Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 8 [ 181 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

 
Profiel   

Wil jullie heel veel sterkte wensen , gelukkig zijn jullie er nog enigszins "goed" vanaf gekomen.

Hopelijk houd Bo er niks aan over.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 10:48 



 
Profiel   

Jeetje,lijkt me vreselijk!
Enig idee hoe het kwam dat de auto tegen jullie reed?(te snel,onoplettend,zelf beginnen slippen,....? Het valt nooit goed te praten,maar de ene reden maakt het iets 'verstaanbaarder' dan een andere)

Jullie hebben enorm veel geluk gehad idd,het kon nog 100 keer slechter.

Ik wens je ook veel sterkte om terug op pad te gaan met de trailer,want zoiets hakt er enorm in.
Hier bv klein jaar terug een aanhanger gehad die omgewaaid is terwijl ik aan het rijden was(gelukkig leeg),maar ik denk,als het nu 40km/u waait,ik het in mijn broek doe en zelfs met de auto zonder aanhanger,met dichtgenepen billen rondrij,laat staan dat ik nog wil rijden met aanhanger als het waait,en van mij was het dan enkel materiële schade,hoe moet het dan niet zijn als je paard in de aanhanger zat.....wordt niet evident om terug met vertrouwen de weg op te gaan lijkt me....

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 10:52 



 
Profiel   

Allereerst ontzettend veel sterkte TS! Wat een schrik moet dit zijn geweest, onwerkelijk.

Het is jammer dat veel automobilisten geen flauw benul hebben hoe ze rekening moeten houden met trailers. Ik vind dat daar in het normale rijbewijs best wat meer theorie over mag komen. Buiten het feit dat je sowieso afstand moet houden natuurlijk. Die lakse onwetendheid wordt gestraft op TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 10:55 



 
Profiel   

Nee joh -O-
Hoe vaak moet het nog fout gaan met trailers voordat er iets aan gedaan word vanuit de overheid of iets dergelijke?

Hopelijk ben je een beetje ban de schrik bekomen... sterkte met de pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 10:57 



 
Profiel   

Wow wat zul je geschrokken zijn zeg! Het is een wonder dat je paard hier levend uit is gekomen. Ik hoop dat hij er geen blijvende schade heeft op gelopen. Wat een idioten heb je op de weg. Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 11:01 



 
Profiel   

Heey TS....

Is het een idee om op fb een bericht te plaatsen met jouw verhaal en foto's. Zodat we dat kunnen delen? zo bereiken we wellicht ook de niet-paardenmensen.
Al zal er meer 1 persoon zijn die zijn/haar ogen open doet. Dan is dat er in ieder geval 1 meer dan we hier niets mee doen.

Zo zonde als mensen dit kunnen voorkomen. Mensen kijken gewoon niet. Van plakken tot roekeloos inhalen. Geen geduld of respect helaas.

Mijn maag draaide om bij het zien van je foto's. Heel veel sterkte de komende periode!
Ik hoor het graag of je er werk van gaat maken. Dan zal ik het delen en vragen om het verder te verspreiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 11:41 



 
Profiel   

Jeetje, wat een geluk hebben jullie gehad. Hopelijk houd je pony er niks aan over en jullie zelf ook niet. Heb steeds meer een hekel aan rijden op de snelweg, ze zoeven je aan alle kanten voorbij alsof je stilstaat.

Met de trailer rijd ik altijd plank gas over de snelweg, veels te bang dat vrachtwagens mij achterop komen. Rijd dan gerust 95 om ze voor te blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 11:46 



 
Profiel   

In belgie mag je niet meer dan 90km rijden met trailer.

Ik rij ook nooit meer....hoe vlugger je rijdt,hoe erger de gevolgen als je toch moet remmen lijkt me toch....

