3,5 jarige pre merrie goya weer is op bokt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
immii_clarr

Berichten: 791
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

3,5 jarige pre merrie goya weer is op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 15:54

Zo het is alweer een tijdje geleden dat ik een topic over m'n paardje goya heb geplaatst!
Goya is een 3,5 jarige Andalusier merrie die nu nog zwart is maar een schimmeltje gaat worden!
Het is een paard die er wat langer over doet om zich te ontwikkelen.. en ook veel problemen met haar benen heeft gehad.. hele verhaal staat in m'n profiel! inmiddels heeft ze haar benen aardig onder controle, en heb ik haar nu 2x met een licht bijzetje gelongeert. Dit gaat haar wel aardig af! het is een paard dat graag wil leren, aardig eigenwijs is(een echte merrie), en helaas alles eng vind..
Vandaag heb ik eventjes een lesje gehad van m'n tante.. ik en goya zijn eventjes goed aan het werk gezet, maar we kunnen nu wel weer eventje verder. Vandaag hebben we een beetje meer druk op de teugels gezet, zodat we een beetje aan de nageeflijkheid gaan werken, dat ze wat meer gaat sluiten en dat ze haar rug dus beter zal gaan gebruiken. Ze was af en toe nog wel eeen beetje geirriteerd.. maar goed.. daar is het een jong paard voor!

Helaas heb ik aleen maar foto's van het stappen,en ook nog is niet zo'n hele goede kwaliteit.. heb m'n vader nog nadrukkelijk gezegt ook foto's van het draven en galloperen te maken, maar helaas heeft ie dat weer eens niet gedaan Boos!

Nou hier komen ze! Commentaar (opbouwend) is welkom, maar hou het wel een beetje lief.., al is er denk ik niet heel veel commentaar op de foto's te geven.. het gaat om het idee! hihi Haha!

Afbeelding
hier was ze dus een beetje boos..

Afbeelding
even wat aanwijzingen,, beetje wazige foto

Afbeelding
opweg naar een deel van de bak dat heeeel erg eng was! hihi.. gek paard.. moet der nu voortaan zodra ze iets eng vind goed naar binnen laten kijken, binnenbeen erbij.. al reageert ze daar nog niet echt op.. klein voltetje maken, en dan opnieuw er langs gaan.. gaat ze dan weer lopen zeuren, nog een keer herhalen en dan weer rechtuit, zodat er ook wat afleiding is en ze niet continu gestresst raakt door dat gedeelte van de bak(terwijl er niet eens wat is..)

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: 3,5 jarige pre merrie goya weer is op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:27

jammer dat de fotos wat wazig zijn,daarom kan ik niet zo heel goed oordelen Knipoog
maar zo ver ik kan zien leuk beestje!