Remezida(AV) trainen voor Z1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 21:05

Eigenlijk zouden we vandaag onze dames opladen om onze feestbuitenrit te gaan maken omdat we alle dames drachtig hebben, maar helaas viel dat een beetje in het water en hebben we maar besloten dit een week uit te stellen :+ :D
Dus vandaag maar besloten toch maar wel even te gaan trainen, met mijn muts die op dit moment al hoogdrachtig lijkt, al is het nu enkel van het gras(dus dat word nog wat volgend jaar := ) :+
We hebben nu sinds een paar weekjes de training weer wat opgepakt om binnenkort weer in de ring te verschijnen(onze laatste wedstrijd was in maart), afgelopen weekend heeft ze laten zien hier erg veel zin in te hebben doordat ze tijdens de Lowland Arabian Cup te Exloo tijdens de Ridden-Class bijna de gehele tijd met de oortjes naar voren haar showtje weggaf, wat resulteerde in een 1e plaats ;)
Er zijn nog genoeg dingen wat verbeterd moet worden en de puntjes op de I maar ben zelf wel tevreden met hoe het gaat, maar soms wel wat minder tevreden over mijn eigen houding(heb helaas goeie dagen en slechte dagen waarvan het daar nu dus een slechte dag was)
Afbeelding
Eerst natuurlijk even warmdraaien
Afbeelding
http://i178.photobucket.com/albums/w260 ... _9815k.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w260 ... _9818k.jpg
En wat meer an die arbeit
Afbeelding
Afbeelding
Tussendoor cap afgezet voordat mijn hoofd uielkaar knalde van de bijna opkomende hoofdpijn
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://i178.photobucket.com/albums/w260 ... _9859k.jpg
Jammer dat ze net haar neusje eruit gooit, maar een moment later was dit wel weer in orde
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En klaar :+:

Ze mag er soms net even wat meer doorheen blijven, en mag nog wat meer gaan zitten, dit gaat wel steeds beter en krijgt hier ook steeds meer kracht mee om dit langer vol te houden ;)

Morrie05

Berichten: 1140
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:06

Hoi!

Wat een leuk paardje!
Volgens mij ligt jou zadel wel wat te veel naar voren.
Rij technisch kan ik niet zoveel over zeggen :D

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 21:09

En dat komt helaas door haar te dikke bolle buik, waardoor dit gebeurt zodra ze weer haar juiste proporties heeft voor zolang het duurt blijft ie liggen waar die hoort ;)

ellepel

Berichten: 47419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:11

herkenbaar hoor,banaansingel kan dan heel goed helpen om het zadel meer op de plek te houden.
of anders staartriempje :P

he mooie foto's hoor, rijtechnisch zeg je zelf al ( haha ik vind het anyway er mooi uitzien :D

zasread

Berichten: 2465
Geregistreerd: 28-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:14

Dat naar voren schuiven van het zadel is bij mij ook bekend.
Nou moet Remezida maar flink aan de slag om de dikke buik eraf te trainen :P

Jullie zijn trouwens een leuk stel en het ziet er goed uit.
Denk er wel aan in galop dat je je tenen naar binnen houdt.

Anoniem

Re: Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:19

Leuke combinatie zijn jullie, ze mag idd iets ronder in de hals.
En iets meer bijelkaar gereden, en zorgen dat je je knieen in het zadel houd in de galop.

En op 1 foto had je je ben wel erg ver naar achter, probeer de hulpen wat meer bijelkaar te doen.

Raggel

Berichten: 1877
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Susteren

Re: Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:23

Ik snap eigenlijk niet waarom je de stang erin hebt hangen? Het paard geeft totaal niet na en je hebt nou nog niet echt een onafhankelijke zit.. Werk eerst eens aan de basis, zorg dat die goed zit voor dat je andere dingen gaat doen..

Klikoo
Berichten: 1392
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:29

Raggel schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom je de stang erin hebt hangen? Het paard geeft totaal niet na en je hebt nou nog niet echt een onafhankelijke zit.. Werk eerst eens aan de basis, zorg dat die goed zit voor dat je andere dingen gaat doen..

hier ga ik helemaal in mee!
verder vindt ik voor een paard dat Z1 loopt ze heel erg veel op de voorhand loopt.
Succes er mee!

mariellexxx

Berichten: 4016
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Neede (Gelderland)

Re: Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:32

En ik sluit me erbij aan, het ziet er totaal niet Z-waardig uit!
Wel een leuk paardje, en als je een paar stappen teruggaat, best een leuke combi ;)

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:59

Ziet er lekker ontspannen uit Bren! Dat ze ronder mag klopt helemaal, maar dat zal zeker beter zijn als je met het zitten ook een betere dag hebt :D

PolosportJ

Berichten: 1283
Geregistreerd: 24-02-05
Woonplaats: Uddel

Re: Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:23

Hij mag er inderdaad nog veel meer doorheen en meer over de rug. Hierdoor komt hij er achter nog niet lekker bij. Vooral de foto waarin hij strekt komt dat duidelijk naar voren. verder klapt je stang wat ver door (zie derde foto van onder), misschien kinketting wat strakker? of mogelijk minder stanggebruik?
Succes!

