Marie Fjordien in het roze

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lord_Ik

Berichten: 1190
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen (België)

Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 19:51

Ik was van plan rustig een paar fotootjes te gaan nemen op een mooi plekje in de buurt met Marie haar nieuwe Roze scapa Clown Maar daar had mevrouwtje geen zin in. In het naar daar stappen reageerde ze haar overdosis al af door naar een langsrijdende auto te bokken Verdrietig (normaal draait ze haar oor nog niet eens) en een halfuurtje later door lekker scheef en hoog te gaan bokken waardoor ik vliegles (en LAAT JE PONY NIET LOS ALS JE OP DE GROND LIGT WANT DAN GAAT ZE GAAN LOPEN-les) kreeg Clown na 3x heb ik zo'n hoge bok eindelijk eens kunnen uitzitten Koe (waarschijnlijk was ze toen gewoon al wat uitgeraasd en zat er wat minder kracht achter haar bok Clown)
Er zijn toch nog wat leuke foto's uitgekomen maar de galopfoto's waren eigenlijk onbedoeld hehe Clown maar energie teveel moet eruit ... zeker als ze 4/7 op stal staat 3/7 gereden wordt én nog eens krachtvoer krijgt ook (is verzorgpony).
De foto's zijn helaas niet altijd van even goede kwaliteit ...
Ik ben me ervan bewust dat mijn handen een drama zijn en ze maakt het me er niet makkelijker mee door in stap haar nek te strekken en haar hoofd laag te houden en in draf en galop haar hoofd zo hoog als ze kan te houden en binnen draf en galop ook nog eens een onconstante halshouding aan te nemen Clown maar ik vond het niet meteen de gepaste gelegenheid om er rustig aan te werken Clown
Foto's staan niet in chronologische volgorde

Afbeelding
1.Meet marie de engel.

Afbeelding
2.Slalom

Afbeelding
3.

Afbeelding
4. (hyperactief,, ze deed bijna niet anders Tong uitsteken) drafje

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.Als ik op de rem ga zitten kijk ik om een of andere reden altijd naar beneden Sigaar hier de rem van 'rustig aan jaaa'

Afbeelding
7. VLAM (we hadden iets van een kleine 100 meter, een klein bergje ...)

Afbeelding
8.

Afbeelding
9. stapje

Afbeelding
10. Rondje rond de fotograaf Clown

Afbeelding
11. Bergje op in galop,, HELP EEN BOOM

Afbeelding
12. Was zo'n mooierd geweest als ie scherp was Verdrietig


En dan tijd om te vallen voor de ramptoeristen Tong uitsteken

Afbeelding
13. Boing, fotografe wist even niet dat ze aan het trekken was Clown
Marie 'r truuk: hoge scheve bok naar rechts en dan volle galop naar links (houd die achterbenen maar eens in de gaten Verdrietig )

Afbeelding
14. Net geland van nog zo'n hoge scheverd als je het mij vraagt, verbaasd het je dat ik er niet veel later weer af lag? Clown (en anders vraag ik me af hoe ik in 's hemelsnaam aan zo'n slechte houding kom Bloos )

Afbeelding
15. Doeeei (was eigenlijk de eerste foto van al de foto's die hier staan Haha! )
14.

lovemeintje
Berichten: 2342
Geregistreerd: 15-12-04

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:54

rijd je nu zonder stijgbeugels?

quincy123

Berichten: 1334
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:55

mag ik vragen waarom je zonder beugels rijdt?

MSophie

Berichten: 739
Geregistreerd: 25-08-08

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:56

Mag ik vragen waarom je zonder beugels rijd?

En daarbij vind ik het er vreselijk uitzien spijt me wel maar je rukt en doet in de mond van de pony !! en ik vind de pony er overbouwd uitzien? weet niet hoe oud hij of zij is maar ik heb pony van 1,5 en die ziet er nu precies zo uit.. als de pony op de foto

op foto 5 leun je achterover en je houd volgens mij je houvast aan de mond van de pony je handen zitten bijna onder je oksels en pony kijkt duidelijk niet fijn !

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:57

leuke fjord zeg! ook heel leuk setje.

