Jaaroverzicht Vorstin @ dressuur, springen en SGW

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pheebs1992

Berichten: 252
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:32

knap paardje is het!
ik vind er erg mooie foto's tussen zitten, ze loopt precies ook wel lekker :)

xx

Yvet_90
Berichten: 509
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Noordwolde FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:22

Er zitten inderdaad mooie foto's tussen.. Vanuit een super mooie hoek geschoten.

Ik heb soms bij je springfoto's het idee dat je iets teveel steun zoekt aan je teugels. Ik krijg soms het idee dat je hem iets belemmerd in je zit op bepaalde foto's. Dit kan een momentopname zijn hoor, maar op het eerste filmpje die je erop hebt staan verzet hij zich ook. Kan dit met elkaar te maken hebben? Dat hij wat angst ontwikkeld op de sprong ofzo? Kan ook het karakter van het paard en momentopnames zijn hoor, foto is immers lastig beoordelen.

Wat vindt je zelf van mijn opmerking?

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 11:39

Bedankt voor je opmerking :)
Ik heb niet het idee dat ik steun zoek aan de teugels, maar ik moet Vorstin inderdaad veel meer loslaten van voren. Dat kwam gisteren in de crosstraining ook weer naar voren. Vorstin maakt zich heel erg sterk, en ik moet leren korte ophoudingen te maken en daarna los te laten. Op de sprong moet ik ook meer loslaten, en daarna weer meteen hetzelfde tempo aannemen en de controle terugkrijgen. Het is inderdaad zo dat Vorstin af en toe dat getrek zat wordt, dan gaat ze met haar hoofd schudden en galoppeert ze meer omhoog ipv naar voren. Het verzet kan daar heel goed mee te maken hebben. De cross in Princenhage niet (denk ik), misschien had dat met te weinig ritme te maken. Haar gedrag is niet hetzelfde als ik te veel hand gebruik, en in de cross. In Princenhage stond ze ineens midden op het veld stil, zonder sprong in de buurt. Ze ging alleen nog maar naar achteren, en niet naar voren. 2 sprongen daarvoor had ze zich misschien bezeerd, maar verder was er niets raars.

Yvet_90
Berichten: 509
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Noordwolde FR

Re: Jaaroverzicht Vorstin @ dressuur, springen en SGW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:19

Ooh dat is ook wel vervelend ja, je kan natuurlijk ook niet in het hoofd van je paard kijke. Het was zo iets wat me een beetje opviel, ondanks dat het echt vet mooie foto's van je paard zijn.

Ik hoop dat je nog veel plezier met je paard zult beleven! Ga zo door, gewoon ervoor zorgen dat je haar het vertrouwen in de sprong blijft geven, dan blijft het achteruit lopen het minimaalst denk ik..

Succes verder met hem!

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Jaaroverzicht Vorstin @ dressuur, springen en SGW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:19