[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:49

Regels in een contract die tegen de wet ingaan zijn niet rechtsgeldig.

melanie20
Berichten: 1735
Geregistreerd: 22-08-05

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:53

Super gaaf dier! Dat je dat zo aandurft .....

Maar heeft hij nu een apart hoefje rechts achter

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:56

Staat zijn been niet gewoon wat naar buiten gedraaid? Ga TS nou niet zo bang lopen maken ook :D

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:58

melanie20 schreef:
Super gaaf dier! Dat je dat zo aandurft .....

Maar heeft hij nu een apart hoefje rechts achter


zoals ik het kan zien op de stand in vergelijking met de bewegingsfoto's lijkt het eerder dat hij hem op stand wat wijd heeft gezet. Dus met de teen wat naar de camera toegedraaid. Oftewel slechte fotograaf :+
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 11-05-21 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37274
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:59

Vos schimmel is het dan eigenlijk, echt een knapperd!

divided
Berichten: 839
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:08

Ik had 'm al in het paardenkoop-topic gezien maar nogmaals, gefeliciteerd! Hij is heel knap. Die van mij is ook een buitenlander en ook al heb je veel materiaal gezien en overlegd, het moment dat de klep openging van de paardenvrachtwagen was toch wel even spannend. Ik vond het toch wel een gekke ervaring, maar in positieve zin.

Nu nog eventjes geduld voor jou dus :j
Wordt transport en exportdocumenten etc ook allemaal voor je geregeld of moet je dat zelf doen?

Lys_PPA

Berichten: 1349
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:08

Mooi paard! Ik kom graag volgen :D

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:11

Wat ontzettend leuk!
Ik volgde je graag met Menno en ik gun jou een eigen dier maar dat paard gun ik jou nog meer. Volgens mij krijgt hij een fantastisch plekje met heel veel plezier samen.
Een maand, wat lang!

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:27

Wow Hannah, wat super gaaf!! Wat een stap joh.
Prachtig dier, hopelijk kun je er een fantastische band mee opbouwen <3 Ik ga volgen!

Babootje

Berichten: 26389
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:39

c_alsemgeest schreef:
zoals ik het kan zien op de stand in vergelijking met de bewegingsfoto's lijkt het eerder dat hij hem op stand wat wijd heeft gezet. Dus met de teen wat naar de camera toegedraaid. Oftewel slechte fotograaf :+


Zo lijkt het mij ook. Maar TS ziet het vanzelf als ie van de vrachtwagen komt :+

Leo

Berichten: 50188
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:01

Wat ontzettend gaaf voor je! Prachtig paard! Voelt het goed dan voelt het goed.

Heel veel geluk samen!

Hevonen

Berichten: 5632
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:09

Captain schreef:
Ketly schreef:
Ik volg mee. Ik ben wel erg benieuwd hoe het in zijn werk gaat, een paard uit Spanje kopen zonder bezichtiging! Hoe weet je bijvoorbeeld zeker dat hij goedgekeurd is? Zit er geen Nederlandse tussenpersoon tussen? En heb je bijvoorbeeld ook onderzoek gedaan naar de verkoper? Spanje is een land waar veel paarden vandaan komen waar iets mee is.

Erg mooi paard <3


Het is inderdaad best een risico. Maar, de manier waarop er dingen gecommuniceerd worden geeft mij wel gewoon een goed gevoel. Ze zijn heel eerlijk, ik mag alles vragen, krijg overal antwoord op, en ik kan het zo gek niet bedenken en ze wil het voor me filmen.

Als ze echt niets hadden gevonden bij de keuring dan was ik misschien een beetje achterdochtig geworden. Maar ook nu weer heel eerlijk dat er een kleine chip in een van z'n achterbenen zit maar hij daar zeer waarschijnlijk geen last van gaat krijgen. Rapport krijg ik vandaag per mail gestuurd en laat ik sowieso nog even checken door een andere arts, maar het voelt gewoon goed ofzo, kan het niet goed verwoorden.

