Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ik heb mijn paard zindelijk gemaakt!

 
Profiel   

Ja op een plek mesten: bij het hek. Ik moet (mag) namelijk de mest over het hek gooien. En als ze op 1 plek mest, is het veel gemakkelijker schoonhouden. Als ik dan ook nog kan duidelijk maken waar ik het wil hebben, is dat helemaal mooi. En daar werken we nu aan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-17 01:11 



 
Profiel   

Zalig! Ben benieuwd :D Gaat vast lukken. Mijne poepen altijd als ik mest begin te scheppen, als dat daar ook zo is, is het misschien handig om dan klaar te zijn voor belonen enzo haha :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-17 09:02 



 
Profiel   

Als ik er wat tijd in stop zal het zo aangeleerd zijn. Maar als ik er ben wil ik haar zsm in het weiland zetten. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-17 05:46 



 
Profiel   

hahhahaha geniaal!! Hoe heb je dit toch voor elkaar gekregen? Ik wou dat mijne dit zouden doen, zal een stuk schoner worden! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 19:44 



 
Profiel   

We hebben de tweede pony nu ook geleerd om op een plek in zijn stal te mesten. Ons merrietje deed het al jaren, maar de vraag was of het met een ruin ook zou lukken. Heel makkelijk. Gewoon steeds de mest bij elkaar gooien op de plek waar je wilt dat hij het doet (te veel mest natuurlijk weghalen). Na twee weken deed hij het alleen nog maar daar. Scheelt veel werk. Want het stro dat op de natte plekken ligt schuif je er gewoon af, je schept de natte plekken eruit en legt het stro weer erop. Scheelt echt heel veel tijd, want er zit geen mest doorheen. Uiteraard worden de stallen daarnaast nog elke week helemaal uitgemest, maar het scheelt heel veel werk. Nu ben ik per stal nog geen 5 minuten per dag kwijt en dan eenmaal per week een half uurtje.

@LoveUggs: paarden willen meestal niet op een kale vloer mesten of plassen, dat spettert te veel. Gooi er wat niet helemaal schoon stro op, best kans dat hij het daarop gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 23:29 



 
Profiel   

Mijn pony poept 1 nooit in de bak en twee poept enkel achter in zijn stal netjes op een lijn. Dit is hem nooit zo geleerd. Heb ik nu een hele schone/nette pony? Haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 23:58 



 
Profiel   

Ik kreeg ooit een merrie die voor haar oude dag bij mij kwam staan. Ik wist verder niets van haar, behalve dat de vorige eigenaar haar geleerd had te plassen op een emmer. Als hij de emmer erachter hield en hij floot, plaste zij op commando.

Ik vond dat zelf wat te ver gaan en heb het dus nooit gedaan. Ik dacht er ook helemaal niet over na, maar het arme beest heeft de eerste twee dagen bij ons haar plas opgehouden! Er was niemand die floot. Daarna heb ik nog een paar keer gefloten, gewoon om haar te helpen plassen, zonder emmer en uiteindelijk ging ze gewoon normaal doen.

Ze had ook de gewoonte aangeleerd, waarschijnlijk ook op die emmer of kruiwagen, om niet buiten te mesten. Dus als ik haar naar buiten deed, gauw nog ff binnen op stal mesten. Leuk hoor. Maakte niet uit of ze maar 1 minikeutel had, het moest eruit geperst worden voor ze de box verliet.

Kon niet zeggen dat ik het ideaal vond. Ik heb liever dat ze het in het land doet dan in de box.

Ik heb er nu drie die alle drie in de box het achteraan doen, zowel het ruintje als de merries. En in het land doen ze het ook voornamelijk op 1 plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-17 18:37 



 
Profiel   

Hier heb ik eentje die uit zichzelf op de composthoop gaat staan poepen als ze los lopen. De andere poept net naast de composthoop, maar mijn jonkie dus erop. Scheelt ook lopen. Helaas kent hij nog geen clickertraining en heb ik het nog niet live gespot. Maar zijn mest ligt wel altijd daar als ze op de wei hebben gestaan. Leuk filmpje, ik hoop dat het lukt!

Mijn oudste poept trouwens ook als ik op niet voer tijden langs kom. Hij heeft er een hekel aan om onderweg te moeten. Verder mogen ze gewoon overal poepen van mij, maar dit zijn gewoonten die zij zichzelf hebben aangeleerd. De jongste is overigens ook nog hengst, dus misschien dat het poepen op de mesthoop gewoon het poepen op een stapel is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-17 23:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen