Mijn mooie Umay lekker aan het werk(M2)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Mijn mooie Umay lekker aan het werk(M2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 21:16

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie in dit topic komen kijken!

Umay is een bijna 8 jarige ruin van Farrington. We zijn nu 1 keer M2 gestart, maar helaas geen winst. Waarom niet? Nou omdat dat bij ons de gouden standaard is, ons debuut rijden we nooit winst :D

We hebben veel meegemaakt samen en moesten we van ver komen, maar desalniettemin hebben we erg veel lol ;)

We werken nu voornamelijk aan het loslaten en ontspannen, zonder dat het sukkelig wordt :Y)

Hier de foto's van mijn knappe vent(geen foto's van het losrijden):

Even mooi maken voor de fotograaf:
Afbeelding

James zet u alvast het voer klaar voor Umpie?
Afbeelding

Relaxed galopje, nog wat ronder ingesteld:
Afbeelding

idem:
Afbeelding

Wat verruimen in draf:
Afbeelding

Sluiten in draf:
Afbeelding

Drafje:
Afbeelding

Meer opgepakt:
Afbeelding

En weer lucht:
Afbeelding

En weer oppakken:
Afbeelding

Afbeelding

Poging travers, alleen was de fotograaf wel erg eng :=
Afbeelding

Scherpe schouderbinnen, bewust op 4 sporen:
Afbeelding

Achterwaarts:
Afbeelding

Poehee Klaar!!!
Afbeelding


Groetjes,
Umay en Aylin

paardpaardje
Berichten: 12
Geregistreerd: 26-04-09

Re: Mijn mooie Umay lekker aan het werk(M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:26

Zooo.. dat ziet er gezellig uit :D
Volgens mij hebben jullie veel lol samen!
En wat een bonk van een paard! Zit hij echt zo heerlijk als dat het eruit ziet?
Keep up the good work ;)

appelxkiwi

Berichten: 197
Geregistreerd: 10-06-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:27

Wat een super leuk beestje. :D
Leuke combo zijn jullie. [a]

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Re: Mijn mooie Umay lekker aan het werk(M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:36

Wat zijn jullie leuk samen!!! Erg mooi paard. Probeer bij die ene foto dat je iets meer sluit in de draf de achterhand er wel bij te houde. De ah is er aardig bij hoor, maar net niet genoeg vind ik. En de travers, oefen dat eerst vanuit een volte. Druk de achterhand naar binnen, maar hou hem wel gebogen om je binnenbeen, dus de juiste stelling. Vanuit deze volte kun je trouwens ook de keertwendingen goed oefenen, op dezelfde manier!

Als je hem hebt opgepalt vind ik net alsof hij in de bovenlijn nog niet helemaal los is. Sorry als het wel zo voelt, maar zo oogt het niet. En vooral bij de SB lijkt ie een beetje zeurderig op je hand. Denk dat dit komt omdat je hem zo ontzettend scheef zet. Wat je misschien ook kunt doen is een volte inrijden en dan de achterhand naar buiten plaatsen met je binnenbeen. Ik neem aan dat je hem zo schuin zet omdat hij niet voldoende reageert? Zet die achterhand naar buiten op de volte. Rij vervolgens gewoon de hoek door en als je dan de lange zijde oprijdt net doen alsof je van hand gaat veranderen, dus dat de schouder echt van de hoefslag is. En dan goed met je binnenbeen opkomen dat het tempo niet verloren gaat en van voren lekker makkelijk houden. Op de SB foto is de achterhand te ver van de hoefslag. Achterhand op de hoefslag, schouder naar binnen.

Maar jullie komen er zeker wel :j Volgens mij zittie ook heerlijk :D

Succes!

Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 21:40

Bedankt voor de reacties! Zeurderig is ie zeker niet en ik zet hem juist zo schuin, zodat hij niet kon schrikken van de fotograaf ;)
Idem met travers, vooral op deze kant gaat dat prima, maar niet als er een enge fotograaf op de grond zit.

Misschien is hij nog niet helemaal geweldig los in de bovenlijn, maar voor mijn gevoel wel voldoende, anders zou ik ook alle kanten op stuiteren.

