Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paardenmest op de weg?!

 
Profiel   

Ik zal vast niet de enige zijn die het al heeft meegemaakt, na het werken met je paard ga je in de omgeving een blokje om, om nog even extra uit te stappen en ter ontspanning. Zo gezegd, zo gedaan, was ik vandaag dus met mijn paard een blokje om gaan doen aan de hand. Eerst passeren we twee héél boze honden, gelukkig waren het maltezer hondjes dus mijn paard zag wel in dat die hem niet gingen opeten, maar hij was er toch ook niet gerust in.

Daar de hoek om passeren we een maisveld, waar hij ineens stokstijf naar staat te kijken. Komen er vier kopjes uit de mais, allemaal nog jonge meisjes, tussen de 4 en de 8 jaar schat ik. Mijn paard begreep er niks van en stond helemaal te snuiven. Dus ik vroeg de meisjes of ze bang waren, maar dat waren ze gelukkig niet! Ik vertel "gelukkig zijn jullie niet bang, maar hij is wel een beetje bang. Vinden jullie het goed als ik rustig dichterbij kom? Als jullie willen mogen jullie hem straks allemaal eens aaien zodat hij leert dat hij niet bang moet zijn". Dat vonden die meiden natuurlijk super leuk en wat had mijn Incello toch succes <3

Alweer een obstakel overwonnen! Daarna komen we in een straat waar midden op de weg een paardenkak ligt. En er komt net een oude, nukkige dame buiten, compleet met keukenshort, gele handschoenen en een heel eng vuilblik, die kwam duidelijk de paardenmest weghalen. Ze ziet mij en mijn paard, en begint meteen te roepen en te tieren waarbij ze ook goed met haar handen zwiert. Paard dus weer bang :+

Ze roept van " en gij vindt dat allemaal normaal of wat?! Ze zouden daar boetes op moeten zetten, dat is niet te geloven! Kunnen jullie niet in jullie zandbakken blijven met die beesten?". Ik had trouwens terwijl iemand aan de lijn die net belde dus ik vond dat al best wel onbeschoft... Ik zeg vriendelijk "sorry mevrouw, ik snap zeker dat dat niet aangenaam is maar dat is geen paardenmest van mij". "Nee, van uw paard natuurlijk!" antwoord ze mij... Dus ik zeg vriendelijk dat ik duidelijk vanuit de andere richting kwam en dat die paardenmest dus niet van mijn paard kan zijn. Op dat moment wilt die mevrouw echt uitschieten, en... gaat mijn paard gewoon lekker staan mesten :') 8-)

Een bewogen wandeling dus! Ik heb nog voorgesteld dat ik zou terugkeren met de kruiwagen en schop om het op te kuisen, maar dat wou ze dan niet, ze ging het zelf wel doen... Als ik zoiets voorheb probeer ik het altijd in de graskant ofzo te schoppen zodat het niet op de weg ligt, en als het heel dichtbij is ga ik het ook effectief opruimen met de kruiwagen, dus vond ik het wel echt niet zo gepast dat die mevrouw zo tegen mij uitvloog... En mijn paard precies ook niet :+


EDIT : Het punt van deze post was eigenlijk de heel ongelukkige, maar achteraf wel grappige timing van mijn paard. :j


Laatst bijgewerkt door IncelloAndMe op 25-09-17 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 20:53 



 
Profiel   

Ah joh er zijn zo van die gekken. Ik heb een keer gehad dat er ineens een buurman in de tuin stond, want er lag paardestront voor z'n voordeur. Of ik dat even op kwam ruimen, want ik heb paarden 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 20:56 



 

En jij zat te bellen op je paard? Dat vind ik dan eigenlijk het ergst van het verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 20:56 



 
Profiel   

Als mijn paard(en) mesten op de weg, stap ik altijd af om de mest in de berm te schoppen. Vind ik maar zo netjes om te doen, maar inderdaad ik kom ook wel eens mest van anderen tegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 20:57 



 
Profiel   

Anoniem schreef
En jij zat te bellen op je paard? Dat vind ik dan eigenlijk het ergst van het verhaal.

Ik was aan de hand gaan wandelen, ik bel nooit op mijn paard. Moest het geen belangrijk telefoontje geweest zijn, had ik zelfs niet opgenomen... Staat trouwens duidelijk in de OP dat ik aan de hand aan het wandelen was dus ik snap niet zo goed van waar die beschuldiging komt.


