ZsaZsa (v OOseven)@work

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

ZsaZsa (v OOseven)@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 00:39

Hoi,

ZsaZsa is een nu 5jarige marrie van OOseven X Argus. In het winterseizoen heb ik haar twee keer gestart in de B, de uitdaging was toen vooral het rondkomen van de rijbaan :+ .

In maart zijn we verhuisd, van de Voornse polders, naar de Brabantse bossen!

Zsaas is een vrij gevoelige merrie, best wel een stresskipje eigenlijk, en vrij heet, ze is ook best wel schrikkerig, vooral deuren/openingen in bakken zitten nog weleens spoken achter, maar aan de andere kant is ze voor de duvel niet bang }> . (leuk hoor baasje pesten :Y) )
Een echte merrie, met karakter en gebruiksaanwijzing, maar ik zou niet anders willen :D

Foto's zijn van vandaag, genomen tijdens mijn les. er zaten helaas maar een paar goede foto's tussen, mijn moeder moet duidelijk nog wennen aan mijn nieuwe nikon met liveview :z Mijn les ging echt heel fijn, maar dat zie je dus ook niet helemaal terug op de foto's helaas...

mijn zadel ligt trouwens niet goed meer, door de dagelijkse weidegang en training (en het ouder worden uiteraard) is mevrouw flink breder geworden :D deze wordt dan binnenkort ook vervangen, waarschijnlijk door een Wow

Commentaar mag uiteraard, ik ken mijn fouten en ben niet bang ze onder ogen te zien, ik heb een heel gaaf paard maar ben zelf geen sterruiter, vind het vooral gewoon leuk, maar houdt het wel een beetje netjes!

opzadelen op de poetsplaats:
Afbeelding

Afbeelding

losrijden, vind mn beenhouding hier trouwens heel knap :Y)
Afbeelding

fotograaf gespot:
Afbeelding

drafjes:
Afbeelding
Afbeelding

recht over de A-C lijn :+
Afbeelding

voetjes van de vloer :D
Afbeelding

duikboot }:0
Afbeelding

moe maar voldaan :Z
Afbeelding

en nog even buiten wandelen, en het enge zeiltje overwinnen!
Afbeelding

doei doei,



Afbeelding

_Carien

Berichten: 1802
Geregistreerd: 13-05-08

Re: ZsaZsa (v OOseven)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 00:50

Mooie merrie heb je daar!!
Succes verder!

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Re: ZsaZsa (v OOseven)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 06:39

Mooi paardje. :)
Hihi, die beenhouding op de eerste foto is idd knap, ik moest nogal lachen om je commentaar :Y)

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: ZsaZsa (v OOseven)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:06

Je hebt haar fijn aan het lopen zeg! Zelf nog even op je houding letten, schouders naar achteren ;) ( zegt degene die zelf zo krom als een hoepel zit O:) ) en dan komt het vanzelf wel goed volgens mij.

Ik ben echt verliefd op je merrie, en op je olive setje haha. Waar heb je die bandages vandaan? Ik zoek er ook nog 2 ;)

Wijnanda

Berichten: 1933
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Terheijden

Re: ZsaZsa (v OOseven)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:17

Inderdaad Iris.. kromme hoepel die je dr bent :P

Ik vind je frontriem nog steeds zo gaaf! Verder vind ik dat ze prima loopt hoor, lekker ruim :)

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:33

Ik vind je beenhouding op de eerste rijfoto helemaal niet knap? Je steekt je benen duidelijk af naar voren... Het is de bedoeling dat je hakken aansluiten bij schouder-heup-HAK nu zit je hak nog verder dan bij je kruis.. onderhand bij je handen. Niet goed dus ;) ..
Probeer eerst een aantal keren de beenrol te doen, dan krijgen je benen een nette houding (zonder beugels uiteraard) daarna zet je, je paard in stap en doe je nog een aantal oefeningen op zo even je lichaam los te maken (ook even je schouders optrekken naar je oren en weer... los en rondjes draaien met je schouders en als het lukt met rechts de staart aan raken (of in de buurt te komen) en weer terug en zo ook met links). Maak eerst je eigen lichaam helemaal los zodat die soepel is en je kunt gaan voelen wat er onder je gebeurd.

Je parkeert je hakken echt netjes in het zand maar net iets teveel. Jou kuitspier wordt nu zo gigantisch belast (heb jij nooit last van je kuitspier oid?) probeer de beugel op de bal van je voet te leggen en zo je hakken iets uit- en naar buiten te drukken. Ik vind vooral dat je erg moet werken aan jou houding, en vooral je benen omdat je met sporen rijd. Je moet een stille beenligging hebben om zo je paard niet teveel in de weg te zitten en ik zie duidelijk af en toe onbewuste prikjes.
Verder moet je er echt op letten dat je recht gaat zitten. Laat jou instructrice haar hand is achter jou rug plaatsen in een rechte lijn jij drukt daar tegenaan en zij haalt haar hand weg en gaat jou rug na om te kijken of er ergens spanning zit. Zoja, dat maakt zij rollende/strijkende bewegingen over die spanning zodat hij verdwijnt. Jou houding is dan netjes én ontspannen.

