Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Moeder, huishouding, relatie, werk en paarden

 
Profiel   

Moeder, huishouding, relatie, werk en paarden

Hoe plannen jullie dat alles in? Ik mams van twee jongens van 6 en 9 jaar werk 32 uur per week en thuis hebben we vier viervoeters staan. Met mijn ruin rij ik western, de twee shetlanders daar zijn de jongens zo af en toe mee aan de hobbel en met mijn twee jarige ja..... die leert nu het abcdefg voor twee jarigen. Wij hebben de paarden aan huis staan en dat is ideaal!!!
Qua planning en tijd loopt het bij ons super maar vroeg me af hoe dit bij anderen gaat in het dagelijkse leven?!?!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-11 08:56 



 
Profiel   

ik kom zonder paarden al tijd tekort......... doe vast iets fout in multi tasken ......

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-11 08:58 



 
Profiel   

Ik ben dan wel geen moeder, maar ik heb soms problemen met alle taken die op me liggen te wachten.
Mijn paard.... Vorig jaar heb ik op het punt gestaan hem te verkopen. Ik voelde me schuldig tegenover hem dat ik niet altijd de tijd voor hem nam.
Soms was het snel voeren, mesten, rondslingeren en dan weer weg.
Nu ik een verzorgster heb, gaat alles een stuk soepeler.

Sommige huishoudelijke taken blijven nog weleens langer op zich wachten dan geplant, maar daar kan ik wel mee leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-11 09:04 



 
Profiel   

Tja moeder van 2ling (3jr), full-time baan in de detachering (dus redelijk druk) een paard en een eengezinswoning. 2 dagen in de week ga ik niet naar stal dan heb ik iemand die hem buitenzet.

Tja hoe ik het doe soms lukken dingen soms niet en is het even minder. Huis is in princiepe aan kant in de belangrijkste ruimtes en soms even niet daar leer je me leven anders draai je idd door. is toch prios stellen.
Paard wordt 4x per week gereden door mij en tja soms een hele week niet of maar 2x hij komt er iedere dag uit dus dat is geen probleem. Hij is erg eenkenning dus bijrijders is geen optie.

Ruimte voor extra dingen is er alleen betekend dat wat anders even wat mindere prio heeft maar dat moet kunnen. Toch leef ik erg spontaan en is er altijd ruimte voor extra dingen.

Tja relatie moet wel kunnen alleen moet geen type zijn die verwacht dat ik iedere avond naast hem op de bank kom zitten :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-11 09:12 



 
Profiel   

Idd Prisca, de belangrijkste ruimtes netjes en de rest komt dan maar iets later dat heb ik ook!! Zelf ben ik geen super huisvrouw en mij gaat het er om dat het netjes is maar met twee jonges die er in en uit lopen blijf je ook aan schoonmaken. 1 keer per week de grote schoonmaak in huis en verder elke dag als de jongens op bed liggen overal een beetje snel bij langs lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-11 09:19 



 
Profiel   

@stalberguil
Ik snap echt niet dat mensen die geen 40 uur werken en geen kids hebben moeite hebben met hun planning?? En dat ze echt tijd tekort komen. Dan doen ze toch echt wat fout of hangen alleen maar op de bank of stal wat doe je dan de hele dag?. Dan doe je toch echt iets niet goed.

Merk af en toe dat mensen die 24 uur werken zonder kids en een paard lopen te klagen over te weinig tijd en dan ook nog geld???. Ik snap het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-11 09:26 



