Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eduard007
Berichten: 168
Geregistreerd: 13-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:13

Jeetje wat een verhaal. Sterkte de komende tijd

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:15

Ik las de titel en dacht :wow: nee wat jammer!
Heb jullie en jou doorzettingsvermogen altijd bewonderd :j

Wat een dappere beslissing. Er zijn momenten van komen en gaan en zo te lezen is het een wel overwogen beslissing geweest :(:)

Als het Asten in Brabant is staat ze niet heel ver bij mij vandaan :)

Succes met het gemis!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 05:46

:+: Bedankt allemaal

7ofhearts

Berichten: 2820
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:23

Leuk dat je haar aan zo een jong dametje heb toevertrouwd!! Respect voor jou keuze.

Narcissa
Berichten: 3049
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 16:35

Heel veel sterkte! Wat ben je een sterke vrouw. Ik zou het niet kunnen denk ik.

rosanne5851

Berichten: 41
Geregistreerd: 08-03-16
Woonplaats: zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:34

ik hield het ook niet droog ik heb zelf geen paard maar wel verzorg pony's en ik begrijp het maar ze gaat het daar goed krijgen dat weet ik zeker <3 ze gaat warschijnlijk ook nog aan jou denken maar ze heeft een super lief nieuw baasje en je kan haar altijd nog opzoeken <3
sterkte xxx

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:56

Oeh TS, wat vind ik jou dapper en lief. Gaat vast helemaal goedkomen met je mooie paard. Probeer het voorlopig even los te laten. Als je na een tijd eens gaat kijken bij die twee zal je het vast nog moeilijk krijgen. Je paard gaat toch in je hart zitten.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 12:27

piezze schreef:
Oeh TS, wat vind ik jou dapper en lief. Gaat vast helemaal goedkomen met je mooie paard. Probeer het voorlopig even los te laten. Als je na een tijd eens gaat kijken bij die twee zal je het vast nog moeilijk krijgen. Je paard gaat toch in je hart zitten.



Denk ik ook wel ja.. :j

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 12:34

Wat heb je dat mooi geschreven Sam! Heel jammer dat jullie als combi niet verder kunnen, maar het is heel fijn om te weten dat Zyalda een mooie plek heeft gevonden!

Sterkte! :(:)

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 12:47

Pff, ik hield het niet droog tijdens het lezen van je verhaal :o wat een prachtig paard en heel knap van je dat je haar aan haar nieuwe baasje gunt. Sterkte komende tijd!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:04

Tjeetje Sam wat een stap
Maar zo te horen heb je een fijn plekje voor haar gevonden
Geef haar even tijd daar te wennen en jezelf het een plekje te geven
Heb vertrouwen in je beslissing
En ze houden je vast op de hoogte

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 10:55

Krijg met grote regelmaat leuke fotos en filmpjes dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.

Hoef ook niet te twijfelen of paard mij mist. Volgens mij heeft ze het prinsheerlijk daar. <3

Zo leuk om te zien dat haar nieuwe baasje ook zo goed heeft afgekeken hoe ik met haar omging. Meisje zet haar bijv. ook net zo op de poetsplaats als ik altijd deed (in de achteruit, ik hou er niet van om paarden kort te draaien. Kwam heel goed uit in dit geval want bij ons was de poetsplaats in principe ruim genoeg om te draaien maar daar issie te krap). Heel schattig dat ze het ook exact hetzelfde doet qua manier (draaien deed Zy als je naar dr buik wees en als je daarna voor haar ging staan en met je vinger tegen dr borst een keertje tikte ging ze vanzelf al achteruit)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Beentjes drogen na het wassen)
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 04-04-16 11:15, in het totaal 3 keer bewerkt

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:01

By far het meest mooie topic wat ik in tijden heb gelezen.

Dappere beslissing en zo te zien is ze mooi terecht gekomen.

Voor jou een knuffel :(:)

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:12

Opnieuw leuke foto's binnen gekregen dus.. super fijn zeg

Liindaaa
Berichten: 37
Geregistreerd: 31-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:36

Zit je verhaal gewoon met tranen in mijn ogen te lezen.
Wel fijn dat ze zo goed terecht is gekomen :)

chelseajane

Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:55

Allereerst, vind ik Zyalda echt een schitterend paard! Ben niet snel onder de indruk van paarden, maar bij deze moet ik wel een beetje kwijlen hehe.

Wel lastig hoor, om haar zo los te moeten laten. Vind het wel knap van je dat je zo'n meisje een kans gunt met zo'n paard. Ik bedoel, je zou ook kunnen willen dat je paard in dezelfde vorm blijft als waar jij zo lang voor hebt gewerkt. Maar op deze manier kan ze een geweldige leermaster zijn, met toch iets meer rust naarmate ze ouder wordt, en is dat meisje dolgelukkig!

Ik had je verhaal al eerder gelezen, maar vond het nu wel leuk even een reactie achter te laten. Ook nu ik al die foto's van haar met de nieuwe eigenaresse erop zie!