Ik heb deze verkoper gevonden via mijn vriendin die haar kende. En ik hoor van meer mensen dat zij wel betrouwbaar zijn. :j Daarnaast kun je hier in Nederland ook een paard kopen met een mooi verhaal, waar uiteindelijk meer mee aan de hand blijkt te zijn. Helaas ook al een paar keer gezien.

Het is gewoon altijd een risico. En ik ga daarin uit van mijn eigen gevoel, nuchter en realistisch. Maar het voelt goed, dus ik ga er voor! :D


Hij is prachtig, nou hopen dat zijn karakter dat ook is.
Ik heb zelf mijn paard gekocht nadat ik hem ongeveer 2 seconden in het voorbijlopen zag. Toen wist ik 'dat is hem!' Ik heb hem niet laten keuren (heel dom, ben de eerste om dat toe te geven), kende hem niet, wist niks. Heb nooit een seconde spijt gehad. Het paard van mijn dromen en gelukkig niets mis mee, integendeel.

Zijn eerste aai kreeg hij pas van mij toen ik het deurtje openmaakte van de trailer waarin hij stond nadat ik hem had gekocht. Hij was twee en een half en ongecastreerd. (Ik zocht natuurlijk een ouder, braaf beleerd paard... maar zo gaan die dingen :)

Veel geluk ermee!!

lianne125

Berichten: 1430
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:49

Wat een leuk avontuur! De Spanjaard die ik nog in mijn bezit heb, heb ik ook alleen van een foto af gekocht. Enige verschil is wel dat wij zijn Fokker zeer goed kennen en dat hij ons zeker weten geen oor aan zou naaien. Alvast veel geluk met hem!

_Tarzan

Berichten: 11204
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:52

Nogmaals gefeliciteerd met je prachtige aankoop.
Nu een lange maand wachten :=

Captain

Berichten: 21406
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 19:31

melanie20 schreef:
Super gaaf dier! Dat je dat zo aandurft .....

Maar heeft hij nu een apart hoefje rechts achter


Hé, hou eens op. :')


LunarEclipse schreef:
Ik had 'm al in het paardenkoop-topic gezien maar nogmaals, gefeliciteerd! Hij is heel knap. Die van mij is ook een buitenlander en ook al heb je veel materiaal gezien en overlegd, het moment dat de klep openging van de paardenvrachtwagen was toch wel even spannend. Ik vond het toch wel een gekke ervaring, maar in positieve zin.

Nu nog eventjes geduld voor jou dus :j
Wordt transport en exportdocumenten etc ook allemaal voor je geregeld of moet je dat zelf doen?


Dat moment gaat dan ook zeker vastgelegd worden. :D Ben zo benieuwd!
Transport en alle documenten wordt allemaal geregeld gelukkig!

Lisitano schreef:
Wat ontzettend leuk!
Ik volgde je graag met Menno en ik gun jou een eigen dier maar dat paard gun ik jou nog meer. Volgens mij krijgt hij een fantastisch plekje met heel veel plezier samen.
Een maand, wat lang!


Ach wat lief!! Word er stil van.. :o Dank je wel!

Haha @Hevonen: je komt altijd thuis met iets wat je juist NIET zocht. :+ Fijn dat het bij jou allemaal goed verlopen is!

Ja, die maand duurt wel lang zeg foi!

Zojuist hem betaald *weent*. De dierenarts komt of deze zaterdag of maandag om te castreren. Ze was nu op vakantie en zij laten altijd een vaste arts komen voor de castraties.

ellepel

Berichten: 47381
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:55

oh wat gaaf zeg! zo heb ik er eens bijna een uit Engeland gekocht vanaf foto.
maar ik was zo bang dat ik er geen klik mee zou hebben en dat het een rotpaard zou zijn dat ik het niet heb door gezet.

wat een lef dat je dit gewoon doet haha, echt super _/-\o_
ik volg, mooi paard!