Laatst bijgewerkt door IncelloAndMe op 25-09-17 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 20:58 



 
Profiel   

Nies_ schreef
Ah joh er zijn zo van die gekken. Ik heb een keer gehad dat er ineens een buurman in de tuin stond, want er lag paardestront voor z'n voordeur. Of ik dat even op kwam ruimen, want ik heb paarden 8)7

Hahaha gezellig zo'n buurman! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 20:58 



 
Profiel   

Wow, ja dat snap ik xD Sommige mensen worden echt boos om niets, bij ons schoppen ze alles ook netjes in de berm, is toch een klein dingetje om te doen, zodat er geen ruzies om ontstaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 20:58 



 

IncelloAndMe schreef
Anoniem schreef
En jij zat te bellen op je paard? Dat vind ik dan eigenlijk het ergst van het verhaal.

Ik was aan de hand gaan wandelen, ik bel nooit op mijn paard. Moest het geen belangrijk telefoontje geweest zijn, had ik zelfs niet opgenomen...

Ik heb over het aan de hand heen gelezen :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 20:59 



 

Ik snap het wel hoor... Bedoel maar, voor je hond krijg je inderdaad een boete...
Daarom probeer ik ook altijd in de berm te lopen, want met mijn paard van 175 die ook nogal zenuwachtig kan doen, kom ik er niet altijd meer op als ik af moet stappen om mest opzei te schuiven :')

Maar sommige mensen, reageren inderdaad heel fel erop. En dat vind ik wel jammer, ipv gewoon vragen of ik het op wil ruimen gaan ze volledig uit hun plaat (ook terwijl het dan 9 vd 10 keer niet eens van mijn paard is..)
Dan ben ik ook snel klaar met een gesprek proberen te voeren, en uit proberen te leggen dat ik echt m'n best doe...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:05 



 
Profiel   

Hier dat gisteren nog gehad, met mijn jaarling gaan wandelen. Mest die daar natuurlijk, ik het netjes de kant in geschopt met mijn laarzen. Komt er alsnog een vrouw van schuin de overkant van de straat naar buiten dat ik het maar even moest opruimen en anders maar een emmer moest meenemen als ik ga wandelen :') . Lekker praktisch.

Het hier ook nog gehad dat het niet eens van mijn pony's was maar 1 van de ruiters van de stalling dichtbij.. een grote paardendrol lijkt dan ook op een mini hoopje van een minipaard he >;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:07 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Ik snap het wel hoor... Bedoel maar, voor je hond krijg je inderdaad een boete...
Daarom probeer ik ook altijd in de berm te lopen, want met mijn paard van 175 die ook nogal zenuwachtig kan doen, kom ik er niet altijd meer op als ik af moet stappen om mest opzei te schuiven :')

Maar sommige mensen, reageren inderdaad heel fel erop. En dat vind ik wel jammer, ipv gewoon vragen of ik het op wil ruimen gaan ze volledig uit hun plaat (ook terwijl het dan 9 vd 10 keer niet eens van mijn paard is..)
Dan ben ik ook snel klaar met een gesprek proberen te voeren, en uit proberen te leggen dat ik echt m'n best doe...

Snap het inderdaad ook, het is niet fijn, en ze woont in een heel paardrijke omgeving dus het zal wel regelmatig zo zijn... Maar zo uitvliegen is echt nergens voor nodig, had het ook met veel plezier opgeruimd maar ja.. Als er een berm is loop ik ook daar, maar in dat straatje gaat de berm heel stijl naar beneden, echt drie meter dieper dan de straat zelf. Ik ben altijd zo bang dat hij daar eens zou schrikken en beneden vallen, dus daar ga ik dan wel gewoon op straat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:09 



 
Profiel   

Lori schreef
Hier dat gisteren nog gehad, met mijn jaarling gaan wandelen. Mest die daar natuurlijk, ik het netjes de kant in geschopt met mijn laarzen. Komt er alsnog een vrouw van schuin de overkant van de straat naar buiten dat ik het maar even moest opruimen en anders maar een emmer moest meenemen als ik ga wandelen :') . Lekker praktisch.

Het hier ook nog gehad dat het niet eens van mijn pony's was maar 1 van de ruiters van de stalling dichtbij.. een grote paardendrol lijkt dan ook op een mini hoopje van een minipaard he >;) .

