Ooh die lieve kinderpony!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Ooh die lieve kinderpony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 17:52

Ja dat dacht ik ook haha.. :')


Vandaag maakte ik me weer iets mee.. De dochter (6j denk ik?) van de eigenaar op stal heeft een tijdje geleden een kleine pony gekregen. Een 20 jarig vos pony'tje en om eerlijk te zijn wel echt met een gouden hart.. Klein meisje hobbelt er alleen mee rond in de piste tussen de grote paarden. Vosje laat alles flink doen en laat het maar over zich heen komen.. tot vandaag. :+

Meisje vroeg om te voetjes uit te krabben van de pony omdat ze dat nog niet zelf kan en zo lief als ik ben doe ik dat. Voorste voetjes gingen makkelijk. Dan kwam ik aan de linkerachter voet. Ik tilde die op om uit te krabben en die zaten vol hard slijk. Dat duurt dus wel even voor je die terug mooi schoon hebt. Terwijl ik aan het uitkrabben was, trok Vosje steeds zijn voet weg maar zo koppig als ik ben hou ik die vast. Op een gegeven moment laat ik toch de voet los omdat ik het niet kan houden. Vosje zet zijn voet neer en trapt kei hard naar achter. Die uitval had ik niet zijn aankomen en op de een of andere manier komt die hoef (+ ijzer) kei hard tegen de achterkant van mij knie aan.. En nee, ik ben groot en wijs genoeg om niet vlak achter een paard gestaan. Ik weet nog altijd niet hoe dat gebeurd is.

Nu lig ik dus kreupel op mijn bed en heb al een hele tube Flexium op de achterkant van mijn knie gesmeerd..

Zo zie je maar.. Zelfs de allerliefste kinderpony's kunnen er soms genoeg van hebben.. OEPS.. -O-

Liefs
Ponymens

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Ooh die lieve kinderpony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:15

Oeps, dat klinkt pijnlijk!

Volgende keer de voet dan maar uitkrabben met tussen pauzes. (oudere pony's hebben vaak wat artrose in de beentjes, waardoor het lang (en hoog) ophouden van een voet lastig of zelfs pijnlijk kan zijn, misschien gaf de pony aan dat het te lastig werd en wilde hij graag even een pauze...

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 22:27

Duhelo schreef:
Oeps, dat klinkt pijnlijk!

Volgende keer de voet dan maar uitkrabben met tussen pauzes. (oudere pony's hebben vaak wat artrose in de beentjes, waardoor het lang (en hoog) ophouden van een voet lastig of zelfs pijnlijk kan zijn, misschien gaf de pony aan dat het te lastig werd en wilde hij graag even een pauze...



Ja dat dacht ik achteraf ook.. Dus zal ook wel een beetje mijn eigen schuld zijn!

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Ooh die lieve kinderpony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:44

Oeps, dat klinkt pijnlik!

Farome
Berichten: 683
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Ooh die lieve kinderpony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:46

Oeps... Sterkte met je knie :(:)
En meteen een les voor de volgende keer, zo moet je het maar zien -O-

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: Ooh die lieve kinderpony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:49

Had het meisje het door dat haar pony even niet zo lief meer was? :D