Heel stoer springpaard genaamd Henk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Heel stoer springpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 12:58

Titel spreekt voor zich (en bewijst met name mijn pijnlijke gebrek aan creativiteit) - Henk is dit seizoen steeds stoerder aan het springen dus wie weer meekijken wil is van harte welkom :)

Ik heb mijn wanhopige pogingen om Henk om te toveren tot een eventer voorlopig opgegeven, blijkbaar schiet mijn overtuigingskracht in dit opzicht wat tekort := Behalve een deukje in mijn ego zijn we met al die crossstunts gelukkig geen noemenswaardige schade opgelopen dus - met pijn in mijn hart en al - hebben we best vlot overstap gemaakt naar het goeie ouwe springen.

Inmiddels zijn we als combinatie met winst geklasseerd in 1m springen, hoe gaaf is dat *\%/*

Ik ben stiekem een schijtluis eerste rang en Henk is net zo'n held op sokken die ook nog pech in het leven heeft om zijn springervaring met mij op de rug op te doen := dus ik ben vanzelfsprekend heel erg trots op ons allebei :D


Plaatjes van onze foutloze 1m rondjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Henk aan het uitsloven :P

Afbeelding

Afbeelding

Een ouder rondje 90cm voor het vertrouwen

Afbeelding

Oortjes erop en gaan met die banaan ;)

Afbeelding


En nee we hebben de lengteverhouding niet meezitten, voor wie zich afvraagt of ik nou zo groot ben of mijn paard zo klein - het is een combinatie van allebei. Henk is meestal een van de kleinere paarden op wedstrijd met zijn indrukwekkende 162cm :+ en ik ben echt gigantisch groot. Het lijkt tot nu toe wel prima te werken voor ons so don't fix what ain't broken blijft de insteek.

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Heel stoer springpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:00

Ik vind Henk gaaf en jou heel erg stoer! :D <3

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:02

Gezien de foto komt het allemaal door de parcoursbouwer hoor. Leuke foto’s!!

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:02

Je maakt je gebruikersnaam nog eens waar zo :D

Gave foto's en ik herken dat schijtluizen. Ik wil ook nog wel eens ooit gaan springen maar ik vind het gaaf en doodeng tegelijk :+

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:03

Haha wat schrijf je met heerlijke humor :')
Ik vind jullie een super leuke en vooral stoere combinatie!
Heel goed dat je trots bent, moet je ook zeker zijn +:)+

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Heel stoer springpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:10

Nou, als echte dressuurprikker vind ik jullie al ontzettend dapper!
Heel tof dat je doorzettingsvermogen wordt beloond met je klassering! En toffe plaatjes!

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Heel stoer springpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:19

Leuke foto's!
En gefeliciteerd met je eerste B winstpunt, op naar meer :)

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:20

Ik doe het je niet na :=. En hij houdt zat over zeg, mooi!

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 13:31

Captain schreef:
Ik vind Henk gaaf en jou heel erg stoer! :D <3


Wat lief <3 Truc om stoer te zijn is heel fanatiek doen alsof en geen foto's laten maken als we met dressuren in de ankers gaan omdat we allebei niet langs een wapperend plastic tasje durven


josewoos schreef:
Haha wat schrijf je met heerlijke humor :')
Ik vind jullie een super leuke en vooral stoere combinatie!
Heel goed dat je trots bent, moet je ook zeker zijn +:)+


Dankjewel!

xPabloBokt schreef:
Je maakt je gebruikersnaam nog eens waar zo :D

Gave foto's en ik herken dat schijtluizen. Ik wil ook nog wel eens ooit gaan springen maar ik vind het gaaf en doodeng tegelijk :+


Haha, ik had gewoon een paard genaamd Fly ;)

Ik vind springen vaak nog steeds doodeng hoor dus laat je je vooral niet tegenhouden zou ik zeggen :)


Lithya schreef:
Gezien de foto komt het allemaal door de parcoursbouwer hoor. Leuke foto’s!!


Thanks, ik was echt zo blij een keertje wedstrijd met fotograaf te kunnen vinden :D


Noukie schreef:
Nou, als echte dressuurprikker vind ik jullie al ontzettend dapper!
Heel tof dat je doorzettingsvermogen wordt beloond met je klassering! En toffe plaatjes!


