Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sharonalover
Berichten: 2692
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: ergens op een plekje van de wereld

Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 13:10

Gisteren zijn er weer foto's gemaakt van Kevin en mij.
De laatste tijd is hij iets té vrolijk...
Er hoeft maar iemand aan te komen lopen of hij draait zich vliegensvlug om Vork Op wedstrijd daarintegen is hij niet vooruit te branden Vork (Ja, ik heb een raar paard Haha! ) Gisteren was hij wel braaf Lachen Hij begint wel weer steeds fijner te sjouwen, het gaat gewoon allemaal steeds makkelijker Lachen
We zijn nu M1+7, en nemen dus zo af en toe eens travers mee, kw doen we alleen in de les, want dat snap ik zelf gewoon niet, ik voel gewoon niet wanneer dat goed is Vork

Verder werken we eraan dat hij goed voor het been is, dat hij lekker actief blijft, en dat de aanleuning goed is natuurlijk Lachen Verder ook dat hij goed over de rug blijft, en als dat allemaal fijn gaat, komen de oefeningen meestal vanzelf Lachen Oftewel, we oefenen bijna alleen maar basis Knipoog

Eerst eventjes losdraven:
Het achterbeen moet/mag er nog wat verder onder, maar hij komt net uit zijn bed Knipoog hij moet altijd eventjes loskomen Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Baas!!! Bloos! er zitten monsters daar! Vork

Afbeelding
Wel fijn beeld volgens mij Lachen

Afbeelding
Heb mijn best gedaan op de bandages, hoe vinden jullie ze zitten zo?

Afbeelding
Beetje galloperen, zitten!

Afbeelding
Hier ben ik toch wel een beetje trots op Lachen mensen die ons langer kennen, snappen wel waarom, want die weten hoe kort hij kan lopen Tong uitsteken Ik zit alleen wel met mijn benen naar voren Koe

Afbeelding
Ook fijn beeld vind ik Lachen

Afbeelding
Hier loopt hij wat onder me vandaan, moet oppassen dat hij niet te diep komt.

Afbeelding
Zelfde als hierboven

Afbeelding
Gallopje, lijk mijn handen wat vast te zetten, mag niet hij komt er wel steeds beter doorheen in de gallop, das wel fijn Lachen

Afbeelding
hier lijken mijn handen wel beter Lachen


Dit waren ze Lachen

Commentaar is zeer gewenst! We zijn geen anky en Salinero, en moeten nog veel leren, dat weet ik Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:24

Sorry, ik mis de ontspanning in het plaatje.

Ook hangt op de meeste foto's het bit er half uit, dus de aanleuning is ook niet optimaal.


Op de foto waarop jij vind dat ie uit elkaar loopt,zie ik juist eindelijk wat meer tact.
Hij loopt nog erg op de voorhand, en stuwt achter nogal, dus de achterhand wat meer erbij zou ik wel mee aan de slag gaan Knipoog

kim1207

Berichten: 2372
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: in t west brabantse land

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:30

ik vind het jammer dat je paard zo weinig hals heeft. Alleen op foto 4 onderhals, maar aan de bovenkant bij de manenkam zit helemaal geen spier.... en er zit een valse knik in. jammer, wel een leuk diertje. ik zou m meer laag en voorwaarts rijden om de achterhand te activeren. Ik heb t idee dat je paardje meer duwt dan draagt achter... en dan mn rechts achter.
jouw houding vind ik niet o storend, jez ou alleen minder achter op je lepel van je zadel moeten zitten.
blijven oefenen. en dan komt t vast goed

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:38

crossmonster schreef:
Sorry, ik mis de ontspanning in het plaatje.

Ook hangt op de meeste foto's het bit er half uit, dus de aanleuning is ook niet optimaal.


Op de foto waarop jij vind dat ie uit elkaar loopt,zie ik juist eindelijk wat meer tact.
Hij loopt nog erg op de voorhand, en stuwt achter nogal, dus de achterhand wat meer erbij zou ik wel mee aan de slag gaan Knipoog

Ik ben het hier mee eens.. Vind het geen fijn beeld geven .
Ik vind dat je op de foto's vrij stug/statisch in je lijf bent en dus is je paard dit ook.. Geen losgelaten lijf.
Probeer hier aan te werken. Dan zal je paard losser (en dus ook ruimer) gaan lopen en kan het zo zijn achterhand er verder onder brengen.

