Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ursy

Berichten: 613
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 14:45

Dirkje_ schreef:
Wat een prachtig paard!! :oo
Jullie zijn een hele leuke combinatie!! :D


Mag ik vragen wat voor hoofdstel/neusriem je hebt?


Thanks!
Ja ja, de neusriem.. :D. Het hoofdstel is van Kieffer, de frontriem van Döbert en de neusriem is de brede, witonderlegde neusriem van Passier. Eigenlijk een bij elkaar geraapt zooitje dus.. :o

Dirkje_
Berichten: 3648
Geregistreerd: 19-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:23

Maar wel zeer mooi! :+:

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:14

Hij blijft echt super gaaf Hanke!!!!!

nadina

Berichten: 1071
Geregistreerd: 07-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:42

Ursy schreef:
Hee Marijke!! Wat leuk een berichtje van jou, hoe gaat het met je en met Nadina?


Met Nadina gaat het goed. Ze is nu even logeren bij de hengstenhouder... Helaas is ze nog niet dragend en heeft de hengstigheid ook niet goed doorgezet, dus maar hard duimen voor een veulentje...

Suusel19

Berichten: 333
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:23

Hoi Hankiepankie shang hai!
Wat een gave foto's van jouw paardje!!
Het rijden ziet er super netjes uit, vooral die woeste foto is gaaf!! Ik heb hem alleen al lang niet meer in het echt gezien, en jij olijfje ook niet, dus we moeten snel maar weer afspreken!

Ursy

Berichten: 613
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 18:21

Suusel19 schreef:
Hoi Hankiepankie shang hai!
Wat een gave foto's van jouw paardje!!
Het rijden ziet er super netjes uit, vooral die woeste foto is gaaf!! Ik heb hem alleen al lang niet meer in het echt gezien, en jij olijfje ook niet, dus we moeten snel maar weer afspreken!


Suus, nu heb ik alle tijd :D School is eindelijk klaar, lijkt me erg leuk om binnenkort af te spreken!Gaat met olijf alles goed?

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:47

Wauwie, wat heb je een geweldig gaaf paard Ursy!
Wat een lekker benenwerk ook!
Alles verder goed met je?
Succes met deze kanjer!!

Had je mijn kereltje nog gezien?

Ukkie_Cathy

Berichten: 194
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Gouda

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:13

Hee! wat een ontzettend mooi paard heb je zeg!

Als je m mssn wat kleiner de SB inrijdt, dan hoef je ook niet zo te hangen om m de oefening te laten lopen. Als je m voor jou gevoel iets te langzaam inzet en rechtop gaat zitten dan kan je m in de SB wat meer aanrijden en voorkom je dat je onwijs de SB in gaat hangen. Als je wat meer rechtop kan zitten kan je m ook weer wat actiever inzetten.
Iig succes met de SB en M2!

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:08

Daar hebben we de knappe Wodka weer eens. Wat is het toch een stoere kerel Hank enne...Die houding gaat helemaal goedkomen hoor ;)

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:12

tja die mag je hier wel afzetten hoor ;-)

Echt een chique bok die duidelijk mooi over de benen gaat.
Wel zelf hard aan je houding werken, dat achterover hangen heeft echt geen effect en integendeel beperkt zelf de beweging.
Schouderbinnenwaarts mss beter inzetten vanuit een kleine volte, dan heb je zelf de juiste houding en stelling en maak je het jezelf makkelijker en zal je paard het ook terug beter begrijpen. Na een tijd heb je dat niet meer nodig.

In elk geval zijn jullie een mooie combi dus veel succes nog :-)

Ursy

Berichten: 613
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 19:33

bulck schreef:
tja die mag je hier wel afzetten hoor ;-)

Echt een chique bok die duidelijk mooi over de benen gaat.
Wel zelf hard aan je houding werken, dat achterover hangen heeft echt geen effect en integendeel beperkt zelf de beweging.
Schouderbinnenwaarts mss beter inzetten vanuit een kleine volte, dan heb je zelf de juiste houding en stelling en maak je het jezelf makkelijker en zal je paard het ook terug beter begrijpen. Na een tijd heb je dat niet meer nodig.

