Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Van zero naar hero

 
Profiel   

Hallo allemaal! Ik ga het hebben over Chevy, mijn shetlander en onze lange weg tot nu. Chevy kende ik al voordat hij van mij was. Hij was toen van een collega van mijn papa, hij had hem gekocht voor zijn dochtertje. Dat meisje was toen 6 of 7 en kende eigenlijk niks van paarden. Ze deed er niet zoveel mee, daarom was hij niet veel gewoon.

Heel soms ging ik naar daar om hun te helpen met Chevy en hem wat bij te leren. Dat was eigenlijk nooit echt leuk. Chevy had geen maar dan ook echt geen respect, hij trok je zo omver en beet als het maar even kon. Wandelen ging wel, maar meer moest je ook echt niet van hem vragen. Longeren moest je nog niet eens aan denken, als je dat probeerde werd je door de hele weide gesleurd. Grondwerk kende ik toen nog niet echt, of ik kende er niet genoeg van om te weten dat het weleens zou kunnen helpen.

Toen ik 2,5 jaar geleden te horen kreeg dat Chevy weg moest en ik hem kreeg was ik erg blij! Een eigen pony, gho, daar was ik al 6 jaar om aan het zeuren en eindelijk was het zover. De eerste weken dat hij er was heb ik hem vooral veel geborsteld en vertroeteld, echt werken haden we toen nog niet gedaan. Ik merkte wel dat hij met meer aandacht en liefde een hele andere pony werd. Hij was veel liever geworden en had al wat meer respect, maar het bijten was hij nog niet verleerd.

Ik kreeg meer interesse in grondwerk en vrijheidsdressur. Hierover zag ik veel op facebook en ik wou het Chevy ook allemaal leren, maar het lukte eerst niet. Samen met een andere vriendin heb ik toen een les grondwerk genomen en sinds toen is het alleen maar beter geworden. Ik werd er meer van bewust wat grondwerk eigenlijk echt inhoud en hoe belangrijk het is. Stapje voor stapje gingen Chevy en ik vooruit. Trots dat is was toen hij de leidersposities onder de knie had! Echt longeren deden we niet, cirkelen wel. Dit ging natuurlijk niet zo vlotjes en ik heb op het begin ook alle hoeken van de weide gezien, maar na een tijdje lukte het. Hierin begonnen we wat te expirimenteren. Van stap naar gallop op de cirkel, van draf naar halt,... Na veel geduld luktte het! Toen we meer gevorderd raaktte in grondwerk werd Chevy weer een heel andere pony. Hij had veel respect, was niet meer zo opdringerig en beet niet meer.

Toen we voldoende ervaring hadden met grondwerk wou ik vrijheidsdressuur proberen, op het begin snapte hij er niets van. Ik wist maar niet hoe ik het hem kon leren en werd zelf ook een beetje wanhopig, ik dacht dat het nooit zou lukken en gaf toen ook een tijdje op. Na een tijdje had ik weer goede moed en wou ik opnieuw proberen. Zijn eerste kunstje was high-five, dat weet ik nog heel goed. Het is o zo simpel, maar ik was zo trots! Toen kon hij spagaat, vrij snel daarna luktte compliment ook, dan knielen. Daarna ging het bijna allemaal vanzelf, vooral omdat Chevy er veel plezier in kreeg, wij beiden.

In augustus deze zomer hebben we onze eerste demo gegeven op een evenement, dat was echt de max! Een demo geven, ik had nooit gedacht dat te kunnen doen met hem. Daar stonden we en hij deed het goed! Elke keer al het publiek klapte werden zijn kunstjes beter en hij enthousiaster, hij genoot er echt van. Sinds een paar maanden ben ik met een paar vriendinnen een showteam gestart. We zijn met vier. Op het kerstfeestje van de manege hebben we onze eerste demo als team mogen geven, voor Chevy en mij onze tweede demo. Het ging heel goed en ik ben erg blij met hem. Spijtig geoeg moest onze eerste demo ook onze laatste zijn, door een klein ongeval kan een vriendin uit et team haar paard niet meer vervoeren... We blijven een team, we blijven Quattro Cavallie!

Ik ben zo trots op Chevy en op alles wat we bereikt en gedaan hebben. Als ik kijk naar 2 jaar geleden en vanwaar we komen kan ik het nog altijd niet geloven. Het heeft letterlijk bloed, zweet en tranen gekost, vooral veel tranen. Maar het is het helemaal waard geweest en ik zou het zo nog eens allemaal overdoen als ik zie waar we nu zijn! Ik kan me geen betere pony voorstellen en ik hoop dat we nog verder kunnen gaan samen om ons nog meer te verdiepen in grondwerk en vrijheidsdressuur.

Iedereen heeft zijn verhaal en ik vind het onze prachtig. Ik zou er niks aan willen veranderen.
Groetjes Laura, hoefjes Chevy.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-17 22:20 



 
Profiel   

Ik verplaats je topic van TVG maar VD-ITP waar het beter past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-17 09:27 



 
Profiel   

Wat een mooi verhaal! En een super leuke pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-17 07:48 



 
Profiel   

knap wat je bereikt heb, leuke poown.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-17 08:29 



 
Profiel   

Leuk dat jullie zoveel hebben bereikt!
Veel plezier nog samen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-17 09:49 



 
Profiel   

Ik heb je verhaal al gelezen op facebook en ik vind het echt mooi :) je hebt het goed geschreven :D
Ik wens jullie nog een heleboel fantastische hoofdstukken toe :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-17 16:50 



 
Profiel   

Wat een mooi verhaal het ontroerd me.
Veel plezier en geluk met hem verder. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-17 22:16 



 
Profiel   

Super leuk en knap wat je allemaal hebt bereikt met je pony!
Veel plezier nog samen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-17 22:31 



 
Profiel   

Wauw, super dat je al zoveel hebt bereikt. Nog heel veel plezier en succes samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-17 19:16 



 
Profiel   

Laura,

Je bent echt geweldig met Chevy, jullie zijn beide even koppig!

Ik weet nog toen je hem net had gekregen als ondeugende hengst. Jullie hebben zoveel bereikt! Ik ben echt trots op jullie.

Love you!!
Groetjes, Coco

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-17 19:30 



 
Profiel   

Dankje allemaal! En dat is superlief coco! dankje<3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-17 21:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen