Friese hengst @ work in Spanje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seraphim
Berichten: 6199
Geregistreerd: 19-09-05

Friese hengst @ work in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 22:54

Vorige week woensdag is mijn nieuwe paard aangekomen vanuit Nederland. Het is een Friese hengst van 5 jaar, Botte 414 x Olof 315
Dit was de 4e keer dat ik hem reed, we zijn vooral bezig met knopjes zoeken en aan elkaar wennen. Ik rijd een 5jarige PRE, maar die is een stuk kleiner en smaller en heeft heel andere bewegingen, dus ik moet erg wennen. Mijn houding is dan ook alles behalve netjes :o (kromme rug, handen veel te hoog, hakken opgetrokken, ik ben me ervan bewust.. :Y) )

Vorige week, toen ik er voor de tweede keer op zat:

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgend jaar wil ik met hem gaan starten. Ik heb er nog wel een hoop werk aan, want hij kent bijna niets en het is nogal veel paard om onder je te hebben, zeker als je dat niet gewend bent :') Maar hij is heel licht in de hand en hij werkt heel graag, dus ik weet zeker dat dat wel goed komt :)

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Friese hengst @ work in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:01

Nou ik vind hem gaaf hoor!!

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:01

Schitterend dier, je geeft je punten zelf al aan. Vooral goed je schouders naar achteren dan verbeterd je hele zit al gelijk!
Veel sucses met elkaar!

FriesWytske
Berichten: 9902
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:03

Ziet er goed uit. Alleen je mag je handen wel wat lager doen.

Rajaniii

Berichten: 808
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: Friesland

Re: Friese hengst @ work in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 07:01

wat een prachtig paard!
commentaar geef je zelf al.
veel succes met je paardje

Kim2005

Berichten: 401
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Oostende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:31

Heel mooi paard!! :o

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Friese hengst @ work in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:33

prachtig paard! commentaar geef je zelf al ;)
komt helemaal goed met jullie!

cruesli

Berichten: 2026
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Friese hengst @ work in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:41

Wat leuk, een halfbroertje van mijn fries! (ook van Botte)
Het hoofd van jouw paard lijkt erg op die van mijn paard!
Wat een kanjer zeg, hoe groot is hij? Hij toont erg groot!

Padoer
Berichten: 104
Geregistreerd: 11-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:44

Gaaf paard zeg! Wat is hij mooi zwart! Bij ons op stal worden de friezen door de zon stuk voor stuk bruin.
Veel plezier met je paard! *D

Piej

Berichten: 190
Geregistreerd: 07-05-08

Re: Friese hengst @ work in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:54

Wauw.... Ziet er goed uit! Vindt hem echt een plaatje...

Als jullie aan elkaar gewend zijn, komen alle "problemen" ook steeds minder voor. Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Re: Friese hengst @ work in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:57

Wauw wat een mooie fries zeg.
Vind het er goed uit zien, jullie zijn een mooi stel samen. En hij is echt zo gitzwart, super.

Rxx

Berichten: 8
Geregistreerd: 29-06-09

Re: Friese hengst @ work in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:03

Wat een gaaf beest zeg! En woon je daar ook?
Of blijf je daar voor een tijdje?

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: Friese hengst @ work in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:37

Hij is gaaf!! Mooie plaatjes! Het is aan je houding te zien dat je erg moet wennen hihi. Friezen en pre's zijn dan ook wel heel verschillend vind ik. Wel zijn ze allebei prachtig om te zien. Wat een manen heeft ie!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: Friese hengst @ work in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:49

Prachtige fries! Alles is uiteraard nog even wennen, maar het klopt dat hij nu lekker licht is in je handen. Hij kruipt nog (logisch) lekker achter de teugel. Maar ik neem aan dat je dat zelf ook snapt :D Succes met de knappe kerel!

lnda_

Berichten: 1023
Geregistreerd: 28-03-09

Re: Friese hengst @ work in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:53

het commentaar geef je al zelf.
maar wat een mooie fries, en ook wat een mooie omgeving!!

Maxielover

Berichten: 2681
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:57

Hoi, het commentaar geef je zelf al, dus je weet waar je aan moet werken. Ik vind het een hele mooie Fries !! Maar ik vroeg me 1 dingetje af... Een Fries is een Nederlands ras en gewend aan Nederlandse temperaturen, kan hij dan wel goed tegen de hitte in Spanje ? Zeker met een zwarte vacht.... Net zoals dat Arabiertjes in de winter ook niet zo'n dikke wintervacht krijgen omdat dat niet in hun ''instinct'' zit omdat ze van oorsprong uit een land komen met andere temperaturen. Ben benieuwd...

Marije__

Berichten: 3858
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:58

wat een plaatje!
gaaf zeg,
succes!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:01

@Maxielover; Mijn vorige arabier en arabieren bij ons op stal hebben allemaal dikke wintervachten in de winter. :)
Friezen kunnen daar gewoon tegen, er zijn ook friezen in China, Amerika, etc. daar kan de temperatuur ook flink oplopen. Scheelt wel dat de luchtvochtigheidsgraad daar anders is dan hier. Als het hier warm is is het gelijk broeierig/ plakkerig weer.