Alleen een paar dingetejes, je zweep. Doe het bandje aub niet om je pols, als de zweep ergens blijft hangen breek je je pols. Het riempje onder het bit (hoe heet ie ook alweer Clown) is nagal afgezakt. en meid, kijk je uit net buitenrijden als ze zo vervelend is? Wel erg aparte foto Clown Heb je er geen last van? Was best een val Tong uitsteken

arnjojo
Berichten: 702
Geregistreerd: 04-12-07

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:01

niet al te leuk commetaar.. Je moet echt iets aan je houding gaan doen. Je zal met beugels moeten gaan rijden, want je houding wordt er nog slechter van en je zit je paard alleen maar in de weg met deze houding en de manier van reageren... Komt er een beetje banketstaaf uit, maar ik denk dat je is aan jezelf moet gaan werken dat dit anders niet beter gaat worden.
Ook het hoofdstel mag je voortaan op de goede plek doen... Neusriem zit te laag en je sperriem al maar niet over te spreken
Laatst bijgewerkt door arnjojo op 27-11-08 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Berichten: 14116
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:01

Ik vind dat ze nogal wat romp heeft en absoluut geen krachtige achterhand, is het al een oude merrie ?

Euhmm.. Ik vind dat je strenge handen hebt, je hoofd niet netjes hebt.

Probeer haar van achter naar voor te rijden.

Cheyenne_x

Berichten: 1158
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: in de buurt van nijmegen

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:02

Misschien kun je voortaan beter mét beugels buiten rijden Clown

Edit; is het met arnjojo eens..

Cheyenne_x

Berichten: 1158
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: in de buurt van nijmegen

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:03

Balou_k schreef:
Ik vind dat ze nogal wat romp heeft en absoluut geen krachtige achterhand, is het al een oude merrie ? ...

Ze is pas 5jaar ofzo las ik in der profiel...

WonderWanita

Berichten: 2190
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:04

ook ik vind het er niet prettig uitzien. Voor mijn gevoel hang je echt aan de teugels. Ik weet niet wat de rede is van het zonder beugels rijden, maar ik denk dat je beter met kan rijden, zodat je meer steun krijgt en niet zo hoeft te zwaaien met je handen.

Lord_Ik

Berichten: 1190
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen (België)

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:05

Ik rij idd zonder stijgbeugels Clown ben er een eindje geleden eens afgevallen en toen is haar zadel helemaal gaan schuiven, tot onder haar buik (hoezo niet genoeg aangesingeld Bloos) en toen ben ik allebei m'n stijgbeugels+riemen kwijtgeraakt,, ik heb er slechts 1 teruggevonden .... ik heb ondertussen wel nieuwe riemen maar geen stijgbeugels Clown

Ik heb m'n zweep ook na m'n eerste val weggelaten Tong uitsteken ik had 'm toch verre van nodig en dan had'k mijn handen vrij. Ik ben zo'n kip die 'r zweep constant zou laten vallen zonder dat bandje Bloos maar het zit altijd vrij,, dus als ik wil kan ik altijd lossen.

Ik heb geen piste ter beschikking en de weide ligt superglad... en ze moet 'r energie uiteindelijk toch kwijt,, dan is er niks meer aan de hand.

Ze is 5 jaar oud Clown

Mijn handen zijn hier inderdaad rampzalig Clown het werkte er niet aan mee dat ik zo weinig plaats had... maw. starten en weer terugnemen. Ze gooit steeds heel hoog op als ze wegspringt (haar hoofd) dus is m'n teugelcontact dan weer helemaal weg. Als ik korter neem kan ik haar dan weer geen ruimte geven om 'r hals te strekken in stap. Je kan je wel voorstellen dat ze niet veel zin had om weer te stoppen dus had ik af en toe niet veel meer keuze dan gewoon heel steng zijn met m'n handen.

Elise_K

Berichten: 3804
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:06

Rijden zonder beugels zit erg fijn vooral buiten, maar als het nog niet zo goed gaat, kan ik je aanraden tóch wel met beugels te rijden.
Je kan ook wel je teugels wat korter nemen, want bijvoorbeeld op foto 10 zit je bijna met je handen tegen je lichaam aan!

Verder vind ik het een erg leuke kleine(?) fjord Lachen Veel plezier met de pony!

MSophie

Berichten: 739
Geregistreerd: 25-08-08

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:06

CheyxBlond schreef:
Balou_k schreef:
Ik vind dat ze nogal wat romp heeft en absoluut geen krachtige achterhand, is het al een oude merrie ? ...

Ze is pas 5jaar ofzo las ik in der profiel...


jeej joh.. vind zo vreselijk overbouwd uitzien??

