Saros en Aurora lange lijnen op straat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Saros en Aurora lange lijnen op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 15:58

Sinds een maand of drie ben ik met Saros bezig aan de lange lijnen.
Aurora kent het al langer, maar die heeft veel problemen met haar voeten gehad (hoefbevangen, hoefzweer) dus die heb ik eigenlijk deze week pas weer serieus opgepakt.
Vanwege haar gevoelige hoeven loopt ze buiten op straat op schoenen.

Vandaag was de eerste keer dat we buiten aan de lange lijnen geoefend hebben.
Meestal doen we dat gewoon in de wei.

Eerst was Saros aan de beurt, die is wat rustiger aan de lijnen en ik wilde ook eerst zien hoe Aurora liep op de harde weg met d'r schoenen aan.
Aangezien Saros buiten zowiezo heel graag voorop loopt, was het voor hem geen enkele moeite om nu zo te lopen.

Halthouden ging ook goed Lachen
Afbeelding

Rustig op weg.
Afbeelding

Een drafje proberen.
Afbeelding

Hier nog een filmpje dat hij loopt te draven, het is niet zo mooi geworden op youtube maar er is wel aan te zien hoe rustig en netjes hij is in draf.
Saros in draf aan de lange lijnen

Even bochtjes proberen, dat was heel even nadenken maar toen viel dat kwartje ook. Hij is eigenlijk heel goed te sturen.
Zeker zo buiten, hij is makkelijker voorwaarts dan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen was Aurora aan de beurt! Eerst de teugels uit de knoop halen Clown ze zijn eigenlijk net iets te lang. Maar dat is dan ook wel weer prettig als ze ergens van schrikken, heb ik toch net wat ruimte extra.
Aurora vond het wel prima dat het even duurde, het tasje met koekjes was natuurlijk verdacht in de buurt.
Afbeelding

Ook bij Aurora moest er een klein kwartje vallen, meestal kan ze relaxed achter Saros aanlopen namelijk.
Maar dat was snel duidelijk en toen vond ze het ook echt leuk OK dan!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

"Thuis" draait ze vaak om met halthouden, buiten niet een keer geprobeerd OK dan!
Afbeelding

En we hebben zelfs gedraafd OK dan! dat kan ook weer zonder struikelen Lachen
Afbeelding
Afbeelding

Dus het was een geslaagde wandeling. Verder nog wat kleine kindjes tegengekomen, is altijd leuk Saros loopt er al met de oortjes naar voren op af. En dan ook nog dit:
Afbeelding
Moeilijk te zeggen wie wie nou interessanter vond Clown

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Saros en Aurora lange lijnen op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:56

Ziet er heerlijk uit Gemske Lachen Over een poosje karretje erachter?

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Saros en Aurora lange lijnen op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:12

Wat leuk dat het zo goed gaat Gemske! brave ponnies!! inderdaad een wagentje er achter gaat vast wel goedkomen.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Saros en Aurora lange lijnen op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:45

Ziet er goed uit Gemma! En wat fijn dat het zoveel beter met Aurora gaat Lachen Handig ook dat je zo lekker op de weg kunt oefenen!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Saros en Aurora lange lijnen op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:16

Mag ik vragen waar jij je hoefshcoenen vandaan hebt en wat ze kosten ? Zijn ze op maat gemaakt ?

Verder erg leuke fotos, ze zien er goed uit!

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Re: Saros en Aurora lange lijnen op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 22:35

Dank allemaal! Lachen

Karretje ga ik voorlopig nog niet aan beginnen Lachen Aurora heb ik een aantal jaren geleden een keer geprobeerd iets te laten slepen en daar zijn we zo van geschrokken dat het wat haar betreft voor altijd over is. Met Saros zou ik het eventueel wel willen ooit (die is ook wat koeler in het hoofd).
Maar als het ooit zover komt breng ik hem naar Dennis Knipoog ga niet zelf prutsen.
Voorlopig vermaken we ons wel Ja trainen voor de indoor shetland lange lijnen wedstrijd Lachen

@Buckje, dit zijn de Easyboots new range improved. Ik heb ze begin dit jaar bij Piaffe besteld, iets minder dan 50 euro per stuk geloof ik. Elke grote ruitersportzaak heeft ze tegenwoordig wel dacht ik. Deze zijn standaard maten, je kunt de tabel ook op de websites vinden. Aurora heeft de kleinste maat (zij is 93 cm) Saros (85 cm) zou ze ook nog net passen als het moet, maar eigenlijk zijn ze voor hem te groot.

Ingmar_

Berichten: 6248
Geregistreerd: 16-09-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Saros en Aurora lange lijnen op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:55

Ziet er leuk uit zeg! Heerlijk met je pony's aan het werk Lachen Misschien in draf een klein beetje tegen de hand? Bloos Maar dat lossen jullie wel op Knipoog

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Saros en Aurora lange lijnen op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:06

Leuk hoor! Je had vast veel bekijks!?

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Re: Saros en Aurora lange lijnen op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 15:33

Dank je! Ja ik krijg altijd wel leuke reacties. Vooral op Aurora d'r schoenen, en natuurlijk de gewoonlijke "laat je je paard uit" opmerkingen Haha!

Spritz

Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Saros en Aurora lange lijnen op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:08

Wat leuk zeg, die 2 kleine shetjes aan de LL buiten!
Ziet er goed uit, moest wel even lachen om de schoentjes Huilen van het lachen..
Maar een fijne oplossing!

chelleeee
Berichten: 1928
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Saros en Aurora lange lijnen op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:20

ziet er goed uit
leuke shet