Palhaço lusitanohengst ZZ-licht Emmen + ondeugend ;)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palhaço

Berichten: 1587
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Overijssel

Palhaço lusitanohengst ZZ-licht Emmen + ondeugend ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 16:32

Hoi!

Als je meer over ons wilt weten klik dan hier :D
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1116705

Dit was al weer een tijdje geleden... namelijk op 14 mei ;)
Heb nog even getwijfeld of ik de foto's er nog op zou zetten.. :P
maar het was zó zeldzaam om eens een 'steigerfoto' te hebben van Paljas, dat ik ze alsnog maar plaats haha! :+

Ohja, de eerste proef had ik 56% was geheel terecht omdat ik hem niet lekker aan het lopen kreeg... had veel foutjes en slordigheden.. ach volgende keer beter!
de tweede proef had ik hem al wat beter aan het lopen, maar nog niet zoals ik hem had in Diepenveen... ik had het gevoel van "Ja dat is wat ik bedoel' niet... het ging wel veel beter dan de eerste proef, maar toch nog wel een paar kleine foutjes..
we hadden gewoon onze dag niet zo.. volgende keer beter!
Máár we hadden bij jury C: 64,50 % en bij Jury H (geloof ik) hadden we rond de 57%... dus samen kwamen we op de 61,56% (zoiets) uit, dus joepi!! wel een winstpunt erbij :D we waren 7e en er waren 6 prijzen, dus nét onder de prijzen ;)
We hebben nu 5 winstpunten, dus we zitten op de helft! :D :Y) wat niet betekend dat ik dan ook metéén over ga naar de ZZ-Zwaar ;)

Na de proeven gaan we altijd lekker uitstappen en een ommetje maken (als dat kan) en bij Emmen (Erica eigenlijk) kan je heerlijk de 'natuur' in :D dus mijn vriend meelopen en plaatjes schieten :D ;)
Eventjes moest mijn paard zich uitsloven, en riep hij naar wat paarden in de wei die er toen ook meteen aan kwamen galopperen :+ haha en omdat ik bleef wachten op mijn vriend, (en dus niet door stapte) moest mijn paard even zijn energie kwijt dat kennelijk opborrelde en dat uitte in een grappig steiger sprongetje :Y) :+ en een paar meter daarna was hij weer rustig aan het grazen... en interesseerde hem die paarden niet meer! }:0 _O-

Ze zijn helaas niet helemaal scherp, maar ik ben toch blij dat Alexander zo snel heeft kunnen schieten toen hij de actie zag! :+ :D ;)

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

Ohja, en doordat ik hem niet lekker aan het lopen kreeg viel ik weer meteen in mijn oude (nog niet vergeten helaas.. :+ ) gewoontes als: ellebogen die gaan vliegen, handen aan de hoge kant etc.

6.Afbeelding

7.contragalop
Afbeelding

8.Afbeelding

9.Hier hebben ze een mooie wal naast de dressuurbaan :D
Afbeelding

10.Wat was het leukste van de dag? vond mijn paard? :D --> het buitenritje! ;) haha (bijna het vriendje omver gelopen! := )
Afbeelding

11.Leuk weggetje naar beneden! :D
Afbeelding

12 a. Kom je nog? :P schone staart he??? alleen maar met concours ;)
Afbeelding

12 b. hapje gras tussen door ;)
http://94.100.114.125/617550001-6176000 ... _KagT.jpeg

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15 a. De foto waar alvast 1 paardje naar hem toe kwam :D
Afbeelding

15 b. Hier zie je de paardjes.. :D mijn ellebogen gingen hier helemaal vliegen omdat ik een paar passen daarvoor nog met lange teugel stapte en dus snel mijn teugels in kortte :Y) :+ haha
http://94.100.115.198/617550001-617600000/617565701-617565800/617565794_6_Z2hl.jpeg

nou, het was een leuk concours! ;) :D leuke natuurweggetjes én toch nog een winstpunt erbij.. *\o/*

Bedankt voor het kijken!
Groetjes Manon :D :D
Laatst bijgewerkt door Palhaço op 29-06-09 16:41, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Re: Palhaço lusitanohengst ZZ-licht Emmen + ondeugend ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:38

wat een prachtig paard!
rij tips heb ik niet echt.. Vind het trouwens wel super goed dat je hem om dit niveau nog op een trensje heb lopen!

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:01

Bliksem die is inderdaad mooi wit en de staart is mooi vol. Foto's zijn toch mooi geworden? Zijn best scherp. En wat een mooie omgeving daar zeg!
Was vriendlief mee op de fiets of lopend? Dat is dan een behoorlijk stuk geweest .... Afbeelding
;)

wake_up

Berichten: 2413
Geregistreerd: 03-07-08

Re: Palhaço lusitanohengst ZZ-licht Emmen + ondeugend ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:24

Wauw, wat een lekker paard. :j
Teugels misschien tijdens de proef heel iets korter pakken?
Heb het idee dat ze nogal lang zijn, waardoor je je ellebogen ook niet helemaal mooi op de plaats kunt houden.

Rxx

Berichten: 8
Geregistreerd: 29-06-09

Re: Palhaço lusitanohengst ZZ-licht Emmen + ondeugend ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:01

Wat een mooi paard heb je! zo ver ik kan zien rij je hem erg netjes!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:13

wake_up schreef:
Wauw, wat een lekker paard. :j
Teugels misschien tijdens de proef heel iets korter pakken?
Heb het idee dat ze nogal lang zijn, waardoor je je ellebogen ook niet helemaal mooi op de plaats kunt houden.


Hier nog een, ik rijd verder ook amper L hoor, dus wie weet zit ik er wel helemaal naast.
Maar door die lange teugels lijkt het op een van de foto's (sb geloof ik) ook alsof je een super strenge binnenhand hebt...

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Palhaço lusitanohengst ZZ-licht Emmen + ondeugend ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:19

Wauw wat een beauty van een paard, dat is nou echt precies het type paard wat ik prachtig vind. Jeetje en wat loopt hij mooi, wat een uitstraling. Jammer dat je tegen foutjes aanliep, je zou het niet zeggen zo van de foto's, maar foto's blijven momentopnames natuurlijk. Ik kan ook moeilijk commentaar geven op de foto's want ik haal lang jou niveau niet, dus dat kunnen we beter maar andersom doen he ;-).

Ik heb wel het idee dat je je hand vrij veel "optilt" en zo vrij veel druk op het bit zet. Heeft hij dat nodig? Het lijkt hier en daar alsof hij wat tegen het bit aanwerkt terwijl als ik de foto's bekijk het toch lijkt alsof hij z'n achterhand er goed onder brengt.

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Palhaço lusitanohengst ZZ-licht Emmen + ondeugend ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:26

Wat een mooi dier zeg!!!!!!!!!!!!!!!
En je rijdt em echt netjes..

Ik zie zelfs dat je op een 'simpel bitje' op dit niveau rijd..
Kan niks anders zeggen.. echt TOP!!!!!

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:32

Je hebt je paard er erg mooi verzorgd uitzien.

Mijn complimenten.
Dat je als dressuurruiter met je paard nog even lekker buiten de ring en inrijbak gaat buurten vind ik ook een compliment waard.
Ik ben een paar keer op een ZZ-licht wedstrijd geweest en vond dat er wel heel veel getut en geprut werd...
(niet iedereen hoor, voordat ik op tenen trap ;) )

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Palhaço lusitanohengst ZZ-licht Emmen + ondeugend ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:44

Hahaha, die 3e foto is echt supergrappig! Mooi combinatie hoor!

Palhaço

Berichten: 1587
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 22:53

Nini_roosje: bedankt voor je mooie compliment!! :D :D
Downhill: ben inderdaad heel blij met de foto's maar alleen die steigerfoto's zijn niet helemaal scherp, maar voor mij scherp genoeg ;) haha want hij moest heel snel foto's schieten toen hij zag dat paljas ging steigeren ;) bedankt voor je super compliment over de staart! :D daar doe ik dan ook best veel werk voor tijdens het wassen..
aangezien ik best vaak een pb'tje krijg over hoe ik zijn staart zo wit krijg, bij deze uitleg ;)

Ik pak gewoon de goedkoopste shampoo zonder speciale glans extracten omdat het anders te glibberig wordt tijdens het boenen... ik spuit eerst zijn staart helemaal nat, dan doe ik er over de hele lengte van de staart die goedkope (kruidvat merk ofzo) shampoo in en begin vanaf de staartwortel helemaal te boenen met de staart wrijvend tussen mijn handen alsof je je handen stevig wast... daardoor komt al het vuil goed los. Elke keer neem ik een plukje staart dus niet de hele staart tussen je handen want dan worden de haren nooit schoon door de enorme hoeveelheid haar tussen je handen. Dus telkens plukjes stevig wrijven tussen je handen en dan steeds 10 centimeter zakken naar beneden tot je weer op die hoogte al die haarplukjes hebt gehad... en JA je krijgt enorme spierpijn in je handen omdat je wel een kwartier aan het (stevig) wrijven bent.. haha ;) :O maar ja je moet er wat voor over hebben he? ;)
(misschien helpt een modderbadje ook :+ :Y) omdat als ik een buitenrit heb gemaakt door plassen water, en ik dat thuis afspoel, ik ook opeens een witte staart over houd!! en dat zónder te boenen! ;)