Leuk dat jullie zeggen dat hij fijn zit. Dat betekent dat we het goed doen, hij zit namelijk best lastig ;)

Wegbenik

Berichten: 594
Geregistreerd: 06-04-09
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:42

Ziet er echt super netjes uit. Wat een leuke combie zijn jullie!Was jij vandaag ook niet bij de clinic van Lammert Haanstra op wennekers??

Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Re: Mijn mooie Umay lekker aan het werk(M2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 21:43

Haha, ja klopt! Was trouwens erg leerzaam vandaag!

paardpaardje
Berichten: 12
Geregistreerd: 26-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:43

Haha meen je dat?
Het lijkt echt zo'n paard waarop je uren zou willen doorzitten...
Heb je dat inderdaad goed weten te verbergen ;)
Die foto van travers is inderdaad erg leuk.. Echt zo van: ik loop wel met mijn kont naar binnen maar moet toch echt die fotograaf daar even in de gaten houden!

Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 21:45

Nope hij zit erg lastig als hij niet helemaal loslaat. Ik kon een jaar geleden helemaal niet doorzitten op hem :=
Gaat nu steeds beter, maar ik heb erg aan mijn zit moeten werken. Hij is namelijk heel sensibel en bij een verkeerde beweging staat ie weer strak.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 23:12

Hij is errug mooi!!!! :D

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 07:52

Ten eerste heb je een mooi paard, jullie zijn een leuke combi :j

Maar ben t wel eens met het commentaar van Ashley__. Het ziet er idd naar uit dat hij in de kaak/bovenlijn niet los wil laten. En op de foto's waarop dat zo lijkt ziet jouw handhouding er ook onrustig uit. Ik zou proberen je handen tijdens het oprichten meer op 1 plek te houden en m iets ronder te houden zodat hij echt los laat.
Verder snap ik he nut niet van die SB op 4 sporen, er is totaal geen lengtebuiging te vinden en datgene waar de oefening voor bedoeld is wordt hij niet voor gebruikt (namelijk het binnenachterbeen onder de massa brengen). Ik zet mijn pony idd ook wel eens wat scherper in de SB, en dat is ook prima, maar dit is eigenlijk gewoon schuin weglopen over de schouder.

Succes met m verder! :)

Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 08:20

Bedankt voor je reactie.

Wat bedoel je met onrustige handhouding? Want volgens mij heb ik ze namelijk netjes stil. Ik wil graag aan dingen werken, maar ik zie het nu echt niet. Misschien kan je het beter aan mij uitleggen zodat ik er mee aan de slag kan?

Zoals al eerder beschreven heeft die SB zo ook idd geen nut, maar anders sprong hij weg, dus heb ik de SB zo ingezet, wilde het toch even op de foto. Ik rij ze op wedstrijd altijd voor een 7 of 8 dus we weten heel goed hoe het moet hoor ;)

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:24

Ik vind je handhouding ook erg onrustig ogen. Je hebt je handen niet stabiel op één plaats.
Op veel verschillende foto´s zie ik ook veel verschillende handhoudingen. Op sommige foto´s vind ik het zelfs erop lijken dat je aan de teugels hangt. Maar dat kan vertekenen door de foto.

Verder vind ik het wel een leuk paard en jullie zijn een leuke combi. ;)

_Claire

Berichten: 1360
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:25

Hee Aylin!
Hoe gaat het met Umay, Roos en Dubio? Umay toont op deze foto's wel heel groot trouwens :) Woon je trouwens al in Uithoorn?

Groetjes,
Claire

Marleen74

Berichten: 1224
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:29

UMAY!!!Mooi paard(je) heb jij onder je kont.Het ziet er heel relaxed uit.En voor die glimlach zou je al een winstpunt moeten krijgen.Het is te zien dat jullie lol hebben.
Veel succes en vooral plezier samen.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Mijn mooie Umay lekker aan het werk(M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:33

hij ziet er imposant uit...ook in zijn bewegingen....er valt vast veel meer uit te halen in de toekomst!
succes verder!

Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 08:39

Silence schreef:
Ik vind je handhouding ook erg onrustig ogen. Je hebt je handen niet stabiel op één plaats.
Op veel verschillende foto´s zie ik ook veel verschillende handhoudingen. Op sommige foto´s vind ik het zelfs erop lijken dat je aan de teugels hangt. Maar dat kan vertekenen door de foto.

