Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 22:25

Hallo Bokkers,

Daar zijn we weer :D
Afgelopen zondag was onze laatste selectie voor de Limburgse Kampioenschappen. Ik had een mooie starttijd en ik kon me lekker voorbereiden. Het weer hielp voor de tweede x niet echt mee maar ondanks dat was het een zeer geslaagd concours.
Ravi was met longeren rustig maar eenmaal derop was ze ontzettend gek en stond ze weer in no-time op der achterbenen. Heb gelukkig met inrijden haar heetheid meer onder controle, dankzij Sanne :) , door eerst te galloperen, goed over de rug en gas te geven. Na een paar flinke bokkesprongen en sprintjes voel je na 5 minuten te spanning wegglijden. Inrijden ging super, lekker ontspannen en mooi actief van achteren en ging dan ook met een tevreden gevoel de ring in. Maar helaas na 2 rondjes verharde ze in steen, werd ze stressig en zette ze zich op een lopen. Het was weer een bonk stress en ik kon er niets meer mee, het fijne gevoel was 'foetsie'. :n
Wat was ik aan het balen zeg.... := Nu moest ik maar de proef letterlijk zien rond te sturen. Ik kwam met een raar gevoel de ring uit, ik snapte er niets van, maar heb me der uit eindelijk bij neergelegd. Heb haar afgezadeld en rustig op de punten gewacht. Had zelf nooit hoger dan 190 geschat, maar wat bleek... Ik had gewonnen met 198 punten en de 2e proef was ik 2e met 197 :oo :oo := Ik was echt verbaasd! Er stondens veel 8's op me protocol maar ook zo 5'en, dus dat compenseert.

Alle winnaars/winnaressen van alle klasses mogen meedoen aan de Bocholtz Trofee Cup die in de avond verliep. Dit houdt in dat alle winnaars van alle klasses tegen elkaar moeten, van B t/m Z2. Ik had samen met Sanne besloten om mee te doen; ik mocht op sjiek zand rijden. :D Was een ontzettend gafe ervaring! Ravi liep weer super, maar nu niet alleen met losrijden maar ook in de ring en had een foutloze en correctie proef neergezet. Er mocht wat meer 'extra' erbij zitten, maar het ging er mij om dat ze zich gewoon rustig bleef onder de proef. Deze proef resulteerde met 203 en 202 punten, wat een totaalscore maakte van bijna 67,6%!!! Een algemene 3e plek :D
Wat was ik trots op Ravi en als ik haar zie showen tijdens de prijsuitreiking kan ik alleen maar glimlachen :D Het was een lang maar een absoluut leerzaam en super zondag! :j

De foto's zijn helaas alleen van mijn selectie proeven gemaakt, dus niet van mijn competitie!

Enjoy :)
Gr,
Sas

1. We beginnen met de meeste komische foto :))
Deze ondestaande foto is gemaakt terwijl ze zo heet was; Ik moest haar zo tegen houden zodat ze niet het hele veld zou onder scheuren. Onze gezichtsuitdrukking speelt boekdelen :')
Afbeelding

2. Hier wordt het beter...
Afbeelding

3.
Afbeelding

En toen begon ze zich te ontspannen en te sjouwen; dit resulteerde in prachtige plaatjes :+:

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Opperste Concentratie :+
Afbeelding

10. :+: :~ WAUWIE :~ :+:
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Sta-moment :+
Afbeelding

13. En een afsluiter van ons samen :+:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SaskiaKur op 16-06-09 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:28

Hartstikke mooie foto's, volgens mij had ik ze ook bijna allemaal al gezien :D
Gefeliciteerd met je punten & prijzen. Ravi loopt er fijn aan en jij zit netter dan op je laatste foto's! ;)
Keep up the good work.

Chantal511

Berichten: 882
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: 't Veld

Re: Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:30

Wauw wat een gaaf paard heb je! :D
Ziet er goed uit hoor, probeer je onderbenen alleen aan te sluiten. En niet zo naar beneden te kijken!
Succes verder!

zelito

Berichten: 374
Geregistreerd: 24-12-05

Re: Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:39

Sasss, jij en die super Ravi, dat is gewoon WAUW!

