Onderweg afgestapt.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Onderweg afgestapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:19

Ik rij hier veel op de weg en ja in de randstad op sluiproute voor de snelweg.
Nou is dit een 60 km weg, maar ja..
Dus wegpiraat 1, GLS busje komt luid razend en schakelend op ons afgeraasd, blijkbaar wat laat voor bestellingen, gevolgd door nummer 2 opgevoerde brommer die net op haar na tegemoetkomende auto mist en langs raast. Vervolgens 3 motoren, maar die minderen keurig vaart en wachten ook met gas geven tot ik eindje verderop ben. Vervolgens komt er iemand langs die blijkbaar de trein nog moet halen, gok het op km of 80 per uur.. als het niet sneller was. Dan rijdt een mij voorbijrijdende mini bijna op een Mercedes aangezien de mini van mening was me voorbij te kunnen in een onoverzichtelijke S bocht en ik had niet gezwaaid dat ze er langs kon....
Maar ik zat nog steeds op mijn brave paard (die is verkeersmak + beweer ik altijd), stap er zelden af, oke, om de mest op te ruimen wel regelmatig, maar verder zelden of nooit...
Maar op de terugweg moest ik er toch echt van af op de oprit stond ik te wachten op het verkeer en dat er gaatje zou komen om er tussen te kunnen toen ik echt af moest stappen.
Tja, je komt wat tegen op de weg.

Spoiler:
Bijvoorbeeld 2 euro :D en nog net op de oprit, die kon ik natuurlijk niet laten liggen is toch een ijsje! 8-) :+ dus afgestapt en opgeraapt.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:20

Nou lekker dan!

Spoiler:
:D

Anoniem

Re: Onderweg afgestapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:31

Ik kan me nooit zo goed voorstellen hoe mensen buitenritten maken in de randstad. Rijd je dan naast de snelweg?

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:32

Ondanks dat ik van mening ben dat het verkeer zich gewoon aan te passen heeft, maak ik uit je bericht op dat je het zelf ook een beetje op zoekt. Als je weet dat het een sluiproute is waarom ga je dan daar rijden op een moment waarop je kunt raden dat het daar extra druk is? Zoals ik uit je bericht op kan maken qua drukte heb je daar midden in de spits gezeten, en dan heb je ook toch wel je eigen verantwoordelijkheid nog altijd om het gevaar niet op te zoeken. Een 60 weg die tevens sluiproute in de spits is juist op dat moment? Dan speel je met je leven en dat van je paard, hoe braaf het ook is. De manier waarop het overige verkeer zich niet aan jou aanpast is niet goed te praten, maar ik vind jou dan ook niet geheel handig hierin. Dan neem je een andere weg die niet op de sluiproute valt, veiligheid nog altijd eerst, en als mensen als malloten ergens rijden waar het niet zo bijzonder overzichtelijk is, zoals ik begrijp, dan snap ik eigenlijk niet waarom je juist dan en daar rijdt.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Onderweg afgestapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:36

Ben benieuwd hoeveel mensen de echte strekking van het verhaal niet begrijpen. :D

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:39

Ik dacht gaan we weer maar gelukkig niet
Tuurlijk stap je af voor € 2,00 :j
Ijsje is een mooie afsluiting voor een verhit ritje buiten :9

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:41

Tssssk....ik vind het echt belachelijk dat je daar gaat rijden met je paard, alleen maar in de hoop dat je er nog tussen kan komen....wat uit kan halen....ehhhhh...op kan rapen?

:D :D :D :D :D :D :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:41

Geniale clou van het verhaal dit _O-

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:42

Geweldig verhaal :D

Milord

Berichten: 603
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:42

:D Jep daar stap ik ook voor af. Voor de rest ook een volledig bomproof paard (tot het tegendeel bewezen is natuurlijk).

quintusgl

Berichten: 4450
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Onderweg afgestapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:45

hahahaha....gek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:50

Captain schreef:
Ben benieuwd hoeveel mensen de echte strekking van het verhaal niet begrijpen. :D
Dit dus. :D

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:57

Voor sommige zaken is het jammer dat je die niet vaker tegenkomt.. op straat... toch? :D

Is een wegje dat wat verderop ligt maar in de spits sluipt daar iedereen langs omdat snelweg dan vast staat.

Dit is overigens gefilmd buiten de spits echt rustig is het hier nooit.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 070713716/

Over de snelweg heen.
Afbeelding

Afbeelding

Snelweg aan andere kant van geluidswal.
Afbeelding

En ja, het is hier wel eens druk...Dit was jaren geleden wegje langs stal, toen nog met Sjolvir (er lag ijs).
Maar gebeurt vaker ook als snelweg vast staat en dan altijd maar hopen dat auto achter je zich beetje paard vriendelijk gedraagt en niet gaat duwen. Moet zeggen meestal blijven ze er netjes eind achter en tja, voor hun ook duidelijk dat de opstopping veroorzaakt wordt door niet het paard maar iets anders in dat geval, dus ook zinloos om paard te gaan duwen. :D
Afbeelding

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:00

Geweldig! Je hebt groot gelijk die 2 euro had ik ook niet laten liggen. Maar jemig wat een drukke wegen. Wat heb ik hier dan toch geluk met mijn uitrij mogelijkheden. Je hebt iig wel een verkeersmak paard als je daar kan lopen.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 21:02

sauffi schreef:
Geweldig! Je hebt groot gelijk die 2 euro had ik ook niet laten liggen. Maar jemig wat een drukke wegen. Wat heb ik hier dan toch geluk met mijn uitrij mogelijkheden. Je hebt iig wel een verkeersmak paard als je daar kan lopen.


