Remezida(AV) trainen voor Z1

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88104
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:02

Ik sluit me bij de meete voorgangers aan.
Ga in je training een paar stappen terug. Laat de S&T voorlopig even in de kast tot je de juiste spullen hebt en ga lekker op een trensje rijden.
Met een paar stappen terug bedoel ik terug naar de basis. Over de rug rijden, afwisselend laag en hoog instellen, schakelen in tempo, van achter naar voren, buiging in je stelling en contra, overgangen rijden.
Een paard wat een tijd niet of weinig getraind is moet spieren opbouwen. Dat duurt een paar maanden. Bouw het op. De kunstjes blijven er wel inzitten. Kun je best af en toe meenemen ter afwisseling, maar richt je op de basis en de spieropbouw.

Je hebt een onwijs leuke arab onder je kont. En respect dat je het met dat ras zo ver kan schoppen.
Maar je hebt daarmee al wel een nadeel te pakken helaas. Dus zorg dat je paard goed getraind is, des te meer voordeel heb je straks in je proeven.

Succes!

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:04

Eciara05 schreef:
Hoi!

Wat een leuk paardje!
Volgens mij ligt jou zadel wel wat te veel naar voren.
Rij technisch kan ik niet zoveel over zeggen :D


dat wilde ik ook zeggen.
maar dat komt omdat ik nu weet hoe verkeerd mijn zadel lag.
en dit paard heeft idd een bolle buik.
daarom kan mijn zadel ook niet goed liggen waar hij hoort.

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:43

Bedankt voor de wel handige tips die ook gegeven zijn.

Knap dat jullie er al van kunnen maken dat ik dagelijks met S&T rijdt en de wedstrijden hier ook mee heb gereden, als ik er nu iets van 7 keer mee heb gereden is dat al veel, dus die conclusies zijn beetje voorbarig dus :z

Heino als je beter had gelezen had je ook begrepen waardoor ik een poosje niks heb gedaan,en dat dat nou niet bepaald te maken had met een paard wat niet goed zou zijn, sorry maar vind dat dus echt een waardeloze opmerking, en hoop ook dat je dit heel snel weer terug wilt nemen.

En ja de titel kan idd misleidend zijn maar voor zover ik weet moet je tegenwoordig ook veel info zetten in die topics waar dus wel instaat dat we pas kort weer trainen, als ik zoiets lees verwacht ik geen hoogstandjes niks mis mee lijkt me, maar die truckjes en kunstjes zijwaarts en SB zijn ook nog ergens goed voor. Ik verwacht ook niet dat je binnen no time weer op niveau zit, en dat hoeft voor mij ook niet ;)

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:49

Ik kan nergens terugvinden waarom je een tijdje niets gedaan hebt?

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:55

Bren79 schreef:
Eigenlijk zouden we vandaag onze dames opladen om onze feestbuitenrit te gaan maken omdat we alle dames drachtig hebben, maar helaas viel dat een beetje in het water en hebben we maar besloten dit een week uit te stellen :+ :D
Dus vandaag maar besloten toch maar wel even te gaan trainen, met mijn muts die op dit moment al hoogdrachtig lijkt, al is het nu enkel van het gras(dus dat word nog wat volgend jaar := ) :+

Staat helemaal in het begin en dat was mij even wat belangrijker om hier alle rust en tijd voor te geven, en niet door te rijden ;)

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:11

Sorry, maar ik snap het nog steeds niet. Je paard is net drachtig, dus daarom ben je pas net weer gaan trainen?

Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Re: Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:18

Allereerst wil ik even zeggen dat ik respect voor je heb, dat je de foto's hier plaatst.
Ook vind ik het erg knap van je dat je met een overbouwd paardje de z1 met winst hebt gehaald! Petje af. Jij moet er gewoon meer moeite voor doen om haar mooi op de achterhand etc te krijgen.

Zoals al eerder gezegd zie ik wel dat jouw houding nog veel beter kan. Je hangt in de SB wat acxhterover en scheef en ook heb je een vrij strenge linkerhand met een knikje in je pols. Wellicht is deze hand streng, omdat zij jou uitlokt om deze vast te pakken. Nooit de kant vastpakken die het paard vastpakt!