Verder vind ik het wel een leuk paard en jullie zijn een leuke combi. ;)



Dank je wel, maar dan zie ik nog niet de onrust. Verschillende handhoudingen ok, zie ik ook, maar dat doe ik bewust, wat lager om hem ronder te maken, wat hoger in de oprichting.
Ik kan me voorstellen dat het lijkt alsof ik hang, je bedoeld vast de draffoto's??? Ik zit soms nog erg achterover, omdat ik hem anders, voor mijn gevoel, niet goed kan uitzitten, ga stuiteren en hem dan stoor. Maar misschien stoor ik hem juist wel met het achterover zitten :Y)

Roquen

Berichten: 1605
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Mijn mooie Umay lekker aan het werk(M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:40

Ik heb het idee dat je heel erg streng bent met je binnenhand. Op de meeste foto's lijkt jou binnenhand dichter bij jou lichaam te staan.

Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 09:43

Ah ja, dat zag ik idd ook. toch staat er wel meer druk op mijn buitenteugel, maar ik draai te veel mee met mijn bovenlichaam heb ik het idee. Nu ik het zo bekijk staat mijn buitenschouder ook meer naar voren. Heel erg streng vind ik wat overdreven eerlijk gezegd.

The_Stig
Berichten: 887
Geregistreerd: 29-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:44

Als ik de foto's bekijk krijg ik het idee dat je behoorlijk wat gewicht in je handen hebt. Probeer hem nog wat meer met benen en op zit te rijden zodat hij lekker los wordt voor.

Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Re: Mijn mooie Umay lekker aan het werk(M2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 09:47

Zo voelt het niet en je kan nou niet zeggen dat ik een sterke beer ben haha ;-) Maar goed het beeld is misschien zo en dat komt dan toch uit niet 100% ontspanning.

The_Stig
Berichten: 887
Geregistreerd: 29-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:53

Umpiedumpie schreef:
Zo voelt het niet en je kan nou niet zeggen dat ik een sterke beer ben haha ;-) Maar goed het beeld is misschien zo en dat komt dan toch uit niet 100% ontspanning.


Je hoeft ook niet sterk te zijn om met harde hand te rijden. Het viel mij vooral op aan de foto "Drafje:" daar opent hij zijn mond terwijl jouw binnenhand vrij streng inwerkt. Misschien heb je niet heel veel gewicht in handen maar het ziet er wat "strak" uit aan de voorkant. Ik bedoel het ook alleen maar als tip, wat je ermee gaat doen moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Re: Mijn mooie Umay lekker aan het werk(M2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 10:00

Fijn dat je de foto er even bij aangeeft. Daar ontspant hij idd niet in zijn kaak waardoor het er strak uitziet. Maar je kan veel van mijn rijden zeggen maar niet dat ik met een harde hand rij.
Ik draai te veel naar binnen toe, om even lief te lachen naar de fotograaf, en stoor hem daar dus in zijn mond. Het geheel toont dan meteen strak. Ook zit ik hier te veel naar achteren.

Bij te veel druk komt hij namelijk meteen omhoog (en terecht, hoeft ie niet te pikken)

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Mijn mooie Umay lekker aan het werk(M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:49

Iedereen bedoelt het goed hoor, je hoeft niet overal tegen in te gaan :P

Ik ben het met de rest eens, dan maar geen schouderbinnenwaarts op de foto, als dit de enige manier is waarop hij op dat moment eruit kwam. Dit geeft een heel vertekend beeld... Wel een leuk paard zeg :D Wat oogt hij groot :D

Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 15:11

Ik ga niet overal tegen in en ik waardeer dat men er kritisch naar kijkt. Ik geef toch toe dat ik hem stoor?
Maar het wil niet zeggen dat ik het dan maar met iedereen eens moet zijn toch, want dat ben ik niet.

Bedankt voor jouw reactie anyway ;) Heb er wel wat aan, dan maar geen SB voor de foto inderdaad, want nu denken jullie straks nog dat we dat niet kunnen hihi :P Grrr misschien is nog een schriktraining wel wat voor ons :D

ff off topic, maar PSM, ik ben fan van jouw knollie *D