In elk geval zijn jullie een mooie combi dus veel succes nog :-)


Thanks voor de tip!

Toledo
Berichten: 403
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:52

Wat leuk, ik herken je van de wedstrijd in Heteren.. Ik zat op de kleine bruine die van jouw paard schrok..
Was het goed gegaan in Heteren, ik zie dat je door bent naar de Gelderse, leuk!

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:08

Hey wat leuk je hier tegen te komen met mooie pics zeg. Leuk paard hoor! Doet het goed, nou je weet je eigen probleem, het achteroverleunen en dan schuin verzakken. Maar in de galop vind ik je wel mooi zitten. Daar vind ik het wel mooi. Nou je mag door naar de regio! Zet hem op zou ik zeggen en anders op naar het NK!!!!!
Het trage in achterbeen kun je alleen maar verbeteren door hele korte tempowisselingen en overgangen kort achter elkaar, is wel heel werk op zich en soms best saai maar werkt wel het beste, je hebt die impuls toch nodig vanuit achterbeen om voor fijn te houden en in oprichting te krijgen!

Ursy

Berichten: 613
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 23:32

Toledo schreef:
Wat leuk, ik herken je van de wedstrijd in Heteren.. Ik zat op de kleine bruine die van jouw paard schrok..
Was het goed gegaan in Heteren, ik zie dat je door bent naar de Gelderse, leuk!


:o Jouw paard schrok inderdaad doordat ik mijn paard een trap gaf... Sorry nog daarvoor, de timing was niet al te best.. :D Leuk je hier tegen te komen op bokt!
De wedstrijd ging goed, eerste proef 7e prijs 183 punten en tweede proef 2e prijs 197 punten. Hoe gingen jouw proeven en ben je ook door naar de gelderse?

Ursy

Berichten: 613
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 23:39

Bets schreef:
Hey wat leuk je hier tegen te komen met mooie pics zeg. Leuk paard hoor! Doet het goed, nou je weet je eigen probleem, het achteroverleunen en dan schuin verzakken. Maar in de galop vind ik je wel mooi zitten. Daar vind ik het wel mooi. Nou je mag door naar de regio! Zet hem op zou ik zeggen en anders op naar het NK!!!!!
Het trage in achterbeen kun je alleen maar verbeteren door hele korte tempowisselingen en overgangen kort achter elkaar, is wel heel werk op zich en soms best saai maar werkt wel het beste, je hebt die impuls toch nodig vanuit achterbeen om voor fijn te houden en in oprichting te krijgen!



Ha Bets, wat leuk een berichtje van jou! De tips die je geeft zijn inderdaad erg nuttig, ik pas ze tijdens het trainen al zo nu en dan toe en ik moet zeggen dat het effect heeft, moet ik allleen wel echt reactie verlangen van hem en niet maar zo half.. Consequent zijn daarin is van groot belang! Komende dagen zal ik het meer gaan toepassen, thanks!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:40

Jullie zijn sterk gegroeid samen, erg leuk om te zien!

Het valt me alleen op dat je houding heel erg wisselt door de foto's heen. Of naar achteren, of erg netjes of weer iets naar voren.
Wat hier boven al wordt aangegeven, door naar achteren te gaan zitten, belemmer je jullie beide in het van achteren naar voren rijden, waardoor de impuls en het beeld ook iets minder wordt. Maar geloof dat je daar met een beetje zelfdiscipline helemaal uit gaat komen :)

Heel veel succes met de trainingen en de wedstrijden!

bagheera2000

Berichten: 102
Geregistreerd: 06-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:55

Heee Hanke,

Jij vliegt echt door alle klassen heen zeg, maar je ziet ook echt de vooruitgang. Ben blij dat je nog geen moment spijt gehad hebt van de aankoop. Ik namelijk ook niet van de aankoop van baghje ;-) Kom snel weer eens kijken bij jullie.

The_Stig
Berichten: 887
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:58

Mooi aansprekend paard!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Wodka M (San Remo x Jacardo )@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:32

Wat een stoer dier! Succes op de Gelderse!