Nieuwste project: 6 jarige ruin

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:07

idd heel fijn dat je van het paard uitgaat en niet zoals je vaak ziet de EGO en even de trucjes erin rammen en trekken. Zulke paarden blijven heel, fysiek en mentaal.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 10:13

hey

Ik heb wel fotos van op de andere stal op stand, maar van het rijden die zijn te donker (rode ogen en donkere contouren is alles)
Zal straks de fotos plaatsen.

Brando090309
Berichten: 565
Geregistreerd: 03-04-09
Woonplaats: België

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:34

Hey Bulck, ziet er goed uit, tof dat je dat dier die kans geeft.

Ivm training, ik ben het ook wel eens met wat jullie zeggen, ik vind dat er tegenwoordig wat te weinig naar het individue wordt gekeken. Niet elk paard kan het fysiek aan om op 4 a 5 jarige leeftijd een L proef te lopen, terwijl andere paarden misschien al sterk genoeg zijn om een M proef te lopen en tegenwoordig moet zo'n dier dan al snel vertrekken omdat het nog moeite heeft om bepaalde oefeningen uit te voeren.
Ik ken zelf iemand die een paard had en de eigenaar liet ze rijden door een van de medewerkers van een bekende belgische dressuurruiter. De merrie in kwestie was 5 jaar, de eerste weken liep ze echt heel goed maar na twee weken gingen ze er opeens een ander bit in hangen (MET KINKETTING!! :() en 2 weken laten moest de merrie galopwissels leren.... de merrie deed het wel maar je zag zo dat het een kwestie van tijd was vooraleer ze op een keer ging zeggen 'nu is het genoeg' en gelukkig is ze enkele weken later verkocht.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 11:27

@Brando, idd op die manier komen ook veel paarden de handel in, waarbij er vaak heel wat leed volgt voor zowel het paard als de nieuwe eigenaar.

Brando090309
Berichten: 565
Geregistreerd: 03-04-09
Woonplaats: België

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:30

Inderdaad, zielig want ik denk dat er zo behoorlijk wat beloftevolle paarden eigenlijk geen kansen krijgen...

Mijn jonge merrie zou ik nu niet op zulke manier moeten rijden want binnen de 2 weken gaat ze in verzet, ben ik 100% zeker van...

07_Calimero
Berichten: 296
Geregistreerd: 09-11-06

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:34

zeker een super mooi dier, heel veel succes met het bereiken van jullie doel!

Whinnylando

Berichten: 993
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:41

Zo zie je maar wat je met respect voor het paard, en netjes rijden voor elkaar kan krijgen :)

Ik sta er trouwens van te kijken hoe onwetend sommige mensen nog steeds zijn (als ik lees hoe paard eerst gereden werd)
Geweldig mooie omgeving heb je, waarom nog een rijbaan aanleggen? Dit is ideaal! (ok winter en glad zal minder zijn)

Benieuwd naar voor en na foto's van het paard :)

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 12:45

Ik zal er straks enkele plaatsen hoor, maar die staan op mijn vaste pc (nu laptop)

Een rijbaan komt er wel, maar wss pas volgend jaar. Mijn huis is nu in orde, de stallen moeten enkel nog een nieuwe buitensteen krijgen (project voor deze zomer).
In echte nood kan ik gewoon bij mijn ouders gaan rijden, daar heb ik alle accomodatie. Maar zoals je zegt, dit is ook lekker ontspannend en zeker voor dit paard denk ik nu het beste. Ik kan hem lekker aan het werk zetten, in een aangename omgeving met voldoende prikkels (fazanten bvb of herten die voorbijspringen) echt leuk en vooral genieten.

Ja dat van die onwetendheid heerst denk ik overal wel hoor. De ideefix is nu gewoon dat jonge bokken moeten knallen. En daarbij gaan vele een doel voor ogen stellen, dat onrealistisch is.
Ik rij bvb zelf heel graag wedstrijd, maar enkel als ik weet dat ik er iets kan gaan zoeken. Anders heb ik er geen plezier in en blijf ik gewoon liever verder doortrainen, zo blijf je kritisch vermijd je frustraties en overbelasting.