Ohja vriendlief was lopend ;) :(:) O:) maar het was niet zo heel erg ver.. geloof ik ;)
wake_up:je hebt helemaal gelijk hoor... ik moet inderdaad de teugels wat korter pakken, maar op een of andere manier voelde dat niet zo fijn.. weet niet waarom.. misschien omdat ik hem die dag al wat minder voor elkaar had.. ik zal er eens op gaan oefenen ;) :D bedankt voor je tip en compliment!! :D
Rxx bedankt voor je berichtje! erg leuk om te horen natuurlijk! :D
Miss_Malfoy thanx voor je bericht! ik zal er eens goed op gaan letten :D
HannahFrouk van iedereen kun je wat leren dus tips geven terwijl je zelf geen wedstrijden zou rijden of een lager niveau vind ik prima hoor! ik kijk of ik er wat mee kan :D
super leuk om je berichtje te lezen! :D
klopt wat je zegt hoor dat ik mijn hand teveel optil.. omdat ik hem niet zo fijn aan het lopen kreeg vergat ik mijn aandachtspunten zoals handen laag houden, hij heeft het denk ik niet nodig omdat als ik les heb of ik er tijdens het trainen zelf aan denk, hij ook fijn kan lopen met handen laag ;) :+ :Y)
femmefatale1 en Ibalia hartstikke bedankt voor je leuke bericht!! :D :D daar word je natuurlijk vrolijk van :o leuk om te lezen! :D ik vind dat 'buitenritje' prettig voor mijn paard dat als hij voor mij gewerkt heeft, hij ook even een eigen pleziertje heeft, zoals lekker grazen en even wat anders zien dan de bak. Ik rijd zoiezo minstens 4 keer per week verschillende buitenritten :D
me_marielle haha ja die vind ik ook het grappigst! :D bedankt voor je compliment!

Shanedow

Berichten: 1491
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Zekerwol ien Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:04

WAAUW WAAAUW WAAUUW, WAT EEN PRACHTIG PAAAARDD :~ !
(vooral foto 2)

Commentaar gaf je idd al;
handen lager
ellebogen aanhouden

naar mijn idee word je soms ook wat sterk in je hand probeer daar op te letten
(komt wellicht door de vrij lange teugel die je hebt).

Ook zit je op de eerst foto wat achter over maar kan moment opname zijn :) .
Laatst bijgewerkt door Shanedow op 29-06-09 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Palhaço lusitanohengst ZZ-licht Emmen + ondeugend ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:08

Wauw, wat een prachtig paard en een mooie steigeractie!

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:11

tja ben helemaal fan, ne schimmel, hengst en nog eens knap gebouwd :-) !!!!

wel vind ik idd dat je je teugels iets korter mag nemen, dus daarin volg ik mijn voorgangers. Toch vind ik afgaande van hetgeen je hier laat zien dat je wel heel laag bepunt werd. Heb je geen filmpje ofzo. Wat me opvalt in de schouderbinnenwaarts op rechts is dat je knikt in je heup, dus mss daar op letten.

veel succes nog en op naar het ZZ-Zwaar e ;-)

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:12

Kwijl kwijl kwijl....WAT EEN GODDESS!!

Prachtig paard! Echt prachtig!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Palhaço lusitanohengst ZZ-licht Emmen + ondeugend ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:16

Daar is ie weer, wat een onwijze knapperd !!!!

Knap gereden hoor !
Ik vind je een hele fijne amazone, kunnen nog veel bokkers wat van leren ;)

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Palhaço lusitanohengst ZZ-licht Emmen + ondeugend ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:47

vreselijk witte paarden, maar op hem ben ik echt verlieft! Lekker stoer, geweldig in zn beweging enz. kortom, wees trots op hem :D

PRE

Berichten: 255
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Palhaço lusitanohengst ZZ-licht Emmen + ondeugend ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:23

Kheb je wel eens zien rijden, jullie zijn echt wel een leuke combinatie.

nathasjaa

Berichten: 209
Geregistreerd: 02-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:29

Mooie foto's zeg! Ziet er erg netjes uit
Kom jij zelf ook uit deze omgeving dan?
Want ik heb mijn paarden vlakbij het hce gestalt staan bij een pensionstalling & ik rij ook altijd over die ruiterpaden :)
Volgens mij ben op die dag nog achter het hce langs gescheurt in galop :+

Freedom007

Berichten: 1126
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:43

Wauw wauw wauw je hebt een prachtig paard!Die steiger foto´s echt super!!!
Ik ben dol op lusitano´s en mocht ik ooit nog een dier aanschaffen dan weet ik wel wat het word!
5 jaar geleden bijna mijn pony´s willen verkopen voor een prachtige lusitano, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te doen.
Maar ooit................dan komt er wel 1 op het pad!
Rijtechnisch commentaar heb ik niet voor je. Denk dat je dat zelf wel weet, hihi
Maar ik vind het zo gaaf dat jij gewoon met een enkel bit rijd en niet die mond vol propt met 2 bitten.
Van jou kan menig ruiter nog leren.....

Dowski

Berichten: 2274
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: de gekste

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:52

wat een :~ paard!! :+:

rijtips heb ik niet, zeker niet op dat niveau :+

maar ik ga die staartwassentip echt wel eens uitproberen. Ik gebruik altijd zilvershampoo (ook het goedkoopste merk hoor :+ ) dat helpt ook heel goed :j

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:53

Prachtig paard, denk inderdaad aan je ellebogen, verder geen commentaar! :) Jullie stralen plezier uit!

Over de witte staart; je kunt wat schelpenzand of schoon wit zand aan de shampoo toevoegen bij het wassen, dat 'schuurt' de viezigheid eruit inderdaad (net als bij het modderbadje-voorbeeld). Hoef je ook niet zo hard te wrijven met je handen dat je spierpijn krijgt. :)

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:54

practig beest, staat hij ter dekking?

Palhaço

Berichten: 1587
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 16:59

Shanedow bedankt voor je tips :Y) en je mooie compliment!! :D :D
melsh thanks voor je berichtje! :D :P was echt heel leuk dat mijn vriendje zo snel heeft kunnen reageren op die steiger actie! :D daardoor heb ik eindelijk eens een steigerfoto :D :Y) :+ haha
bulck nee heb geen filmpje.. ;) bedankt voor je tips! ik zal eens extra letten op dat inknikken in de heup tijdens de schouderbinnenwaarts :Y) bedankt voor je mooie compliment!! :D :D :D
laetitia merci voor je leuke reactie!! haha *\o/* ;)
crossmonster Ik word verlegen van je reactie :o :D erg leuk om te lezen!! :D :D
Romyv haha bedankt voor je leuke reactie!! :D
PRE bedankt voor het comliment :D waar heb je mij zien rijden? :Y)
nathasjaa haha heb geen paard voorbij zien scheuren ;) nee ik kom uit Almelo, maar al die ZZ- Licht wedstrijden zijn allemaal wat langer rijden (tussen 3 kwartier en uurtje) en wil graag ongeveer elke maand een keer op concours gaan ;) maar mooie omgeving daar!! weet jij hoe lang die ruiterpaden zijn? hoeveel kilometer ongeveer? want ik heb maar een klein stukje gezien ;) anders werd het wel erg veel voor mijn paard én vriendje die lopend met de camera erachteraan kwam ;) maar bedankt voor je reactie! :D
JuravelOX wat goed dat je je trouwe pony's niet hebt ingeruild! zullen ze je vast erg dankbaar om zijn! :D *\o/* ik wens je veel succes met de lusitano die ooit op je pad komt! :D bedankt voor je leuke reactie! :D :D
Dowski ja zilvershampoo heb ik ook nog in de kast staan voor de vlekken op het lijf als laatste redmiddel ;) haha heel soms heeft hij zón verse vlek, net voor concours dat ik dan die shampoo erbij pak! :D helpt ook goed. Die shampoo is donkerpaars/blauw en was wel wat duurder daarom gebruik ik die alleen in 'noodgevallen' :+ :Y) :D haha
bedankt voor je berichtje! :D
Lante thanx voor je reactie! :D klinkt inderdaad ook als een goede tip, met dat witte zand.. :D kan ik ook eens uitproberen bij hele hardnekkige vlekken in de staart ;) :Y) maar 1 keer in de maand lichte spierpijn in mijn handen vind ik niet erg ;) haha. Bedankt hoor voor de tip!! :D
denice nog niet ;) omdat ik op een pensionstal sta met veel kleine kinderen en pony's ;) maar ik ga binnenkort eens zijn zaad opvangen en controleren of er genoeg bruikbaar spul bij zit ;) (mijn paard heeft namelijk ook ongeveer om de 2 weken een flinke zaadlozing omdat hij dan zachtjes op mijn hand knaagt bij het stoeien of knuffelen :+ :+ heel apart!! hahaha dus als dát zaad goed is, zal hij misschien wel nooit écht hoeven te dekken ;) (behalve misschien als hij later met pensioen met een vriendje óf vriendinnetje in de wei gaat ;) )

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Palhaço lusitanohengst ZZ-licht Emmen + ondeugend ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:29

Jammer, ik zocht een knappe hengst voor mijn merrie!