Work in progress: aanleren polka

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Work in progress: aanleren polka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 03:37

Hier een kort filmpje van Kyra's training. Mijn januaridoel was het aanleren van de polka. Het is nog niet helemaal vlekkeloos, maar een aardig begin.

Het leerproces was:
- aanleren van het omhoog brengen van een voorbeen. Dit heb ik aangeleerd door Kyra te leren targetten met haar knie en een targetstick.
- dan het andere been
- dan de benen om de beurt
- daarna: stappen, ene been, andere been
- polka: stap, ene been omhoog, andere been omhoog, stappen


Nista_RX

Berichten: 2945
Geregistreerd: 25-10-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Work in progress: aanleren polka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:44

Ziet er leuk uit zeg!! :D Goed bezig! Is de polka niet 1 been hoog, 2 benen stappen, weer 1 hoog, weer 2 stappen?

NikkivanOlst

Berichten: 7838
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Work in progress: aanleren polka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:38

Polka is idd pas stap stap pas stap stap pas.

Dit is gewoon een serie van twee spaanse passen, maar ziet ee goed uit! Het voorwaarst houden is super wat je doet, veel paarden vallen tussendoor stil maar juist die stappen door geven je een geweldige basis voor een vloeiende spaanse pas

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Work in progress: aanleren polka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 18:52

@Nista &Visibre team: nu je het zegt: dat zou het nog gemakkelijker hebben gemaakt. Wat denk je: zou ik daar nog mee aan de gang gaan of het gewoon overslaan?

Mijn plan is wel om voor Spaanse pas straks 1x een commando te geven en niet elk been apart voor elke stap een commando te geven. Misschien dat ik het Kyra dan alleen onnodig ingewikkeld maak nu eerst weer terug te gaan naar de echte polka.

Yanne_RP

Berichten: 1054
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Brabant

Re: Work in progress: aanleren polka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:59

Ziet er leuk uit :)

NikkivanOlst

Berichten: 7838
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:00

HippoLogic schreef:
@Nista &Visibre team: nu je het zegt: dat zou het nog gemakkelijker hebben gemaakt. Wat denk je: zou ik daar nog mee aan de gang gaan of het gewoon overslaan?

Mijn plan is wel om voor Spaanse pas straks 1x een commando te geven en niet elk been apart voor elke stap een commando te geven. Misschien dat ik het Kyra dan alleen onnodig ingewikkeld maak nu eerst weer terug te gaan naar de echte polka.



Ik zou gebruik maken van dit mooie begin voor de spaanse pas, die er eerst (op 1 commando) in trainen en uiteindelijk nog kijken of de polka pas daarna lukt. Juist nu ze zo mooi die 2 voeten na elkaar al geeft en door naar voren stapt is het zonde om eerst de polka pas aan te leren (vind ik persoonlijk)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Work in progress: aanleren polka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 22:49

De polka is voor mij geen doel maar een middel. Spaanse pas en later Spaanse draf is het doel.

NikkivanOlst

Berichten: 7838
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Work in progress: aanleren polka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:16

De polka is vaak lastiger aan te leren dan de spaanse pas, dus ik zal deze niet als middel gebruiken. Je hebt het mooie middel van 2 passen die goed voorwaarts zijn als middel voor de spaanse pas, dus ik denk dat je zeker een eind kunt komen! :D