Bellie2

Berichten: 461
Geregistreerd: 04-10-07

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:44

leuk paardje heb je en setje ziet er echt leuk uit!
tips meer rechop en trotser gaan zitten (heb ik zelf ook last van hoor)
en mijn vraagje heb je alleen maar op deze hand gereden? alle fotos op eentje na(waar je alleen 2 benen zie volgens mij) is de andere kant Tong uitsteken

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:24

Hey,

Ik weet van eerder dat kevin vanzichzelf niet heel fijn los is, en dat je daar veel voor moet doen.

Ik vind dat hij vooral op de foto's die jij fijn vind ook heel fijn loopt. Hij mag daar misschien nog net iets meer swung hebben, en net iets meer bij elkaar komen, maar ik vind het beeld zeker niet slecht.. Dat lijkt het me ook niet te zijn, anders wordt je gen M1 +7 toch Haha! Lekker door gaan heh Haha!

sharonalover
Berichten: 2692
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: ergens op een plekje van de wereld

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 10:25

Iedereen bedankt voor het commentaar!
Zal eens kijken wat ik ermee kan Lachen

@kim1207: ik ben het niet met je eens dat hij geen spieren in zijn nek heeft, kijk maar eens op de 1e 3 foto's, daar heeft hij toch echt wel een "bobbel" zitten zeg maar.... Kan zijn dat ik het verkeerd zie, maar dit is hoe ik het zie Knipoog

@bellie2: ik heb idd vrij veel op de rechterhand gereden, heb ook op links gereden, maar daar zijn geen foto's gemaakt Tong uitsteken Ik werk hem meestal op de rechterhand fijn los, dan gaat de linkerhand daarna vrijwel vanzelf... ga ik tussendoor ook op links, wordt hij alleen maar moeilijker.

Het klopt idd dat hij van zichzelf heel erg vst is. Toen ik met hem begon met rijden liep hij onzuiver, omdat hij zo vast zat. tegenwoordig heeft hij wel takt, alleen ik moet er gewoon hard voor werken. Das niet erg, maar het gaat dus niet vanzelf, en er gaat dus ook nog welleens wat fout Knipoog

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 10:37

Als ik jou was zou ik (dat is wat ik zou doen) met de pessoa veel gaan trainen,
hij loopt erg op de voorhand bij de meeste foto's en te stijf in zijn nek.
Ik gelooof best dat jullie zo je betere daagjes hebben want je komt niet zomaar in de M+ !
Ook zou ik met rijden hem lager ingesteld willen zien en al helemaal met inrijden,
of je hem daarna hoger pakt maakt niet uit maar hij moet wel ontspannen in zijn hals blijven en dat zie ik nu maar heel weinig!
Daarbij gewoon veel lessen en afwisseling!
Erg leuk setje trouwens (ben helemaal niet van de setjes eigenlijk Clown ) en mooi beesie, sprekend koppie!
En PS: wat een slungl benen haha, echt lang gewoon Haha!

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:04

Heb de foto's bekeken en de reactie's gelezen, misschien dat deze mensen er allemaal veel meer verstand van hebben dan mij, maar ik zie mooie foto's van een mooi paard en een hele leuke combinatie.
Ik zie een paard en ruiter die geconcentreerd aan het werk zijn op het niveau waarvoor ze trainen.
Je rijdt erg netjes en denk dat je goed bezig bent, natuurlijk zijn er (altijd) dingen die beter moeten, maar daar trainen we immers voor?

Longeren met een pessoa is idd een goede trainingsmethode, de achterhand wordt meer geactiveerd en je paard kan in verschillende houdingen zijn evenwicht zoeken en vinden zonder dat er iemand op zijn rug hem in de weg zit.
Ik longeer ook veel en laat mijn paard daarnaast regelmatig los over niet al te hoge hindernisjes springen en ik moet eerlijk zeggen dat hij daar veel soepeler en sterker van is geworden.

Heel veel succes verder.

Roos_s

Berichten: 3500
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: A'hoek

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:11

ik vind als ik deze foto's zie jullie nog niet echt M1 waardig, sorry dat ik het zeg. Is niet aanvallend bedoeld. Ik denk dat je veel actiever moet gaan rijden, bij de eerste foto's val ik zowat in slaap van het beeld... Probeer anders veel overgangen te rijden, langzaam draven tot actief wegdraven, waarschijnlijk wordt je paard dan actiever en wat losser door lijf. Denk als je aan die activiteit werkt dan het beeld al heel anders wordt. Gaat je vast wel lukken!

veel succes nog!

_Aimee_

Berichten: 35
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Gieten

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:19

Mooi Paardje Als je zijn achterhand sterker wil hebben zou je cavaletti's kunnen lopen en lage sprongetjes maken.Rijd je trouwens met ijslandrebeugels

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:25

He hallo, een mooie combi, allebei lange benen lijkt wel hihi!! Ik zit eens naar de fotos te kijken en het commentaar te lezen, ik weet nog niet zo wat voor commentaar ik moet geven, het oogt niet verkeerd maar de finishing touch is er niet, alleen weet ik niet zogoed ze zeggen waarom. Naar mijn idee mag ie idd de achterhand er beter onder zetten, hij smokkelt lijkt wel. Die buikspieren die moeten werken, is ook makkelijk te zien of ie die gebruikt of niet, vooral onder de buik zweten ze dan na de training. (tenminste bij mijne is dat goed te zien, als de achterhand er echt goed onder zit, meestal alleen met les nogmaar, dan is ie echt drijfnat onder de buik, als die achterhand niet goed genoeg was is ze alleen bezweet op de hals, en heb ik toch op de een of andere manier toegestaan dat ze haar achterbenen er maar gewoon er achteraan sleept hihi!! Maar igg veel succes, je bent zeker op de goede weg!

sharonalover
Berichten: 2692
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: ergens op een plekje van de wereld

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 11:27

Roos_s: hij moet idd veel actiever. Dat is ook waar we in de proeven over struikelen, het is dan wel netjes, maar gewoon niet actief genoeg, en daardoor duiken we telkens net onder de 180. Toch rijden we af en toe een wpje mee, dit is vooral als ik die impuls in de proef wél kan behouden. Het probleem is vooral dat ik hem wel actief kan krijgen, maar daar wordt hij zenuwachtig van, resultaat: spanning, dan houdt hij écht strak in zijn lijf. Dus zoeken we nog steeds die middenweg, vanuit de ontspanning welliswaar.

_Aimee_: ik rijdt idd met ijslanderbeugels geloof ik, wist ik niet toen ik ze kocht Tong uitsteken heb ze al heel lang, ze zijn nu wel wat te smal voor mijn voeten(zijn kinderbeugels), dus moet nog even die van mijn moeder van haar zadel halen ROFL

Leentje_

Berichten: 6062
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:31

Ik vind de foto's helaas toch ook niet echt M1 waardig..
paardje heeft veel te weinig bespiering vind ik, achterhand is er ook niet voldoende .. Veel overgangen ed rijden en veel figuren want hij lijkt niet bepaald soepel..

Verder vind ik wel dat je erg vriendeijk rijd Lachen en jullie komen er wel maar er is iig nog een hoop werk aan de winkel

Roos_s

Berichten: 3500
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: A'hoek

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:33

ik vind bespiering nog niet echt een reden om een paard wel of niet m waardig te laten zijn Knipoog sommige paarden zijn nu eenmaal minder bespierd dan een ander...

Ik snap je redenatie qua ontspanning wel, alles moet vanuit daar weer opgebouwd worden, maar misschien beetje vooruit en terug rijden lukt meestal ook wel met onspanning.. veel succes nog Knipoog

tamoreliefje

Berichten: 605
Geregistreerd: 28-04-07

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:38

Ja er wordt hier een reactie gegeven van iemand om hem dieper te laten lopen Verdrietig ben ik echt niet met eens!!!
Dit paard loopt al sterk op de voorhand met als gevolg= nog meer voorhand dus.
Als M ruiter moet je je paard veel meer gaan opnemen teugels zouden nog BEETJE korter mogen, Veel meer voorwaarts rijden met je paard, dan gaat ie grotere passen zetten en meer swung krijgen in zijn lijf. Ook moet je zelf meer gaan ontspannen ( hou jij je hoofd soms scheef).
Voor de rest heeft ie zeker een goed beeld, maar aan de lossigheid moet er ook nog gewerkt worden.
Veel voltes rijden vergroten verkleinen ,slangevoltes en dergelijke ook eens binnen en buitenstelling rijden. op BEIDE kanten want als je zegt dat ie vast zit op ene kant moet je daar juist meer op werken dat ie op die kant spieren kweekt en loskomt en dat ze zelf ook lekkerder kunt zitten.

sharonalover
Berichten: 2692
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: ergens op een plekje van de wereld

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 11:49

tamoreliefje: hij zit niet echt vast op links, het gekke is dat dingen zoals sb enzo op links juist beter is. Alleen als hij net van stal komt, en ik ga dan links rijden, houdt hij wat vast, rijd ik eerst op rechts los, laat hij vervolgens links ook los.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:35

crossmonster schreef:
Sorry, ik mis de ontspanning in het plaatje.

