Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ursy

Berichten: 613
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Wijchen

Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 16:40

Wodka M is een (deze maand ) 6jarige ruin van San Remo x Jacardo x Darwin. Ik heb hem sinds eind februarie 2008 en heb geen dag spijt gehad van de aankoop!
Op dit moment breng ik hem uit in de klasse M1 dressuur, maar over niet al te lange tijd gaan we M2 starten.
De M2 oefeningen pakt hij goed op, alleen ben ik nog aan het klungelen met de keertwending, maar gaat vast goedkomen!

Begin mei is Tabitha (vvalar) van full-focus langs geweest en heeft erg mooie foto's kunnen maken welke ik jullie niet wil onthouden, bedankt Tabitha!

Losstappen, daarbij stel ik hem wat ronder in
Afbeelding

Iets meer opgepakt
Afbeelding

Afbeelding

Schouderbinnenwaarts, nu is mijn 'probleem' te zien. Ik hang achterover en ga scheef zitten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woeste foto!!
Afbeelding

Tabitha (Vvalar) van Full-focus heeft erg haar best gedaan om ons knap op de foto te krijgen :D

Twee dagen later heeft Jenna ook nog een foto gemaakt welke ik erg stoer vind. Tegelijk zie je ons probleem goed. Wodka heeft de neiging om traag te worden, dan gaat hij met zijn achterbeen meer achter de massa lopen.
Afbeelding

Jeaulijn
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:44

Leuk paard!

Op sommige foto's mag z'n neus er iets meer uit en je krijgt soms een holle rug/mag meer je bekken kantelen. Verder vind ik je netjes rijden :)

Succes verder!

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:48

Je hebt een super gaaf beest onder je kont!

Maar zit je in draf altijd zo achterover? of alleen als je een oefening moet rijden zoals SB??

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:56

mooi paard zeg helemaal mijn type
je zit op de draffotos inderdaad ver naar achter

Anoniem

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:17

Neusje mag er wel wat meer uit! vooral op de 2e foto.
Wel een prachtig paard..

Ursy

Berichten: 613
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Wijchen

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 17:31

http://www.youtube.com/watch?v=4wtxVpZtl3c

Bij deze een kort filmpje van een wedstrijd van ons, dan zie je dat ik ook nog iets achterover zit. Op de foto's lijkt het iets erger. Met name bij inzet van oefeningen ga ik meer achterover zitten ben ik achter gekomen.

Morrie05

Berichten: 1140
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:10

Wat een gaaf paard zeg! Mag ik vragen waarom je hem ronder inzet in de plaats van lager? Want ik vind het niet echt een fijn gezicht een paard dat bijna met zijn neus op zijn borst loopt.

NanceMiss
Berichten: 890
Geregistreerd: 08-02-09

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:00

Mooi paard, vind hem op de eerste foto's wel erg diep en rond ingesteld. Ben zelf wat meer van langer en lager.
Verder super combi, maar denk inderdaad aan het achterover hangen!
Succes met de overgang naar de M2

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:21

Super mooie foto's Hank, complimenten voor Tabitha :) En je hebt natuurlijk een gaaf paard, anders komen er ook niet zulke mooie foto's uitrollen ;)

Ursy

Berichten: 613
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 19:43

Eciara05 schreef:
Wat een gaaf paard zeg! Mag ik vragen waarom je hem ronder inzet in de plaats van lager? Want ik vind het niet echt een fijn gezicht een paard dat bijna met zijn neus op zijn borst loopt.


Natuurlijk mag je dat vragen!
Ikzelf ben ook geen voorstander van met 'de kin op de borst', het is dus ook niet zo dat ik hem met losrijden altijd erg rond instel. Soms heeft hij de neiging om zich lang te maken, erg lang, op zulke momenten mag ik hem met losrijden iets ronder instellen, om dat nog langer worden voor te zijn. Dan moet ik er wel heel alert op zijn dat ik van achter naar voren blijf rijden, want dat is natuurlijk het gevaar, dat ik alleen nog maar aan de voorkant bezig ben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe mezelf daar op betrap, dan word ik tijdens het rijden ook gelijk afgestaft, want dan krijg ik hem er moeilijker voor. Soms is het dus even puzzelen. Al moet ik wel zeggen dat ik met de tijd er meer gevoel voor begin te ontwikkelen.

