Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 00:08

Lanoca schreef:
Warwick, daar kan het in de winter wel goed koud worden. Succes in ieder geval.

Yes klopt, maar er was helaas geen aanbod in het noorden.. Het aanbod is echt verrot op het moment.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 01:09

Via Brisbane naar Warwick, dan kom je bij ons voorbij. Zwaai je even :+

Vreemd dat er geen aanbod is in het noorden. Dry Season is begonnen en meestal is dat de tijd dat de meeste cattlestations gaan musteren en veel mensen zoeken.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 01:25

Barramundi schreef:
Via Brisbane naar Warwick, dan kom je bij ons voorbij. Zwaai je even :+

Vreemd dat er geen aanbod is in het noorden. Dry Season is begonnen en meestal is dat de tijd dat de meeste cattlestations gaan musteren en veel mensen zoeken.

Ja is goed haha!

Er zijn zoooooveeeel backpackers op zoek naar werk. Het is echt bizar
En deze werknemer klonk zo aardig, dat is me ook wat waard. Ik mag hier ook langer blijven dan 3 maanden. Mijn plan is om voor een half jaar te werken en dan flink te reizen

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 03:52

Dat is wel fijn als iemand goed overkomt. Goed idee om eerst flink te sparen.
Krijg je accomodatie op het bedrijf ook?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 03:55

Barramundi schreef:
Dat is wel fijn als iemand goed overkomt. Goed idee om eerst flink te sparen.
Krijg je accomodatie op het bedrijf ook?

Yes! 3 maaltijden op een dag en een auto :) ben in het weekend vrij dus kan dan lekker doen wat ik wil

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 04:09

Oh wauw. Super zeg!! Genoeg te doen en te zien rondom Warwick en veel is aan te rijden voor weekend tripjes.
Laat maar weten als je tips wilt ofzo, wij wonen inmiddels bijna 6 jaar in Ipswich en zijn al heel vaak in en om Warwick geweest.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 04:24

Barramundi schreef:
Oh wauw. Super zeg!! Genoeg te doen en te zien rondom Warwick en veel is aan te rijden voor weekend tripjes.
Laat maar weten als je tips wilt ofzo, wij wonen inmiddels bijna 6 jaar in Ipswich en zijn al heel vaak in en om Warwick geweest.

Oh wat leuk! Ben nu dichtbij Ipswich!!
Ja echt super goed geregeld, wel minimum wage maar krijg er best veel voor terug! En ik ben hier voor de ervaring, niet voor het geld :)
Ik hou je zeker in m’n achterhoofd!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 05:01

Als je verder weinig kosten hebt qua huisvesting en boodschappen, zou je best wat moeten kunnen sparen :j
Veel plezier! Ben benieuwd waar je terecht komt!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 07:48

Barramundi schreef:
Als je verder weinig kosten hebt qua huisvesting en boodschappen, zou je best wat moeten kunnen sparen :j
Veel plezier! Ben benieuwd waar je terecht komt!

Precies!!


Afbeelding
Ff zwaaien!!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 13:07

Ik lig eindelijk in m’n bed! Hele lange reis achter de rug, bijna 9 uur. Het was wel een hele fijne reis gelukkig! Super leuke buschauffeurs en lekker in de zon genoten in Brisbane.

Eenmaal aangekomen kwamen alle emoties los van de afgelopen 8 dagen denk ik. Hele tijd met de gedachte rond gelopen ‘waar kom ik terecht’ en dan ben je daar eindelijk, en dan valt het vies tegen.
Ik kan ook niet perse vertellen wat er tegenvalt maar soms heb je een voorstelling in je hoofd en als dat dan niet klopt kan dat even hard aankomen.
Ik ben hier al een jaar mee bezig, alles te plannen en te regelen, ontiegelijk veel geld kwijt en dan denk je ‘sh*t, is dit het?’
Toen wel even een goede mental breakdown gehad onder de douche.
Ik ben hier in de middle of nowhere met 2 oudere mensen (65+) dus geen leeftijd genoten.
Ik ben bang dat ik eenzaam ga worden daardoor en dat benauwd me. Ik heb het de afgelopen dagen heel gezellig gehad met leuke mensen, het feit dat ik er nu alleen voor sta vind ik eng en weet ook niet of ik het leuk vind. Ik heb er zo keihard voor gewerkt om hier te mogen zijn, ga ik mijn tijd nu hier echt zo verdoen?
Ik mis Brisbane nu al, ik vond het zo’n leuke stad. Ik kon wel huilen toen we eruit reden. Zie je over een half jaar weer Brisbane. Moet ik dit wel willen? In de middle of nowhere??

Maar ik kan dat nu niet beoordelen, ik ben moe, emotioneel en alle spanning komt eruit. Iets wat ook normaal is denk ik.
Morgen een nieuwe dag met een nieuwe kijk op de situatie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 12-05-23 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:13

Heel veel succes!

Riviera87
Berichten: 418
Geregistreerd: 05-05-20

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:28

Morgen ziet de wereld er vast zonniger uit. Geef jezelf tijd om te wennen en niks verplicht je daar te blijven :)

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:28

Heel herkenbaar allemaal. Ik stuur je zo een pb (even de vaat etc opruimen :Y) ).
Ik zit (voor Australische begrippen dan) in de buurt hè. Zeker als je een auto hebt.

