Uitgegleden met Silver

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaileyS
Berichten: 986
Geregistreerd: 27-11-07

Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 22:06

Heej

Ik rijd op een manege. :P Mijn wekelijkse zaterdagse les ging deze keer niet helemaal hoe ik het voor me zag. :D (De bak was ook nog eens een beetje glad, ook al was het de binnenbak)
Silver is mijn lieveling. Ik heb haar 2 maanden als verzorgpony gehad, nu niet meer ivm tijd en geld.
We gingen springen en Silver is wel eens sloom }> , als je haar dan even goed aanpakt dan geeft ze een paar bokken maar werkt daarna
wel voor je! Dus ze deed de hele tijd sloom ( We sprongen 3 gaatjes = 50 CM) Toen zei de juf dat ik haar even aan moest pakken dus ik even boos worden en ja hoor dan gaf ze weer een paar bokken maar ging toen wel eindelijk voorwaarts en niet zo'n beetje ook.
Toen moest ik dus langs de groep heen weer op de hindernis af maar een ander paard stond in de weg, ik wou er eigenlijk achter langs zodat ik goed uit zo komen maar silver met haar eigenwijzigheid wou voorlangs. Ik kon haar niet meer achterlangs sturen dus liet haar maar gaan. Toen gleed ze uit en viel. Ik lag daar met mijn benen onder!
Nog nooit meegemaakt, maar weer een ervaring rijker! Al verwacht ik de komende dagen wel een hele hoop spierpijn.
Ik heb overigens geluk gehad want ik had natuurlijk ook mijn benen kunnen breken! (Het is een 17 jarige stevige welsh van 1. 35m)

Zo dat wou ik even kwijt!

Liefs Cailey

nickyforever

Berichten: 442
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: bunnik of op stal volgens mijn man

Re: Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:12

hoop dat de pony zich niet bezeert heeft?

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:15

Dat is wel even schrikken!
Als het bij jou bij spierpijn blijft heb je inderdaad veel geluk gehad!

CaileyS
Berichten: 986
Geregistreerd: 27-11-07

Re: Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 22:23

Ja. Nee Silver heeft zich niet bezeerd gelukkig maar. Ze stond gelijk weer op en daarna moesten we de hindernis opnieuw springen (anders word je heel snel bang). Toen sprong ze keurig. (L)

CaileyS
Berichten: 986
Geregistreerd: 27-11-07

Re: Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:55

Ben overigens wel blij dat ik de hindernis opnieuw gesprongen heb, want anders weet ik van mezelf dat ik niet meer zou springen.

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:57

Wel goed dat je het meteen gedaan hebt inderdaad. Hopelijk heb je de volgende keer geen last van angst.

Hoe gaat het nu met je?

CaileyS
Berichten: 986
Geregistreerd: 27-11-07

Re: Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:59

Nu gaat het beter. Maar moet morgen een half uur naar school fietsen en terug. Dus heb mijn moeder lief aangekeken....
Gelukkig brengt ze me want fietsen en op school lopen met een zware boekentas is niet egt het beste voor zere benen. Ik bedoel er heeft toch een paard op gelegen.....

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:59

Aw, dat is schrikken!
Ik heb vroegah ( :') ) ook heel veel op Silver gereden, dus ik sneap precies wat je bedoeld! Ik hoop dat je volgende keer wel weer durft, en geen nare ervaring hieraan overhoud!!

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:08

Jee, dat is schrikken zeg! :(:)
Helaas zijn dit van die dingen die erbij horen; paardrijden leer je met vallen en opstaan. Volgende keer zal het vast weer prima gaan :j

Sterkte met de spierpijn!

CaileyS
Berichten: 986
Geregistreerd: 27-11-07

Re: Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 20:25

Bedankt voor de reacties!

Ja, ik schrok inderdaad wel! En ik beschouw het ook gewoon als een leerervaring. Gelukkig ken ik Silver best wel goed (rij altijd op haar, heb haar ook twee maanden als verzorgpony gehad) dus zal ik niet zosnel bang met haar worden.

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:39

Gelukkig dat je verder niets hebt en dat Silver ook niets heeft.. Wel goed van je dat je daarna nog die sprong genomen hebt :j

CaileyS
Berichten: 986
Geregistreerd: 27-11-07

Re: Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 18:05

Dank je!