Ik hoop voor je dat er ooit nog eens een moment komt waarop je jezelf weer een eigen paard kunt veroorloven en natuurlijk ook gunt. :)

Tianie
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 01:08

Heel mooi geschreven...sterkte!

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 02:22

Dit is een van de mooiste topics die ik ooit heb gelezen...
Wat beschrijf je alles zo ontzettend mooi, met zoveel gevoel.
Bij het stukje over het briefje schoot ik ook vol, wat een ontzettend lieve mensen hebben jullie getroffen.

Wat leuk dat ze je zo op de hoogte houden, maar ooh wat moet dat moeilijk voor je zijn...

Heel veel sterkte nog de komende tijd!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 07:51

chelseajane schreef:
Allereerst, vind ik Zyalda echt een schitterend paard! Ben niet snel onder de indruk van paarden, maar bij deze moet ik wel een beetje kwijlen hehe.

Wel lastig hoor, om haar zo los te moeten laten. Vind het wel knap van je dat je zo'n meisje een kans gunt met zo'n paard. Ik bedoel, je zou ook kunnen willen dat je paard in dezelfde vorm blijft als waar jij zo lang voor hebt gewerkt. Maar op deze manier kan ze een geweldige leermaster zijn, met toch iets meer rust naarmate ze ouder wordt, en is dat meisje dolgelukkig!

Ik had je verhaal al eerder gelezen, maar vond het nu wel leuk even een reactie achter te laten. Ook nu ik al die foto's van haar met de nieuwe eigenaresse erop zie!

Ik hoop voor je dat er ooit nog eens een moment komt waarop je jezelf weer een eigen paard kunt veroorloven en natuurlijk ook gunt. :)


Dankjewel. Het was de keuze afwegen tussen wat voor eigenaar ik zocht en idd in eerste instantie dacht ik een ruiter te willen zoeken die de potentie in Zy zag die ik ook zag, die beter kon rijden dan ik en haar lekker verder ging trainen waar ik gestopt was.

Maar toen stond er een klein lief meisje voor mijn neus waarvan ik denk dat ik wel kan zeggen dat Zy voor háár gekozen heeft. En het is ook gewoon een geweldig dier voor jonge mensen want ze is zo vriendelijk en geduldig. Zit geen greintje kwaad in.

Toen ik zag hoe leuk ze waren samen en ik mezelf meerdere malen "awhhhh" hoorde zeggen dacht ik letterlijk; "Sam, hier ga je wel vrede in vinden. Dit is een meisje die nog jaaaaren plezier gaat hebben met jouw vriendinnetje. Deze mensen zijn er helemaal weg van"

En ondanks dat ik haar mis geniet ik van de filmpjes en appjes die ik ontvang. Vandeweek een filmpje gekregen weer.



En gisteren een appje van het meisje dat ze voor Zyalda haar verjaardag een paardentaart gaat maken <3

Denk niet dat er nog een eigen paard gaat komen. Heb wel wat "dates" staan om paarden te bekijken waarvan ik er misschien 1 ga bijrijden :)

Helemaal zonder paardrijden kan ik niet :=

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:23

Och jee, kwam per toeval dit topic tegen. Had dit ook niet verwacht en ik vind het ook een pittige keuze.
Vind het heel verdrietig voor je en kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk het loslaten moet zijn!

Je begeleiding bij de verkoop vind ik wel top. Hoe fijn is het om op zo'n leeftijd een passend paard te vinden, laat staan sommige dingen voor het eerst zelf te doen.

Toch nog heel veel sterkte!

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 01:23

Mooi geschreven! Ik voel helemaal wat je bedoelt!

Nu ook in de situatie ik-ga-samenwonen-en-moet-op-eigen-benen-staan maar als ik dan zo je verhaal lees en me bedenk dat ik mijn meisje moet achterlaten dan breekt mijn hart en kan ik het echt niet.

Kan me wel helemaal voorstellen dat ze bij deze baasjes een prachtig leven gaat krijgen.
Zo'n lieve jonge meid heeft hier nog jaren plezier van!
Sterkte iig de komende tijd.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 08:05

Zyalda heeft het nog steeds top bij haar nieuwe baasje(s).

Ik mis haar nog steeds, en dat zal ook wel blijven.. het was zo'n heerlijk ongecompliceerd paard om mee te werken... maar gelukkig heb ik wel een leuk paard gevonden om te rijden/trainen voor de eigenaresse.

Net 5 jaar oud, zit veel werk aan en het is een draakje... maar zo'n knap dier <3

Afbeelding

Vagebond2003
Berichten: 214
Geregistreerd: 07-07-15
Woonplaats: Hippolytushoef

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:14

Wat een knapperd! Fijn dat het nog steeds goed met haar gaat :)

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:18

Fijn dat het nog steeds zo goed gaat :)

Wat een knap paard! Heel veel plezier er mee!

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:46

Wauwie gaaf dier hoor!