Eerste keer op Gieske (Haflinger x Fries)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara21
Berichten: 2666
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:51

Om te beginnen: wat een ontzettend leuk paardje heb je zeg..

Maar dan de rest:

Ik ben het met een hoop mensen hier wel eens..
Goed cap en schoenen zijn eigen keus maar OH zo dom..
En je borsttuig lijkt inderdaad wel eerug strak te zitten..

Voor de rest veel plezier met deze knappe knol en wees er zuinig op!!!! ;)

Bijinn

Berichten: 1796
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:56

Inderdaad een mooi paardje!!
Naast eerder genoemde opmerkingen; probeer het paard minder in z'n mond te trekken bij het opstijgen ;) Tip: trek je op aan de voorboom van het zadel met de teugels iets langer in je handen.

Nimmy

Berichten: 3952
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:57

bo0tjeee schreef:
Probeer ze is wat dichter bij de schoft van Gieske te houden, dan kan je nog iets steunen en heb je een beter evenwicht, (mijn mening hoor!;))


Je moet je evenwicht juist in je romp hebben en niet op je handen steunen, als je op je handen steunt heb je geen onafhankelijke zit.

iertje2valen

Berichten: 316
Geregistreerd: 14-03-07
Woonplaats: 't Harde

Re: Eerste keer op Gieske (Haflinger x Fries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:03

Leuk diertje heb je. Mooi combo haflinger x fries.

Maar ik ben het met de rest eens, niet bepaald verantwoordelijk als dit echt de eerste x is dat er iemand opzit!

Crash

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-11-08
Woonplaats: Zoersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 10:14

mizzet schreef:
dees_daan schreef:
mooie foto's Gieske is leuk :j
misschien is het wel handig om een cap op te doen, en chaps en schoenen met een hak aan te doen? :)


Er staat in de openingspost dat cap eigen keuze was, en dat ze er geen commentaar op hoefde!

Ik vind het echt een super leuk beestje! Als je naar de hoofd-hals houding kijkt, lijkt t meer die van de haflinger of niet? Wat voor karakter heeft ie? Ben wel benieuwd! :o

Rijden ziet er lekker ontspannen uit! ;)


Gieske heeft niet het karakte van een haf en eigenlijk ook niet van een fries, we denken dat er ook wat arabisch bloed in zit. Ze is namelijk erg heet :)

Crash

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-11-08
Woonplaats: Zoersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 10:16

aerdenhout1 schreef:
Goed dan, geen commentaar op een cap of je schoenen, maar de eerste keer opstijgen zonder een beetje tegen gewicht? De eerste keer erop zonder iemand naast je, om het over je eigen houding( okee jong paard zit je niet zo heel netjes op) maar niet te hebben. Je hebt heel veel geluk dat het paard zo braaf is.
Ik zou dat toch heel anders aanpakken als ik of iemand anders de eerste keer op de rug van een paard ging zitten.
Wel een heel leuk paard, dus wees er zuinig op!


Heb het blijkbaar wat verkeerd geformuleerd, de eerste keer LOS er op ... Hebben al een maand gehangen, op en af gestapt, aan de longe stappen ... ;)

Crash

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-11-08
Woonplaats: Zoersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 10:18

A_mieke schreef:
Leuk paard hoor. Fijn ook dat ze zo braaf is.
Ik vind alleen je zadel erg ver naar voren liggen.Het laat de schouders niet vrij. Verder wil je je adviseren jezelf aan te leren via een krukje op te stappen. je zadel trekt enorm naar één kant als je opstijgt. een nieuw begin is een mooi moment voor nieuwe gewoonten.

succes met je paardje



In het begin probeerde ik op te stappen via een stoel maar dat vind ze geweldg eng.
De staleigenaar gaat wel een opsteigblok metsen, misschien dat ze dat minder eng vind

Crash

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-11-08
Woonplaats: Zoersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 10:20

_Zsazsa_ schreef:
Ik snap het niet helemaal, was hij wel gewoon al ingereden en zit jij er voor de eerste keer op. Of was hij niet ingereden en ga je dr voor de eerste keer op.