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:07

wat een vreselijke foto's vind je houding echt bagger...je hangt lekker te trekken in je fjord ze mond..
kan me begrijpen als je paard zo bokt. dat deed mijn lease pony al hield ik al iets teveel druk op ze mond..
en waarom zonder beugels?? aha ik lees net je verhaal maar dan schaf je toch beugels aan??
ik zou maar eens les gaan nemen

Onali

Berichten: 18529
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:08

Ik zou eens op les gaan gaan met haar. Ik vind het namelijk geen fijn plaatje om naar te kijken.
Het is levensgevaarlijk om met een pony te gaan buitenrijden als je haar niet eens onder controle heb. Je brengt niet alleen en je pony in gevaar maar ook andere weggebruikers.

en dan vragen ze mij waarom ik geen verzogster wil Nors opkijken

josewoos

Berichten: 4824
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:08

je sperriempje zit ook niet goed.
Om eerlijk te zijn vind ik je er ook niet goed op zitten, daardoor kan je ook nooit stevig zitten natuurlijk. Probeer recht te zitten, knieen klemm in het zadel, hakken uitdrukken, tenen naar binnen. Ja ook zonder stijgbeugels moet/kan je netjes zitten.
Paardje is inderdaad uhm apart gebouwd. Hou oud is die?
Succes verder!

arnjojo
Berichten: 702
Geregistreerd: 04-12-07

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:10

Lord_Ik schreef:
Ik rij idd zonder stijgbeugels Clown ben er een eindje geleden eens afgevallen en toen is haar zadel helemaal gaan schuiven, tot onder haar buik (hoezo niet genoeg aangesingeld Bloos) en toen ben ik allebei m'n stijgbeugels+riemen kwijtgeraakt,, ik heb er slechts 1 teruggevonden .... ik heb ondertussen wel nieuwe riemen maar geen stijgbeugels Clown

Ik heb m'n zweep ook na m'n eerste val weggelaten Tong uitsteken ik had 'm toch verre van nodig en dan had'k mijn handen vrij. Ik ben zo'n kip die 'r zweep constant zou laten vallen zonder dat bandje Bloos maar het zit altijd vrij,, dus als ik wil kan ik altijd lossen.

Ik heb geen piste ter beschikking en de weide ligt superglad... en ze moet 'r energie uiteindelijk toch kwijt,, dan is er niks meer aan de hand.

Ze is 5 jaar oud Clown

Mijn handen zijn hier inderdaad rampzalig Clown het werkte er niet aan mee dat ik zo weinig plaats had... maw. starten en weer terugnemen. Ze gooit steeds heel hoog op als ze wegspringt (haar hoofd) dus is m'n teugelcontact dan weer helemaal weg. Als ik korter neem kan ik haar dan weer geen ruimte geven om 'r hals te strekken in stap. Je kan je wel voorstellen dat ze niet veel zin had om weer te stoppen dus had ik af en toe niet veel meer keuze dan gewoon heel steng zijn met m'n handen.

Pure onzin! Je kan jouw fouten niet bij je paardje leggen! Jij hoort je handen netjes te houden en niet zo hard te zijn. Jij hoort te reageren op je paard... Sterker nog als jij zorgt dat je normaal rijd en je paard niet zo in de weg zit denk ik dat ze stukken beter loopt en niet zo loopt te vervelen (zoals jij het noemt). Echt veel verstand heb je er niet van merk ik wel.. Ga niet buiten rijden als je niet voor de veiligheid kiest

Anoniem

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:10

ik vind het geen leuk en vriendelijk gezicht, op de fotos ben je enorm aan het trekken in de mond ( op 1 foto ligt het bit er bijna aan 1 kant uit). je hoofdstel zit niet goed en je houding is echt heel slecht! begrijp me niet verkeerd ik ben ook echt geen superruiter maar dit is echt een hele slechte houding, voor jezelf trouwens ook. ga verder rijden met beugels, dat helpt denk ik enorm in je houding!

en trouwens wat ik wel knap van je vind is je valfoto! de eerste die ik op bokt heb gezien!

MSophie

Berichten: 739
Geregistreerd: 25-08-08

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:11

je paard hoeft niet altijd zijn energie kwijt te kunnen door enkel te rijden.. ik doe veel grondwerk met mijn pony en daarin kan ze meer haar energie kwijt dan met rijden, en daarbij kan grondwerk in de wei..

en volgens mij na mijn gevoel was dit gewoon meer jou lol om die berg op de race en etc..
of je pony heeft gewoon nooit goede hulpen geleerd, mijn pony stopt en ho en staat stil op halt ! (zonder dat ik enigsinds aan de teugels kom)

en idd neem les.. vind niet om aan te zien !