Brando090309
Berichten: 565
Geregistreerd: 03-04-09
Woonplaats: België

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:54

Leuk als je zo'n accomodatie ter beschikking hebt en zo te zien in je eigen woning ook wel de moeite.... hmm ik ben stiekem een beetje jaloers :)

Die wedstrijden, ja, ik rij ook heel graag wedstrijden maar idd, als ik denk dat ik er met het desbetreffende paard nog niet aan toe ben, ja dan ga ik het ook niet doen. Soms wel vervelend als je paarden rijdt voor andere mensen, die hebben soms (spijtig genoeg) niet dezelfde mening en die willen dat toch dat hun jong paard op wedstrijd komt, zelf al weet je als ruiter dat het nog niet het ideale moment is :(

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 13:05

Ja mijn accomodatie is heel leuk, maar vooral heel hard werken ;-) en proberen zelf veel te doen. Maar stap voor stap komt het wel in orde. Kben nog jong e, dus nog tijd zat en zolang ik gezond ben kan ik werken voor mijn droom e.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 21:12

Afbeelding

zie hier een foto van enkele maanden terug. Weinig bespiering en je ziet niet lekker in zijn lichaam, staat heel strak gespannen.

Sedert deze ochtend is dit paard van mij. ;)

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:13

ik kan de rijfoto's niet zien..

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:14

Heb je hem gekocht?? Super.. dan zal hij een fijn leven tegemoet gaan ;)
Maar idd je ziet dat hij zichzelf heel strak houdt en ik vind hem ook triest ogen..
Heel veel pleizer van dit leuke mooie dier en dat we nog maar vele fotoos mogen bewonderen.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 21:26

ja idd, zit over mijn gebruikerlimiet daarom zie je de fotos niet meer. Echt stom dat moeten oploaden via zo provider.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 11:05

ff terug die eerste foto's maar nu via andere provider

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alja

Berichten: 25617
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:08

knap paard hoor en zeker opgeknapt in
de tijd dat hij bij jou staat :)

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:10

Wat een aansprekend paard! Echt een heel gaaf dier!
En zeker opgeknapt. Wellicht dat ik er overheen heb gelezen; maar hoe is 'ie gefokt?

ILuvWinnetoo

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:30

Wauw, wat een prachtig paard! Super dat je zo met hem bezig bent respect hoor!
Als je trouwens de foto's upload via imageshack.us blijft de kwaliteit goed en dat verloopt niet. :)

Pony_Arie

Berichten: 560
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: kom je gezellie wat drinken

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:11

wauw pragtig paard geworden
ziet er veeel beter uit :D geniet nog maar ff lekker van hem

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:02

@smeetjoew: het is een don primero x alcatraz

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 07:54

@Iluvwinnetoo: thanks heb het nu via tinypics gedaan

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:04

Ontzettend fijn dier, als je hem weer op de rit hebt ga je nog veel plezier en voldoening van deze aankoop hebben denk ik!

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 12:40

Ja zowieso heeft hij genoeg kwaliteit om het tot een leuk fijn sportpaard te schoppen. Want sommige 'trukken' zitten er al op, enkel de basis ontbreekt. Maar zo springt hij bvb heel mooie wissels en die neem ik er spelenderwijs wel mee tussen.
Aandachtspunt is hem bij elkaar rijden, zodat hij zijn lichaam optimaal gebruikt. Vnl in draf is daar nog werk aan. Want hij kent strekken als: voorbenen in de lucht, de kap erop en rug wegdrukken, waardoor hij achter gewoon niet weg kon. Stilaan komt dit wel in orde.
Momenteel heb ik 2 paarden in de sport lopen, dus train ik deze gewoon door. En eens de basis er goed instaat, zullen we ons wel wagen aan een concours.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 08:13

Sinds vorige week heeft hij de klik gemaakt. Hij lijkt eindelijk door te hebben dat 'simpel' lopen veel minder moeite kost dan zich druk te gaan maken. ;-)
Over de rug lopen, ontspanning en dan komen die bewegingen vanzelf...

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Re: Nieuwste project: 6 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:47

Kijk das weer een overwinning!! Super! Met geduld kun je een heleboel leren.. Super..