Getty_Maan

Berichten: 2596
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:26

Wat een knap paard en inderdaad knap dat je het zo aandurft!!

Herken je gevoel, eindelijk een eigen paard, je eigen beslissingen en niemand anders die beslist!

Zelf het veulen van mijn rijpaard gekocht, wel dus al bekend, maar weer spannend hoe ze uitgroeit.

Ik blijf jullie volgen en wens jullie alvast heel veel plezier en geluk samen!

huricane
Berichten: 794
Geregistreerd: 05-01-09

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:38

Wat een knap dier, ik ga volgen!

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:48

Wat een knapperd! Gaaf en spannend zo uit Spanje. Ik kijk uit naar foto's met mooi tuig <3

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:50

(Nogmaals) Gaaf dier captain :D ben zo benieuwd naar je eigen foto’s zodra hij er is.!

Ik heb mijn merrie 3 weken geleden ook gekocht (vanaf foto’s/filmpjes) vanuit Spanje en heb daar echt geen spijt van.! Heerlijk, braaf en meewerkend dier <3

Afbeelding


Wie heeft jou geholpen.? Toevallig Ed*th.?

mala26

Berichten: 5009
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:53

Het is een gaaf dier. Gefeliciteerd.
De waarschuwing die zijn gegeven wilde ik je ook op het hart drukken. Het kan goed gaan maar soms ook niet.
Is het ook een bewuste keuze geweest om zo'n jong paard als eerste eigen paard te kopen?

Fijn dat hij daar nog gecastreerd wordt. Wens je veel plezier met hem samen en hopelijk hoef je niet te lang te wachten voordat ie hier is.

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:56

Ik vind het gaaf. :D En geef je groot gelijk, als het goed voelt, moet je het gewoon doen. Je loopt lang genoeg mee in de paardenwereld om op je intuïtie af te gaan. ;)

Knap beest is het! Hopelijk is hij van karakter net zo leuk als dat hij eruit ziet.

Captain

Berichten: 21406
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 20:58

veerle92 schreef:
(Nogmaals) Gaaf dier captain :D ben zo benieuwd naar je eigen foto’s zodra hij er is.!

Ik heb mijn merrie 3 weken geleden ook gekocht (vanaf foto’s/filmpjes) vanuit Spanje en heb daar echt geen spijt van.! Heerlijk, braaf en meewerkend dier <3

[ [url=m/JUCy3i.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wie heeft jou geholpen.? Toevallig Ed*th.?


Prachtig dier!! <3
Ik hoop dat Latino ook zo leuk is in de omgang. :D
Nee niet geholpen door Edith!

@mala26: ja hoor. Inmiddels nu 22 jaar in de paarden waarvan 15 jaar intensief voor meerdere verzorgpaarden gezorgd.

Tijd voor een jong dier die hopelijk nog een hele tijd mee kan, en die ik helemaal zelf op kan leiden. :D

Captain

Berichten: 21406
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 17:05

Update: vorige week vrijdag had ik nog een stal benaderd die aangaf hengsten te accepteren. Gisteren kreeg ik een berichtje terug, en ik ben net wezen kijken. :D

Fijne stal, gelijk heel welkom gevoel! Lieve mensen, paarden zagen er erg gelukkig uit, prima faciliteiten voor een hengst en deden daar ook totaal niet moeilijk over.

Dus hij mag voorlopig hengst blijven. Mocht hij gefrustreerd raken of wat dan ook, dan zal ik hem zeker castreren maar tot die tijd wil ik het graag gewoon proberen.

Wat betekent dat hij ook wat sneller hier naar toe zal komen. Ik hoop morgen een datum te hebben. :D

Lekker bekkie! <3
Afbeelding

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33835
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:09

Wat fijn zeg! Kan hij daar gewoon in een kudde? Lijkt me lastig om een stal te vinden voor een hengst. :P