Morrie05

Berichten: 1140
Geregistreerd: 20-01-09

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:54

Oke dan snap ik het :D Vind hem wel echt super gaaf! En voor de rest rij je hem erg netjes :D

nadina

Berichten: 1071
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:32

Hoi Hanke,
Wat een knapperd is het toch! En de winstpunten vliegen binnen! Fijn dat het zo goed klikt, en dat je geen moment van je beslissing hebt gehad.
Groetjes Marijke

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:35

eerste foto vind ik wat minder, maar wat een fantastisch paard zeg en idd die laatste foto erg stoer, echt een eyecatcher. :D

Jasmijn159

Berichten: 4434
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:36

Wat voor zadel ligt erop?
Vind het een prachtig plaatje! Alleen jou achteroverhangende houding 'verpest' het hier en daar nog een beetje..

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:54

Hey daar zijn de foto's van je stoere Wodka. Even tussen de bedrijven door geschoten, maar als de camera onverhoopt mee is dan weten we natuurlijk alweer hoe laat het is :D
Vind hem echt leuk Hanke, maar dat wist je al natuurlijk. Ben je nu al goed aan het trainen om in de draf net zo rechtop te zitten als dat je in de galop doet? ;)
Weet je al wanneer je M2 gaat starten, of wacht je eerst nog de M1 selecties af of je je selecteerd voor de regio? Volgens mij sta je er nu wel goed voor of niet? Nou jullie zijn een stoere combi dus die wedstrijden komen (als je op tijd aan komt tenminste...) helemaal goed! :*

07_Calimero
Berichten: 296
Geregistreerd: 09-11-06

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:49

Wat ben jij een bofkont! Echt een super gaaf dier. Je weet zelf al waar je aan moet werken. Heelveel succes gewenst jullie zijn een leuke combinatie.

PolosportJ

Berichten: 1283
Geregistreerd: 24-02-05
Woonplaats: Uddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:52

Haai Hank!
Erg mooie foto's van Thabita hoor!
In het echt is hij zelfs nog mooier! *D Vind jullie erg mooi samen!
Je verhaal over het wat ronder instellen is rijtechnisch logisch. Hem klein en vlug maken van achter in de draf is nog wel een lastig klusjes, omdat hij met erg veel swung loopt. Maar daar zullen jullie goede begeleiding bij krijgen! Ga zo door dus!

racheeel_

Berichten: 1283
Geregistreerd: 05-03-07
Woonplaats: Einighausen

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:47

Wat een plaatje!
In galop zit je echt mooi rechtop! Complimentje daarvoor hoor! :D
Ziet er verder ook super mooi uit, veel succes in het M2 dan maar.

db1
Berichten: 1772
Geregistreerd: 20-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:29

Hij is echt heul erg stoer :9 vond het leuk om hem afgelopen zaterdag eens in het echt te zien, jullie zijn een hele mooie combie samen *D Dat ronde mag ik wel zien, zolang je het maar genoeg afwisselt in dan eens wat hoger en dan weer wat lager, gewoon lekker "spelen" en los houden door het lijf, dan is dat helemaal niet verkeert. Zeker niet omdat jij er niet aan zit te trekken, maar er gewoon lekker aan rijdt.

Ursy

Berichten: 613
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 11:56

nadina schreef:
Hoi Hanke,
Wat een knapperd is het toch! En de winstpunten vliegen binnen! Fijn dat het zo goed klikt, en dat je geen moment van je beslissing hebt gehad.
Groetjes Marijke


Hee Marijke!! Wat leuk een berichtje van jou, hoe gaat het met je en met Nadina?

PolosportJ schreef:
Haai Hank!
Erg mooie foto's van Thabita hoor!
In het echt is hij zelfs nog mooier! *D Vind jullie erg mooi samen!
Je verhaal over het wat ronder instellen is rijtechnisch logisch. Hem klein en vlug maken van achter in de draf is nog wel een lastig klusjes, omdat hij met erg veel swung loopt. Maar daar zullen jullie goede begeleiding bij krijgen! Ga zo door dus!


Jen! Ik vind hem in het echt ook knapper :o . Inderdaad klein en vlug vind ik erg moeilijk bij hem, maar er zit vooruitgang in. Hoe is het met Suus? Wanneer kan ik je weer brengen naar wedstrijd? :D

VValar schreef:
Hey daar zijn de foto's van je stoere Wodka. Even tussen de bedrijven door geschoten, maar als de camera onverhoopt mee is dan weten we natuurlijk alweer hoe laat het is :D
Vind hem echt leuk Hanke, maar dat wist je al natuurlijk. Ben je nu al goed aan het trainen om in de draf net zo rechtop te zitten als dat je in de galop doet? ;)
Weet je al wanneer je M2 gaat starten, of wacht je eerst nog de M1 selecties af of je je selecteerd voor de regio? Volgens mij sta je er nu wel goed voor of niet? Nou jullie zijn een stoere combi dus die wedstrijden komen (als je op tijd aan komt tenminste...) helemaal goed! :*


Klopt, ben hard aan het oefenen voor rechtop zitten, maar valt nog niet altijd mee 8-) . Ik wacht inderdaad even de selecties af, sta er best goed voor, dus wellicht toch weer naar GK! En anders over naar de M2. Met Valar alles ok?

langemans

Berichten: 72
Geregistreerd: 26-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:15

Mooie foto's van Full-Focus, Hanke!
HaHa, dat naar achteren zitten, heb ik nooit last van ;) .
Laatst bijgewerkt door langemans op 19-06-09 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kathmandu
Berichten: 1247
Geregistreerd: 13-01-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:18

Hee Hank!
Super gaaf die foto's van Tabitha, ik had er al 1tje in je profiel gezien en keek steeds of ik niet al een topic van je zag haha! Wodka en jij gaan echt goed, het is echt een prachtig paard, hele mooie verhoudingen :j. Vind de 'woeste foto' echt heel gaaf.
Jammer van het achterover zitten in draf, maar je had op Bagh altijd zo'n nette houding, dus ik denk dat dat ook wel goed zal komen. Een jong paard valt toch niet altijd mee!
Veel succes met je selecties/M2 straks! Echt knap hoe je weer met een nieuw paard de klasses doorgevlogen bent!

Abrahams

Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Oosthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:15

Stoere San Remo heb je. Leuk dier! Je aandachtspuntjes had je zelf al genoemd. Gewoon lekker aan werken, komt vast goed!

Ursy

Berichten: 613
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 09:52

Dag Elise!

Leuk om een berichtje van je te mogen lezen. Gaat alles goed met je? Kom je anders van de zomer een paar dagen deze kant op? Zou leuk zijn :D

edelweis1 schreef:
Hee Hank!
Super gaaf die foto's van Tabitha, ik had er al 1tje in je profiel gezien en keek steeds of ik niet al een topic van je zag haha! Wodka en jij gaan echt goed, het is echt een prachtig paard, hele mooie verhoudingen :j. Vind de 'woeste foto' echt heel gaaf.
Jammer van het achterover zitten in draf, maar je had op Bagh altijd zo'n nette houding, dus ik denk dat dat ook wel goed zal komen. Een jong paard valt toch niet altijd mee!
Veel succes met je selecties/M2 straks! Echt knap hoe je weer met een nieuw paard de klasses doorgevlogen bent!

Dirkje_
Berichten: 3648
Geregistreerd: 19-03-05

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:56

Wat een prachtig paard!! :oo
Jullie zijn een hele leuke combinatie!! :D


Mag ik vragen wat voor hoofdstel/neusriem je hebt?