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 10:50

Dan zal ik maar even op het commentaar gaan reageren aangezien de tips niet komen dus bij deze zijn de mensen die enkel commentaar wensen te leveren uitgenodigd het even voor te komen doen. aangezien nuttige tips erbij wel eens fijn kunnen zijn aan enkel commentaar heb je niks ;)
En geloof dat de lat erg hoog word gelegd met een paar week enkel weer in training en dit enkel doordat er een stang in hangt,zo hard zijn we nou dus ook weer niet bezig(dus nee op niveau zitten we nog niet). Ik begin liever rustig en bouw iets op en zo kan ze ook mooi aan de S&T wennen(PolosportJ we zitten dus beetje te klooien met de beschermer die is net wat te groot waardoor die eronderuit komt en daardoor komt de kinketting dus te los te zitten)
Mijn dametje is ook wat overbouwt dus het nog niet helmaal op achteren lopen word wat erger versterkt qua beeld ;)

_Fer_
Berichten: 558
Geregistreerd: 22-01-09
Woonplaats: Munnekezijl

Re: Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:25

@Bren79: Ik vind het er goed uitzien hoor!!
Zoals je zelf al zei mag ze er iets meer doorheen zijn en meer op de achterhand gaan "zitten" maar d'r bouw werkt idd niet helemaal mee... (bo is ook zo lekker "over de kop gebouwd"dus herken het probleem)

Als je d'r achterhand er wat meer onder gaat rijden word ze vanzelf wel wat meer opgericht en word het beeld alweer heel anders... Ik longeer ook heel veel en zorg dan dat ze d'r achterhand goed meeneemt... Verder doe ik heel veel schakelen om haar maar steeds goed op dat achterbeen te krijgen...

mijn weekendje in limburg deed ook wonderen.... na veel heuvels in het bos gereden te hebben ging mevrouw zowaar "zitten"in galop :D

Ik zag nog 1 foto van schouderbinnenwaarts daar lijkt het alsof je heel schuin zit (weet niet of dat ook zo is hoor) Ik zou proberen daar zelf rechter te blijven zitten zodat ze echt voor je been opzij gaat...

Succes ermee!! Vind het er harstikke goed uitzien!! Stang en trens staat d'r trouwens mooi :D

Sissi87

Berichten: 1604
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:33

Allereerst leuke AV ;) wat me opvalt aan de foto's is dat je naar mijn idee veel met je sporen werkt, is dit nodig?

Raggel

Berichten: 1877
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Susteren

Re: Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:39

Ja wat is dit nu weer voor een opmerking, om het even voor te komen doen. Nou je bent van harte welkom om een keertje te kijken, maar als je niet tegen commentaar kan moet je niet zulke foto's op bokt zetten. Je ziet toch zelf dat er een en ande nog zeker niet in orde is voordat er een nette Z proef gestart kan worden...

WilmaW

Berichten: 692
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Lieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:42

Met de kinketting te los werkt de stang natuurlijk niet zoals hij moet, hij slaat ook helemaal door naar 90 graden, heeft dan ook geen nut.
Dan kun je beter je stangteugels los laten en alleen op de trens rijden.
Je gaf al aan dat de beschermer niet goed blijft zitten.
Ik weet niet wat je hebt maar mischien is dit een betere optie.
http://www.equishop.nl/popup_image.php?pID=995

Je houding is ook heel wat aan te verbeteren.
Als ik naar jouw benen kijk dan draait jouw onderbeen en tenen helemaal naar buiten en op enkele foto's zit je zelfs voor mijn idee met jouw bovenbenen ook op de achterkant en niet op de binnenkant van je benen.
Probeer eens als je stil staan eerst links dan rechts je been helemaal van het zadel te tillen, dan je tennen naar voren of zelfs een beetje overdreven naar binnen te draaien en ook je knie iets naar binnen te draaien en dan je been weer terug plaatsen op je zadel.
Tijdens het rijden schuif je wel weer iets terug maar het helpt wel om je beenligging beter te krijgen.
op enkele foto's lijkt het of jouw linker beugel langer is dan rechts.
Is dit niet zo dan zit je heel erg scheef op die foto's en moet je daar heel erg op gaan letten.
Verder in gallop goet rechtop of voor jouw gevoel achterover gaan zitten.
Hierdoor gooi je jouw gewicht niet op de voorhand waardoor jouw paard zich beter zal kunnen gaan dragen.

Nou er zijn nog wel meer punten maar heb even geen tijd meer.
Ik hoop dat je hier in ieder geval wat mee kunt.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:48

Ik vind dat je een erg leuk dier hebt, maar ik zou idd wel een paar stappen terug doen (dat is ook een tip). Ik vind je erg onrustig met je handen, probeer ze netjes naast elkaar een cm of 10 boven de schoft te houden, op gelijke hoogte. Verder zou ik gaan werken aan je balans, als jij geen onafhankelijke zit hebt voor het voor je paard heel erg lastig in balans en op eigen benen te lopen.