Tuurlijk, uit een mini komt MINSTENS even veel mest als uit een groot paard! :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:10 



 
Profiel   

Eerlijk is eerlijk, hier in de straat is het ook vaak een mesthoop. Achter ons in het veld is een grote pensionstal en die rijden vaak een ronde door het bos en door onze straat naar beneden richting veld.

Allemaal geen probleem, maar heb het fatsoen om het op te ruimen.

Als ik een ruiter zie waarvan het paard voor de deur mest zal ik deze er ook op aanspreken. Ze mogen het zelfs in onze GFT gooien als ze willen, als ze het maar opruimen. Laatst zelfs een ruiter waarvan het paard op de stoep scheet bij ons, de buren en daarnaast de buren. Trok me toch een grote bek, de buurman heeft haar van het paard gehaald.

In het veld ligt ook echt héél veel, maar daar kun je niks van zeggen natuurlijk. Daar vergaat het ook vrij snel, op de weg is het toch veel langer aanwezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:16 



 
Profiel   

KimD schreef
Eerlijk is eerlijk, hier in de straat is het ook vaak een mesthoop. Achter ons in het veld is een grote pensionstal en die rijden vaak een ronde door het bos en door onze straat naar beneden richting veld.

Allemaal geen probleem, maar heb het fatsoen om het op te ruimen.

Als ik een ruiter zie waarvan het paard voor de deur mest zal ik deze er ook op aanspreken. Ze mogen het zelfs in onze GFT gooien als ze willen, als ze het maar opruimen. Laatst zelfs een ruiter waarvan het paard op de stoep scheet bij ons, de buren en daarnaast de buren. Trok me toch een grote bek, de buurman heeft haar van het paard gehaald.

In het veld ligt ook echt héél veel, maar daar kun je niks van zeggen natuurlijk. Daar vergaat het ook vrij snel, op de weg is het toch veel langer aanwezig.

Ik ruim dat dan ook met plezier op als het enigzins mogelijk is, maar niet als ze al tegen mij beginnen roepen terwijl ik nog niet eens in die straat geweest ben, waardoor die mest dus niet eens van mijn paard kan zijn... De mest die mijn paard heeft achtergelaten wou ik dan ook direct opruimen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:18 



 
Profiel   

Hier is het vrij normaal de mest gewoon te laten liggen.. Ik woon in een dorp met veel paarden en boeren dus de weg is hier sowieso vaak een zooitje. Zou ook niet weten hoe ik mijn mest weg zou kunnen halen? Je kan moeilijk een schep en kruiwagen meenemen :)) hondenpoep ruim ik wel altijd op, maargoed daar staan dan ook bakken voor, kleine moeite.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:26 



 
Profiel   

Een oud stalgenootje van mij had haar paard geleerd om zijn kont om te draaien richting een berm/stuik/hoger stukje gras om daar te mesten. Was best handig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:27 



 
Profiel   

Indien het kan schop ik het ook aan de kant of als het heel dichtbij stal/huis is en in de straten ruim ik het op. Als ik het niet vergeet dan. :')

Maar als er een ouwe zeur komt laat ik het liggen.. Daag, dan heb ik geen zin meer hoor. Als je gaat vooroordelen en zeuren, prima. Mag je het zelf doen. :evaw:

Als ik even op de stoep loop schop ik het ook naar de weg toe aan de rand. Niet zo snel kans dat iemand er (vol) in loopt of rijdt en spoelt vanzelf weer weg. Vind het zelf ook niet bepaald fris uitzien als er iedere 2 meter platgereden drollen liggen waar je niet omheen kan. Mensen kijken mij dan ook wel eens stom aan als ik het daar aan de kant schop. Zal wel 1 van de weinigen zijn.. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:28 



 
Profiel   

puppy1128 schreef
Indien het kan schop ik het ook aan de kant of als het heel dichtbij stal/huis is en in de straten ruim ik het op. Als ik het niet vergeet dan. :')

Maar als er een ouwe zeur komt laat ik het liggen.. Daag, dan heb ik geen zin meer hoor. Als je gaat vooroordelen en zeuren, prima. Mag je het zelf doen. :evaw:

Als ik even op de stoep loop schop ik het ook naar de weg toe aan de rand. Niet zo snel kans dat iemand er (vol) in loopt of rijdt en spoelt vanzelf weer weg. Vind het zelf ook niet bepaald fris uitzien als er iedere 2 meter platgereden drollen liggen waar je niet omheen kan. Mensen kijken mij dan ook wel eens stom aan als ik het daar aan de kant schop. Zal wel 1 van de weinigen zijn.. :=