Ik hoop niet het laatste want als dat zo is, ben je echt heeeeel fout bezig!!
Geen tegendruk met opstappen, niemand die je begeleid met aanstappen de eerste keer, geen touw om de hals. Ik zwijg over je Cap en Schoenen. Dat vind ik helemaal niet kunnen. Als je door de beugel schiet, en blijft hangen is je paard voor de rest van zn leven verpest. Meteen een eerste slechte ervaring. Erg egoistische actie dus.

Mocht het zo zijn dat jij voor de eerste keer erop zit, terwijl hij wel ingereden is. Denk dan om je houding. Benen en Armen. Je zit namelijk alsof je erg weinig balans hebt!

Verder een ontzettend prachtige kruising!


Zoals ik hiervoor ook al zei, we zijn al een aantal maanden bezig met haar, we hebben in het begin uiteraard eerst opgestapt met tegendruk, stappen aan de hand, longe, ... Dit was de eerste keer dat we LOS gingen ;)

Mariska_28

Berichten: 10524
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:22

Crash schreef:
A_mieke schreef:
Leuk paard hoor. Fijn ook dat ze zo braaf is.
Ik vind alleen je zadel erg ver naar voren liggen.Het laat de schouders niet vrij. Verder wil je je adviseren jezelf aan te leren via een krukje op te stappen. je zadel trekt enorm naar één kant als je opstijgt. een nieuw begin is een mooi moment voor nieuwe gewoonten.

succes met je paardje



In het begin probeerde ik op te stappen via een stoel maar dat vind ze geweldg eng.
De staleigenaar gaat wel een opsteigblok metsen, misschien dat ze dat minder eng vind

Ze hebben bij o.a. de IKEA hele handige keukentrapjes. Is echt een behoud van de rug van je paard.
Mooi diertje hoor!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:37

Wauw wat gaaf dit deze haflinger x fries lijkt erg veel op de onze deze hebben we net 1 maand geleden in moeten laten slapen

Crash

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-11-08
Woonplaats: Zoersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 10:38

Jose22 schreef:
Inderdaad een mooi paardje!!
Naast eerder genoemde opmerkingen; probeer het paard minder in z'n mond te trekken bij het opstijgen ;) Tip: trek je op aan de voorboom van het zadel met de teugels iets langer in je handen.


De teugels zijn daar eigenlijk vrij los, ik trek me ook op aan de boom van het zadel.
Gieske opent haar mond gemakkelijk, dit komt niet door trekken want los aan de
longe doet ze het ook ... ;)

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:47

Kijk dit is onze fries x haflinger

Afbeelding

Afbeelding

Crash

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-11-08
Woonplaats: Zoersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 11:58

Bedankt voor alle leuke (en minder leuke :Y) ) reacties,
Wil nog even zeggen dat ik tussen het borsttuig echt nog genoeg plaats heb ;)

Eelco

Berichten: 236
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:26

wow gaaf paardje!
Hoezo geen karakter van een fries of haflinger. :P
Eigenlijk zijn het allemaal arabieren of volbloeden in vermomming ssssshhhhht niet verklappen hoor _O-
Ik heb ook zo'n racevolbloed in vermomming :D

kimmie261

Berichten: 19229
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:42

wat een gave kruising zeg!

hier staat nu ook een haflinger om gedekt te worden door mijn friese hengst,nou als er zulke mooie veulens uit komen... :9

geweldig!

wees er maar zuinig op :j

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:12

Haf X Fries :+:
Ik heb ook een kruising met een Fries van m'n Haflinger gehad.
Ontzettend mooie kruising, maar verschrikkelijk sterk!
Leuk beestje!

Crash

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-11-08
Woonplaats: Zoersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:19

Bedankt alledrie :D

@ SunnyJazz: Je kent me wel, ik ben de vorige eigenaar van Mambo de haflinger ;)

Afbeelding

Lieszje
Berichten: 7186
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:21

wat een leuk paardje!