Je hebt echt een prachtbeest onder je kont, laat het plaatje niet zo verpesten door jou houding :) :) .

racheeel_

Berichten: 1283
Geregistreerd: 05-03-07
Woonplaats: Einighausen

Re: ZsaZsa (v OOseven)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:52

Echt een super mooi paardje!
Succes verder met haar.

Bo_Y

Berichten: 4581
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:00

hé Lissette!!

Ziet er goed uit, inderdaad iets beter op je benen leten en dan komt het helemaal goed. Ook een mooie set en frontriem.!

KletsKoekje
Berichten: 3305
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:05

xmarliez schreef:
Ik vind je beenhouding op de eerste rijfoto helemaal niet knap? Je steekt je benen duidelijk af naar voren... Het is de bedoeling dat je hakken aansluiten bij schouder-heup-HAK nu zit je hak nog verder dan bij je kruis.. onderhand bij je handen. Niet goed dus.


Ze bedoelt dit geloof ik ook sarcastisch.. Of heb ik dat nou mis?! :Y)

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: ZsaZsa (v OOseven)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:25

Ziet er netjes gereden uit hoor! Mooi paard is het, frontriem staat haar trouwens wel heel leuk :).
Beenhouding op de eerste foto, je been sluit iig aan :D

Sorriso

Berichten: 4891
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:01

Super gaaf paard heb je Lisette! Wat kan ze lopen zeg :9.

Heb verder geen rijtechnisch commentaar wat nog niet gegeven is, daarbij vind ik het helemaal niet zo verschrikkelijk. Vind het plaatje in zijn geheel leuk! Ga zo door zou ik zeggen!

Sorriso

Berichten: 4891
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:01

SweetMellie schreef:
xmarliez schreef:
Ik vind je beenhouding op de eerste rijfoto helemaal niet knap? Je steekt je benen duidelijk af naar voren... Het is de bedoeling dat je hakken aansluiten bij schouder-heup-HAK nu zit je hak nog verder dan bij je kruis.. onderhand bij je handen. Niet goed dus.


Ze bedoelt dit geloof ik ook sarcastisch.. Of heb ik dat nou mis?! :Y)

Ja idd... Daarom ook dat poppetje met dat vorkje, zoals jij nu doet :P.

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 13:08

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Mijn houding wordt idd hard aan gewerkt en is gelukkig sindsdien al verbeterd (moet je nagaan hoe krom ik eerst zat :Y)

mijn beenhouding was op de eerste foto idd echt drama, snap niet eens dat ik hem uberhaupt zo kan draaien, dat moet toch gewoon pijn doen zou je zeggen...

ik raak haar overigens niet onbedoeld met mn sporen, draai mn been juist naar voren, ervanaf omdat ik het begin haar helemaal niet kon aanraken, is nu nog prik is schiet naar voren en onterecht prik of teveel druk is een paar achterbenen om mn oren!

Mijn zadel helpt me ook niet mee om mn benen naar achter te leggen, de wrongen zitten me gewoon echt in de weg, een van de redenen voor een nieuw zadel...

Maar dit mogen geen smoesjes zijn, ik probeer heel hard aan mijn zit te werken, voor me uit kijken, buik recht tussen mijn armen en rug langmaken (gaat automatisch als ik recht voor me uit kijk, maar ik kijk zooo graag naar mn mooie merrie :Y)

mijn vriend gaat nu ook regelmatig mee als ik ga rijden, hij heeft geen verstand van paarden rijden, maar roept nu wel steeds: voor je uit kijken! dus dat is ook wel fijn, moet er gewoon steeds aan herinnert worden, in de hoop dat het dan ooit vanzelf gaat!

ziezo55

Berichten: 258
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: sassenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:17

leuk paardje... de eerste 4 keer dat ik ben egstart was ook drama mijn merrie is ook een Z (zie [RIJ-ITP] eerste winstpunt met mijn topper!) vind het een onwijs mooi paardje!!! gaaf! wat is de afstamming?

ik had zelfde problee met naar beneden kijken.. maar dat komt vanzelf goed! zodra je omhoog kijkt ga je gelijk beter zitten!

succes verder!

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: ZsaZsa (v OOseven)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:25

Ik ben echt verliefd op je paard Lisette!
Dat koppie alleen al :+:

Rijden ziet er netjes uit hoor, jammer dat je zadel niet meer lekker ligt.
Maar een Wow is wel gaaf zeg!

BailyKarlos

Berichten: 2138
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:57

Zsa Zsa!!! Afbeelding
Wat heb je toch een leuk paard!

Urielle

Berichten: 50078
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: ZsaZsa (v OOseven)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:59

Er zitten toch wel fijne momenten bij, ook al heeft je moeder een bijzonder talent voor op het verkeerde moment afknippen :D
Zsaas groeit mooi uit!