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 11:57

Raggel schreef:
Ja wat is dit nu weer voor een opmerking, om het even voor te komen doen. Nou je bent van harte welkom om een keertje te kijken, maar als je niet tegen commentaar kan moet je niet zulke foto's op bokt zetten. Je ziet toch zelf dat er een en ande nog zeker niet in orde is voordat er een nette Z proef gestart kan worden...

Is dacht ik toch ook logisch met enkel een week of 2 a 3 weer in training(dit stond ook al in de opening) en commenaar vind ik wat anders als handige tips erbij geven, want commentaar op mezelf leveren kan ik maar al te goed hoor ;)

Heino een paar stappen terug zou al haast beteken dat ze weer in het land staat ;) aangezien we ook nog lang niet met de verzameling zo bezig zijn op dit moment nog en ja oefeningen meepakken is wel even fijn ter afleiding enverder dus gewoon voornamelijk voorwaarts bezig zijn ;)

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 12:01

Dank je WilmaW aan bepaalde dingen heb ik zeker wat aan

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:03

Ziet er ontspannen uit Brenda.
De verbeterpunten weet je zelf wel.
Succes :D.

BailyKarlos

Berichten: 2138
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:19

Ik denk dat mensen zowieso wat meer verwachten als je in de titel Z1 zet en in je openingspost dat je binnenkort in de ring zal verschijnen.
Als je de lat niet zo hoog wilt leggen kan je dat er beter niet inzetten.

Voor het Z1 had ik ook wel wat anders verwacht. De punten zijn al genoemd. Ik zou die trucjes nog even achterwegen laten en goed aan je basis werken. Tempo controle, nagevelijkheid, op eigen benen laten lopen enz.
Als je basis wat sterker is gaan je oefeningen ook beter. De bouw van je paardje maakt voor een groot gedeelte dat ze zo op de voorhand komt, maar met training kan het het verbeteren.
Veel schakelen. Niet een hele diagonaal strekken, maar een paar passen middendraf en weer terug en dit uitbouwen.

En je bent in het Z niet verplicht om met S&T te rijden he..

Nog een hoop werk aan de winkel. Succes ermee!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:28

geweldig mooie merrie,mij benieuwe wat daar volgend jaar uitkomt
kwa rijden: ik zie aan je linkerarm dat je nogal wat spieren en wat kracht gebruikt op de linkerhand (binnenhand)
probeer deze eens wat meer naar voren te schuiven en de ontspannen...
ook zou ik zelf idd op trens blijven en wachten met S&T totdat alles goed bevestigd is

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:30

Bren79 schreef:
Heino een paar stappen terug zou al haast beteken dat ze weer in het land staat ;) aangezien we ook nog lang niet met de verzameling zo bezig zijn op dit moment nog en ja oefeningen meepakken is wel even fijn ter afleiding enverder dus gewoon voornamelijk voorwaarts bezig zijn ;)


Tja, dan had je idd geen Z1 in je titel moeten zetten, aan de hand daarvan gaan mensen je beoordelen :)

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:43

Heino schreef:
Bren79 schreef:
Heino een paar stappen terug zou al haast beteken dat ze weer in het land staat ;) aangezien we ook nog lang niet met de verzameling zo bezig zijn op dit moment nog en ja oefeningen meepakken is wel even fijn ter afleiding enverder dus gewoon voornamelijk voorwaarts bezig zijn ;)


Tja, dan had je idd geen Z1 in je titel moeten zetten, aan de hand daarvan gaan mensen je beoordelen :)


En wie zijn fout is dat dan, die van de mensen of die van de titel. Je moet daar doorheen kunnen kijken hoor. Mensen zien alleen Z1 staan en verwachten dan iets. Iets wat je in de training van de meeste Z1rs niet ziet hoor. Dit vind ik een slap excuus. Je kan toch beoordelen wat je ziet. Bokt maakt het verplicht dat je er een nivo bij vermeld. Al dan niet het paard ook daadwerkelijk dat loopt op dat moment. Als je in een opbouwfase zit, dan ben aan het echte verzamelwerk niet toe. Maar nogmaals, ook al ben je het wel, dan vraag je nog niet elke pas die verzameling.

Daarbij, commentaar is makkelijker dan opbouwende tips geven, hier zou de TS juist veel aan hebben, juist omdat ze weer aan het opbouwen is. En dan natuurlijk niet de standaard, schijnovergangen, op eigen benen etc etc, want dat kan elke gek inmiddels wel benoemen.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:40

Aan iemand die aangeeft Z als niveau te hebben geef ik ander advies dan aan iemand die op B niveau traint. Dan kan je namelijk opmerkingen als 'werk meer aan de basis' in perspectief plaatsen. Van een paard dat op Z niveau traint verwacht ik niet dat wanneer ik zeg dat ze een stapje terug moet doen dat het dier dan op de wei moet gaan staan. Als dat werkelijk zo is dan snap ik niet dat ze Z oefeningen gaat doen met een paard wat blijkbaar zo slecht in het vel zit en ondertussen wel binnekort weer mee in de ring wil verschijnen.

Overigens mijn complimenten voor jouw geweldige opbouwende commentaar op de TS ;)