Als ik jou wat tips mag geven, want daar vraag je om ;-)
Neem zitlessen voor een onafhankelijke zit.
Rij veel tempowisselingen en overgangen om haar achter actief te houden.

en ik ga wel mee met de rest, ik zou de S7T achterwege laten tijdens een opbouwfase. Eerst even lekker ontspannen over de rug op een trensje.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:11

Heino schreef:
Sorry, maar ik snap het nog steeds niet. Je paard is net drachtig, dus daarom ben je pas net weer gaan trainen?


Heino: Als je goed leest staat er niet dat ze "net" drachtig is, maar dat de merries drachtig "zijn".
Dat kan dus een paar weken of een paar maanden zijn.

Ik vind het er netjes uitzien, je bent gewoon "losjes" aan het werk, waarbij het paard niet strak in het pak moet. Heus zijn er foutjes te vinden, maar het doel is opbouwwerk en dan kun je tussen de momenten door best wat zijgangetjes meenemen. Leuk paard ;)

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:13

Dat snap ik wel, maar ik begrijp het oorzakelijke verband tussen ze is drachtig en net pas weer gaan trainen niet :)

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:17

Wellicht heeft ze een poosje vakantie gehad voor de dekking?
Ik gok ook maar wat.

Since1983
Berichten: 255
Geregistreerd: 25-05-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:01

Knap dat je met je AV traint op Z-niveau!
Wel zou ik mijn stang teugel iets minder straks nemen.
Veel succes verder!

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 21:22

klomp schreef:
Wellicht heeft ze een poosje vakantie gehad voor de dekking?
Ik gok ook maar wat.

Dan heb jij goed gegokt ;) Heb haar daarom idd vakantie gegeven om zoveel mogelijk rust te geven om drachtig te worden, en dit mede ook doordat we 2 jaar geleden dit ook hebben geprobeert en toen in die tussentijd gewoon ben blijven rijden, en ze niet drachtig is geworden, en daarbij ze is nog maar 7 en dit is al zo snel gegaan, waarbij we wel vaker pauzes hebben ingelast, zodat ze lekker paard kan zijn, en haar niet over de kop gaan werken ;)
Misschien is het zo duidelijk

En van de rest dank jullie wel voor de gegeven tips ;) heb helaas vanwege pijnklachten dagen dat ik minder prettig kan zitten en andere dagen weer beter ;)

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Remezida(AV) trainen voor Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:27

Bren, nu snap ik het :) Sorry, ben niet zo thuis in de fokwereld ;) Ik vond het alleen niet duidelijk waarom ze dus stil gestaan had en daarom een beetje jammer dat mijn opmerking zo verkeerd viel dat ik hem terug moest nemen.

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:05

Ik ben helemaal weg van de pony, ben dol op schimmels en met name arabieren ;)
Maar ik vind je vanaf de foto's erg streng en stug lijken met je handen. Ik zou mijn teugels iets korter nemen en je handen meer dragen. Je armen en teugels vormen geen vloeiende en soepele lijn met de mond van de pony.
Paard is op sommige foto's absoluut niet nageeflijk. Ook oprichting moet nog meer, maar ik begrijp dat je nog geen Z rijdt met dit paard?

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:30

Uhmm wat zuren ze weer gigantische typies bokt maarja ik ga er niet over zuren ik mag hopen om het ooit te worden.. (maarja daar heb ik je al lang over gesproken in real life met je) :P, Ik weet in iedergeval je kan super rijden je hebt je paarden/pony's super voor elkaar en geeft ze allemaal een een dikke pakkert van me vooral sireltje, hoe gaat het rijden met de pony van men nicht..

succes verder hoor nog

Charis404
Berichten: 225
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Zevenbergschen Hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:50

heey,
ik vind het er hartstikke leuk uitzien. Je moet inderdaad iets beter op je benen letten en voor de rest gewoon lekker blijven rijden! Snap de opmerking van Amanda ook niet helemaal, net alsof je met een arabier minder kan ofzo :? zie ook topics van jou met Sirel, dat ziet er prima uit, met een goede training kan ieder paard, AV of KWPN het ver schokken. Succes met je paarden, gr Charis