Evita, trekpaard aan de grondwerk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NikkivanOlst

Berichten: 7837
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Evita, trekpaard aan de grondwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 10:36

:wave:
De laatste tijd ben ik veel bezig met grondwerk omdat ik niet altijd kan trainen op het rijden met Evita.
Daarnaast vind ze vrijheidsdressuur op het moment niet zo heel interessant meer dus probeer ik haar weer anders uit te dagen naast het inrijden.

Grondwerk blijkt haar enorm te liggen :D
Heb nog geen wortelstokje maar die moet er dan toch maar komen: op de EquiDay maar 1 halen :j



In het filmpje doen we een hoop dingen pas voor de 1e of 2e keer dus nog niet allemaal soepel :=

In de eerste clip een stukje 'stick to me' in draf, daarna van me afsturen en aangaloperen.
Van daaruit naar halt/stap, wat ze erg netjes op pikt al!

In de tweede clip een stukje friendly met de leadrope, vond ze best oke, is de 2e keer dat ik het zo doe met het touw over haar lijf vanuit het zwiepen.
Eerst was het nog wat subtieler. Het rondraaien met het touw op de grond vond ze wél nog even spannend, dat was de eerste keer.
Maar toch vond ik dat ze het erg goed deed.

In de derde clip van draf naar galop, halthouden, van hand veranderen en zo snel mogelijk weer weg.
Vond ze even moeilijk, vandaar mijn wat duidelijkere houding naar haar toe.
Evita houd wel heel veel van dit soort pittige spelletjes, en dat voor een trekpaard :))

4e clip: van stap naar galop, ging érg netjes voor de 2e keer trainen :D

5e clip: achtjes om de tonnen, 2e keer proberen, ze vind vooral het moment dat ze de draai heeft gemaakt en weer verder moet erg lastig.
Heb het idee dat ik haar nog ergens teveel blokkeer en het haar dus wat spannend maak. Verder vind ze het wel een leuke oefening.
De eerste paar keer probeerde ze het in galop waarbij ze elke keer de tonnen gewoon omver liep _O-
Dus werk nu vooral aan gewoon lekker kalm in die oefening :)

6e clip: iets wat ik zelf graag train met een paard: normaal doen als ik met balken lig te slepen :j
En de 'ground tie': touw op de grond is staan en blijven staan. Daarnaast vanuit cirkelen over de hindernis :D
Pas de 2e keer dat ze sprongetjes neemt en de eerste keer vertikte ze het elke keer om er overheen te gaan, dus vind het heel netjes dat ze ze nu al zo springt :j
Ik zag alleen wel dat bij de eerste keer springen ik een fout maak in mn houding waardoor ze vertraagd, daar moet ik zelf even op gaan letten.

7e clip: en de andere kant op! En belgjes blijven belgjes.... Leuk een keer dwars door de hindernis :')

8e clip: stuiterend blij trekpaard, vandaag was ze vrij rustig maar zulke sprongen en maffe bewegingen kan ze dus wel vaker maken :j

lauraax

Berichten: 387
Geregistreerd: 21-07-08
Woonplaats: Twente, Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:27

Ik heb er zelf echt weinig verstand van,
maar het ziet er zo vriendelijk, leuk en speels uit!
Volgens mij leert evita wel echt heel snel.
Geef je ook lessen in twente? O:)

Emma_Jane

Berichten: 1141
Geregistreerd: 02-07-12

Re: Evita, trekpaard aan de grondwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:24

Ziet er leuk uit!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Evita, trekpaard aan de grondwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:33

Heb je moeite met de linkergalop? Misschien eens een ostheopaat voor jezelf laten komen :j :D _O- _O-

Blijft fascinerend zoveel kilo over een sprong(etje)!

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:34

Ziet er heel erg goed uit!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Evita, trekpaard aan de grondwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:21

Super zeg! Leuk om te zien :D

NikkivanOlst

Berichten: 7837
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 21:14

Geryon schreef:
Heb je moeite met de linkergalop? Misschien eens een ostheopaat voor jezelf laten komen :j :D _O- _O-

Blijft fascinerend zoveel kilo over een sprong(etje)!


Ik wilde morgen gaan bellen voor een afspraak bij de DA voor mezelf :')
_O-



Ja blijft kicken :D Alleen zijn zoveel kilo's ook goed in staat om sprongetjes plat te walsen...



Dankjewel voor de reacties iedereen!

Anoniem

Re: Evita, trekpaard aan de grondwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:45

Evita is echt een heel cool paard! :D Jullie doen het leuk samen :j

Yanne_RP

Berichten: 1054
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Brabant

Re: Evita, trekpaard aan de grondwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:01

Wauw ziet er erg leuk en vriendelijk uit! Echt gaaf :j

Nista_RX

Berichten: 2945
Geregistreerd: 25-10-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Evita, trekpaard aan de grondwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:36

Ziet er leuk uit Nikki! :D Trekpaarden zijn zulke machtige dieren he...! Erg speels ga je d'r mee om, LEUK!

Let wel op je lichaamstaal, je staat nog vaak geblokkeerd. Denk hierbij aan de drijvende cirkel en de leidende cirkel! :)