Haha ik ruim ook op als ik kan hoor! Maar inderdaad, als mensen zo doen heb je niet bepaald zin om dat nog op te ruimen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:35 



 
Profiel   

je paard had duidelijk schijt aan die vrouw :+

Iemand erop aanspreken; prima. Is mij ook wel eens overkomen; paard was op dat moment erg onrustig waardoor ik door de stress ( reden langs een drukke weg, dus het gedonder was weer leuk getimed en had mn handen vol om het voor iedereen veilig te houden) helemaal gemist had dat meneer een hoop had neergelegd. Kwam er een man op de fiets achter me aan om gewoon zoals het hoort vriendelijk te vragen of ik wel ff de mest op wilde ruimen. Dus ook direct snel sorry gezegd en omgekeert om alsnog de hoop aan de kant te schoppen.

Tegen iemand lopen tieren en dreigen terwijl het al duidelijk is dat de hoop van een heel ander paard is: ja daaag, ben je hond niet...leer eerst maar eens fatsoenlijk iemand te benaderen en dan wil ik wel gehoor geven aan je verzoek. Maar ben er niet van gediend om vanuit het niets helemaal afgeblaft te worden.

iets met meer vliegen vangen met honing dan met azijn zeg maar :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:48 



 
Profiel   

IncelloAndMe schreef
KimD schreef
Eerlijk is eerlijk, hier in de straat is het ook vaak een mesthoop. Achter ons in het veld is een grote pensionstal en die rijden vaak een ronde door het bos en door onze straat naar beneden richting veld.

Allemaal geen probleem, maar heb het fatsoen om het op te ruimen.

Als ik een ruiter zie waarvan het paard voor de deur mest zal ik deze er ook op aanspreken. Ze mogen het zelfs in onze GFT gooien als ze willen, als ze het maar opruimen. Laatst zelfs een ruiter waarvan het paard op de stoep scheet bij ons, de buren en daarnaast de buren. Trok me toch een grote bek, de buurman heeft haar van het paard gehaald.

In het veld ligt ook echt héél veel, maar daar kun je niks van zeggen natuurlijk. Daar vergaat het ook vrij snel, op de weg is het toch veel langer aanwezig.

Ik ruim dat dan ook met plezier op als het enigzins mogelijk is, maar niet als ze al tegen mij beginnen roepen terwijl ik nog niet eens in die straat geweest ben, waardoor die mest dus niet eens van mijn paard kan zijn... De mest die mijn paard heeft achtergelaten wou ik dan ook direct opruimen...


Nee, dat klopt. Dat is niet oké!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 22:05 



 
Profiel   

Ik moest best lachen om je verhaal. Gevalletje 'oliebol happens' denk ik. Mooie timing van je paard was het zeker. :=
Zo heb ik een keer gereden richting het bos, moest met m'n paard over een soort stoep voor een aantal huizen langs want direct er naast lag een snelweg. (Wel met flinke barrière er tussen natuurlijk, anders was ik daar niet gaan rijden.)
Was de eerste keer dat ik daar reed. Maar toch moest een bewonder even boos naar buiten komen toen hij ons zag omdat een voorganger z'n paard daar een keer gescheten had. Ok sorry maar ik was het niet. Kan ik niks aan doen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 22:19 



 
Profiel   

HorseRituals schreef
Ik moest best lachen om je verhaal. Gevalletje 'oliebol happens' denk ik. Mooie timing van je paard was het zeker. :=
Zo heb ik een keer gereden richting het bos, moest met m'n paard over een soort stoep voor een aantal huizen langs want direct er naast lag een snelweg. (Wel met flinke barrière er tussen natuurlijk, anders was ik daar niet gaan rijden.)
Was de eerste keer dat ik daar reed. Maar toch moest een bewonder even boos naar buiten komen toen hij ons zag omdat een voorganger z'n paard daar een keer gescheten had. Ok sorry maar ik was het niet. Kan ik niks aan doen :+

Haha volgens mij denken mensen echt dat een paard om de 10 meter kan mesten ofzo :') Hier zelfs een man die altijd super boos kijkt als je voorbij komt, want ooit is er eens een bruin paard uitgebroken en die heeft heel zijn tuin naar de vaantjes gedaan! Dus elk bruin paard dat hij ziet, is de duivel }>
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 06:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen