Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 23:16

Hoi Doei!
Ik vond het wel weer eens tijd voor een foto-update Haha!

Vita is een 8jarige fjordenmerrie van Manus.
Nou ja M1, we zijn nog niet M1 gestart. We hebben 9 winstpunten in de L2 en ik hoop dat we dinsdag de laatste halen. 1-02 is ons M1-debuut gepland.
Voor dat jullie denken dat we gelijk overgaan bij de 10e wp, de laatste dressuurwedstrijd hiervoor was bijna 2 maand geleden. Toen hebben we even een wedstrijdstop gehad en wat meer getraind voor het M1.

We trainen dus wel al op M1 niveau. Sinds we les hebben van onze nieuwe instructrice (trisca @ bokt) gaat het een heel stuk beter. De galop is zichtbaar vooruit gegaan en de achterhand is al veel sterker geworden. Ja
Schouderbinnenwaarts rechts gaat meestal al erg goed, links vind ze (en ik ook Nagelbijten / Gniffelen) wat moeilijker.
Doordat de achterhand steeds sterker wordt, gaan de overgangen ook al veel beter. Voor draf-halt hoef ik alleen nog maar iets zwaarder te gaan zitten en ze staat stil Haha! Achteruit is dan ook geen probleem meer en overgang naar galop gaat ook al veel minder tegen de hand Ja
De galop heeft al veel meer sprong, merk ik met buitenritten ook erg goed. Lachen Sluiten gaat dan al veel makkelijker, blijkt nu dat ze toch wel erg rustig, in balans, op de achterhand kan galopperen Haha! Tong uitsteken
Haha echt, je zou ons 2 jaar geleden door de bak moeten zien gaan Nagelbijten / Gniffelen

Wel even grappig, topic van bijna 1 jaar geleden: (toen reden we B+5 Tong uitsteken)
[RT-HAW] Vita @ work in herfstkleurtjes! *schaamt zich* Bloos

Ik merk wel dat ze het soms echt moeilijk vind, maar je ziet ook dat ze echt super haar best doet! echt super Lovers
Commentaar staat bij de foto’s:

[1] Instappen, komt dan vaak wat te diep. Ik zit er een beetje belabberd op Bloos Achterhand is wel mooi actief en ze ‘zakt’ al wat met de achterhand. Of zie ik door mijn roze bril dingen die er niet zijn Clown
Afbeelding

[2] Ze had een beetje veel energie doordat ze net de dag ervoor weer was geschoren, dus liet haar maar even wat langer en rechtdoor. Wel wat op de voorhand en weer te diep.
Afbeelding

In die houding doen we meestal wat tempowisselingen, maar daar zijn geen (gelukte) foto’s van helaas.

[3] Hier al wat meer oppakken, fijn beeld Lachen
Afbeelding

[4] Ook dan wat tempowisselingen. En ja, dit is echt een poging tot middendraf.. Bloos verreweg ons slechtste punt.. Je ziet gelijk haar (wat waarschijnlijk ook door mij komt) bovenlijn verstrakken en ze gaat moeilijk kijken. We doen steeds kleine stukjes en het gaat steeds beter Lachen
Afbeelding

[5] Ook weer wat terug, ik kan wel gewoon mijn handen naar voren doen Ja Dit is alleen niet echt een goede voorbeeldfoto voor sluiten, meestal is haar achterhand toch iets actiever!
Afbeelding

[6] Vervolgens wat draf-halt overgangen. Mooi vierkant:
Afbeelding

[7] Handig he die spiegels! Haha! Bovenlijn mag wel wat ronder, wel mooie achterhand.
Afbeelding

[8] Dat is beter Ja Niet achterover gaan gangen!
Afbeelding

[9] Deze is ook fijn, volgens mij iets richting SB. Ik moet alleen wel binnenhand naar voren doen!
Afbeelding

[10] Soms komt ze iets te diep, even been erbij en het is weer opgelost:
Afbeelding

[11] Nog een keer halthouden, Vita maakt gelijk van de gelegenheid gebruik Clown Verder beetje aparte foto, wat kan ik toch charmant kijken onder het rijden Haha! Ze heeft wel mooi de achterhand onder de massa Ja
Afbeelding

[12] Van de galop zijn helaas maar 2 foto’s gelukt, mijn moeder kan nog niet zo goed met mijn camera overweg Tong uitsteken
Hier nog wat lager ingesteld, volgens mij moet dit middengalop voorstellen Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

[13] Rechtergalop, wat meer sluiten. Fijn beeld, ze gaat al wat 'door de knien' Vroeger waren het gewoon 2 planken Nagelbijten / Gniffelen Je ziet iig wel dat de spieren goed aan het werk zijn :p
Afbeelding

[14] Toen kwam er een heel mooi paard binnen, Vita’s concentratie was toen even ver te zoeken Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

[15] En als afsluiter een heel fijn beeld, al zeg ik het zelf Haha! Moet wel even oppassen dat ik niet achterover ga hangen!
Afbeelding

Als je nog meer commentaar/opmerkingen hebt, kom maar op Haha!

Ik moet me nog wel even voor haar manen verontschuldigen Ja Ze heeft nu nl een halsdeken op, die heeft haar manen geruineerd Bloos Ik heb er maar voor gekozen om het te laten groeien, nu hangt het tenminste 1 kant op inplaats van een ragebol Clown Maar eigenlijk zit ik er sterk over te denken het gewoon weer (heel kort) af te knippen Nagelbijten / Gniffelen Iemand tips?

Groetjes Simone

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:22

Leuk geschoren! Tong uitsteken
Vind het altijd leuk om een fjord in de sport te zien, veel succes met haar. Het is toch rij-itp dus ik ga mooi geen commentaar geven, heb ik ook niet.
Arme manen, trouwens. Ach gut Start je bij de ponies of bij de paarden?

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:25

Ik vind haar verschrikkelijk geschoren Bloos
Neemt niet weg dat ik het wel een super leuke Fjord vind en wil jullie veel succes wensen in de M1.

belle_boef

Berichten: 10763
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:27

Ziet er leuk uit.

Tip voor de manen, scheer ze af, groeien ze heel mooi terug!

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 23:30

Dankje!
@xxxdonja: 2009 is mijn laatste jaar bij de pony's.
@ silence: Tja het is ook niet mijn smaak, maar wel erg functioneel voor een pony die de hele dag/nacht in de wei loopt Knipoog Dankjewel! Lachen
@ norski: Help nee dat vind ik echt zonde Tong uitsteken Als de deken weer afgaat, knip ik ze ook gewoon weer in een boog hoor Ja kan ik nu ook wel doen, maar dat begint het weer van voor af aan Knipoog

nodi
Berichten: 943
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:31

Wat een verschil met je vorige topic! Ziet er super uit, mooie houding en zit heb je ook Lachen

Naooom

Berichten: 879
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Oldenzaal

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:31

ik vind het er super gaaf uit zien

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:34

leuke fjord zeg en het gaat echt wel goed.
Je bent wel streng voor je zelf haha. Volgens mij loopt hij prima.
Vind het jammer dat je hem niet helemaal hebt geschoren, lijkt voor de wedstrijden een stuk netter.. maar je hebt het echt gedaan voor het praktische denk ik..

Succes in de M1!!

levitrol

Berichten: 2337
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: Roden

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:35

Hee!
Ziet er netjes uit! Gaaf sjabrak Ja

Zwaantje_

Berichten: 1181
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:35

he simone Lachen
leuke foto's ga lekker door zo hoe jullie bezig zijn Ja ik heb geen tips en ook niet over der manen moet snel eens komen kijken bij der Lachen
en grappig geschoren...

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:37

Scheren, ja, niet mooi, maar wel functioneel en daar gaat het om. Ja Ga mijn paard ook zo scheren waarschijnlijk.
Vind het er opzich goed uitzien, alleen je leunt te ver naar achter, je moet wat meer rechterop gaan zitten. Eigenlijk zit je zo constant op 'de rem'. Ja
Verder, goed! Succes verder.

Coentjuh

Berichten: 9864
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:39

Ik vind het wel stoer geschoren eigenlijk Haha! Ziet er wel tof uit!

Het rijden (zowel je houding) als je paardje.. ziet er keurig netjes uit. Is dat trouwens ook het Kieffer Anja hoofdstel of niet? Die heb ik ook. Je keelriem ziet trouwens wel wat strak of zie ik het verkeerd.. Verder netjes hoor, succes!

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:43

Ik vind je paard op ongeveer de helft van de foto's heel lekker sjouwen dus dat gaat volgens mij prima! Denk dat je winst de komende tijd vooral kan zitten in je eigen houding, je hangt hier en daar nogal naar achter (maar is ook wel lastig te zien door je jas) daarmee maak je het je paard wat moeilijker. En je handen kunnen een stuk netter en efficienter daardoor: netjes bij elkaar, handbreedte ertussen maximaal, meer dragen en meer toegeven (zoals je op foto 5 doet) zodat ze nog meer op eigen benen gaat lopen. Maar gaat lekker hoor zo te zien!

Sjolvir

Berichten: 25303
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:47

ROFL Hyper! Gestoord Dat scheerpatroon!!!