Echt geweldig hoe cool jij eronder blijft terwijl ze als een stuiterende en stijgerende bom het losrijterrein op komt en toen ze vervolgens eens flink voorwaarts galopeerde:D
Jullie zijn een prachtige combi en ik ben faaannnnnn, haha:D
Volgende keer als het eens mooier weer is, ga ik weer mee, want voor de foto's vond ik het toch wel minder..

primagirl
Berichten: 553
Geregistreerd: 22-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:59

Ziet er weer heel goed uit Sas, je hebt Ravi er heel fijn aanstaan! :9

Foto's geven een lekker ontspannen en gecontroleerd beeld! +:)+ op de eerste foto na dan..! :+
Je bent ook weer beter gaan zitten in vergelijking met je vorige topic!
Ga zo door, jullie zijn echt op de goede weg! *\o/*

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:05

Ravi en Saskiafan meld zich O:)
Ziet er goed uit joh! Foto 10 is inderdaad WAUW! Ga zo door, want jullie doen t top :)

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:08

Ziet er super uit! Wat een prachtig paard heb je zeg! Oortjes is oplettendheid naar jou? Euhm en gezien ik een leek ben met euh... wedstrijden etc. Houd dit nu dan in dat je door bent? :+ ofzoiets?

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 07:40

Dankjewel voor de superleuke reacties! :o

@Maartje; Je moet minimaal 3 selecties hebben meegereden om deel te mogen nemen aan het LK die 16 Augustus wordt gehouden te Horst. Dit was de laatste maar heb zelf meegedaan aan 4 selecties. 10 beste van de kring (meen ik) mogen door naar het LK! :) Hopeijk is het een beetje duidelijk!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Re: Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:47

Ziet er weer super uit. Heel erg veel succes op de Limburgse Kampioenschappen. Misschien kan ik dan wel komen kijken, aangezien Horst niet zover weg is en de Brabantse Kampioenschappen volgens mij een week later zijn.

Charlottte

Berichten: 2653
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Simpelveld

Re: Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:49

Daar zijn jullie dan weer :)

Heb het met het losrijden ook al gezegd, het ziet er weer fijn uit !! :j

Zeker in de finale, pluim op de hoed voor jou, je hebt daar echt risico's durven nemen !

Komt 100000000% goed hierzo met jullie ! :D

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:49

Hey dat is een leuk paard en je stelt hem zeer netjes voor.

Enkel zelf wel trotser zitten e :-), kin omhoog en beetje pianohandjes en vooral niet je been afsteken.

Veel succes

PS heb zelf ook vaak van die hele bizarre inrijmomenten, maar vaak zijn dat toch paarden die wanneer ze er moeten staan er ook daadwerkelijk staan.

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 07:51

@Jeannette: Dat zou wel heel erg gezellig zijn als je komt kijken, leuk! :j Let me know!
@Bulck: Ravi staat hier echt prachtig op de foto's maar inderdaad ik val soms weg met mijn houding. Probeer er iederre keer aan te werken. Verplicht me zelf ook iedere week minstens 1x de beugels uit te doen. :j

belbellie
Berichten: 90
Geregistreerd: 04-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:45

echt een prachtig paard!! en wat een mooie combinatie zijn jullie.
jullie komen er wel! let er wel op dat je je handen rechtop blijft houden, ze neigen een beetje plat te gaan staan.
heel veel succes verder!

Mim11
Berichten: 347
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:40

Het ziet er weer geweldig uit. Ik lees vaker je verhalen, maar wat me dan opvalt, is dat je altijd vrij negatief/onzeker bent over je proeven en vervolgens wel torenhoge punten rijdt.

Waarschijnlijk komt dat niet omdat de jury naar een ander paard heeft gekeken, maar omdat je te weinig vertrouwen in jezelf én dus ook in je paard hebt. Het is maar een idee, maar misschien kun je hier aan werken, dan krijg je vanzelf ook (nog) meer plezier met je prachtpaard!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:11

Ik vind je die merrie steeds beter voor elkaar krijgen. Beeld wordt meer bergop en ontspannen (ondanks de spanning waarvan jij aangeeft dat die er was). Terechte punten als ik dit zo zie. Alleen... is jouw sjabrakje nou zo klein, of je bontje zo giga groot? :D

Draflinger

Berichten: 2425
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Malden

Re: Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:20

ziet er super uit en lekker onstpannen :) je hebt hem al lekker aan het lopen :) Gefeliciteerd met je mooie punten!

hoe oud is hij?