Maxielover

Berichten: 2681
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:11

klomp schreef:
@Maxielover; Mijn vorige arabier en arabieren bij ons op stal hebben allemaal dikke wintervachten in de winter. :)
Friezen kunnen daar gewoon tegen, er zijn ook friezen in China, Amerika, etc. daar kan de temperatuur ook flink oplopen. Scheelt wel dat de luchtvochtigheidsgraad daar anders is dan hier. Als het hier warm is is het gelijk broeierig/ plakkerig weer.


Ja dat is waar, sommige paarden kunnen er wel goed tegen, maar het lijkt me toch een hele omschakeling voor zo'n paard... En wss zijn jouw Arabieren in Nederland geboren, dus die weten niet beter. Maar die Fries niet... Maar het zal vast wel goed komen.

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: Friese hengst @ work in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:56

Ach als ik op vakantie ga naar een warm land, moet ik ook wennen :D

Claudienee

Berichten: 2926
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Tilburg

Re: Friese hengst @ work in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:00

Wauw, wat een práchtig paard is dat! :~
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ik wens je nog veel plezier met hem, maar dat komt wel goed lijkt mij :)

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:51

Padoer schreef:
Gaaf paard zeg! Wat is hij mooi zwart! Bij ons op stal worden de friezen door de zon stuk voor stuk bruin.
Veel plezier met je paard! *D


Ja dat is bij ons ook :O Lijkt wel alsof ze 'bleken'. (ik rij op een handelsstal voor friezen xD)

sjouks
Berichten: 879
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Friese hengst @ work in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:30

Wat een heerlijk paard Eline, ik vind hem echt heel mooi, al vind ik dat van al jouw paarden wel ;)
Zul je vast veel bekijks mee krijgen daaro!

nakoma1232

Berichten: 82
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: merksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:39

hey,

ik heb ook een friese ruin gekocht, had ervoor nog nooit op een fries gezeten en ik vond hem heel anders rijden dan andere paarden!!

echt wennen vond ik!! :) 1 augustus staat hij eindelijk by me!! en zondag nog een bezoekje brengen :)

Seraphim
Berichten: 6199
Geregistreerd: 19-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 16:33

cruesli schreef:
Wat leuk, een halfbroertje van mijn fries! (ook van Botte)
Het hoofd van jouw paard lijkt erg op die van mijn paard!
Wat een kanjer zeg, hoe groot is hij? Hij toont erg groot!


Wat leuk dat jij ook een Botte hebt! Marnix is rond de 1.68m maar we moeten hem nog meten. Hij toont idd erg groot :J

Rxx schreef:
Wat een gaaf beest zeg! En woon je daar ook?
Of blijf je daar voor een tijdje?

Dankje! Ik woon al een aantal jaar in Spanje, en ben voorlopig niet van plan om terug te gaan ;)

Prinslover schreef:
Hij is gaaf!! Mooie plaatjes! Het is aan je houding te zien dat je erg moet wennen hihi. Friezen en pre's zijn dan ook wel heel verschillend vind ik. Wel zijn ze allebei prachtig om te zien. Wat een manen heeft ie!


Ja, mijn houding is echt verschrikkelijk! Ik schrok ook echt toen ik de foto's zag, wist niet dat ik zó krom zat := Marnix heeft idd superlange manen, ze komen tot ruim over zijn schouder.

Maxielover schreef:
klomp schreef:
@Maxielover; Mijn vorige arabier en arabieren bij ons op stal hebben allemaal dikke wintervachten in de winter. :)
Friezen kunnen daar gewoon tegen, er zijn ook friezen in China, Amerika, etc. daar kan de temperatuur ook flink oplopen. Scheelt wel dat de luchtvochtigheidsgraad daar anders is dan hier. Als het hier warm is is het gelijk broeierig/ plakkerig weer.


Ja dat is waar, sommige paarden kunnen er wel goed tegen, maar het lijkt me toch een hele omschakeling voor zo'n paard... En wss zijn jouw Arabieren in Nederland geboren, dus die weten niet beter. Maar die Fries niet... Maar het zal vast wel goed komen.


Ik was ook bang voor die omschakeling hoor. Mijn pony's zijn destijds vanuit NL mee geëmigreerd naar Spanje, dat was in december dus dat ging prima qua overgang. Ik kwam Marnix echter op precies het verkeerde moment tegen. Maar hij doet het wonderbaarlijk goed! De eerste week was het gelukkig niet erg warm en nogal bewolkt. Nu is het wel dagelijks 30 graden, maar ik merk niets aan hem. Zijn stal ligt in de schaduw en overdag komt hij niet buiten, ik rijd hem ook pas na 19h 's avonds. En zoals Klomp al zei, 30 graden hier is anders dan 30 graden in NL :)

Bedankt voor de leuke reacties :D