toen ik de basketbal er weer bijgehaald, in de overtuiging dat de vorige keer gewoon toeval was. Hoe verkeerd was ik :lol: We hebben op die manier dus fijn gespeeld. Vandaag ben ik eerst begonnen met de longeerzweep als hulp, omdat de moeder van de vorige eigenaar (stel je voor :D maar ze is een geweldig mens ;) ) gisteren tegen mij zei: bij [***] moet je laten zien dat je de baas bent. En als hij niet wil lopen: gebruik die zweep maar. Dat werkt bij [***]!
Naja, ik heb het vandaag geprobeerd en het werkt dus niet .. Kan er ook niks aan doen :P Dus na even proberen maar weer de bal erbij gehaald .. 8) Op een bepaald moment ging hij zo op in het spel met die bal dat hij al bokkend en crossend de piste doorging, ik wist echt niet wat ik zag! :+

Nu, [***] zou [***] niet zijn als hij er niet wat speciaals van zou maken .. En dit houdt ik: ik loop alleen als jij in het midden met die bal rondjes loopt. Dus het is wel wat: ik loop in het midden te voetballen, en rond mij loopt en springt een pony .. Kan je het je voorstellen? :)) En het hangt echt allemaal van die bal af, want als ik de bal even verlies (wat nogal eens gebeurt aangezien ik geen professionele voetballer ben :P) staat hij prompt stil en komt (als ik dan al lachend blijf staan) naar me toe :+
Maar ook hier weer is het typisch [***]: hij bepaald wanneer we genoeg gespeeld hebben. Als hij echt geen zin meer heeft verzet hij geen stap meer en kan je met die bal doen wat je wil .. Maar dat laat ik voorlopig maar, ik ben al blij als hij een tijdje wil lopen 8)


[***] ... je lacht je ziek!
(als je met zo'n dingen kan lachen toch :Y) )

Mijn stoere poonie :D
Afbeelding

Zira1994

Berichten: 1270
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:09

wat grappig zeg!! heeft hij je de bal nog niet afgepakt? :P :+

xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Mijn pony .... Je lacht je ziek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:18

hij is idd niet dun maar wat een schatje !
en zo grappig met die bal ;)
lijkt me echt lollig om te zien XD

EAW
Berichten: 472
Geregistreerd: 24-09-09

Re: Mijn pony .... Je lacht je ziek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:13

Kan je niet eens vragen of iemand een keer een foto maakt van jullie bezigheden? :P

Anoniem

Re: Mijn pony .... Je lacht je ziek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:36

Ja, we hebben het er ookal eens over gehad dat iemand het zou moeten filmen :Y) Ik weet alleen niet of het dan gaat lukken, aangezien zijn aandacht nogal eens verslapt als er "publiek" bij is :+ Maar we kunnen eens proberen natuurlijk, wie weet .. ;)

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 13:48

Haha leuk. :D
't Is inderdaad erg lastig als je zo'n lastig te motiveren pony hebt. Parelli (ook grondwerk) leert je je paard lezen en leert je ook hoe je per paardenkarakter (horsenality noemt hij dat) je paard kunt motiveren. Het kost wat tijd, maar sommige paarden ken je echt niet meer terug! Opeens vol looptlust en energie terwijl ze ''vroegah'' alleen maar stil stonden.

joepluffer

Berichten: 250
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:10

Haha geweldig verhaal xD Kan je er geen voetballer van maken in plaats van een rij paard xD :o

Elvira24
Berichten: 258
Geregistreerd: 17-08-09
Woonplaats: Alkmaar

Re: Mijn pony .... Je lacht je ziek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:20

Hij heeft iedergeval karakter

winnietje3

Berichten: 663
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:53

Wel leuk dat je zo plezier met je paardje kan hebben.
Ik vind hem er zo wel mooi uitzien eigenlijk :P

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:57

Jij hebt altijd zo'n leuke topics en Cobe is een echte personality!

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Mijn pony .... Je lacht je ziek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 00:07

hahahaha geweldig! :')

lekker paard heb jij :D

beverlyhills
Berichten: 26
Geregistreerd: 12-10-09

Re: Mijn pony .... Je lacht je ziek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:39

haha wat een grappig verhaal! :P

Poneo

Berichten: 132
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Almelo (Overijssel).

Re: Mijn pony .... Je lacht je ziek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:48

Geweldig! :D