It's all green with Risky Dream

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9328
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

It's all green with Risky Dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 00:04

Ja en groen is het zeker FEL groen. Want ja groen zijn mijn stalkleuren.
Risky Dream is een nu 4 jarige hengst die ik zelf gefokt heb. Vanaf toen ben ik ook begonnen met de stalnaam Promise Stables. De naam kwam ooit bij mij en mijn vader op toen we het er over hadden, wat als we nou een stal hadden hoe zou deze dan heten.
Er wordt wel eens gezegd het gras is altijd groener aan de overkant, nou voor mij is het gras felgroen aan mijn kant door mijn kanjer, mijn puppypaard en bovenal mijn vriendje.
Niks is te gek voor hem en in alles wat we doen is hij behoorlijk goed altjd 100% inzet niks is hem te veel. En in het afgelopen jaar en die is nog niet eens ten einde hebben we dan ook al heel wat bereikt.
L1 dressuur, L springen, B SGW ( L startgerechtigd) en internationaal ponyrennen waaronder winnaar in Rijpwetering en winnaar van de Dr Barendse troffee in Stompwijk.
Na de Brabantse kampioenschappen zijn we ons met alleen leuek dingen bezig gaan houden namelijk ponyrennen en met een nieuwe tak in de paardensport voor Risky namelijk SGW. En omdat het daar heel normaal is om met van die felle kleurtjes te rijden volget er een heel kleurrijk topic!
Respect voor de mensen die heel het verhaal gelezen hebben

En als je wil gaan crossen moet er natuurlijk ook geoefend worden! Eerst bij Hermkus Hof.
Afbeelding
Afbeelding
Hierna volgde de eerste cross in Echt met een foutloze springproef maar in de cross toch nog 3 weigeringen. Dit kwam ook omdat het ruitertje nog veel moest leren denk aan controle naar de sprong toe. De aller eerste sprong nam hij netjes doch wat onzeker
Afbeelding
Na Echt hadden we een clinic op Horse Event van Anne Muller
Afbeelding, maar terwijl iedereen naar de show van Pignon aan het kijken was vonden wij het veel leuker om het cross terrein onveilig te maken. Op en afsprong de trap omhoog het huisje springen wat er stond niks was te gek.


De volgende cross op de planning was Ysselsteyn, nou dat was even slikken!! Daar stonden toch een aantal flinke hindernissen in voor een C pony zeker voor zo'n onervaren combinatie. Maar de pony liep een wereld cross, pakte geweldig aan, sprong alles en ook nog binnen de tijd!
Hiervan hebben we een hele mooie foto gekregen
Afbeelding
Afbeelding
Na Ysselsteyn hadden we nog 1 cross gepland namelijk in Schaijk. Ook deze cross ging weer geweldig met een foutloos parcour en foutloze cross binnen de tijd en ook hiervan hebben we een aantal geweldige foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En een mooi filmpje van ons dagje Schaijk

Naast het crossen hebben we ook nog aan een ponyren meegedaan waar Risky heel netjes 5e werd en 4e in het kampioenschap.
Afbeelding
En hij kreeg zelfs nog een aantal sec's of fame in het programma beestieboys op NPO 3
Afbeelding

Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben als ik altijd doe!
Oh ja en voor de mensen die zich zorgen maken Risky staat voornamelijk samen met een vriendje 24/7 van het gras te genieten.

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Re: It's all green with Risky Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 00:28

Wat een super pony! En een mooie combi met de ruiter ook. En ook nog prachtige foto's... Wat wil een mens nog meer? :wow:

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: It's all green with Risky Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 00:31

Blijft een super gave pony!!! Ruiter past hem ook zeer goed. Ik snap dat je trots bent!

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: It's all green with Risky Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 00:38

Wat een gouden pony! Top combi die 2 +:)+

willeke2000
Berichten: 19
Geregistreerd: 08-05-14
Woonplaats: Bij Breda

Re: It's all green with Risky Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 01:20

Mooi om te zien! Zoals al gezegd: top combinatie die 2 +:)+

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9328
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: It's all green with Risky Dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 09:17

Bedankt voor de zeer leuke reacties!!

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: It's all green with Risky Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:21

wow. wat een hindernissen :o lef hebben hoor! leuke combi!

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:22

Leuke pony en leuk dat je op Hermkushof bent wezen oefenen (leuk terrein he :j )
Wel heel stoer dat hij zo goed gereden heeft in Ysselsteyn

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:22

Gaaf hoor! Stoere ruiter ook!

