moeilijkste keuze ooit!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appeltje00

Berichten: 5018
Geregistreerd: 28-09-09

Re: moeilijkste keuze ooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:27

hallo,,

het is vervelend maar ik zou hem wel willen kopen.
zoja zou je altijd langs kunnen komen woon nit al te verweg.
maar als je hem kan houden kan je dat natuurlijk beter proberen maar denk dat je al an alles gedacht heb.
z'n besslising maak je niet zomaar.

sterkte(L)

monique1983

Berichten: 3689
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: heteren

Re: moeilijkste keuze ooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:32

jeetjemeis wat en moeilijke keus heel veel sterkte vanuit hier en dikke knuf voor themba

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: moeilijkste keuze ooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:39

Sjee meid, wat moeilijk !
Ik heb net mijn Hafje in moeten laten slapen en weet hoe vervelend het is als iedereen zegt, had je niet dit, kun je niet dat ?
Je hebt zelf vast een hele tijd ellende gehad voor je dit moeilijke besluit hebt kunnen maken en wat vind ik dat dapper, je kiest voor het welzijn van je paardje, dat hij blij is, petje af hoor meid !
Hopelijk krijg je niet meer teveel goed bedoelde ideeen van iedereen, maar een beetje medeleven :)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: moeilijkste keuze ooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:44

Medeleven heeft iedereen, daar bestaat geen twijfel over...
Maar wellicht zijn er dingen waar ze nog niet aan heeft gedacht, zoals wat ik noemde; een dameszadel?

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:47

Denk dat dit een heel moeilijke, maar wijze beslissing is die je maakt voor je paardje. Ik snap dat sommige zeggen, mennen en longeren, maar jij weet zelf wat het beste is voor je paard. Heel moedige beslissing. Verder kan hij echt een leuke thuis krijgen (had het een paar jaar terug ook met een pony die ik al jaren kende, hij heeft een superthuis gevonden en op dat moment kon ik hem dat niet bieden). Maar wie weet kun je hem nog af en toe eens opzoeken.
Iig veel sterkte de komende tijd. Hypermobiliteit is niet echt iets fijns, mn zus en een vriendin hebben het ook. Ook zij is moeten stoppen met sporten na een ongeval te wijten aan die hypermobiliteit, ze zal er ook wel altijd last van blijven hebben. Hoop voor jou dat met de nodige rust en medicatie de ontstekingen aan pezen en spieren over gaan of beter worden.

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:49

ik heb een vriendin die dat ook heeft.. wat vervelend zeg
het zou leuk vinden als hij ergens in de buurt kon blijven!
sucses en sterkte

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:51

Sinds wanneer ontlast een dameszadel je schouders?

joopiexx

Berichten: 788
Geregistreerd: 01-07-07
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:06

Jeetje Themba, hier schrik ik van zeg! :(:) Wat ontzettend balen dat je nu een ander baasje moet gaan zoeken voor them!
Ik wil jou heel veel sterkte wensen en succes met het zoeken van een geschikt tehuis!

Nathalie83

Berichten: 1371
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:21

Jeetje meis.. Toch de moeilijke beslissing genomen.. :(:) heeel veel sterkte met deze moeilijke taak..

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Re: moeilijkste keuze ooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:36

wat een rot nieuws , heel veel sterkte, en dat je een goed huis voor je lieve Themba kunnen vinden.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:20

yvonnedv schreef:
chocobroodje schreef:
Ik denk dat TS hier al heel lang en diep over heeft nagedacht, dat ze echt niet over 1 nacht ijs is gegaan.



Niemand zegt dat dat niet zo is maar misschien zijn er mogelijkheden die niet bij TS zijn opgekomen waardoor het mogelijk is dat ze geen afscheid van haar maatje hoeft te nemen.


Die oplossing had ze vast zelf al bedacht de afgelopen tijd. Ik vind het een eerlijke keuze van TS. Zowel voor haar paard als voor zichzelf. Nogmaals heel veel sterkte, ik hoop dat je gauw een fijn baasje voor hem vindt

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:26

Mennen en Themba, vind ik eigenlijk onzin ... Want ieder paard kan leren mennen!!! Je kunt het altijd proberen, mennen kan namelijk met 1 hand ;)

Wel moeilijke keus, sterkte :(:)

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:57

@ Stravero: Zodat ze de andere arm kan overbelasten? Het gaat ook niet alleen om het mennen zelf he. Paard moet verzorgd, opgetuigd, je bent gewoon druk bezig. En als je lichaam al zoveel moeite moet doen om je gewrichten bij elkaar te houden, kun je er in sommige periodes helemaal niets bij hebben.