Dankjewel <3 ik zou trouwens met alle liefde een dressuurprikker willen zijn hoor maar het is allemaal zo moeilijk :')

Het ging met springen ook niet altijd even makkelijk inderdaad, ik ging in april nog letterlijk huilend naar huis na een springwedstrijd want ik dacht mijn paard definitief verpest te hebben := zo gaat het ook soms, de truc is om je paard in de wei te gooien totdat je hem weer in de ogen durft te kijken en dan pas opnieuw beginnen ;)


DuoPenotti schreef:
Leuke foto's!
En gefeliciteerd met je eerste B winstpunt, op naar meer :)


Dankjewel! ik heb al ooit winst in de B gehad hoor, zelfs een keertje L gesprongen (met andere paarden dan en best lang geleden) maar het is toch wel bijzonder met eentje dat ik er zelf voor klaar heb moeten stomen.


prompter schreef:
Ik doe het je niet na :=. En hij houdt zat over zeg, mooi!


Thanks! Ja hij heeft echt heel wat vermogen op de sprong voor zo'n kleine opdonder, als ik het maar met mijn rijderij niet verpest kunnen we gerust aan iets meer dan B denken denk ik :o

Ik ben trouwens vergeten dé belangrijkste foto toe te voegen, Henk na de wedstrijd weer lekker in zijn ultieme Henkmodus en zijn vriendje is niet dood, die heeft het alleen heel erg zwaar met Henk

Afbeelding

Henk is normaalgesproken echt zo'n sulletje dat ik altijd moet lachen om de wedstrijdfoto's waarop hij ineens heel fanatiek en stoer uit de verf komt :=

Eef_Bam

Berichten: 4101
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:38

Goed bezig! Onderdeel van een goede ruiter zijn is ook luisteren naar je paard, en ik denk dat je dat heel goed doet, zo kan je ook vertrouwen kweken. Ik denk dat jullie nog ver kunnen komen samen!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Heel stoer springpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:40

Henkie! Wat een gave foto's!

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:58

Nu heb ik eindelijk een beeld van henk :o prachtig paard en volgens mij is het een heel fijn dier met een tikkeltje humor.

En heel stoer dat je zo durft te springen ondanks dat je het heel spannend vindt.

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:59

De eerste keer dat ik foto's van jullie zie als combinatie! wat is Henk knap <3 Super gaaf!

Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:02

Grappig, met Henk over een hindernis van Henk :D

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:31

Knap, ik doe het je niet na.
Ik vind het er zelfs zelfverzekerd uitzien.

Maar dat zadel dat past je duidelijk niet en dat is niet fair naar Henk en zijn rug. Je zit zelfs op/over de lepel.

Het verbaasd me dat ik de eerste ben die daar een opmerking over plaatst, ondanks dat ik posts van over het algemeen kritische personen zie.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 16:02

Kritische opmerkingen zijn ook welkom hoor :j

Ik weet op welke foto je doelt (want er is maar 1 waarop ik soort van in het zadel ben := ) en als je goed kijkt dan zie je inderdaad dat ik daar al met de lepel helemaal onder mijn kont zit omdat ik in die wending niet goed in balans zat. Moeilijk te ontkennen ja en het is niet alsof ik dan niet voel dat de lepel ineens in mijn reet drukt :+ Je ziet daar ook dat mijn knieën niet op de wrongen liggen en de hele houding gewoon krom is.

Ik had er heel wat twijfels bij of die foto nou bokt-proof was omdat ik zo uit balans ben :o maar ik blijf het ondanks de rijtechnische ellende wel een leuk actieplaatje dat heel goed een bepaald gevoel overdraagt, namelijk de enorme enthousiasme van mijn paard :) dus dan maar bewust erin gelaten.

Wat betreft wel en niet in het zadel passen, ik kan je beloven dat er met normaal rijden (ipv wat aanmodderen in een fractie van en seconde als mijn paard ineens heel fanatiek naar voren schiet ) een vlakke hand tussen mijn kont en de lepel past :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Het is mooi om kritisch te zijn, maar parcours rijden is nou niet exact een goed moment om meteen zwart-wit oordeel te vormen over wel en niet passen van zadels.