Onali

Berichten: 18529
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:12

In je profiel staat dat ze pas een half jaar onder het zadel is?? Please please ga alsjeblieft les nemen. Nu verpest je heel die pony.

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:12

Sorry maar ik vind het bijna mishandeling. Je zit die pony maar in de mond te trekken en ik vind de pony er ook niet goed uitzien. Of is ze al heel oud?

Geen geld om stijgbeugels te kopen? Kom op zeg! als je een pony aanschaft moet je daar toch rekening mee houden. Het kost toch niet niks? (daarom heb ik dus een leasepaardje Haha! )

Neem alsjeblieft les!

edit: half jaar onder het zadel, alsjeblieft! Neem les of verkoop hem, dit is echt heel erg voor zo'n paardje!

Lord_Ik

Berichten: 1190
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen (België)

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:14

Ik hang meestal niet te trekken hoor Knipoog ziet er zo uit omdat m'n teugels zo lang zijn, maar ik kan ze dus niet korter nemen omdat'k dan loop te trekken in stap. Was niet echt stabiel rijden toen Clown. Ik heb vroeger wel eens veel harder mogen trekken (weinig rem) en toen bokte ze niet Tong uitsteken dus lijkt me niet dat de druk in 'r mond er de oorzaak van is Lachen is zowat zeker dat het teveel energie was, al kan het steeds terugnemen natuurlijk wel extra aanleiding zijn.

Sperriempje is idd veel te groot,, maar ik krijg het er niet af Koe

Ik had op voorhand al een kwartiertje grondwerk met haar gedaan en ze deed het geweldig stoppen zonder aan het halstertouw te komen, wegdraven vanuit stilstand ... maar daar wordt ze echt niet moe van Tong uitsteken

Ik was helemaal niet van plan om de berg op racen Lachen maar ze vloog er zelf vandoor en ik heb dan liever dat ze het op mijn commando doet ...

Ze IS niet mijn pony Lachen en ondertussen is ze alweer een jaar onder zadel Lachen ze doet het over het algemeen geweldig, reageert op de minste druk (als ze in een goede bui is natuurlijk,, ze blijft een fjordkarakter XD), reageert op stem, is lekker betrouwbaar en braaf maar vandaag had ze gewoon veeeel teveel energie, en zoals ik al zei,, stabiel rijden was het niet Clown
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 27-11-08 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:14

Ach wat een knappe pony! Lekker wolliebollie zo!
Jammer dat ze zo 'vervelend' is met het rijden. Maar uiteraard valt daar aan te werken. Misschien scheelt het ook al als je voortaan je tuigage eens controleert. Je sperriem ben je aan het begin al bijna kwijt en dat is heel erg vervelend voor het paard. De hoge neusriem zit net een gaatje te laag.
En vergeten aan te singelen is natuurlijk ook not done. Een schuivend zadel kan schuurplekken en een pijnlijke rug veroorzaken, waardoor de pony jou zo snel mogelijk van zijn rug zal proberen te krijgen.
Voortaan dus wat minder laks met je tuig omgaan en goed nadenken wat je tuig met de pony doet of kan doen. Dan zal het denk ik al heel wat beter gaan.
Misschien is het ook een idee om haar op de dagen dat ze niet gereden wordt te longeren? Of misschien kun je die dagen met haar gaan wandelen?

Verder nog heel erg veel succes met de pony OK dan!

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:15

Ik vind het er niet erg vriendelijk uit zien. En idd over je zweepje hoe makkelijk hij er ook af zou kunnen gaan het is wel gevaarlijk je kan hem dan beter allen om je duim ofz. heen doen of gewoon niet dan valt hij maar 10 keer dan dat je hem om je arm heen hebt.
Verder wat meer op je kont gaan zitten tenen naar binnen en juist niet gaan klemmen

arnjojo
Berichten: 702
Geregistreerd: 04-12-07

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:16

Ga toch weg... Heb jij een bord voor je kop?? VEILIGHEID!! Dan maar een keer heel duidelijk, je kan niet rijden. Ga niet op dit paard rijden voordat je kan rijden. Je verpest eht paardje!!!