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:20

Mimpje schreef:
Het ziet er weer geweldig uit. Ik lees vaker je verhalen, maar wat me dan opvalt, is dat je altijd vrij negatief/onzeker bent over je proeven en vervolgens wel torenhoge punten rijdt.

Waarschijnlijk komt dat niet omdat de jury naar een ander paard heeft gekeken, maar omdat je te weinig vertrouwen in jezelf én dus ook in je paard hebt. Het is maar een idee, maar misschien kun je hier aan werken, dan krijg je vanzelf ook (nog) meer plezier met je prachtpaard!


Persoonlijk denk ik dat Saskia de lat gewoon (erg) hoog legt. Ik herken mezelf er precies in, zo loop ik ook altijd :D wat niet wil zeggen dat ik niet tevreden ben, maar ik kijk ook altijd verder: wat kan er nóg beter?

Oh en Vvalar... ik denk dat het haar bontje is. Sas en ik hebben hetzelfde dekje (zelfde sponsor ;) ) en bij mij ziet het er zo uit: http://img150.imageshack.us/img150/2188/imgp1763.jpg

:')

jannekespr
Berichten: 490
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:32

Super mooie foto's zeg! Jullie zijn een mooie combinatie! En een prachtige frontriem natuurlijk...

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:58

Onwijs gave foto's!
Wat is Ravi toch een onwijs gaaf dier zeg, wauw. :~ Helemaal super!

_Irene11_

Berichten: 2160
Geregistreerd: 16-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:12

Het ziet er onwijs goed uit! :j
Wat een onwijs gaaf beest heb je zeg :D
Haha die eerste foto.

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:13

Wauw dat ziet er super goed uit! Volgens mij heb je Ravi weer heerlijk aan het werk :D
Knapperd hoor....die Ravi :9

Gefeliciteerd!

Sjurlieee

Berichten: 148
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:14

Beste bokkers!

Het is inderdaad een heerlijke combi om te fotograferen en ook de omgeving in Bocholtz is prachtig. Helaas werkte alleen het weer niet mee en was ik na het fotograferen van de proef een verzopen kat. Ook het retoucheren van alle regendruppels achteraf was onbegonnen werk.


Groet,

Shirley
Laatst bijgewerkt door Berdien op 21-06-09 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spam uit bericht gehaald.

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 14:38

Bedankt voor de uitleg Shan, maar je hebt inderdaad gelijk, ik leg waarschijnlijk gewoon de lat te hoog. Bontje is iets te groot :+

@Shirley: Heb ook netjes je site vermeldt dus ik denk dat de mensen zelf al hadden gekeken naar je site en de weg wel hadden gevonden naar de foto's ;) Bedankt voor de reactie.

Jasmijn159

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Ravi (v. Don Jonne) @ Bocholtz (Trofee Cup) L1!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:46

Mag ik vragen wat voor zadel je hebt?

Charlottte

Berichten: 2653
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Simpelveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:23

Sjurlieee schreef:
Beste bokkers!

Het is inderdaad een heerlijke combi om te fotograferen en ook de omgeving in Bocholtz is prachtig. Helaas werkte alleen het weer niet mee en was ik na het fotograferen van de proef een verzopen kat. Ook het retoucheren van alle regendruppels achteraf was onbegonnen werk.

Voor foto's die ik die dag in opdracht van Sakia met Ravi gemaakt heb, kunnen jullie een kijkje nemen op http://www.sjurlie.nl. Op pagina 2 (beginnende bij de onderstaande regel) en 3 van Oypo vinden jullie foto's van haar tijdens het losrijden en de proef.

Groet,

Shirley



Mag ik even zeggen dat ik dit niet netjes vind ? :o
Misschien, wat denk ik niet zo is, staan daar wel foto's die TS helemaal niet wilt laten zien?
Overigens staat hier geen rijtechnisch commentaar in deze post ( sorry dat mijn post er op dit moment dan ook niet aan voldoet ) maar dat is volgens mij toch een regel !
Op mij komt dit over dat je alleen maar even reclame komt maken voor jezelf, terwijl er niet eens foto's staan van jou :o

sorry als ik me nu bemoei met zaken waar ik me niet mee hoor te bemoeien ^^