Nirvaantje

Berichten: 316
Geregistreerd: 04-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:24

Oeh, dat is wel even schrikken dan! Ik heb het ook een keer gehad met mijn pony, die toen nog van de manege was. Maar dat was in het weiland. Daar heb ik ook wel heel wat spierpijn aan over gehouden :+

Gelukkig is er niets aan de hand met jullie!

CaileyS
Berichten: 986
Geregistreerd: 27-11-07

Re: Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 20:03

Gelukkig niet nee! Dank je wel voor je reactie!
Ik ga Zaterdag weer op haar rijden, maar dan de hele les proefjes oefenen :( :( Gadver. Ik vind wedstrijden leuk maar ik haat proefjes oefenen (A) Tenzij ik zelf natuurlijk voorop mag!

r_oo_sj_e

Berichten: 2907
Geregistreerd: 27-01-09

Re: Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:23

ik heb dit ook 2x mee mogen maken.. *helaas* ook een keer met een pony *denk 1.50* die schrok en uitgleed op haar zij. ook ik lag met mijn been eronder! en ik bleef ook nog s haken met mijn voet in de beugel! gelukkig wel goed afgelopen! en de andere keer was een pony van 1.45 volgens mij zoiets. lekker relaxed galopje.. struikelen boem daarlig je dan met pony en al! die lag half op mij toen... ook wel goed afgelopen..

het enige nadeel was van die 2x op mijn linker knie dat ik wel een operatie heb gehad *dit was denk 1.5 jaar later* omdat me hele knie aan de binnenkant beetje kapot was zeg maar! en daar heb ik nu geen last van;) toen had ik alleen spierpijn!

succes met proefjes oefenen!:P en hopen dat het niet nog een x gebeurd:);)

CaileyS
Berichten: 986
Geregistreerd: 27-11-07

Re: Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 20:37

Dank je! Vervelend ook voor jouw twee ongelukjes!

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:13

Oeiii, dat heb ik ook n keer gehad! Maar gelukkig niet de pony op me!

astridelise

Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Elst overbetuwe

Re: Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:18

Gelukkig is het alleen bij spierpijn gebleven, goed van je om toch die sprong te maken. Goed leren paardrijden kost soms bloed, zweet en tranen. Hebben wij denk ik allemaal wel een keer meegemaakt. Veel plezier nog met mooie Silver.

CaileyS
Berichten: 986
Geregistreerd: 27-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 18:03

Dank je wel!! hoe weet je eigenlijk dat Silver mooi is???:D

em_papillon

Berichten: 2366
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:46

nickyforever schreef:
hoop dat de pony zich niet bezeert heeft?


Haha! Moest even lachen :P Naar verhaal en laatste zin was, ik lag daaronder met mijn benen! En dan alleen hoe het met de pony gaat :P

Maar ja dat is inderdaad schrikken! Gelukkig hadden jullie beide niks :)
Heb mijn paard alleen nog bij het losgooien zien vallen.. rotgezicht!

vanmeekeren
Berichten: 275
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:10

Vallen kan ook heel anders aflopen. Vorig jaar december ben ik met mijn paard uitgegleden op een glad bruggetje, beide linkerbenen onder de brugleuning. Hij is een ongelofelijk ijskonijn, dus hij kwam weer overeind na een por van mij en liep rustig het bruggetje af. Beide benen open geschaafd. maar dat was niet het ergste. Hij had ook zijn rug verdraaid. Chiropractor er 2x bij. Toen heeft hij een tijdje super gelopen, tot het ophield: artrose aan zijn lendenwervels. Vorige week is hij voor de 2e keer behandeld. Als het over 4 maanden niet beter is, wordt het ook niet meer beter. En ruinveulentjes moeten nog steeds uitgevonden worden, dus wat dan ...

shetties

Berichten: 4073
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:14

Ik had dat 2 weken geleden ook!
Precies hetzelfde ook met springen, ze viel en ja hoor mijn been eronder. Gelukkig zonder zadel, want als zo'n beugel ertussenkomt is ook niet echt fijn voor je paard.

Ik had alleen een zwaar gekneusde enkel, maar dat was zo weer over (ik ben lekker eigewijs en ga gewoon lopen ookal heb ik veel pijn ;) )

CaileyS
Berichten: 986
Geregistreerd: 27-11-07

Re: Uitgegleden met Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 21:09

thanks