Hypermobiliteit is een 'aandoening' waar de een meer last van kan hebben dan de ander. Ik heb het zelf ook, voornamelijk in mijn rug en nek. En eerlijk gezegd ben ik ook vaak bang dat de manueel therapeut over een tijdje zal zeggen; ga maar niet meer rijden. Maar tot nu toe hebben ze alleen gezegd 'stop met die kantoorbaan, beweeg!'.

Ik wens je heel veel sterkte met deze ellendige beslissing die je hebt moeten nemen en hoop dat je snel een heel fijn plekje vindt voor je paard!

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: moeilijkste keuze ooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:21

Lieve Maayke heel dapper dat je gekozen hebt in belang van Themba.
Ik ben er voor je als je me nodig hebt!!

Sas is op een rijtje aan het zetten hoeveel per maand ze kan missen, eventueel stoppen met Tennis of iets want ze ziet 'm echt zitten!
Ik laat t je nog weten..

Liefs en dikke kus :(:)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:09

sonjim schreef:
Sinds wanneer ontlast een dameszadel je schouders?


Dat niet, maar het ging om het wijd zitten qua rijden had ik begrepen?
Evt. een groom/bijrijdster erbij die kan meehelpen in de verzorging en iemand die kan helpen opzadelen enz, dat was mijn idee erachter.

Mocht ook dat voor TS niet haalbaar danwel wenselijk zijn, wens ik haar zoals gezegd veel sterkte met de verkoop.

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: moeilijkste keuze ooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:31

opisop_shop, misschien is ts haar berichten nog eens lezen een optie :)?

Themba schreef:
zoals ik hierboven al zei de druk die ik dan op mijn armen heb is niet bevoordelijk voor mijn schouders! (1 schouder is al zwaar in ed slijtage :S )


Themba schreef:
mijn gewrichten zitten allemaal wat losser en daarna vormt zich door wrijving ook een irritatie van mijn pezen en spieren in vooral mijn schouders en heupen.


Zomaar even wat quote's :)

Is het eerlijk een paard datgene niet te geven wat hij het liefste doet puur en alleen omdat jij hem als eigenaar wilt blijven houden?
En het is toch niet haalbaar altijd iemand om je heen te hebben om te helpen? Om dan nog niet eens datgene te kunnen doen wat jullie het liefste doen?

Nogmaals, ik vind het knap dat je deze keuze kunt maken voor je paardje :)

Wiwabalia

Berichten: 4702
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:43

Mensen, lees alle reacties nog eens door en realiseer je dan dat de TS haar Haflinger echt niet kan houden.

Mischien kan je met de volgende koper overleggen of je af en toe eens langs mag komen. Zo kun je je Haflinger toch nog blijven zien en verlies je hem niet helemaal uit het oog. Ook kan je dan zien hoe hun met hem omgaan, of hij het naar zijn zin heeft en het goed heeft. Dit is natuurlijk maar een suggestie.

Ik wens je heel veel sterkte toe. :(:)

ArlandoO
Berichten: 886
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: ergens in het westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:11

Ik heb heel veel respect voor jou keuze, hoe moeilijk het ook is!
Ik ben zelf ook hypermobiel en kan me wel een beetje inleven in jou situatie.
Iedereen weet het ook altijd beter (heel vermoeiend), als hij straks een lief baasje heeft en weer kan doen wat hij leuk vind hebben er 2 vrede mee.
Super dat je voor je paardje kiest hoor!
Heel veel sterkte en laat je niet gek maken door anderen ;)

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: moeilijkste keuze ooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:15

Wat een moeilijke beslissing moet dat zijn om je maatje te verkopen. Heel veel sterkte, dit is niet niks...

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: moeilijkste keuze ooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:26

:oo sterkte maayke..
Schrik me rot van dit bericht.. Weet hoe gek je op paardje bent!
Dit is echt een hele erge moeilijke beslissing..

Suc6 met zoeken naar geschikt huisje voor paardje,en voor jou natuurlijk sterkte met deze rot ziekte!