Guillermo's eerste les vh Balingehof

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Guillermo's eerste les vh Balingehof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 21:14

Guillermo is net 6, sinds 2 jaar onder het zadel en heeft de eerste 1,5 jaar alleen maar bossen gezien!
Afgelopen nov. zijn we gestart met wedstrijden in L1 en op 1 wp'tje na is hij nu M-startgerechtigd.
Hij doet het dus geweldig *\o/*

Afgelopen zaterdag hebben Guillermo en ik onze allereerste les gehad :D .
John vh Balingehof was in Waalre en het leek me heel interessant om les in Klassieke Dressuur te krijgen. Ik wist niet goed wat ik er van kon verwachten maar ik hoopte dat het leerzaam zou zijn -:)
En daar heb ik me niet in vergist. Ik stapte echt met een kei tevreden en voldaan gevoel af :(:) . Het bleek precies dé manier voor ons te zijn *D . Het doel was om Gui actiever in het achterbeen te maken door allerlei oefeningen maar niet heet of rennerig!
Gillian en Jennifer waren zo lief om foto's te maken +:)+ en dat resultaat wil ik graag met jullie delen :o

Lekker op m'n gemakkie instappen
Afbeelding
Druk bezig het gevraagde uit te voeren; we vinden het allebei moeilijk!
Afbeelding
Van hand veranderen
Afbeelding
Wending naar rechts
Afbeelding
Schouder voor
Afbeelding
Schouder voor rechts
Afbeelding
Middendraf
Afbeelding
Middendraf
Afbeelding
Halthouden
Afbeelding

Ik ben zo trots op hem en vind zelf dat wat ik zie op de foto's, klopt met mijn fijne gevoel!
Wat vinden jullie ervan?

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:16

Je paard gaat met de foto mooier lopen! Knap paard heb je!

Suzanne37

Berichten: 547
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Arendonk (B)

Re: Guillermo's eerste les vh Balingehof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:23

Ziet er super goed uit Joan! Fijn dat het goed bevallen is.

Miryamk

Berichten: 5247
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: DPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:23

Ziet er mooi uit hoor! Prachtig paard heb je trouwens! :D

bente_

Berichten: 3066
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:26

wauw hé !
wat een mooi beestje, :D
Volgens mij heb je op de laatste paar foto's je handen wat hoog . :o

Mooi dat het zo leerzaam was ! :)

shron_silver

Berichten: 1540
Geregistreerd: 13-10-05

Re: Guillermo's eerste les vh Balingehof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:29

Ziet er goed uit zeg!
Blijft een leuk paard die Gui :D

Let erop dat je in je schoudervoor je onderbeen niet te ver naar achter legt :o

Succes met je paardje!

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Guillermo's eerste les vh Balingehof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:42

ziet er mooi uit. en idd een mooi actief achterbeen ;)
tot ziens in ermelo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:47

moonprayer schreef:
ziet er mooi uit. en idd een mooi actief achterbeen ;)
tot ziens in ermelo!



Ik vind juist van niet. Vooral bij de middendraf zie je dat het vooral de voorbenen zijn die verruimen, maar de achterhand blijft een beetje achter. Maar dat komt vast helemaal goed! Het is een erg mooi paard :j Wat voor ras?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:54

Ik dacht al, even profiel spieken en ja hoor Anda! Gaaf hoor, veel plezier.

Exodus

Berichten: 2327
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Bergeijk

Re: Guillermo's eerste les vh Balingehof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:57

Ziet er goed uit Joan. Je ziet em verbeteren per foto echt mooi om te zien! Geniet maar lekker van je knapperd!

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 22:00

Bedankt voor de leuke reacties *\o/* *\o/* *\o/*

Bizzybijtje schreef:
moonprayer schreef:
en idd een mooi actief achterbeen ;)

Ik vind juist van niet. Vooral bij de middendraf zie je dat het vooral de voorbenen zijn die verruimen, maar de achterhand blijft een beetje achter. Maar dat komt vast helemaal goed! Het is een erg mooi paard :j Wat voor ras?

