Ponybeest met nieuwe ruiter

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ponybeest met nieuwe ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:15

Voor deze keer toch .. en misschien wel vaker, wie weet :Y)
Foto's staan ongeveer op volgorde, er is ook ingestapt e.d. maar dat zijn zo saaie foto's :+

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Poonie schud nogal met z'n hoofd (overgevoeligheid voor beestjes :(:) ), dus het ene moment loopt ie zo:

3.
Afbeelding

en een halve seconde later zo:

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. En we kachelen lekker op de voorhand := :+
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. Weer een schud-moment, maar vind de foto toch wel wat hebben :)
Afbeelding

15. :D (alleen gaat de grond precies een beetje bergaf.. mijn fout :P )
Afbeelding

Bedankt voor het kijken .. Tips over het lopen van de pony mogen altijd, tips over het rijden van de ruiter eventueel, maar het was dus de eerste keer dat ze erop zat en de pony is echt geen opstap-en-wegrij pony :+ Verder is ze geen pony's gewoon, rijdt ze eigenlijk western en had ze nog nooit bitloos gereden .. Dus wees lief :+ ze heeft dat goed gedaan :j

jarco
Berichten: 737
Geregistreerd: 10-10-08
Woonplaats: purmerend

Re: Ponybeest met nieuwe ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:19

ik vind het een leuk beestje om naar te kijken...
mooie ronde vormen ( misschien iets te rond ) en een
heerlijk eigenwijs snoetje.
is het de bedoeling dat je deze pony vaker gaat rijden of was
het voor één keertje ?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:21

Daar is isabel zi!!! Leuke pony en het ziet er toch raar uit om je weer Engels te zien rijden :D
Je hebt wel nogal stoelzit met dit zadel?

Ik heb me suf gekeken op de optoming, is het gewoon een touwhalster met teugels aan de zijkant?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:41

jarco schreef:
ik vind het een leuk beestje om naar te kijken...
mooie ronde vormen ( misschien iets te rond ) en een
heerlijk eigenwijs snoetje.
is het de bedoeling dat je deze pony vaker gaat rijden of was
het voor één keertje ?


Beestje is iets te rond ja .. komt omdat baasje (ik dus) er niet genoeg op kruipt .. vandaar dat ik blij was dat zij (= de ruiter) het wel eens zag zitten :Y) Pony heeft trouwens geen druppel zweet gelaten, dus in dat opzicht heeft het eigenlijk niet geholpen, maarja .. :+ Als zij het ziet zitten mag ze er best vaker op hoor ;)


@ Poes: het is inderdaad een touwhalster met teugels opzij. Zijn halve uitrusting is mee met de anderen die op weekend zijn (ik wist dat ze mijn singel zouden meenemen maar mijn touwhalster had ik niet verwacht :)) ) dus het was even improviseren. Dit touwhalster is niet ideaal, maar het kan nog wel .. Ik heb de teugels opzij gedaan omdat zij nog nooit met touwhalster gereden had (of bitloos in het algemeen) en dan heb je toch net iets meer het "met bit"-gevoel.. Het zou zo al moeilijk genoeg worden :+

We zijn trouwens daarna nog gaan wandelen, foto's vind je hier: [ITP] Pony hangt het beest uit

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ponybeest met nieuwe ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:44

A ok ik vond het al zo'n rare constructie :D Doet me eraan denken dat ik mijn merrie mss ook nog eens bitloos moet testen :D

Chiba
Berichten: 306
Geregistreerd: 09-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:53

poes schreef:
Daar is isabel zi!!! Leuke pony en het ziet er toch raar uit om je weer Engels te zien rijden :D
Je hebt wel nogal stoelzit met dit zadel?

Ik heb me suf gekeken op de optoming, is het gewoon een touwhalster met teugels aan de zijkant?


Tja, dat was wel iets anders dan een westernzadel :D En lichtrijden (met een dressuurzadel ook nog :+ ), oh ja, dat viel tegen. Dat was eigenlijk het moeilijkste van heel de dag. Dus mijn houding was ook niet al te best, maar ben er nog heel blij mee eigenlijk, viel nog wel mee... Maar inderdaad stoeltjeszit en op heel wat foto's zit ik ook te ver naar voor. Maar eventjes mijn evenwicht zoeken en knopjes van de pony vinden ;) Dankzij de breedte van de pony en het goed zittende zadel viel dat evenwicht nog wel mee. Nu nog de knopjes vinden :P
Maar het was een leuke ervaring!

Anoniem

Re: Ponybeest met nieuwe ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:21

Oh, maar die knopjes heb ik ook nog niet gevonden hoor :)) Dus daar ben je nog wel even zoet mee :+

amo500
Berichten: 619
Geregistreerd: 24-10-08

Re: Ponybeest met nieuwe ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:00

heey

ziet er goed uit!
probeer je hakken iets meer uit te drukken.
misschien is zo'n netje voor zijn/haar neus wat als ie zo met zijn hoofd loopt te schudden;
Afbeelding

ILuvWinnetoo

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:04

Ziet er leuk uit hoor zo voor het eerst! (Is het wel voor het eerst? :P)
Wel zou ik de teugels onderaan het touwhalster vast maken dan is de druk beter verdeeld is.

Hier kun je het zien:

http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm

Je moet even links kijken bij Bitloos en daar op klikken, dan naar beneden scrollen tot je bij Bitloze optomingen bent, dan kan je in die tekst weer klikken op Bitloze optomingen, en dan wat scrollen dan zie je het. :)

Sinne

Berichten: 76
Geregistreerd: 26-08-07

Re: Ponybeest met nieuwe ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:20

Heej, zo'n netje waar amo500 het over heeft, werkt idd heel goed. Een paard dat ik ken had ook last van beestjes, maar sinds hij een netje opheeft is het schudden helemaal voorbij.

Anoniem

Re: Ponybeest met nieuwe ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:27

Maar zo'n netje zit om de neus? Lijkt me niet dat dit helpt .. want als hij zo in de weide staat schud hij niet, maar dan heeft hij zijn eczeemdeken op, maar hierbij is de neus (uiteraard) vrij ..

@ ILuvWinnetoo : er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, ik kan je zo een website geven die zegt dat je bij een touwhalster ook met de teugels aan de zijkant kan rijden ;) Dit is trouwens ook niet zijn touwhalster wat ik normaal gebruik, dit halster zit sowieso niet 100%, maar dat andere was weg :+

En het is voor het eerst ja :+

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: België

Re: Ponybeest met nieuwe ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:13

hey isa :P

Leuk dat ik nog eens rij foto's zie van je :)
Zijn superleuke foto's en dat paardje is echt een knapperd.

Ja het is raar je zo zien te rijden hehe , geen western :P

Maar je hebt veel plezier en dat is het belangrijkste!!
Amuseer je nog!

Nillo
Berichten: 0
Geregistreerd: 16-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:14

Hehe ziet er een leuk rustig paardje mooie maane

sethloverJarig
Berichten: 1359
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Ponybeest met nieuwe ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:03

Leuk beest :D
Jij lijkt trouwens wel heel erg op een Isabel die ik ken :oo of ben jij dat niet?

Chiba
Berichten: 306
Geregistreerd: 09-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:31

sethlover schreef:
Leuk beest :D
Jij lijkt trouwens wel heel erg op een Isabel die ik ken :oo of ben jij dat niet?


Heb even in je profiel gekeken... ik herken je niet echt. En de plaarsen van de foto's zeggen me ook niets.

@NessaX: ja, is eens iets anders hé ;) Was de eerste keer met Cobe, eerste keer bitloos en na 2 jaar western nog eens op een dressuurpony en dressuurzadel :D Het was in elk geval een leuke ervaring!

Gekkie10
Berichten: 231
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Limburg, Bit

Re: Ponybeest met nieuwe ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:17

heey leuk paardje!
ziet er netjes uit :)

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Ponybeest met nieuwe ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:24

Ik weet niet meet wat voor optoming er anders wordt gereden maar een touwhalster is niet bedoelt voor constante aanleuning, iets wat op vele foto's toch wel te zien is. Het touwhalster werkt dan veel te scherp in, het kan ook zijn dat je pony daar last van heeft en daarom met zijn hoofd schud.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ponybeest met nieuwe ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:33

Was voor de ruiter eerste keer met deze pony en dergelijke optoming, kan me inbeelden dat dat ook even zoeken is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:29

Swift schreef:
Ik weet niet meet wat voor optoming er anders wordt gereden maar een touwhalster is niet bedoelt voor constante aanleuning, iets wat op vele foto's toch wel te zien is. Het touwhalster werkt dan veel te scherp in, het kan ook zijn dat je pony daar last van heeft en daarom met zijn hoofd schud.


Er wordt enkel met touwhalster gereden :+ En neen, dat is niet de oorzaak van het hoofdschudden, hij doet het ook als je met losse teugel rijdt (wat ik nadat zij had gereden nog eens express heb getest, omdat ik mij kan voorstellen dat zij het niet meteen zag zitten om met een losse teugel op een vreemde pony te rijden ..). Hij doet het al heel z'n leven, als er beestjes rondzwermen .. ;) Hij doet het trouwens ook als hij gewoon in de weide staat zonder z'n deken .. voor zolang hij dan in de weide blijft staan want meestal vlucht hij binnen 10 minuten de schuilstal in .. ;)

En die scherpe inwerking die regelmatig naar me wordt gegooid .. ik kan je boeken schrijven over hoe scherp het ding NIET inwerkt .. Pony heeft er echt geen last of pijn van hoor, geloof mij :+ Zou soms willen dat ie dat wel had (ookal is dat niet lief om te zeggen) :=

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:35

Dan zal het heel erg van pony tot pony verschillen denk ik... Mijn pony geeft duidelijk aan dat hij een touwhalster echt niet fijn vind terwijl hij probleemloos loopt op een hackamore (met korte scharen, zeer brede en zachte neus- en kinriem). Maar goed ik weet niet of je ooit verschillende optomingen op jezelf hebt uitgeprobeerd? Ik wel op mijn voorhoofd :D en ik vond een touwhalster toch echt de scherpste optoming (heb mijn touwhalster, hackamore en sidepull vergeleken). Maar goed voor iedere pony werkt weer wat anders...

Anoniem

Re: Ponybeest met nieuwe ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:25

Ik heb verschillende dingen bij mijn pony geprobeerd, telt dat ook? :+ Maar zoals al gezegd doet hij het altijd, dus het schudden heeft niks met touwhalster en al dan niet "vaste" teugels te maken, dat wilde ik gewoon maar even zeggen ;)

Chiba
Berichten: 306
Geregistreerd: 09-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:14

Swift schreef:
Ik weet niet meet wat voor optoming er anders wordt gereden maar een touwhalster is niet bedoelt voor constante aanleuning, iets wat op vele foto's toch wel te zien is. Het touwhalster werkt dan veel te scherp in, het kan ook zijn dat je pony daar last van heeft en daarom met zijn hoofd schud.


Bwa, viel goed mee hoor. Ik ben gewoon van niet met constante aanleuning te rijden. Reed eerst met losse teugel zoals ik gewoon ben (bij western rijden, losse teugel... snappie?) Maar op deze manier verschoof het halster enorm. Een verschuivende touwhalster kan volgens mij veel meer kwaad dan een teugel met contact. Veel meer dan contact was er ook niet. Foto's 1,2,3,6, 14 en 15 zijn zelfs zonder contact... En als je een losse teugel hebt en pony begint te schudden kreeg je foto's zoals 4 en 13.
Op het einde heb ik even gereden met de teugels onderaan het touwhalster vastgemaakt. Op dat kleine uurtje hebben we veel vooruitgang gemaakt (denk ik :+ ) en pony heeft er niets aan over gehouden.