Whisper(Gribaldi x Obelisk) @ "work"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninjahoen

Berichten: 511
Geregistreerd: 23-04-07
Woonplaats: Elsloo

Whisper(Gribaldi x Obelisk) @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 20:21

Omdat ik deze week nog al hard van mijn nieuwe aanwinst Whipser ben gevallen, en nog een beetje last van m'n bekken heb, is mijn vriendin vandaag even op haar gegaan.(ze is niet gemeen met rijden, maar wilt wel af en toe een bok geven bij het aanspringen naar de galop, en daar was ik niet op berekend....)

Whipser is een 6 jarige ObeliskxGribaldi, die ik nu een klein maandje heb, ze is nog niet helemaal goed doorgereden, maar daar zijn we nu mee bezig, ik hoop volgend jaar officiele wedstrijden met haar te gaan starten, maar dat moet ik nog allemaal even kijken (ik ben zelf nog nooit officieel gestart, dus is allemaal nog nieuw :o )

Genoeg geklets hier de filmpjes en foto's
Ben benieuwd wat jullie van haar vinden!

Dit is haar op de eerste dag dat we gingen kijken bij haar
Afbeelding
Afbeelding

En dit was vandaag:

Afbeelding

Afbeelding




Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:25

leuk paardje, alleen errug jammer van dat staartzwiepen!
trouwens, vooral op de eerste foto lijkt het of de ruiter vrij hard in de hand is (vrij heftig gebalde vuisten en spierballen)
is het overigens een gribaldi x obelix of een obelix x gribaldi? in de titel staat het een, in de tekst het ander ;)

ninjahoen

Berichten: 511
Geregistreerd: 23-04-07
Woonplaats: Elsloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 20:36

duChambre schreef:
leuk paardje, alleen errug jammer van dat staartzwiepen!
trouwens, vooral op de eerste foto lijkt het of de ruiter vrij hard in de hand is (vrij heftig gebalde vuisten en spierballen)
is het overigens een gribaldi x obelix of een obelix x gribaldi? in de titel staat het een, in de tekst het ander ;)


ze was in het begin indd. wat hard in de hand... maar dat ging daarna beter! uhhh ik weet niet welke ik voor moet zetten :o (de papa toch?) want dan klopt de titel indd. niet, vader is obelisk, moeder is van gribaldi :)

ninjahoen

Berichten: 511
Geregistreerd: 23-04-07
Woonplaats: Elsloo

Re: Whisper(Gribaldi x Obelisk) @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 20:42

over het staartzwiepen, ze doet dit nu volgens mij nog uit protest tegen je been, ze is hiervoor totaal niet aan het been gereden, dus ze heeft nu zo iets van "wat gebeurt hier allemaal" :) maar hoe ik het eruit moet krijgen..... iemand een tip :)

ninjahoen

Berichten: 511
Geregistreerd: 23-04-07
Woonplaats: Elsloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 09:32

Niemand? Geen commentaar of tips voor bv. het staartzwiepen?

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:07

Dat staartzwiepen is over het algemeen irritatie/protest. Wat je daaraan kunt doen is dus zorgen dat je je paard niet irriteert ;) , ik zie dat alleen maar dezelfde rondjes worden gereden met vrij weinig afwisseling, in de pasjes dat ze wegdraaft blijft ze ook niet rad lopen, dan word ze juist korter in plaats van langer in het voorbeen. Miss dat de wat sterke handen eraan meewerken met dat gestaartzwiep.

(maar aan de andere kant, bij ons zitten nu zoveel dazen dat ze wel moet zwiepen en dat is dus geen protest) Erg mooi paard ik zou het meer afwisseling bieden, dan houd ze miss ook wel op met gebok in galop. Missc wat meer aan de overgangen werken, verzamelen en weer weg, stap galop, en veel oefenen en bezig houden.
Het is een heel mooi paard met een mooi bouw en houding. Dus ik zou zeggen zoek een hele goede instructie en dan hebben jullie denk ik nog heel lang plezier van elkaar!

BenB

Berichten: 568
Geregistreerd: 09-10-07
Woonplaats: Friesland

Re: Whisper(Gribaldi x Obelisk) @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:16

Dat staartzwiepen kan inderdaad door dazen komen. Wat mij stoort zijn je handen. Die zijn zo duidelijk aanwezig dat ik constant kan zien wat je aan het doen bent. Probeer als eerste aan je houding te werken en zodra je meer op techniek kunt rijden zul je merken dat je alleen al met je zithulpen oefeningen kunt rijden en dat je alleen maar licht contact hoeft te houden. Probeer dus je handen stiller te houden en je meer van je eigen houding bewust te maken.

Verder ga ik mee met zsazsa, zoek een goede trainer. Het is zo'n mooi paard met mogelijkheden! :)

_Liza

Berichten: 302
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: alteveer

Re: Whisper(Gribaldi x Obelisk) @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:58

ik vind het er wel goed uit zien, alleeen de handen vind ik vooral in de galop heel erg streng en ook onrustig,

verder leuk beestje, en denk dat mischien het straarzwiepen inderdaad door de dazen komt

verder veel succes leukpaardje:)