Je hebt helemaal gelijk :D . Hij tilt zijn achterbenen wel goed op maar hij mag ze nog meer naar voren brengen. Ik ben zo blij met het resultaat omdat hij dat tot op heden dus ook niet deed :o . Snappie?
Ras: PRE (Grelo) x KWPN (Iroko)

shron_silver schreef:
Let erop dat je in je schoudervoor je onderbeen niet te ver naar achter legt :o

Heb je ook gelijk in, kreeg dat in het begin regelmatig te horen. Hij was toen nog niet voor 't been en ook dat was gelukkig aan het einde van de les veel beter waardoor ik m'n been niet eens meer zo ver hoefde te leggen *D

bente_ schreef:
Volgens mij heb je op de laatste paar foto's je handen wat hoog . :o
Ik snap je reactie alleen was dat de bedoeling. Ik weet niet precies de achterliggende gedachten maar je kan het op meer foto's zien en het reed :wow:

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:02

hey dat is een mooi schimmeltje :-)

Dat verruimen is echter wel nog niet het van het e.
Je moet dit oefenen door hem te leren wachten, handen laag houden en dan schakelen. Als jij nog maar denkt aan vooruit zou er eigenlijk al actie moeten zijn en jij bepaald wanneer hij mag inhouden. Natuurlijk heeft dit te maken met balans, evenwicht en kracht, maar je bent goed bezig.

Dus dat komt wel goed
Laatst bijgewerkt door bulck op 22-06-09 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:04

Ziet er netjes uit Joan, Gui is echt een knapperd :9

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: Guillermo's eerste les vh Balingehof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:37

Wat een prachtig dier zeg! :D

kakkie
Berichten: 69
Geregistreerd: 01-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:10

Hey die joan! Ging goed he! Gui en jij hadden het super gedaan. En die van jou kan ook ruim lopen hoor! Moet jij maar eens opletten als zijn achterbenen dadelijk ook mee gaan doen!

Op naar de volgende les!

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:11

Dun Willem doet het geweldig :D *\o/*
En dat setje is vast niet door T uitgezocht :D

gillian

Berichten: 4432
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:32

Zag er goed uit Joan!! Je hebt hem echt lekker aan het lopen *D

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Guillermo's eerste les vh Balingehof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:38

Ik zie nog vanalles wat beter moet maar je hebt plezier en je paard ook, da's het allerbelangrijkste.

Naast mooie manen heeft hij ook mooie oren waar je tussendoor naar voren kan kijken. ;)

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:10

Mooi Paard, fijn beeld :D

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:32

Onbewust moest ik even denken aan dat liedje van: Doe mij een toppertje... O:)

Maar wauw hij ziet er goed uit zeg!
Ga je vaker klassieke dresuur lessen volgen nu?

Rukaro
Berichten: 1265
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:45

Prachtig dier en jullie zijn een leuke combi :)

Alleen vind ik dat de achterhand echt te veel achter blijft. Hierdoor is je paard niet in staat zich los te laten in z'n lijf en tot gedragenheid te komen. Vooral op de uitgestrekte draf foto's blijft de achterhand enorm achter. Ook op een aantal stap foto's zie je dat. Jammer, want dat is voor mij het meest belangrijke, een actief achterbeen. Daarnaast komt je paard regelmatig achter de loodlijn, wat veel invloed heeft op het ondertreden van het achterbeen. Je zou meer kunnen letten op de lengte in de hals waardoor je paard beter door kan treden. Wat zei John daarover?

