Van Barefoot Cheyenne naar Atlanta

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Van Barefoot Cheyenne naar Atlanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 16:10

Hoi allemaal,

Vandaag mijn nieuwe zadel gekregen, een tweedehands Barefoot Atlanta! Ik wilde even wat fotootjes met jullie delen, gewoon omdat het kan.

Tordis in haar "oude outfit":
Afbeelding

Op zich een fijn zadel, echter was het een oud model. Geen VPS, geen verstelbare beugelophang-systeem. Hierdoor dwong het zadel me een beetje in een stoelzit en vond ik het onwijs moeilijk om mijn balans te bewaren. En ruiter uit balans betekent pony uit balans..

Tordis in haar "nieuwe outfit":
Afbeelding

Ik moet nog erg wennen, vind het vooral echt wennen dat het zadel geen (of nou ja, hele korte) zweetbladen heeft, waardoor je super veel contact hebt met je pony. Da's wennen, ik "schrok" een beetje van de warmte tegen mijn benen, haha. Verder beviel mijn eerste ritje wel goed, voor mij is het wennen, maar Tordis ontspande naar mijn idee sneller dan normaal, had meer balans, en liep er lekker onder! Ik had wel het gevoel dat ik "steviger" zat.

Afbeelding

Afbeelding
Nieuw zadel in de kast, oud zadel mee naar huis.

Afbeelding
Op naar een hoop veilige en comfortabele kilometertjes samen!

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Van Barefoot Cheyenne naar Atlanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:33

Dit topic past beter op [VVDD] omdat TS een leuke ervaring cq. aankoop wil delen. Ik verplaats het even :)

Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 17:57

Amaryllis schreef:
Dit topic past beter op [VVDD] omdat TS een leuke ervaring cq. aankoop wil delen. Ik verplaats het even :)


Ik zat al te twijfelen. Dank je wel!

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Van Barefoot Cheyenne naar Atlanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:30

Mooi! Het staat super! Lekker bontje er op, comfortabel hoor! Heel veel plezier ermee, en dat gaat vast en zeker lukken!

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Van Barefoot Cheyenne naar Atlanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:35

Dat staat echt goed!

Ik kwam toevallig precies nadat ik dit topic aanklikte je advertentie van de Cheyenne tegen op Facebook. Grappig :P

Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 18:47

zorro schreef:
Mooi! Het staat super! Lekker bontje er op, comfortabel hoor! Heel veel plezier ermee, en dat gaat vast en zeker lukken!


Dank je wel, dat denk ik ook wel! :D


tennan schreef:
Dat staat echt goed!

Ik kwam toevallig precies nadat ik dit topic aanklikte je advertentie van de Cheyenne tegen op Facebook. Grappig :P


Oh wat grappig, haha. Ik twijfel nog een beetje, een reserve-zadel is natuurlijk ook nooit weg, en ik betwijfel of ie nog wat oplevert, maar ik dacht, ik probeer het gewoon. Als niemand hem over wil nemen, kan ik hem altijd nog als reserve houden :) Hij is "verouderd" maar eigenlijk nog in prima staat, niks kapot o.i.d.