Die heb ik inderdaad gelukkig, maar die heb ik wel moeten maken, ze kwamn natuurlijk niet kuikenmak aangewaaid en de jongste die hier op de foto's staat is doorgaans ook verkeersmak +, maar was ,laatst ook zo gek als een deur, ons standaard rondje uitgereden (dus route van de foto's al zijn deze van kuikenmak dag), maar niet het rondje dat ik in gedachten had, dwars door de stad, dat leek me toen niet zo'n goed idee. Maar wat die in d'r bol had? :')
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 17-08-17 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:03

AmoorM schreef:
Ik kan me nooit zo goed voorstellen hoe mensen buitenritten maken in de randstad. Rijd je dan naast de snelweg?



:')

Voor mezelf sprekend, dijken/ polders, woonwijk.
Ook omdat je dit moest doorkruisen om te komen in iets wat het woord bos niet mag hebben.

Maar naast de snelweg of rijden naast een N-weg is niet ongewoon nee.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 21:05

Onali schreef:
AmoorM schreef:
Ik kan me nooit zo goed voorstellen hoe mensen buitenritten maken in de randstad. Rijd je dan naast de snelweg?



:')

Voor mezelf sprekend, dijken/ polders, woonwijk.
Ook omdat je dit moest doorkruisen om te komen in iets wat het woord bos niet mag hebben.

Maar naast de snelweg of rijden naast een N-weg is niet ongewoon nee.


Hier niet zoveel smaken, helaas. Maar goed ze zijn veel gewend, maar soms hebben paarden ook een maffe dag.. Tijdje terug vond Heps stuk aangewaaid zeil op de weg ineens eng..
En week later trekken ze over het asfalt een surfplank aan een touwtje net achter d'r langs en dat is dan normal volgens haar, paarden 8)7

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Onderweg afgestapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:09

Ik woon aan de andere kant van de tunnel ;). Tjah rustig rijden is er hier niet bij, ben je nog ff door de mac drive gereden voor je ijsje :D?

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:10

Mijn stal was aan de rand van een wijk en ja voeger gebruikte wij elk stukje gras in een woonwijk om even een galopje in te zetten.
Veel keus hadden we niet helaas.

Was voor mij 1 van de voornaamste redenen om te gaan verhuizen 10 jaar geleden.
Nu sta ik al jaren aan de rand van het bos of de heide. Nooit meer iets anders :+:

Hoewel het niet altijd alleen maar slecht was, want beide paarden zijn 100% verkeersmak, juist door die drukte.

Trekkers, vrachtwagens, bussen, trein en dus spoorweg zijn allemaal geen probleem.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Onderweg afgestapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 21:24

Mac, nee, in mijn studie tijd wel, nu niet meer en wordt niet gewaardeerd, wel eens ijsje gehaald daar hoor, maar dan bleef er iemand buiten bij de paarden en ging de ander ijs halen. Ook wel eens ijs gehaald in het centrum van Paapcity, toen er nog een ijssalon zat met redelijk ijs, nu niet meer lekker dus moeite niet waard en die in Alb. is ook niet te nassen... Helaas.. of juist goed.. anders at ik daar elke dag ijs.

Onali, dat is weer handig verkeersmak en dan nu bos! Lijkt me heerlijk, gewoon lekker de zandpaden op.

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:31

Ja haha ben wel eens met mijn pony over de brug gekomen, wel smal fietspad daar :+ , pony liep naast de fiets ging ook prima.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:31

Heerlijk he, als je zo'n braaf paard hebt. Hier ook eentje die verkeersmak is en steeds meer dingen leert. Zoals best smalle open fietsbruggetjes over de snelweg. Alleen vindt ie nog wat spannend maar samen draait ie z'n hoefjes er niet meer voor om.
Afbeelding

Overigens was ik dan ook afgestapt. En had een paaltje op moeten zoeken om er weer op te komen... :D

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Onderweg afgestapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:45

Hahaha , wat een geweldig verhaal. Dacht eerst ojee dat wordt een verhaal zeg , voor 2 euro zal ik ook afstappen hoor. Het is toch voor eerlijke vinder ???

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:02

Geen goeie ijssalon? Moet je toch weer eens een komen halen hoor, ik vind ze heerlijk (yoghurt noten honing ijs)
Ik heb ook een bom proef paard, ideaal!
En ik vraag me af of de gorzen voor jou ook niet aan te rijden is? Daar kan je best leuk rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:21

Dat is het nadeel van mennen... Ik kan niet afstappen om die 2 euro voor een ijsje te pakken :D
En anders moet ik het delen met de groom of menner... Wordt een heel klein ijsje :P


Heerlijk dat je zo'n bomproof paard hebt!