 
Profiel   

Herken het helemaal,ik ken iemand,is alleenstaand,1 zoon op het middelbaar onderwijs,werkt niet,heel klein appartementje,geen paard of andere tijdopslokkende hobbies en nog lopen te zeuren :o dat ze geen tijd heeft voor huishouden,wat dus duidelijk ook wel te zien is,ik snap daar helemaal niks van.
Ik ben alleen met 5 kinderen,oudste zoon van 19 woont bij zijn oma,mijn andere jongetjes zijn 10 8 6 en 4 jaar oud,werk fulltime,heb een huis wat ik moet bijhouden,heb drie katten en er staat nog wat beestenspul op mijn verlanglijstje en op dat van mijn kindjes.
Ben bezig om me te laten omscholen,werk als vrijwilligster,help regelmatig op school,poets bij mijn bejaarde buurvrouw,heb geen eigen paard meer dus dat scheelt wel,hoop dit jaar een Boulonnaishengstveulen aan te kopen,maar tegen de tijd dat hij bereden gaat worden,komt er echt wel een verzorgster c.q bijrijdster,wil mijn paard geen tekort doen.
Helaas heb ik wel een soort van poetstik,maar heb dat noodgedwongen af moeten leren,wat jullie ook al zeggen,belangrijkste kamers zijn netjes,wc,badkamer en kinderkamers zijn spik en span,tja en als ik nu eens heeeeeeeeeeeel goed naar mijn o zo mooie donkere laminaat kijk,vervloek ik die dag dat ik het heb uitgekozen :(
Toch kom ik voor mijn gevoel geen tijd tekort,al is het wel eens haasten om overal op tijd te zijn,kinderen hebben natuurlijk ook hun speelafspraakjes,zwemlessen en sportclubs.
Ach ja,ik zit in dit ritme en het draait.....Kindjes doen het goed op school,tuurlijk missen ze mama wel eens of hebben ze geen zin om naar school te gaan,en mijn moederhart heeft vaak ook pijn gedaan als ik ze achter moest laten,maar zodra ik de hoek om ben,gaat het voor hen ook verder.
Kan gelukkig qua opvang op lieve vertrouwde mensen terugvallen,dus wat dat betreft is het voor de jongens prima geregeld,maar ja,dat schuldgevoel blijft vaak wel hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-11 09:45 



 
Profiel   

Hé, dat rijtje ken ik ook! :D

Tja, het lukt gewoon.
Soms wel met wat kunst en vliegwerk.

Zelf werk ik 36 uur. Ventjelief meer uren en dochterlief is full-time studente.
Zij is 19, dus die kan meehelpen, maar is dit jaar eindejaars met nogal wat grootse projecten...
Huishouden doen we gezamenlijk in het weekend en als iedereen meehelpt, is het eigenlijk wel zo klaar.
Doordeweeks wat bijhouden en het is goed leefbaar, hoor.

De pony's staan ook aan huis en dát is toch een uitkomst!
Geen reistijd meer, niet meer hoeven wachten op een ander, gewoon gelijk aan de slag.
En met onze verzorgster voor 1 pony 2x p/w ongeveer, komt niemand wat tekort.

Wel is er discipline nodig...
En dat valt niet mee als je versleten thuis komt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-11 09:51 



 
Profiel   

@tyleysmiley
Schulgevoel naar je kids omdat je ze bij de opvang brengt ken ik maar zoals je zegt zodra je hoek om bent hebben ze hun eigen dingen. Ik heb ook een vaste oppas die de jongens van school haalt en op ze let als ik op het werk ben. De jongens vermaken zich daar prima spelen met buurtkids daar en elke dag als ik ze op haal.....mogen we nog ff spelen. Dus dat schuldgevoel bij mij is niet meer zo groot, alleen als er iets op school met ouders is en ik ivm werk er niet bij kan zijn voel ik me banketstaaf.

@Prisca
gemakzucht siert de mens.. en voeten op bank en voor de tv hangen.... ik heb ook wel eens van die dagen ik denk iedereen maar doe elke dag mijn dingen die ik hoor te doen en heb niet zo vaak iets als "heb geen tijd" Wel kom ik wel vaak iets te laat omdat ik dan nog ff tussendoor iets doe... En mijn jongens kunnen ook zo lekker rustig aan doen, tijd, opschieten .....wat is dat :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-11 09:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen