Alansa (v. Prestige) @ beginsel

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Alansa (v. Prestige) @ beginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 23:02

Hey Allemaal!

Na lang wikken en wegen toch maar besloten om mijn foto's op RIj-ITP te plaatsen.

Even een toelichting:

Alansa (net 4) heb ik voor de zomer in "bruikleen". Ik heb een jaar geleden stage gelopen op de Dinkelhoeve in Denekamp en daar heb ik deze knappe merrie leren kennen. Aldaar zijn we begonnen met longeren enzo, maar daarna is er ongeveer een jaar niets meer mee gedaan.
Ze staat nu al een maandje bij mij op stal en ik heb het zadelmak maken weer opgepakt. De hele leerweg ging super en nu kan ik erop! :D

De foto's zijn van vandaag, en het was ongeveer de 5de keer dat ik erop zat. Ze pakt alles super goed op en doet alles heel netjes. Het heeft even geduurd voordat we de hele bak door konden, maar het resultaat is er naar.

Ik rijd Alansa eigenlijk niet echt, ik lift voornamelijk op haar mee want ze loopt uit zichzelf ;)

Mijn onderbenen en handen gaan af en toe ergens heen.. maar dat komt nog wel goed als ik eenmaal aan haar gewend ben.

Veel kijk plezier!


NB: Fotos staan niet op volgorde en galoperen durf ik nog niet,, komt later wel.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij wil ik Jeroen en Marjolijn van de Dinkelhoeve nogmaals bedanken voor de fantastische stage en Alansa!

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:04

mooi paard hoor! ik vind het er heel erg vriendelijk uitzien ;)

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:48

Het is een ´reuzen-Pepper´!! *D

Dat pakt ze al mooi op zeg! Ziet er leuk en ontspannen uit. Heel veel plezier met haar, ben benieuwd naar de vorderingen..

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Alansa (v. Prestige) @ beginsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:58

oeww dat is ook een leukerd! mooi koppie zit er op zeg!

Anoniem

Re: Alansa (v. Prestige) @ beginsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:01

Ziet er leuk uit! hij loopt alleen op foto 6 op de voorhand lijkt wel. Hij heeft wel een heel leuk koppie :D

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Alansa (v. Prestige) @ beginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 12:14

_Amyyy.. natuurlijk loopt ze nog op de voorhand. ze is 4 :)

nynkeline

Berichten: 2748
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Alansa (v. Prestige) @ beginsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:06

Hee wat leuk nog een prestige!! Ik heb ook 1, ze lijken opzich wel een beetje op elkaar alleen die van mij is nog heel erg iel.
Ziet er hartstikke leuk uit verder :)

Ltjba
Berichten: 339
Geregistreerd: 22-12-08

Re: Alansa (v. Prestige) @ beginsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:29

Ziet er al super uit!
Je geeft je paard mooi vrijeid van voor.
Volgens mij zoekt je merrie de hand fijn op, gaat helemaal goedkomen met jullie!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Alansa (v. Prestige) @ beginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 01:27

ja ze zoekt echt mn hand op,, zodra ik ook maar handen lekker draag zakt ze erin! heerlijk zo'n paard wat uit zichzelf loopt.

nynkeline: heeft jouw paard ook af en toe zo'n verheven drafje? ik heb wat filmpjes van prestige bekeken en merk dat alansa precies zijn draf heeft,.

Rxx

Berichten: 8
Geregistreerd: 29-06-09

Re: Alansa (v. Prestige) @ beginsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:24

Dat ziet er al netjes uit, het ziet er ook vriendelijk uit. Gaat helemaal goed komen :D

nynkeline

Berichten: 2748
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:04

muiszje schreef:
nynkeline: heeft jouw paard ook af en toe zo'n verheven drafje? ik heb wat filmpjes van prestige bekeken en merk dat alansa precies zijn draf heeft,.


Als ze er zin in heeft gaat ze indd zo nu en dan wel echt verheven draven. Maar die van mij heeft toch meer van Jazz meegekregen. Vind zowel het uiterlijk als innerlijk, al hoewel ik eigenlijk niet zoveel van prestige weet.
Maar die van mij is dus een Prestige x Jazz x Roemer ;)
Zal weer eens wat nieuwe foto's maken, ze is de afgelopen weken nogal weer verandert :)

IndianSummer

Berichten: 4037
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Enschede, Overijssel

Re: Alansa (v. Prestige) @ beginsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:30

He Lucila!

Zoals ik al eerder had gezegd ziet ze er super uit! Komt nu een beetje uit elkaar en lijkt daardoor al veel meer paard!
Hoe groot is ze nu, is ze al wat gegroeid?

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Alansa (v. Prestige) @ beginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 21:07

ze is nu toch wel geloof ik ruim 1.62 (in ben 1.63, volgens mij zijn we even groot). Jeroen zei dat ze bij de laatste meting op 1.62 kwam :)
ze is vergeleken bij onze paarden in de wei (peppertje, een tinker en een andere pony) 1 van de grootsten (hebben er ook 1 van bijna 1.90 geloof ik) ze kan alleen heeeeeel veulenachtig kijken dus dat moet nog wat bijtrekken, hahha! voor mij is het echt een "paard" omdat ik alleen pony's tot de 1.40 gewend ben. was echt wel even wennen aan het begin.

marsmars

Berichten: 1288
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Hengelo

Re: Alansa (v. Prestige) @ beginsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:56

Hey Lucila!

Dat ziet er goed uit :D! En wat ziet Alansa er ook goed uit! Voor de 5e keer erop geeft het al een heel goed beeld!

WillemYntJee
Berichten: 6306
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Alansa (v. Prestige) @ beginsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:02

Hee wat leuk een prestige! Zal je foto's aan zn fokker laten zien, vindt ie vast ook leuk ;)

T ziet er erg vriendelijk en fijn uit, ga zo door meid. En tof van je stage dat je dit paard een zomer mag rijden :)

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 20:14

wat een leuke reacties allemaal! :D

vandaag is mn instructrice even wezen kijken. door de hitte en zware bak heel kort even gelest en wat huiswerk meegekregen. donderdag gaan we bij de club rijden :):) spannend!
ze begint steeds fijner te lopen en nóg meer in balans dan dat ze al deed. ze loopt meestal in haar eigen houdinkje, en nu werken we daaraan om wat meer mn hand te volgen. buikje meer aanspannen en achterbeen actie.. et voila. zo de B in :Y)