Guillermo's eerste les vh Balingehof

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojolly

Berichten: 1537
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Haarlem

Re: Guillermo's eerste les vh Balingehof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:09

Ziet er geweldig uit, zou bij hem ook wel eens een les willen het is alleen zo'n rot eind weg, maar als ik jullie zo zie geweldig.

En inderdaad horen je handen zo hoog in de klassieke methode.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Guillermo's eerste les vh Balingehof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:29

Hoe lekker ding heb jij succes verder nog

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:33

Ik vind dat je een erg leuk paard hebt en dat je hem super fijn aan het lopen hebt op de foto's.
Ga zo door!

Since1983
Berichten: 255
Geregistreerd: 25-05-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:45

Lijkt me een tof paardje dat je hebt!
Met zulke instructie volgt dat achterbeentje wel vanzelf :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58038
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Guillermo's eerste les vh Balingehof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:04

Pf die stomme middendraf ook he :') Die voorbenen dat gaat meestal vanzelf maar die achterbenen vergeten ze dan wel eens :') Dat gaat dan zo van "jeuh verruimen!" en dan vliegen ze je er zo op de voorhand vandoor :=

Ik vind het een pracht van een dier met hele leuke, ruime gangen en een fijn, snel achterbeen dat hij nog moet leren gebruiken. Maar als ik je zo zie rijden gaat dat vast helemaal goed komen!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:14

Ik ben fan van je paardje hoor Joan! Het is echt een knapperd! :+: Soms lijkt het of je wat streng bent met je handen maar ik weet (uit eigen ervaring ;)) dat foto's momentopnames zijn en dat in real life helemaal niet zo hoeft te zijn. Gewoon lekker doorgaan zo! +:)+

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:12

Wat mij opvalt is dat je in de schoudervoor erg veel stelling naar binnen hebt. Op deze manier belemmer je het binnenachterbeen in het ondertreden en gaat het nut van de oefening verloren, omdat je paard bovendien ook over de schouder valt. Ook doe je op 1 foto je binnenhand over de schoft, waardoor je geen juiste stelling krijgt en je gewichtshulp ook niet goed gaat.

Schoudervoor gaat stukken beter als je met je buitenteugel de schouders naar binnen zet en daarbij met je binnenbeen je paard opzij duwt, tegen de buitenteugel aan. Voorwaarde is dan wel dat je je paard supergehoorzaam hebt voor de zijwaartse en voorwaartse hulp. Kwestie van oefenen, oefenen, en nog eens oefenen, ik weet hoe moeilijk het is. Maar je hebt een heel leuk paard die dit op termijn allemaal makkelijk moet kunnen doen. Maar let wel op die stelling en de buitenteugel.

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 11:35

Dank jullie wel allemaal voor de fijne reacties +:)+

En ja, ooit zijn handen wat streng of niet goed ed :j want ja, we zijn het aan het leren -:) .
Dat is ook de reden dat ik dit niet op HAW heb gezet want dan zou iedereen me afkammen :o
En ik ben zo blij met het resultaat van onze eerste les ooit *\o/* *\o/* *\o/*

Lynn_Nikita

Berichten: 25546
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Guillermo's eerste les vh Balingehof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:14

je hebt een erg mooi paardje!!
Fijn dat de les zo beviel

YentlKG

Berichten: 1488
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Guillermo's eerste les vh Balingehof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:40

Wow wat een stoertje! Gave foto's, zou ook weleens zo'n les willen hebben.
Middendraf blijft de achterhand nog ver achter maar daar wordt vast in de aankomende periode aangewerkt!
Successsss!

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:42

haaii
wat een SUPER leuk paardje!
nou succes ermee
doei doei

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:23

Wow, mooi paard hoor :)) Ik ben wel erg benieuwd naar de reden van de hoge handen. Heb zelf ook meer richting klassiek les gehad, en heb altijd geleerd dat je handen min of meer een rechte lijn naar het bit via de teugels moeten vormen? Met meer oprichting dus handen hoger, maar zoveel oprichting is er hier nog niet? Zie het niet als kritiek (alhoewel ik het er niet uit vind zien :D), maar als vraag, ik ben er echt benieuwd naar! Iemand enig idee?