Shetlander Buddy steelt de show!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JillvdK

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Linne

Shetlander Buddy steelt de show!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 21:12

Afbeelding

Hoi lieve Bokkers!
Gisteren had ik een drukke, maar vooral een geweldige dag! Ik had namelijk enkele demonstraties opstaan met mijn shet x welsh Buddy, en ik wou jullie graag mee nemen op deze geweldige dag! :D

Eerst een klein paspoortje:
naam: Buddy
Geslacht: Ruin
Ras: Shet x Welsh
Leeftijd: 14 jaar
Stokmaat: 105 cm

Afbeelding

Voor Buddy was het de eerste keer dat hij alleen op de trailer stond en dit ging dus ook niet als gepland. Halverwege de rit had Buddy zich omgedraaid in de trailer (hij staat vast met twee veiligheidsknopen en heeft zich dus los getrokken). Omdat het nog maar enkele minuten rijden was had ik besloten om bij hem in de trailer te gaan en O wat ben ik blij dat ik dat gedaan had. Eenmaal op het evenementen terrein aan gekomen heeft Buddy een poging gedaan om over de laat klep te springen. Hierdoor kwam ik tussen hem en het schot te zitten, maar heb ik hem er wel van kunnen weerhouden. Maar eenmaal uit de trailer ging alles weer zijn gangetje.

We hebben ons klaar gemaakt en konden direct beginnen met de baan te verkennen. Vorig jaar stonden we ook op dit evenement, maar stonden we op een andere weide, maar spannend vond hij het niet.

En laat de show maar beginnen!

Afbeelding


Afbeelding


De bedoeling was dat we een show op muziek zouden gaan doen, helaas was Buddy de woensdag ervoor erg kreupel en had ik besloten om wel te gaan, maar meer uitleg te geven en alles op Buddy's tempo en waarde. Want ik vind het belangrijk dat mijn motto 'plezier bij mens en dier' ook zichtbaar is. Als mijn pony pijn heeft of niet geniet dan stopte ik ook direct. De derde show ging dus ook wat minder en heb ik ook niet zolang laten duren. :j

Afbeelding


Het was er vreselijk warm, dus was blij dat we ook schaduw hadden in de showring *\o/*

Afbeelding

Tussen door deed ik nog mee aan een demonstratie ringsteken met trekpaard Beau, mét zadel, omdat ik erg last had van mijn rug en ik in het zadel dan toch net wat beter zit. :')

Afbeelding

en even de headset afgedaan, dus daarom dat ik even geen cap op had ;)

Afbeelding

Verder heb ik de hele dag het programma mogen presenteren en werd mijn muziek de hele dag gedraaid, ook de dressuur demonstratie werd gereden op mijn muziek, waar ik best wel trots op was. :o

Plezier bij mens en dier, ik denk dat dat wel gelukt is. :)

Afbeelding

De klassiek buiging ging wat moeizamer, maar hij deed goed zijn best!

Afbeelding



En toen was het weer tijd om te gaan! :(:)

Afbeelding


Als laatste heb ik nog enkele kindjes Buddy laten poetsen. Buddy is echt een kinder vriend en hij word helemaal relax en ontspannen door alleen het bijzijn van kinderen. Hierna heb ik mijn poster in ontvangst mogen nemen waar ik dit jaar met Buddy opstond en heb ik Buddy ingeladen op de trailer. De terug reis ging vlekkeloos, maar ik ben zeker van plan om dit toch vaker te oefenen met mijn kleine. :j

Ik hoop dat jullie hebben genoten van de foto's, ik ben er heel erg blij mee en wil daarom ook mijn super leuke vriendin/fotografe/groom bedanken voor de hele dag en deze foto's! _/-\o_
En natuurlijke ook een hele dikke bedankt aan mijn vader, omdat hij toch weer een hele dag opzij moet zetten voor mij en mijn shows, maar stiekem vind hij het ook wel erg leuk. {:}

Bedankt voor het kijken en lezen! <3

Afbeelding

kiertje22
Berichten: 116
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Tholen

Re: Shetlander Buddy steelt de show!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:17

ziet er echt heel erg leuk uit!!

Sahrexmulan
Berichten: 31
Geregistreerd: 15-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:22

Wat een super leuke pony!! Ik heb zelf ook 2 shetjes waar ik vrijheidsdressuur mee doe, maar dat doe ik niet zo intensief, omdat ik daar geen tijd voor heb.
Ziet er bij jou echt super leuk uit!

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:22

Aah wat leuk! Plezier straalt er van af! En wat goed dat je luistert naar je pony! Do it for the horse!

JillvdK

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Linne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 21:26

BrechtCarlos schreef:
Aah wat leuk! Plezier straalt er van af! En wat goed dat je luistert naar je pony! Do it for the horse!


Dankjewel iedereen! :D

Ja inderdaad, ik vind dit zelf erg belangrijk. Elke trainer is anders, maar ik hoop toch dat elke trainer meer denkt aan hun paard zijn behoeftes en waarde dan naar hun eigen. :j
Maar je hebt mensen...

xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Re: Shetlander Buddy steelt de show!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:30

Aaah wat zijn jij en Buddy toch leuk samen, kan niet wachten om jullie te ontmoeten! :)

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:30

Rezielove schreef:
BrechtCarlos schreef:
Aah wat leuk! Plezier straalt er van af! En wat goed dat je luistert naar je pony! Do it for the horse!


Dankjewel iedereen! :D

Ja inderdaad, ik vind dit zelf erg belangrijk. Elke trainer is anders, maar ik hoop toch dat elke trainer meer denkt aan hun paard zijn behoeftes en waarde dan naar hun eigen. :j
Maar je hebt mensen...



Ja het zou fijn zijn als elke eigenaar/trainer zo'n instelling had! maar mensen die er anders over denken zullen er altijd blijven.

G_Jitte_G

Berichten: 103
Geregistreerd: 13-04-14
Woonplaats: Antwerpen-België

Re: Shetlander Buddy steelt de show!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:27

Wat leuk! Topteam jullie 2!

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:38

Jeaah nog een welshxshet gespot met een fjordenkam!! Ben ik niet de enige haha

Ziet er goed uit! Stoere pony!