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:28

Wouw! Ik heb hem nu twee keer bij de Stompwijkse ponyrennen gezien, en vind hem zo gaaf! Leuke Combi hoor.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: It's all green with Risky Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:36

Dapper jongetje hoor, die Gijs +:)+
Hopelijk kan hij lekker nog even rondrijden op ponylief, maar als ik zo Gijs' benen zie gaat hij een lange jongen worden :D

NinkeG

Berichten: 1116
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: Bergschenhoek/Dronten

Re: It's all green with Risky Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:42

Wat een leuke pony!
Ze zijn een leuke combi.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9328
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 09:44

Het kan denk ik 2 kanten op met Gijs.
Zijn moeder is namelijk net als ik heel klein 1,58 ongeveer. De vader rond de 1'80 vermoed ik. Gijs zelf is pas gemeten 1.52, maar neemt niet weg dat we ook rustig op zoek moeten naar een nieuwe ruiter of evt. Verkoop van de pony.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:33

Zulke gave topics altijd van deze combi!! Echt heel erg leuk!!
Wat ben je met hem als hengst van plan??? Heeft hij papieren zodat je kan fokken??

gijs_0606
Berichten: 21
Geregistreerd: 28-04-13

Re: It's all green with Risky Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:04

Ik zie de topic nu pas
Risky is inderdaad een top pony niks is voor hem te gek !
Ik hoop dat ik nog lang op hem kan blijven rijden

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:06

stoer hoor!

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:13

Het enige jammere aan de pony is zijn maat. Was hij nou maar een D-tje. De kleintjes hebben soms meer lef dan een grote. Wat een topknolletje zeg. _/-\o_

Izabelle

Berichten: 248
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: It's all green with Risky Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:20

Ik dacht de plek al te herkennen, Hermkushof en Ysselsteyn Heerlijke cross mogelijkheden heb ik in de buurt! O:)
Wat een geweldige pony trouwens, maar als hij 152 is is het och geen c-pony meer? :P

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:22

De ruiter is 152 cm denk ik. :+

Izabelle

Berichten: 248
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:25

petraaken schreef:
De ruiter is 152 cm denk ik. :+

Never Mind :+

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: It's all green with Risky Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:33

ITP -> SPR-ITP

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: It's all green with Risky Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:19

Wat heb je toch een geweldige pony gefokt, zo'n gouden diertjes zie je maar zelden. Kinderpony op en top die heerlijk veelzijdig is en al het werk ook als leuk en makkelijk ervaart.

Manon_vdv

Berichten: 3170
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Amstelveen - Maastricht

Re: It's all green with Risky Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:45

Superleuk beestje <3

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9328
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 20:32

_KiMbErLeY_ schreef:
Zulke gave topics altijd van deze combi!! Echt heel erg leuk!!
Wat ben je met hem als hengst van plan??? Heeft hij papieren zodat je kan fokken??

Tjha wat ben ik met hem als hengst van plan.
Niet veel eigenlijk. Hij heeft half papier vader is De mensinghe's Rinaldo dus aan de vaders kant is alles bekend. De moeder van hem staat bij mij thuis helaas is alleen alles voor haar onbekend.
De moeder is wel ook echt een mega goede springpony met veel vermogen en techniek.
Als er mensen zijn die graag met hem willen dekken is dat zeker mogelijk, hoop hem stiekem ooit nog een merrie te laten dekken met goede bewegingen. Die van Risky zijn echt niet slecht maar mogen zeker meer.
Een foto van de moeder van Risky won hier het zomerfestijn in de AB/L.
Afbeelding
Maar de reden waarom ik hem eigenlijk hengst houdt is simpelweg omdat ik meer heb met hengsten.
En ik werk al heel wat jaren met hengsten dus weet wat het inhoudt en wil er altijd voor zorgen dat ze goed afgericht zijn. Daarnaast kan ik hem een paardwaardig bestaan geven omdat hij samen met een andere ruin staat 24/7 buiten dus eigenlijk een top leventje heeft.

@neonlight Ik heb inderdaad heel veel geluk gehad met hem en dat heb ik nog steeds. Het is echt een pony uit duizenden.

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: It's all green with Risky Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:11

Erg knappe pony en mooie combinatie!
Maar als ik dit allemaal zo lees vind ik dat je wel erg veel van de pony vraagt. Hij is nog maar 4 en voor zo jong te zijn vind ik dat sgw wel veel gevraagd is voor zo'n jonkie. Maar dit is natuurlijk met iedere pony anders en volgens mij vind ie het wel allemaal best ;)
Ook zou ik de ruiter er even op wijzen dat hij heus niet zo ruw moet doen . Bij de waterbak was de ruiter erg ruw met z'n benen en kreeg de pony dus een paar keer vol een spoor in zijn buik en daarna ook nog eens een flinke tik.Of dat is wat ik kan zien in het filmpje! Dit kan natuurlijk in realiteit anders geweest zijn dus neem me niet kwalijk als het niet zo was!