Ook hangt op de meeste foto's het bit er half uit, dus de aanleuning is ook niet optimaal.


Op de foto waarop jij vind dat ie uit elkaar loopt,zie ik juist eindelijk wat meer tact.
Hij loopt nog erg op de voorhand, en stuwt achter nogal, dus de achterhand wat meer erbij zou ik wel mee aan de slag gaan Knipoog


sluit ik me wel bij aan ja.
verder vind ik hem nou niet echt de goede halshouding hebben voor de M1..
je houding is in het algemeen vrij goed.
leuk paard.

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:42

Leuk paard hoor Ja
Ik heb ook geen paard wat van zichzelf niet al zo`n mega hals heeft. Nou dan maar niet hoor Lachen Ga idd lekker met het commentaar aan de gang, rijd veel schijnovergangen en dan komt het wel goed, of het M waardig is? Als je mijn paard nu zou zien zou je ook niet zeggen dat hij toch echt Z beheersd, maar toch is hij Z.
Komt wel goed hoor:j

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:53

Hi Yvonne, Kev begint er echt steeds beter uit te zien hoor.

Ik vind het heel opvallend dat hij jou precies spiegelt. Kantel jij je hoofd, doet hij dat ook. Zet jij je schouders en nek wat vast, ziet hij er ook strak uit in zijn rug/nek.
Vooral op de eerste paar foto's vind ik hem echt te kort achter. Heel veel schijnovergangen rijden helpt wel, je kan ook wel zien dat ie losser wordt op de foto's die verderop staan.
Verder zelf proberen je bovenbeen meer te ontspannen, vooral in de galop.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:56

Ziet er netjes uit. Probeer wel op de houding van je voeten te letten

kim1207

Berichten: 2372
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: in t west brabantse land

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:53

het paard spiegelt altijd de ruiter! Knipoog hoe schever de ruiter, hoe schever het paard. Daar ook zou instructie aan moeten werken.

Wat ik bedoel met het laag rijden, is dus niet dieper, het idee erachter is dat het paard eerst zijn hele bovenlijn moet stretchen en loslaten en vanuit daar kan het paard pas wat met het achterbeen. als een paard niet ontspannen is in zijn rug en hals (en dus loopt met en grote onderhals) dan kun je nooit verwachten dat een paard zijn achterbenen verder onder jouw ruitergewicht gaat brengen en jou dus gaat dragen.
dus in laag tempo 20 minuten opwarmen met het stretchen en dan pas oppakken, en dan mag je zeker wel tempo wisselingen rijden om kevin meer te activeren, ga slingerlijnen rijden waarbij je sterk vraagt het achterbeen onder te brengen, steeds 3 pasjes en dan de andere kant op slingeren, dat is minder belastend! wel goed opletten of je paard niet op binnenvoorbeen valt of over het buitenvoorbeen wegloopt. begrenzen dus, vanuit de vriendelijke hand...

Larissa2

Berichten: 850
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:00

hee yvonne!

wat ziet het er mooi uit zeg!! en wat heb je een leuk setje voor hem. staat hem goed! volgens mij zitten je bandages goed hoor als ik het zo zie. verder heb ik niet heel erg veel verstand van de m1 dus kan je geen commentaar ofzo geven want ik vind het er mooi uit zien. en hij loopt mooi vind ik. want hij heeft een hele poos stil gestaan door zijn been toch? heel veel succes verder en ik zie vast wel weer wat van jullie...

Groetjes thuis!!

sharonalover
Berichten: 2692
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: ergens op een plekje van de wereld

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 11:02

Ja hij heeft idd vanaf februari dit jaar ong. een half jaartje stilgestaan. dacht dat ik weer helemaal opnieuw kon beginnen, maar hij pakte het super op Lachen heeft hem wel goed gedaan denk ik Lachen

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: Kevin (v. Darnels) @ work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:19

Ik vind dat jullie goed bezig zijn. Iedereen moet ergens beginnen, en hij loopt qua hals best in een goede houding voor deproef. We zijn niet allemaal Anky's! Je houding is netjes. Voor de extra bespiering zou je hem tijdens het trainen wat lager in kunnen stellen. Dan wordt hij alsmaar losser van en krijgt hij een mooie bovenlijn.
En.. M1.. het is nog geen Z!
Onderhals?? Ik zie hem niet!!
Ik vind het commentaar hier vrij pittig..