Help ik heb een eekhoorn doodgereden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Help ik heb een eekhoorn doodgereden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 18:03

Deze voormiddag was ik op stap met de trailer voor een (veel te warme) springles.

Op de terugweg naar huis reed ik rustig 70km/h op een grote tweebaansstraat tussen de bossen door. En plots steekt er een eekhoorn over :( . In normale omstandigheden (dus zonder trailer) had ik alles dichtgegooid en beginnen manoeuvreren om maar niet over dat schattige diertje te rijden. Maar met trailer heb ik dat dus niet gedaan. Mijn paard zou er absoluut niet van gediend zijn om tegen de voorbar geworpen te worden en zoizo rem ik trager dus had het misschien niet geholpen om vol in de rem te gaan staan.

Tja spijtig, eekhoorn is plat ;( maar wat zouden de andere bokkers doen?

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Help ik heb een eekhoorn doodgereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:05

Oh wat naar! Heel begrijpelijk dat je voor de veiligheid van je paard hebt gekozen. Tja, wat kan je doen... Ik zou wel stoppen en het dier langs de kant leggen.

Jimbo
Berichten: 846
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:06

Toch even stoppen en beestje in de berm gooien, zo hebben de aaseters nog een beetje kans. eekhoorntje is toch al dood.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:06

Met een trailer met paard erin is het ook geen goed idee om te gaan ontwijken met zo'n snelheid. Ik had wel stil gaan staan ergens als dat kon, om te kijken of het eekhoorntje wel echt al dood was.

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:07

70 met een trailer en dan vol in de ankers gaan is idd geen goed idee.
ik reed een tijdje geleden pakweg 15 km per uur toen er een idioot van links zijn auto ervoor gooide.
reflex stond ik op de rem en maar goed ook anders was het boem geweest, maar de trailer 'sprong' wel een stukje omhoog en ik hoorde een behoorlijke klap binnenin.
ik was vlak bij stal en ben dus voorzichtig doorgereden, gelukkig niks aan de hand binnenin. maar als dat al met 10/15km gebeurd. wat gebeurd er dan als je harder rijd.

tis natuurlijk heel sneu voor die eekhoorn, en je zegt zelf dat je zonder trailer had uitgeweken.. het is niet anders.. ik had hetzelfde gedaan.

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:07

Niks anders, helaas pindakaas. Ik wijk nooit uit voor dieren en rem ook niet.. Veels te gevaarlijk, ik vind mezelf en mijn passagiers belangrijker dan een dier!

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Help ik heb een eekhoorn doodgereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:10

Met trailer zou ik niks doen. Niet stoppen, niet naderhand, nul. Zonder trailer zou ik geprobeerd hebben om te remmen mits ik zeker wist dat er niks achter zat. Of anders, als het veilig was, naderhand proberen te stoppen. Maar mensen gaan eerst, dan eigen beesten, dan andere beesten en dan pas wild.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Help ik heb een eekhoorn doodgereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:12

Gewoon gas blijven houden. Spanjool in de trailer kun je er niet bij hebben..

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Help ik heb een eekhoorn doodgereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:13

Kan je niks aan veranderen Remmen moet je zeker niet doen met een trailer.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:14

Na afloop even de dierenambulance bellen, dan halen ze 'm van de straat. Verder denk ik dat je alleen maar verstandig gehandeld hebt, het kan veel fouter aflopen als je ineens vol gaat remmen.

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:16

Je hebt het goed gedaan zo! Straks was je vol op de rem gaan staan en had je een gewond paard ofzo. Ben je wel over de eekhoorn gereden? Misschien is hij onder de auto door gekomen.

troi schreef:
Niks anders, helaas pindakaas. Ik wijk nooit uit voor dieren en rem ook niet.. Veels te gevaarlijk, ik vind mezelf en mijn passagiers belangrijker dan een dier!


Het is toch niet ofof. Het is toch niet zo dat als je niet uitwijkt het beest dood is en dat als je wel uitwijkt je wat hebt? Je kan ook uitwijken en zo een dood dier minder hebben en dat je zelf ook niks hebt.

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:29

troi schreef:
Niks anders, helaas pindakaas. Ik wijk nooit uit voor dieren en rem ook niet.. Veels te gevaarlijk, ik vind mezelf en mijn passagiers belangrijker dan een dier!


Nou nou, dat vind ik ook wel een beetje overdreven. Jij zou toch ook graag willen dat een auto voor jou zou stoppen (of iig proberen, ,als het kan)? Maar nee, helaas pindakaas.... >;)

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:30

Ik snap het trouwens heel goed hoor ts!
Ik zou alleen wel even kijken of hij écht dood is. Zo ja, dan zou ik hem even in de berm leggen.