Benthe

Berichten: 1588
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:22

Ontzettend leuk paardje, goed gelukte kruizing kun je wel zeggen.
Maar voor de eerste keer los vind ik dit echt ontzettend onverantwoord. Zonder cap en fatsoenlijke schoenen op een nog niet eens goed ingereden paard.. Doe je dit voor de eerste keer of heb je dit vaker gedaan? Ik hoop voor jou en je paard dat je weet waar je mee bezig bent.
Waarom draagt ze het borsttuig als ik vragen mag?


edit: typefoutje

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Eerste keer op Gieske (Haflinger x Fries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:27

Wat een super gave kruising zeg :D super gaaf!

emma525

Berichten: 2517
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Eerste keer op Gieske (Haflinger x Fries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:44

Hey, leuk paardje.
cap enzo vaak genoeg gezegt.
ik zou zelf de teugels ietje korter pakken en je hebt ook een beetje last van pianohandjes.
verder is al het commentaar al gegeven.

Succes verder

Binky_Zephyr

Berichten: 3504
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 00:15

wat een lekker ding :D

alleen is je dekje wat te groot .. of ligt het aan mij :oo

Zaina

Berichten: 3448
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:31

Crash schreef:
Gieske heeft niet het karakte van een haf en eigenlijk ook niet van een fries, we denken dat er ook wat arabisch bloed in zit. Ze is namelijk erg heet :)


Ik heb anders ook 2 pittige haflingers hoor.. en daar zit niks arabisch in ;)

Crash

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-11-08
Woonplaats: Zoersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 09:57

@ Lieszje: Bedankt :D
@ Mrln90: Cap en schoenen ... Ik rijd al jaren zonder cap, denk zelfs niet dat ik er ooit al een heb op gehad, ik rijd al zo'n 18 Jaar paard en heb al veel meegemaakt, ik weet gewoon hoe ik juist moet vallen, heb nog nooit iets aan mijn hoofd gehad, ja, een kee met het bandageren toen het paard naar een vlieg trapte onder haar buik ... voor de rest nog nooit. Schoenen ... mijn laarzen zijn stuk en met de crisis geen geld om nieuwe te kopen, als ik er geen heb kan ik ze dus moeilijk aan doen :+ , heb ook al zo'n 100 paarden zadelmak gemaakt, als het er niet meer zijn dus ik weet waar ik mee bezig ben ;) Ook ken ik mijn paard vanbinnen en vanbuiten en dus weet ik dat er geen kwaad in zit. Pianohandjes ... moet ik aan werken, maar ik kom dan ook og niet in haar mond. En het borsttuig was puur voor de show }:0
@ Nonawen: Bedankt
@ Emma525: Bedankt, zoals hierboven weet ik dat ik aan mijn hnden moet werken, teugels neem ik net niet korter omdat ik haar niet in de mond wil komen.
@ Damariis: Liever een te groot dekje dan een te klein he :+

Flowq

Berichten: 2800
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:53

_Zsazsa_ schreef:
Ik snap het niet helemaal, was hij wel gewoon al ingereden en zit jij er voor de eerste keer op. Of was hij niet ingereden en ga je dr voor de eerste keer op.

Ik hoop niet het laatste want als dat zo is, ben je echt heeeeel fout bezig!!
Geen tegendruk met opstappen, niemand die je begeleid met aanstappen de eerste keer, geen touw om de hals. Ik zwijg over je Cap en Schoenen. Dat vind ik helemaal niet kunnen. Als je door de beugel schiet, en blijft hangen is je paard voor de rest van zn leven verpest. Meteen een eerste slechte ervaring. Erg egoistische actie dus.

Mocht het zo zijn dat jij voor de eerste keer erop zit, terwijl hij wel ingereden is. Denk dan om je houding. Benen en Armen. Je zit namelijk alsof je erg weinig balans hebt!

Verder een ontzettend prachtige kruising!


Helemaal mee eens, ik vind het er helemaal niet rustig uitzien, wat ik eigelijk wel het BELANGRIJKSTE vind bij jonge paarden, werk eerst aan je eigen houding, ga dan op een jong paard zitten.
Je moet heel erg aan de houding van je handen letten, geen wonder dat je paard op foto 6 er niks van snapt.

Maar wel pracht beestje.