Huren bij het fjordenpaard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Huren bij het fjordenpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 21:03

Hoi hoi!
Gister heb ik gehuurd bij het fjordenpaard!!
Spoiler:
Voor degene die niet weten wat het fjordenpaard is: Het is een stal waar je paarden "zonder gedoe" kan huren, je hoeft niks te ondertekenen en krijgt gewoon 2 paarden mee zonder begeleiding. Dan kan je een rit maken van 1, 2 of 3 uur.


Ik ging samen met een vriendin van mij, Hannah.
In de auto bespraken we al op wie we wouden etc, want Hannah was al 2x geweest en wist dus al wat ze wou.
Zij wou op Juke. Het was een lange rit van 2 uur dus genoeg tijd :+

Toen we aankwamen stonden er al 2 paarden: Ella en een zwart wit paard, we gingen even naar de wc en toen we terug kwamen stonden er nog 2, Juke en een bruin paard. Juke was heel erg groot (de grootste van het fjordenpaard) en Ella en de andere 2 wat kleiner.
Ik koos Ella, een IJslander. we stapten op en daar gingen we dan! Het bos in. We gingen eerst stappen en een beetje de rit bespreken, en toen kwamen we al langs koeien met kleine kalfjes <3 Zo schattig! We sloegen toen een weg in naar het bos en draafde aan. Helaas was het springbos vol met water dus we konden niet springen! :( Maar dat mocht de pret niet bederven! Al snel kwamen we bij het meerpad, een van de galoppaden. We sprongen aan in galop en het ging echt super hard _/-\o_ Heerlijk!

We kwamen langs varkens met net geboren biggetjes, langs een meer, langs het bos, langs de weg, langs honden, langs mensen, Langs sla, langs mais... zoveel gezien in 2 uur!
We zijn 4x langs een galloppad gekomen en dat is dus de weg waarop het de bedoeling was om te galloperen, de laatste keer was het langste en het hardste. De tijd ging super snel maar toch bij de laatste galop stond de tijd even stil, het was zo lekker, die rengalop!!

Het was echt een top ervaring en ik wil zeker vaker erheen! Een echte aanrader. Nog wat fotos:


Afbeelding

(Juke is de zwart witte)

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Huren bij het fjordenpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:29

Klinkt als een geslaagde rit! Leuk verslagje :)

LiesbethF

Berichten: 3
Geregistreerd: 18-09-17
Woonplaats: Maastricht

Re: Huren bij het fjordenpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:10

Klinkt heel tof. Zou mijn dochter ook leuk vinden. Wonen helaas wel ver weg van Drenthe. Misschien een goede optie voor tijdens een vakantie in eigen land.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 15:17

LiesbethF schreef:
Klinkt heel tof. Zou mijn dochter ook leuk vinden. Wonen helaas wel ver weg van Drenthe. Misschien een goede optie voor tijdens een vakantie in eigen land.



Er is een meer naast het fjordenpaard waar je huisjes kan huren <3

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Huren bij het fjordenpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:19

Oeh leuk! Ik wil dat ook nog een keer doen daar.