Regendans

Berichten: 4986
Geregistreerd: 17-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:32

Ik las eenhoorn :') ik dacht woooow vet! :')

Maar ik denk dat je het goede hebt gedaan. Met een trailer kun je niet zomaar ineens stilstaan!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:32

Sardis schreef:
Ik snap het trouwens heel goed hoor ts!
Ik zou alleen wel even kijken of hij écht dood is. Zo ja, dan zou ik hem even in de berm leggen.

En als ie niet echt dood is? Er nog een paar keer overheen? :\

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Help ik heb een eekhoorn doodgereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:36

Bijvoorbeeld. Of op een andere wijze een handje helpen. Behalve als je denkt dat hij nog een reeël wild beestenleven kan hebben. Langzaam laten sterven is wreed.

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:37

Mizora schreef:
Bijvoorbeeld. Of op een andere wijze een handje helpen. Behalve als je denkt dat hij nog een reeël wild beestenleven kan hebben. Langzaam laten sterven is wreed.


Dat dus. :j

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Help ik heb een eekhoorn doodgereden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 18:45

Ik vrees dat beestje echt wel dood was, vol onder mijn banden terecht gekomen, ik ben niet gestopt maar zal dat in het achterhoofd houden voor een (hopelijk niet) volgende keer.

Ik ben al blij dat jullie er zo over denken, mijn vriend, bioloog, was al helemaal over zijn toeren omdat ik niet heb geremd (mijnheer heeft wel geen rijbewijs en dus nog nooit zelf met een auto of trailer gereden)

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:47

badeendje schreef:
Na afloop even de dierenambulance bellen, dan halen ze 'm van de straat. Verder denk ik dat je alleen maar verstandig gehandeld hebt, het kan veel fouter aflopen als je ineens vol gaat remmen.



dat doen ze hier echt niet.. katten ofzo wel, maar wilde dieren niet.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:50

Ik had niet anders gedaan, het is heel erg en moeilijk maar het kan echt niet anders.

Je kon gewoon niet anders, wees maar blij dat het in 1 x goed dood is.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:51

Dott schreef:
badeendje schreef:
Na afloop even de dierenambulance bellen, dan halen ze 'm van de straat. Verder denk ik dat je alleen maar verstandig gehandeld hebt, het kan veel fouter aflopen als je ineens vol gaat remmen.



dat doen ze hier echt niet.. katten ofzo wel, maar wilde dieren niet.

Niet? Zal er dan wel aan liggen waar die ligt denk ik!

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Help ik heb een eekhoorn doodgereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:53

Je kunt niet zomaar vol in de remmen als je er een trailer achter hebt hangen.
Ik was ook doorgereden, hoe spijtig ook..

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:58

Elinex304 schreef:
Je hebt het goed gedaan zo! Straks was je vol op de rem gaan staan en had je een gewond paard ofzo. Ben je wel over de eekhoorn gereden? Misschien is hij onder de auto door gekomen.

troi schreef:
Niks anders, helaas pindakaas. Ik wijk nooit uit voor dieren en rem ook niet.. Veels te gevaarlijk, ik vind mezelf en mijn passagiers belangrijker dan een dier!


Het is toch niet ofof. Het is toch niet zo dat als je niet uitwijkt het beest dood is en dat als je wel uitwijkt je wat hebt? Je kan ook uitwijken en zo een dood dier minder hebben en dat je zelf ook niks hebt.


Remmen is vaak een reflex, ik ken mezelf en als ik mezelf aanwen te remmen voor een dier dan doe ik dat reflexmatig dus zonder goed eerst in mijn spiegels te kijken. Bloedjelink helaas. Maarre ik laat wel altijd direct gas los en als ik zeker weet dat ik ruimte heb dan mik ik er bepaald niet op. Heb al genoeg vlees in de vriezer :P

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:59

het beestje proberen te ontwijken is een nobel idee, maar zeker niet verstandig.
In je te snelle reactie en voor andere mensen onverwachte actie kunnen er dingen gebeuren die veel erger zijn dat het dooie beestje.
Helaas is niet anders, niet meer aan denken!

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:05

Doorrijden....
Ooit.... 100 jaar geleden _O- kreeg ik toen ik 16 was stiekum les van mijn vader op een verlaten weg langs het spoor.
Begon al donker te worden en ineens..... een konijn over het pad.
Ik week uit en reed bijna de sloot in.
Mijn paps heeeeeel boos en die heeft mij altijd ingewreven... nooit.. maar ook nooit als het niet mogelijk is uitwijken of vol in je ankers.

Het is niet leuk... dan snap ik best wel maar je kan zo'n gekke beweging maken dat jij in de sloot ligt en dat het konijntje... eekhoorntje of weet ik veel wat vrolijk door huppelt.

Als ik het kan ontwijken... altijd..... want ook ik hou van dieren maar niet ten koste van mijn eigen veiligheid.

Met de trailer helemaal niet... dan is het "goud" dat ik achterin heb staan belangrijker.

Het is je eerste reflex dat zal bij iedereen zijn.. logisch