Ulti @ Dressuur Work, Filmpje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Ulti @ Dressuur Work, Filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 23:34

ik dacht een filmpje is weer eens wat anders als foto's :)
ik rij nu M2 met Hem.
Rij in het filmpje een aantal oefeningetjes van wijken tot schouderbinnenwaarts.

wat me zelf opvalt is dat ik in de galop iets meer sprong moet proberen te houden, hij komt nu af en toe van achter niet helemaal goed mee.

veel kijk plezier :)

http://www.youtube.com/watch?v=cvfFFP-ccBs

knolle_krack

Berichten: 2242
Geregistreerd: 08-08-06
Woonplaats: Sintmaartensbrug

Re: Ulti @ Dressuur Work, Filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:07

Stap en draf zijn mooie correcte gangen, alleen vind ik hem wat in 1 houding dragend, mischien wat meer inbuigen enzo.. verder is het een goede combinatie jullie zijn zeker goed op weg!!!

Sissi87

Berichten: 1604
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:15

Ik heb het idee dat je de hele tijd met je sporen aan het prikken bent..

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:41

Sissi87 schreef:
Ik heb het idee dat je de hele tijd met je sporen aan het prikken bent..


Dat valt volgens mij wel mee

Je mag wel wat ''gedurfder'' rijden.. vooral in de galop..
Oja, het schouderbinnen waarts vind ik er heel netjes uitzien, bij het wijken lijken de voorbenen iets achter te blijven ten opzichte van de achterbenen..
Misschien kun je zelf ietsje stabieler zitten in de galop, wat meer op je kont blijven zitten en je benen niet te ver naar achter leggen in galop..
Maar ik vind het er verder netjes uit zien :) Jullie zijn een mooie combinatie

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:57

Leuk dier hoor. Mooie kleur ook. Ik heb wat tips voor je. Niet elke pas drijven. Zowel in stap en draf is het heel duidelijk. Laat je been maar gewoon afhangen en drijf maar af en toe als het nodig is.
Probeer hem in draf wat meer lengte in de hals te geven en hem nageeflijker te rijden op je been. Hij is af en toe net wat te vastgehouden. Dat geldt trouwens ook voor de galop. Als je iets verruimt in de draf, begint hij meer te dragen. Probeer deze draf ook te houden als je de gewone arbeiddraf rijdt. Door de lengte in de hals die je iets meer zou mogen geven, kan hij ook beter over de rug blijven, maar vooral ook mooier uit zijn schouder beweging. Hij blijft daarin iets kort.
Voor de zijgangen moet je opletten, dat je bij de inzet naar voren rijdt, omdat hij dan niet helemaal nageeflijk blijft. Ook mag je meer de hals hoofd houding meer varieren, dus meer omloog en op lengte en af en toe weer gesloten en meer oprichting. O ja, dus allemaal goed bedoeld he, maar je laat ook je binnenhand (linksom) te veel in werken, waardoor je het hoofd iets naar binnen haalt.
Nou dat was het wel zo'n beetje. Succes met oefenen en succes op de wedstrijden. ;)

Anthonia_

Berichten: 1161
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:34

Wauw wat heb jij een mooie houding.. :D Leuk paard ook jullie komen er wel ;)

Padoer
Berichten: 104
Geregistreerd: 11-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:38

Ziet er echt heel goed uit! Mooie pony zeg! Super!