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 11:51 



 
Profiel   

90 is het ook in Nederland.
Maar als je teller 90 aangeeft rij je vaak minder, misschien wel "maar" 82.
En dan krijg je vrachtwagens kort op je hangen.
Dus als tip (algemeen, niet voor ts) ga ook de echte 90 km per uur rijden. Dan ben je in ieder geval van vrachtwagen klevers af op de snelweg.
Daarvoor is de snelheid een paar jaar terug ook verhoogd omdat te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 11:54 



 
Profiel   

TS sterkte, wat een nachtmerrie is dit zeg. Ongelooflijk dat iemand een complete trailer over het hoofd ziet....
Babootje schreef
Mijn ervaring op de snelweg met het rijden met de trailer is ook dat mensen er weinig rekening mee houden dat je levende have vervoert. Vlak voor je remmen of invoegen is echt geen uitzondering. Ook bij het uitvoegen geven ze je weinig ruimte of willen ze liever nog even snel voor je.
Er zijn ook echt wegen die ik mijd. En ik mijd de spits. Maar je hebt het niet altijd te kiezen natuurlijk. Bijvoorbeeld de A15 en 16 richting Dordrecht rijd ik liever niet en als het dan toch moet niet in de spits. Hoe vaak ik daar niet in de file sta omdat er voor me of op de andere snelweg een groot ongeval is gebeurd.... Dan denk ik: een minuutje eerder en ik had er vol met de trailer ingezeten.


Precies dit!
Onze navigatie geeft verderop een file aan, wij zitten in onze auto goed hoog en wij zien die file al staan. Dus afstand vergroten en vast geleidelijk aan af gaan remmen zodat de paarden straks niet hoeven koppeltje duiken om de voorstang. En omdat je nu eenmaal een langere remweg hebt.

En hoppa de een na de ander vliegt nog even voorbij en knalt z'n auto zo in in de zojuist zorgvuldig opgebouwde afstand. _-:(
Waarop we alsnog harder moeten remmen dan we eigenlijk zouden willen en de paarden ons op de camera ietwat chagrijnig aankijken. Moet dat nou? >;)
De boosdoener staat nu drie auto's voor ons in de file, zo hé dat was echt de moeite waard zeg. :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 11:57 



 
Profiel   

Holy Moly, die trailer is gewoon compleet in schroot en een nieuwe dan nog wel. :oo . Het is inderdaad een wonder dat je pony er levend uit gekomen is. %)

Als je niet eens aan het remmen was vraag ik me toch echt ernstig af waar die achterop komende autobestuurder mee bezig was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 12:04 



 
Profiel   

Wat een nachtmerrie, heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 12:07 



 
Profiel   

Heftig! |( Heel veel sterkte, ook met het verwerken van deze nachtmerrie. Kan het me niet voorstellen hoe je je voelt. ;(

Zal je topic even bij lezen, hoop dat het goed gaat met jou, je vriendin en de pony! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 12:09 



 
Profiel   

Wat erg zeg! Ongelofelijk dat je paardje daar levend uitgekomen is. Zal wel weer heel moeilijk voor je zijn om weer met vertrouwen met trailer te rijden. Heel veel sterkte voor jou en je paardje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 12:16 



 
Profiel   

Ik had een serieus trailer.

Voor jullie beeld.
Ik reed op de rechterbaan, rechtuit met cruise controle aan.
Had net nog mijn spiegels gecontroleerd en er was niks, en 1 tel later de klap.
De auto die mij heeft aangereden reed op de middelste baan, en heeft met zijn neus rechts voor mijn trailer links achter gepakt.

Ik wil hier nu niet te duidelijk een uitspraak over doen, maar ik weet dat ik alleen in een tempo rechtuit reed en tussen de lijnen reed. En ik ineens werd geraakt.
Getuige achter ons zei ook dat ik normaal rechtuit reed en die auto ineens op mijn kant zat en ons aantikte.
Geen idee wat die xxxxx heeft zitten doen!

Bo was vanmorgen erg druk... alles staat scheef en gespannen in zijn lijfje. Maar hij was blij dat hij naar buiten mocht.

Ik ga nooit meer met een trailer op pad. Ik koop hierna een vrachtwagentje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 12:26 



 
Profiel   

Bah wat naar! Ik moet gelijk denken aan telefoon gebruik in de auto. Natuurlijk mag/kan je iemand nu niet zo beschuldigen, maar als ik zie en hoor hoeveel mensen hun telefoon in de auto gebruiken. En dan niet even voor snel een nodig telefoontje, maar ook om gewoon even FB te checken..

En dat je het jezelf dan aan doet, okay, maar helaas neem je bij een auto ongeluk vaak andere weg gebruikers mee.