(Is wat de meeste hier zeggen, maar ik kan het hebben, de mijne loopt er nog dwazer bij!
Laat ze maar kletsen, functioneel niet chique is altijd nog beter dan functieloos mooi Haha! )

Ziet er verder goed uit. Wat een leukerd heb je toch.
Let wel op dat je niet te ver naar achteren gaat hangen.
Zit nu op het randje.

Wel grappig om te zien dat die van jou achter de loodlijn wel eens wil.
Zo gek krijg je de mijne niet zomaar.

Zonder handschoenen, brrrrrrrr, koud.
Beetje op je handen letten, staat chiquer als ze iets dichter bij elkaar zijn
en hier en daar fractie gedragener(ter compensatie van het scheerpatroon Slapen )
Dan loopt ze ook lekkerder.

p.s. vanaf het M krijg je toch geen punten meer voor hoe je eruit ziet,
als scheer je hem met blokjes.
En dat met die manenboog, tja, dekens, niets aan te doen.
Wordt vanzelf weer zomer.
Komt vanzelf goed met jullie in het M.

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 23:52

Zohee, snelle reacties! Dankjewel! Lachen

@Thommie: ja ik kan soms nogal perfectionistisch zijn Bloos
@kim: Ja die had je zeker nog niet gezien he Tong uitsteken
@joscaa: Ja klopt Ja ik weet precies waarom ik het doe, maar nog is afleren niet zo makkelijk
@Coentje: dankjewel! Nee is de HB Turijn Knipoog Ik zat ook al naar mijn keelriem te kijken, hij zit op hetzelfde gaatje als anders, maar normal hangt hij wat meer? Zal er de volgende keer even op letten!
@Stefje: dankje! Dat is precies waar we aan werken Ja
@Sjolvir: Haha, dankjewel! Klopt helemaal hoor! Ja

_likepink_
Berichten: 4820
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:00

Haha leuke fjord! Knipoog
Ziet er netjes uit en idd af en toe wat minder achter hangen,maar voor de rest ziet t er super uit Haha!
En ze is bij[asselijk geshcoren voor het dekje Huilen van het lachen

Maar keek net en de bak kwam me erg bekent voor,en toen ik zag waar je woonde weet ik het zeker dat ik de bak ken Tong uitsteken woon in de buurt van Roden en maak daar wel s foto's.
Volgens mij heb ik je ook een keer op wedstrijd gezien,en dta ik daar nog wat foto's van heb maarja ik kijk wel Lachen

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 00:02

Dankje! Haha ja he Tong uitsteken
Ja marum ken ik wel Ja Oeh foto's Haha! welke wedstrijd?

_likepink_
Berichten: 4820
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:04

Haha het eerst wat me opviel.
Ik weet niet precies welke maar volgens mij was het zomers ergens in Friesland.Weet alleen nog dat het paard Vjeta of Vieta hete en de ruiter simone.
Maar zal even in de oude doos kijken of ik die nog heb Lachen

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:04

Ik vind jullie een verschikkelijke LEUKE combinatie haha,
Weet niet jullie samen hebben wat, vind echt dat je een leuke fjrod heb leuk koppie!
Het ziet er goed uit, en die middendraf vind ik er best goed uitzien hoor Knipoog
Niet zo heel erg streng voor jezelf hoor Lachen

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 00:11

@likepink: Marum, onee dat is geen friesland? kan me verder niet echt herrinneren dat ik ergens in frieland heb gereden deze zomer? Oke dankje!
@sanniej: Dankje! Haha! Dat hoor ik wel vaker: we 'hebben wat' Nagelbijten / Gniffelen Ze heeft idd een geweldig koppie Lovers

Yinka

Berichten: 2982
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:24

Je hebt haar lekker aan het lopen Ja heb niet echt tips.

Marcella

Berichten: 36861
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:57

Commentaar is al gegeven. Knipoog

Maar mooie foto's hoor en toppie scheermodel die in een even gek model geschoren heeft. OK dan! ROFL Haha!

_Irene11_

Berichten: 2160
Geregistreerd: 16-09-07

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:44

Vita is echt een leuke fjord! *LOL*
Probeer wat minder ver achterover te zitten.

Mayaki
Berichten: 656
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: --

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:03

Wat een leuke fjord. Ziet er netjes uit. Je hebt zelf een erg nette houding!

Dit is in Roden of niet?

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Vita weer eens @ work (Fjord, M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:58

Ziet er netjes uit Simone Ja

Ik vind dat jullie echt superhard vooruit gaan. Echt een fijne combinatie om les te geven Lachen Je houding is heel netjes, maar soms ga je inderdaad te veel achterover zitten.
In je eigen commentaar lees ik mezelf terug Bloos . Zie wel dat je steeds vriendelijker in je hand word en Vita daardoor fijner achter door gaat treden. Het gaat wel goed komen met jullie in de M1.

Ga zo door! OK dan!