Trouwens, mijn complimenten voor de tijd die genomen hebt om je bink in te rijden! Dat zou wel wat vaker mogen gebeuren :)

jen

Berichten: 3216
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:10

Was een leerzame les he, op het einde zag je echt wel verandering. Toen begon hij goed vanuit achter te vertrekken, alleen heb ik daar geen foto's van gemaakt (ben nog niet zo snel en handig met dat ding van gillian). Jullie zijn een super mooie combinatie +:)+

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 12:20

Dank jullie voor de leuke racties :o

Feetje: ja, de volgende les is al ingeschreven!

Anne_GTI schreef:
Naast mooie manen heeft hij ook mooie oren waar je tussendoor naar voren kan kijken. ;)


_O- Jaaaa, ik betrapte me er halverwege op dat ik alleen maar naar hem zat te kijken :o . Ik weet: het is fout maar ik heb zelf het vermoeden dat het te maken heeft als ik dingen "nieuw / anders" mot doen dat ik dan door te kijken, het sneller door heb en letterlijk kan zien of ik de gevraagde dingen doe. Die dingen voelen dan nog niet eigen en dan heb ik blijkbaar mijn ogen nodig als controle (totdat het eigen voelt en dan kan ik weer voorruit kijken :+ ).

Rukaro schreef:
Alleen vind ik dat de achterhand echt te veel achter blijft. Hierdoor is je paard niet in staat zich los te laten in z'n lijf en tot gedragenheid te komen. Vooral op de uitgestrekte draf foto's blijft de achterhand enorm achter. Ook op een aantal stap foto's zie je dat. Jammer, want dat is voor mij het meest belangrijke, een actief achterbeen. Daarnaast komt je paard regelmatig achter de loodlijn, wat veel invloed heeft op het ondertreden van het achterbeen. Je zou meer kunnen letten op de lengte in de hals waardoor je paard beter door kan treden. Wat zei John daarover?

Trouwens, mijn complimenten voor de tijd die genomen hebt om je bink in te rijden! Dat zou wel wat vaker mogen gebeuren :)


John zei hier niet zoveel over. Wellicht komt dat de volgende x. Ons grote probleem is nl dat we alles snel en ff doen }:0 . Dus hij liep zo vlak en uit elkaar. We zijn er nog lang niet maar het was al een hele voorruitgang :o . Paard heeft om goed achterhand te gebruiken nog niet geleerd; we doen alles spelenderwijs en op zijn tijd :(:) Hij hoeft met z'n 7 geen Z te lopen; dat vind ik te jong; hij is dan net uit gegroeid. Dus de tijd nemen heeft z'n voors maar ook z'n tegens :D . Als we maar plezier hebben *\o/*

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 12:21

jen schreef:
Was een leerzame les he, op het einde zag je echt wel verandering. Toen begon hij goed vanuit achter te vertrekken, alleen heb ik daar geen foto's van gemaakt (ben nog niet zo snel en handig met dat ding van gillian). Jullie zijn een super mooie combinatie +:)+


Maakt nie uit, ben als superblij met deze foto's!! Thanks allebei _/-\o_
En als het goed heeft Amanda het laatste gedeelte vd les wel op foto staan dus daar ben ik ook benieuwd na :9

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Guillermo's eerste les vh Balingehof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:29

Wat een knapperd is het :D
Wanneer heb je je volgende les?

Dat van die hoge hand hoort bij de klassieke methode, ik heb mn hand ook vrij hoog in mn lessen van Mireille
Nou zit er tussen AdB en het Balingehof wel wat verschil, maar ook veel overeenkomsten en dit is daar een van :)

Ik vind het iig een fijne prettige manier om met je paard bezig te zijn, krijg je een blij paard van en een blije ruiter en dat is op jouw foto's ook te zien :D :D

Dat van het achterbeen af gaan heb ik ook nog foto's van met Hilde, voorbeen onwijs naar voren gooien maar achter niet meekomen, maar als ze achter sterker worden en leren om van achter naar voor te gaan, daar de kracht voor hebben en het snappen dan zal je zien hoe snel het ineens beter en makkelijker gaat :D

Ben benieuwd naar je volgende les!