Ik moet mezelf ook altijd erg in houden om niet te toeteren als ik weer iemand zie met zn telefoon in zn handen. Echter de kans dat die gene dan schrikt is ook erg groot, en dat het dan juist misgaat door mijn getoeter wil ik natuurlijk ook niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 12:32 



 
Profiel   

Oh wat vreselijk! Heel veel sterkte! Ik hoop dat jouw pony er niets aan overhoudt.

Ik ben een aantal jaren geleden ook aangereden door een auto toen we met trailer en pony onderweg waren. De automobilist was dronken en pleegde vluchtmisdrijf.
Ik kan me dus erg goed voorstellen wat je hebt meegemaakt, hoe je je voelt ... :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 12:35 



 
Profiel   

Begrijpelijk dat je niet meer met een trailer wilt rijden.
Fijn dat Bo er niets aan heeft overgehouden, want zijn de fjordjes toch geweldige dieren.

En zoals je beschrijft, die auto heeft gewoon lopen slingeren doordat ie iets anders aan het doen was. Er is geen afslag/tankstation/andere reden dat hij naar de rechterbaan moest. Ik hoop dat de bestuurder zich kapot schaamt. De verzekering mag wel flink uitkeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 12:37 



 
Profiel   

Ts, ik ga er van uit dat de politie zijn telefoon gecheckt heeft?? Dat word meestal wel gedaan om te zien of dat de oorzaak kan zijn. Of onwel worden maar zeer waarschijnlijk toch het niet op de weg kijken, hopen dat het met Bo goedkomt, dat is het belangrijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 12:50 



 

Dood eng en echt je ergste nachtmerrie.. ik rijd regelmatig met de trailer ook in mn eentje en ben hier weleens bang voor. Als je ziet hoe mensen je afsnijden of gauw voor je invoegen zodat je alsnog hard moet remmen etc..

Gypsy PRECIES dat wat jij schrijft! Woest word ik daarvan -:(- en het helpt geen zak want als je gebaart zitten ze je wazig aan te kijken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 12:54 



 
Profiel   

Ik zit soms al spaansbenauwd in mn auto zonder trailer als ik iemand achterop zie rijden met de nodige vaart.. het verkeer is voor geen enkele weg gebruiker nog veilig..

Ts. Heel veel beterschap voor je paardje en voor jullie natuurlijk! Hopelijk knapt je paardje snel op en kunnen jullie het een plekje geven..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 12:58 



 
Profiel   

TS heel veel sterkte en beterschap voor Bo :(:)

Wonder dat je paardje er heelhuids is uitgestapt, hopelijk geneest hij verder snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 13:38 



 
Profiel   

xxVon schreef
Begrijpelijk dat je niet meer met een trailer wilt rijden.
Fijn dat Bo er niets aan heeft overgehouden, want zijn de fjordjes toch geweldige dieren.

En zoals je beschrijft, die auto heeft gewoon lopen slingeren doordat ie iets anders aan het doen was. Er is geen afslag/tankstation/andere reden dat hij naar de rechterbaan moest. Ik hoop dat de bestuurder zich kapot schaamt. De verzekering mag wel flink uitkeren.

Of de bestuurder is onwel geworden of een andere oorzaak

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 13:54 



 
Profiel   

purny schreef
xxVon schreef
Begrijpelijk dat je niet meer met een trailer wilt rijden.
Fijn dat Bo er niets aan heeft overgehouden, want zijn de fjordjes toch geweldige dieren.

En zoals je beschrijft, die auto heeft gewoon lopen slingeren doordat ie iets anders aan het doen was. Er is geen afslag/tankstation/andere reden dat hij naar de rechterbaan moest. Ik hoop dat de bestuurder zich kapot schaamt. De verzekering mag wel flink uitkeren.

Of de bestuurder is onwel geworden of een andere oorzaak



Als ik TS verhaal lees, was deze aanwezig want met de auto kon niet verder gereden worden maar kon TS t niet opbrengen om met diegene te spreken. Als deze onwel is geworden, dan was er voor die bestuurder een ambulance gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 14:03 



 
Profiel   

Gatverdamme!!!! Ik denk ook aan telefoon gebruik, bedoel als je beide rechtdoor rijd moet je wel scheel zijn wil je een auto met trailer niet zien!

Heel veel sterkte gewenst.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 15:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 8 [ 181 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen