Filmpje van haflinger Sarah(M1/M2)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aranel
Berichten: 20205
Geregistreerd: 09-08-06

Filmpje van haflinger Sarah(M1/M2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 18:05

Heeeel onduidelijk filmpje, op de camera zag 'ie er duidelijker uit Nagelbijten / Gniffelen

Met Saartje ben ik M2 startgerechtigd en we zijn hard aan het trainen voor ons debuut in januari.

Ik vind zelf dat het heel erg lijkt of ik mijn handen vastzet, maar dat is juist iets waarmee ik bezig ben; loslaten zodat Saar daardoor ook loslaat in de mond. Ik weet van mezelf dat ik die dag haar niet vastgepakt heb, bij het halthouden zie je ook duidelijk dat ik mijn hand naar voren steek, dit doe ik onder het rijden ook, maar minder zichbaar Knipoog

http://www.youtube.com/watch?v=JEqmGJT-R7I

Commentaar mag, maar blijf vriendelijk aub Haha!

(heb ook nog een filmpje van de kur die ik met een vriendin heb gereden op 1 november, ik ben degene in de zwarte lange jurk met rode strik Lachen ) http://www.youtube.com/watch?v=WMgbRMY6 ... re=related
Laatst bijgewerkt door Aranel op 27-11-08 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Filmpje van haflinger Sarah(M1/M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:10

Het filmpje is wat donker, maar wat ik zie is IMO geen M1/M2 niveau...

Ik mis draagkracht van achteren,nu zie ik hem alleen stuwen.
Dit word vooral duidelijk als je middendraf wil doen, dan valt ie helemaal uit elkaar.

Ook mag je wat losser in de schouders worden, je zit nu zo gespannen en stijf met je schouders en rug.


Probeer m wat sterker van achteren te krijgen, en zelf wat meer te ontspannen, dan komt het vast wel goed.

Aranel
Berichten: 20205
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Filmpje van haflinger Sarah(M1/M2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 18:11

Ja klopt, die middendraf is niet goed Begin wel, midden en einde niet.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Filmpje van haflinger Sarah(M1/M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:28

Klopt, hij begint sterk, maar na 2 passen valt ie gigantisch uit elkaar.

Wat je dan zou kunnen doen, is de middendraf oefenen in hele kleine stukjes, even wat terugzetten op de achterhand, en vanuit daar enkele passen vertrekken,en vervolgens weer op je zit naar de arbeidsdraf laten gaan.
Pas lange stukken strekken als ie het aankan, en in balans blijft lopen.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Filmpje van haflinger Sarah(M1/M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:25

de draf in het algemeen vind ik niet erg actief,ik vind het overigens geen M1 waardig,sorry.
probeer je armen niet zo kramachtig recht te houden ,geef lekker mee ,laat je pony werken voor je.
ik vind wel dat je een ahflinger met leuke gangen hebt in het algemeen Knipoog
succes met het gegeven commentaar!

Dapnik

Berichten: 3228
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Julianadorp [NH]

Re: Filmpje van haflinger Sarah(M1/M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:11

Leuke haflinger hoor!
Ik vind je wel krampachtig zitten en iets teveel naar achteren hangen.
Zwiept ze trouwens altijd zoveel met haar staart?

Aranel
Berichten: 20205
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Filmpje van haflinger Sarah(M1/M2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 16:06

Dapnik schreef:
Leuke haflinger hoor!
Ik vind je wel krampachtig zitten en iets teveel naar achteren hangen.
Zwiept ze trouwens altijd zoveel met haar staart?


Haha nee, dat is omdat ik een zweepje aan de buitenkant heb, en als ik haar ook maar een klein tikje daarmee geef, zwiept ze een keer of 10 met d'r staart Clown

CeesRinko

Berichten: 1540
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Filmpje van haflinger Sarah(M1/M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:12

leuke haflinger! ik vind dat je een beetje "gedwongen" zit, je "duwt" het paard zegmaar. Probeer gewoon lekker ontspannen te gaan zitten. Het paard moet kunnen bewegen, zonder dat jij in de weg zit Knipoog
Verder vind ik ook dat ze niet echt bepaalt actief is. Probeer daar aan te werken Lachen

Succes Haha!

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Filmpje van haflinger Sarah(M1/M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:42

ook vidn ik dat ze wat mag doorkoemn in de nageeflijkheid,dat mis ik best wel voor de M;)
hard aan het werk dus!
en inderdaad ontspannen gaan zitten en niet stuwen.

Draflinger

Berichten: 2425
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Malden

Re: Filmpje van haflinger Sarah(M1/M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:47

ik ben het eigenlijk met de mensen voor mij eens. Ieder heeft wat wat idd klopt. Ik vind het geen fijn beeld geven heel eerlijk gezegd. Ook jou zit is heel er krampachtig en ik zie overal spanning.
Ik denk dat je er goed aan doet nog even in het M1 te bllijven

Cheyenne_x

Berichten: 1158
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: in de buurt van nijmegen

Re: Filmpje van haflinger Sarah(M1/M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:02

Je zit er een beetje stijf op. En je moet meer op je kont zitten, hard oefenen dan komt het zeker goed! Lachen

_lotus
Berichten: 19
Geregistreerd: 23-02-08

Re: Filmpje van haflinger Sarah(M1/M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:34

ik vind het er niet M1/M2 waardig uitzien. Niet vervelend bedoelt hoor!
De middendraf is zeer weinig en je pony vertrek zeker niet vanuit de achterhand.
De gewonen draf moet meer vanuit achter, en je moet niet je armen te recht houden.
Ik zal zelf veel overgangen maken draf-halt-draf en als je dan vertrek naar de draf dat je zijn achterbeen er goed onderzet en bij het teruggaan naar de halt blijven drijven dat hij ze achterbeen er goed onder blijf zitten en dit herhalen tot als hij het goed doet.
De galop zou wat meer sprong morgen opzich.
Ik zal in de galop zelf bijvoorbeeld m-e afwenden dan doe je een overgang draf ga je op de e andere galop en e-f afwenden.
De overgang galop draf moet mooier uitgewerkt worden.
Maar ik vind het een hele leuke haf!!

deniece

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Filmpje van haflinger Sarah(M1/M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 08:44

Ik heb het filmpje bekeken maar ik zie zowel geen M1/M2 waardige pony als ruiter. Je hangt heel erg tegen en zit daarmee je pony in de weg. Je spant je hele bovenlichaam en kan daarom ook niet goed mee komen met de bewegingen van je paard. Relax! Laat je schouders hangen en laat je pony het werk doen. Hij geeft de beweging aan waarin jij moet mee gaan en dat kan alleen als je je volledig ontspant. Het filmpje is niet onwijs duidelijk maar het lijkt ook alsof je veel aan de voorkant zit, je trekt volgens mij niet constant maar doet wel veel met je binnenteugel dus werk eraan haar op de buitenteugel te krijgen.

Om te leren ontspannen, begin hiermee in stap en span je schouders helemaal op en laat ze vervolgens helemaal los. Voel goed hoe dit voelt. Misschien kun je in de galop beter ontspannen dan in de draf? Het stukje dat je licht rijd ziet er wel fijner uit vind ik.

succes nog! Lachen