Of het nou eigenlijk fair is om een discipline uit te oefenen waarin best een grote kans bestaat dat je op je paard d'r rug uit balans klapt of in zijn mond blijft hangen etc is een andere vraag, denk dat we dan best van mening kunnen verschillen. Ik vind het jammer als zoiets zich voordoet maar lig er niet wakker van zeg maar :o

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 16:12

Captain schreef:
Ik vind Henk gaaf en jou heel erg stoer! :D <3


Dat vind ik ook. Geweldig topic is dit.

Citaat:
ik ging in april nog letterlijk huilend naar huis na een springwedstrijd want ik dacht mijn paard definitief verpest te hebben zo gaat het ook soms, de truc is om je paard in de wei te gooien totdat je hem weer in de ogen durft te kijken en dan pas opnieuw beginnen


Hier heb ik zo vreselijk om moeten lachen. Ik denk dat je zelf zo vreselijk kritisch bent dat de kenners beter kunnen teruggeven wat wel goed gaat.

Ik vind het heel knap, Henk (geweldige naam voor dit leuke paard) doet het toch allemaal maar, en je komt er ook nog mee rond.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Heel stoer springpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 16:15

Ik had de naam al eens voorbij moeten komen. Maar het is gewoon een heel lekker ding, die Henk van jou!

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Heel stoer springpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 06:17

Hahaha wat schrijf je enorm grappig. Onder andere over het vriendje die niet dood is moest ik erg lachen.

Maar wat knap allemaal dat je het durft zeg.
En de foto’s zien er echt mooi uit.

Vroeger (echt erg lang geleden) heb ik wel 1 meter gesprongen. Een ongeluk gehad ermee en nu durf ik dus ook al heel lang niet goed meer. Zo af en toe een huppeltje daar moet mijn huidige paard het nog mee doen (die al L heeft gesprongen)
Hij kan het dus zeker wel. Nu ik nog weer. Gelukkig vinden wij beetje dressuren ook leuk. :D

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Heel stoer springpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 06:43

Henk is knap!

Voor een schijtluis spring je toch een best parcours hoor, ziet er goed uit. Henk lekker met de oren naar voren.

Citaat:
Henk is normaalgesproken echt zo'n sulletje dat ik altijd moet lachen om de wedstrijdfoto's waarop hij ineens heel fanatiek en stoer uit de verf komt :=

En het is een levensgenieter :D .

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 06:45

Stoertjes!
Heel gave actie foto’s.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Heel stoer springpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 06:54

Geweldige foto's <3. Het plezier straalt eraf! Ik vind t dapper dat je ondanks je onzekerheid, toch lekker blijft springen :D.

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Heel stoer springpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 10:46

Wat mooi dat je even stapje terug doet, hij springt er lekker over.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 11:13

Boras schreef:
Knap, ik doe het je niet na.
Ik vind het er zelfs zelfverzekerd uitzien.

Maar dat zadel dat past je duidelijk niet en dat is niet fair naar Henk en zijn rug. Je zit zelfs op/over de lepel.

Het verbaasd me dat ik de eerste ben die daar een opmerking over plaatst, ondanks dat ik posts van over het algemeen kritische personen zie.

Nee ik zag het ook meteen hoor. Maar ik dacht ik wacht ff of ik de enige ben

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 11:29

Dorine92 schreef:
Boras schreef:
Knap, ik doe het je niet na.
Ik vind het er zelfs zelfverzekerd uitzien.

Maar dat zadel dat past je duidelijk niet en dat is niet fair naar Henk en zijn rug. Je zit zelfs op/over de lepel.

Het verbaasd me dat ik de eerste ben die daar een opmerking over plaatst, ondanks dat ik posts van over het algemeen kritische personen zie.

Nee ik zag het ook meteen hoor. Maar ik dacht ik wacht ff of ik de enige ben


Beetje mosterd na de maaltijd dit vind je niet? TS heeft al op de reactie die je quote gereageerd.