Elisa2

Berichten: 37442
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:30

Ow heh bah..wat vervelend dat je je zo voelt..laat het er maar even uit komen. En als het niet bevalt uiteindelijk dan ga je toch gewoon weer?

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:31

Ik kan me goed voorstellen dat er een boel aan emotie uit komt TS! Geef het een kans om je draai te vinden en mocht je echt niet aarden, kun je altijd nog weg. Als je het zo naar je zin had in Brisbane kun je altijd nog besluiten daar naar terug te keren en vanuit daar zelf kijken of er passend werk te vinden is. Of wellicht kan de organisatie je bijstaan. Dat er nu niet direct werkaanbod is, wil niet zeggen dat dat in de komende maanden niet kan! Je bent alleen op reis en het mooie daarvan is dat je alles kan doen wat je zelf wil. Het leuke van zo'n reis is dat je alles kunt besluiten op basis van wat er komt en gaat. Je weet nooit van te voren hoe je reis er uit gaat zien :)

Laat je niet uit het veld slaan, ga lekker aarden, geef het een week of 3 en kijk waar je dan staat. Het komt allemaal echt helemaal goed! En wat je ook kiest, is altijd de juiste keuze. Jouw reis, jouw avontuur :)

Koper

Berichten: 30311
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:38

Wauw wat een avontuur TS! Supergaaf dat je dit doet.

Zo te lezen ben je aangekomen op het punt waar de droom werkelijkheid is geworden. Een beetje zoals wanneer je na 20 jaar eindelijk een paard kunt kopen en hij bokt je eraf :+ Hopelijk voel je je morgen wat opgewekter. Ik las dat je in de weekends vrij bent. Dan heb je als het goed is twee dagen om even te landen en kennis te maken met de mensen waar je bij terecht bent gekomen.

Succes daar, en heel veel plezier :)

Ir111

Berichten: 11970
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:34

Herkenbaar hoor. Ook al voelt het nu nog niet zo, het komt vast goed. Zo niet, dan ga je gewoon wat anders doen.

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 19:55

Logisch hoor, dat alle emoties nu loskomen. Geef het nog even een kans en anders kan je altijd nog wat anders gaan zoeken. De fotos zijn iig prachtig.

Roihi

Berichten: 2898
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:45

zoals Snippergroen al zegt
het is zeker even eng, wennen en totaal anders maar geef het idd even tijd om te kijken of je je draai kan vinden. Wie weet hoe tof ga je het vinden.
Als dat niet is dan kan je altijd wat anders proberen regelen en dat is zeker geen schande.
Je bent daar voor jezelf en om het avontuur, je mag dat invullen zoals je zelf wil en kan.


Ik ben ook in mijn eentje naar Australie geweest toen ik 27 was en ik weet welke gevoelens het kan oproepen. Sommige daarvan zijn misschien niet de leukste maar je leert er in elk geval iets mee/aan doen.
Soms zit eenzaamheid er idd wel tussen ja en dat suckt.
Maar als ik nu terug kijk waren dat ook goede leermomenten (je leert jezelf veel beter kennen)
Ik heb trouwens 5 weken op een bananenplantage in Innisfail gewerkt.
Dat was wel bijzonder. Wat ik daarvan gespaard had heb ik allemaal in Nieuw Zeeland uitgegeven :D

pien_2010

Berichten: 43544
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:08

Ik begrijp je!

Alleen geef het een kans. Wellicht zijn die 65++ jong in hun hoofd en sportief en heb je fijn gezelschap, mag je veel doen en krijg je vrijheid. En weet.....vertrekken kan altijd nog......hopelijk ziet het er morgen beter uit!

Sintara

Berichten: 7433
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:42

Ik hoop dat je inmiddels een beetje geland bent, het klinkt als best een grote aanpassing tov de stad eerder. Maar misschien is het hier toch ook heel leuk?

Koper

Berichten: 30311
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 22:43

Het is bij TS nu zaterdagochtend. Ik hoop dat ze een rondleiding krijgt over het terrein en alvast wat kennis kan maken met de paarden :)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 00:37

Ik ben nu net wakker en deze lieve mensen hebben me uit laten slapen.
Ik voel me vandaag stukken beter met een hoofdletter B.
Ik was gister gewoon echt helemaal kapot.
Ik ben hier nu alleen wakker geworden en vind het heerlijk, de stilte, de fluitende vogels en de natuur.
Ja ik ben in m’n sas, ik ben lid geworden van een aantal Facebook groepen met de hoop dat ik daar wat mensen kan leren kennen op den duur.
Blij dat ik zo wakker geworden ben! Ben benieuwd naar vandaag
Uitzicht vanuit m’n slaapkamer

Afbeelding

Klein deel van de tuin!
Afbeelding

En bedankt voor alle lieve en begrijpende berichten, dat doet me echt heel erg goed! Dank jullie wel <3

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 00:40

Fijn dat je je vandaag beter voelt. Ik herken je gevoel van smorgens wakker worden in rust, stilte en vogels. Ik vind het heerlijk zelfs na 7 jaar.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 00:53

wortel115 schreef:
Fijn dat je je vandaag beter voelt. Ik herken je gevoel van smorgens wakker worden in rust, stilte en vogels. Ik vind het heerlijk zelfs na 7 jaar.

Ja heerlijk, normaal houd ik niet van vroeg wakker worden maar ik streef er na om hier om 7u wakker te zijn. Vooral omdat het ook zo vroeg donker is. Ik wil alles uit de dagen halen