5jarige PRE hengst Trébol @ wedstrijd in Spanje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seraphim
Berichten: 6199
Geregistreerd: 19-09-05

5jarige PRE hengst Trébol @ wedstrijd in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 18:00

Hier weer eens een topic van mij en Trébol :) Vandaag hadden we onze 3e wedstrijd. Trébol liep de hele week al erg fijn, en vandaag tijden het losrijden voelde hij super aan, dus ik was eigelijk helemaal niet nerveus (wat ik normaal wel heel erg ben :o ). De proef ging echt super, ik kon hem lekker rijden en alles ging goed, de middendraf, achterwaarts, eenvoudige wissels, ik was echt supertevreden naderhand. Ook de staleigenaar (en eigenaar van het paard) was erg tevreden, en gezien het feit dat hij ontzettend kritisch is, gaf me dat nog een extra goed gevoel :D
Maar helaas was de jury het er niet mee eens, en werden we 5e (laatste) met 63,2% :\ Ik ben echt teleurgesteld, vorige keer werden we 2e met 65,3% en het ging vandaag echt stukken beter. Maargoed, ik ben supertrots op mijn kleine paardje, hij heeft het echt fantastisch gedaan :D

De foto's zijn een beetje van bovenaf gemaakt, dat vertekend af en toe een beetje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor degenen die mijn topics vaker bekijken, ik hoop dat jullie wat vooruitgang kunnen zien. Ik merk het iig wel, hij maakt geen tactfouten meer en loopt minder opgekropt. Het mag nog minder, maar op wedstrijd is het toch altijd wat spannender, met vreemde paarden etc. Tips zijn natuurlijk altijd welkom :)

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: 5jarige PRE hengst Trébol @ wedstrijd in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:00

Prachtige foto's en geweldig paard!!
Mijn computer vervormd de foto's helaas iets, maar volgens mij ziet het rijden er keurig uit! :D
Heb je het niet vreselijk warm? :P
Succes met je knapperd!

iloonaa__

Berichten: 2827
Geregistreerd: 29-06-07
Woonplaats: Meerdere plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:40

ziet er goed uit hoor! :))
trouwens een erg mooi paardje

en volgens mij jureert die jury bagger, want aan die nekband te
zien waren er meer ontevreden ruiters!! hehe :+

EstherMe

Berichten: 2207
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:50

iloonaa__ schreef:
ziet er goed uit hoor! :))
trouwens een erg mooi paardje

en volgens mij jureert die jury bagger, want aan die nekband te
zien waren er meer ontevreden ruiters!! hehe
:+


_O- te droog!

Maar wel een supermooi paard zeg!
Lijkt op de foto's wel of het tempo er goed in zit of vertekent dat?

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: 5jarige PRE hengst Trébol @ wedstrijd in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:26

Een gaaf paard heb je daar! Aansprekend dier.
Maar te lezen aan je oefeningen is de getoonde proef ongeveer op het Nederlandse Z-niveau?

Ik vind 'm iig onvoldoende nageeflijk en het ziet er loperig uit. Het beeld moet rustiger en gecontroleerder. Het ziet er nogal gehaast en zelfs wat slordig uit. Je mag meer aanspanning opzoeken in de bovenlijn. Hij loopt - zoals ik op deze foto's kan aflezen - wat onder je vandaan en toont wat gespannen.
Bovengenoemde vind ik wel een stukje basis die nog niet voldoende is en die je zeker nodig hebt op dergelijk niveau.

Verder zijn jullie een fijne combinatie om te zien!

Seraphim
Berichten: 6199
Geregistreerd: 19-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 22:09

klomp schreef:
Heb je het niet vreselijk warm? :P
Succes met je knapperd!

Ik had het bloedheet! Ik moest om 10.40h rijden en het was toen al zo'n 27 graden ;)

smeetjoew schreef:
Een gaaf paard heb je daar! Aansprekend dier.
Maar te lezen aan je oefeningen is de getoonde proef ongeveer op het Nederlandse Z-niveau?


Even ter verduidelijking; we starten proeven voor 5 jarigen, hier een link van de proef in het Engels: http://www.fei.org/Disciplines/Dressage ... 3_2009.pdf . Pas vanaf 6 jaar mogen de paarden hier hoger starten.

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:11

Zeer mooi paard zeg.

Soms ben je de aanleuning even kwijt aan sommige plaatjes te zien. Het lijkt alsof het paard onder je uit rent. Misschien dat ze daarom zo gejureerd hebben?

Ik vind het er wel super uit zien! :oo

Palhaço

Berichten: 1587
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:07

Ik denk als ik de proef zo lees op die link, dat het eerder een soort L proef is in NL maar wel met een eenvoudige wissel erin.. want ze toont geen wijken/schouderbinnenwaarts etc. maar wel middengangen, halsstrekken, voltes etc. en geen uitgestrekte gangen..
erg leuk paard! de ruimte heeft hij wel in de draf :D
In het algemeen ziet het er erg vriendelijk uit!, zachte hand, maar hij mag er iets meer door in de aanleuning en soms lijkt het iets te gehaast.
mooie foto's hoor! mooi paard! :D
succes verder!

Seraphim
Berichten: 6199
Geregistreerd: 19-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 16:36

Palhaço schreef:
Ik denk als ik de proef zo lees op die link, dat het eerder een soort L proef is in NL maar wel met een eenvoudige wissel erin.. want ze toont geen wijken/schouderbinnenwaarts etc. maar wel middengangen, halsstrekken, voltes etc. en geen uitgestrekte gangen..
erg leuk paard! de ruimte heeft hij wel in de draf :D
In het algemeen ziet het er erg vriendelijk uit!, zachte hand, maar hij mag er iets meer door in de aanleuning en soms lijkt het iets te gehaast.
mooie foto's hoor! mooi paard! :D
succes verder!


Draven kan hij zeker! Maar het klopt dat het er soms wat gehaast uitziet, zo voelde het ook.

Ltjba
Berichten: 339
Geregistreerd: 22-12-08

Re: 5jarige PRE hengst Trébol @ wedstrijd in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:33

Wow die kan wel draven zeg :D
alleen op sommige foto's ziet het er een beetje gehaast uit,
daarbij gebruikt hij zijn rug dan ook niet erg lekker.
Hij loopt zeker niet opgekropt meer, best lastig om dat eruit te rijden, mijn complimenten :D