Yfande weer onder het zadel, mét een scheurende Enchanté

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Re: Yfande weer onder het zadel, mét een scheurende Enchanté

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:59

Wat een leuk gezicht! Goed gedaan hoor Yf, best spannend, maar wat een braaf paard heb je. Netjes dat je gereden hebt (goed gedaan van je stalgenoten) wel fijn dat er dan eerst even iemand anders op gereden heeft.

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:30

Hi maatje, jij wilt niet weten hoe spannend....och dat weet jij toch al, jij kent mij idd :+ ;)
te goed :D
Ja, die vond ik ook erg mooi !
Dat is Jip, (bokster Jeanette), dat was ontzettend komisch Enchanté was ontzettend
nieuwsgierig en kwam steeds dichter bij, uiteindelijk stond ie pal naast Jip, ff snuffelen,
stoere bink ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:42

yfande schreef:
Afbeelding


"Ehhhhh Tante Jip.... Tante Jip.... wat doe jij daar? En wat zit er in dat kastje Tante Jip?"

:=

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:05

Sonja gaat door voor de koelkast. Je zag het hem denken. :D
En inderdaad zijn moed werd steeds groter en hij kwam uiteindelijk even een neusje geven. Dapper ventje

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:28

Hij is gek met al zijn suikertantes.......lekkere kriebeltjes, de hemel ingeprezen worden,
wat wil je nog meer ?

BJ05
Berichten: 38
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:44

Wat leuk dat je dit gedaan hebt! Heel stoer!!

Maar kleine tip: probeer het veulen te laten wennen om bij de moeder weg te zijn, zodat je de merrie kan trainen en het veulen op stal blijft. Dat zal wat gegil kosten in het begin, maar voor het veulen is het niet zo goed om in dat soort rondjes mee te rennen qua gezondheid.

Succes!!!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Yfande weer onder het zadel, mét een scheurende Enchanté

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 23:52

Hoeveel rondjes denk je dat het veulentje helemaal gerend heeft.. Kom nou toch, hij loopt de vierdaagse niet. Er wordt ook regelmatig gestopt om hem te laten rusten en even te drinken of zo. Alles bij elkaar duurde het een kwartiertje. Dat kan ieder veulen hebben.

Mijn veulens zijn er i.i.g. niet slechter van geworden.
Het is net zo goed voor een veulen om even aan dit soort dingen te wennen. Ook op stal, maar daar is ze allang mee bezig. ;)

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re: Yfande weer onder het zadel, mét een scheurende Enchanté

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:56

Geweldig hoor Yf...
trots mag je zijn.
Erg leuke foto waar Enchante zit te kijken naar die persoon op de grond...erg grappig.

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:48

BJ05, kan het wel waarderen dat je zo bezorgd bent, maar Anya en ik hebben in die 15 minuten alleen
gestapt en om de paar rondjes halt gehouden om te kijken of Enchanté wou/mocht ;) drinken.
De 2 rondjes pleasure draf, boeiden de kleine man helemaal niet, hij vond zijn publiek veel leuker :D
Yf is sinds begin december niet meer onder't zadel geweest omdat zij én een hoefzweer én zware mok
met Einschuss had, al met al heeft de genezing zo lang geduurd dat zij een mega buik had toen zij weer
rad was, en toen vond ik het niet meer eerlijk om haar nog aan het werk te zetten, dus hebben wij het
gehouden op wandelen aan de hand.
En merrie die een half jaar niets gedaan heeft ga je toch ook niet opeens overvragen, laat staan zo'n klein
hummelke. Ik kan je echter verzekeren dat hij het ontzettend leuk vond, maar desondanks hebben wij echt
alle moeite moeten doen om hem samen met Yf op de foto te krijgen want hij vond Jip (fotografe op de grond)
veel interessanter dan achter moeders aan hollen.

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:50

Hi Sis, ben ik ook......en niet zo'n klein beetje :o :o
Dat was Jip, en Enchanté vond haar heeeeeeel erg leuk :D

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Yfande weer onder het zadel, mét een scheurende Enchanté

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:50

Hey Yf wat goed!!! Gefeliciteerd met het overleven van de gevreesde vuurdoop!!! ;)